![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Het enige voordeel is op gebied van eten maarja,iets wat al niet echt nodig is maar soit,voor de rest zie ik helemaal geen voordeel.Integendeel,miserie en nog eens meer miserie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaar dat ik het jou vraag. Dat jij niet één Vlaamse waarde, die het VB verdedigt, kan noemen; versterkt mijn indruk dat er helemaal geen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Simpel;ik ga hier echt niet alles gaan posten zenne maar om een mooi voorbeeldje te geven; ik meende in brussel en enkele andere plaatsen men de taalwetgeving niet nagaat alsook op markten en noem maar op waar er bv het nederlands nergens nog te bespeuren valt wat een schande is trouwens en de enige die dit aanklaagt is het vb,al die andere partijen laten zoals steeds natuurlijk maar begaan,who cares,niet van wakker liggen,binnen xxx aantal jaar moet het nederlands nergens nog gebruikt worden,zo doe je mee aan het kapot maken van onze taal en alsook waarden en normen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() Ik kan u daarin niet verder helpen, het is nogthans simpel, nogmaals je moet willen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Straffen stellen op het spreken van een andere taal soms? Goe bezig, man... ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 1 november 2009 om 15:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Burger
|
![]() Hallo-wéén
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men bied hun producten aan in het frans en het arabisch en dit kan niet,daarmee bedoel ik het nederlands erbij moet staan. Goe bezig manneke ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 1 november 2009 om 15:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Burger
|
![]() Een beetje vreemd dat je "zelf"respect dient te ontlenen aan een groep, vind je ook niet?
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() ,zeg man,kust gij eens dik mijn kloten man,speel met een ander zijn voeten.
Dus onze taal kan u gestolen worden zoveel is duidelijk,waarom verhuis je dan niet man? ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Marlboro : 1 november 2009 om 15:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je anders een link geven naar jou taalwetgeving? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heel die taalwetgeving is onrealistisch. Pure romantiek en revanchisme (of een manier om concurrenten te pesten, nog erger) Laatst gewijzigd door filosoof : 1 november 2009 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en je snapt het nog steeds niet,je producten mogen in het frans staan,het gaat hem erom deze ook in het nederlands moeten staan,dus de vlamingen die in antwerpen bv wonen die kunnen de pot op voor u,ze moeten maar int frans lezen als ze wat willen kopen?Goe bezig man,heel goed bezig,mensen als u zijn nu net het mooie voorbeeldje van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Als ik naar een winkel of markt ga dan vind ik dit in het nederlands alsook moet bijstaan en niet alleen in het frans of arabisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Dit is ook hetgeen ik bedoel nog;
De gemeenteraad van Ronse Gelet op het feit dat Ronse in Vlaanderen de grootste gemeente met faciliteiten voor de Franstaligen is; Gelet op het feit dat de faciliteiten alleen maar nadelig zijn en een rem zetten op de verdere bloei en ontwikkeling van Ronse; Gelet op het feit dat de faciliteiten Ronse in het verleden belet hebben te fusioneren met andere gemeenten (en desgevallend ook in de toekomst daarvoor een beletsel zullen zijn), en daardoor Ronse in feite wordt opgesloten in een carcan; Gelet op het feit dat om dezelfde reden van het bijzonder taalstatuut Ronse ook in het verleden niet in aanmerking kwam voor de vestiging van de zetel van intergemeentelijke samenwerkingsverbanden; Gelet op het feit dat door de faciliteiten Ronse ook een ééngemeentezone voor de politie is; Gelet op het feit dat alle berichten bestemd voor de bevolking tweetalig moeten zijn en al het gemeentepersoneel (stad, OCMW en politie) een taalexamen Frans moet afleggen, waardoor zeer dikwijls heel wat valabele kandidaten niet in aanmerking komen; Gelet op het feit dat hetzelfde probleem zich ook stelt voor de leerkrachten van de basisscholen die in Ronse les geven en vast benoemd willen worden; Gelet op het feit dat de faciliteiten bovendien ontegensprekelijk mee verantwoordelijk zijn voor een grote instroom van Walen en van Franstalige Brusselaars al of niet van allochtone afkomst die zich hier komen vestigen. Onder meer worden zij aangetrokken door het Franstalig lager onderwijs, dat evenwel onvoldoende voorbereidt op secundair onderwijs in het Nederlands; Gelet op het feit dat daardoor velen, bij gebrek aan een voldoende kennis van het Nederlands, geen diploma halen en hier geen werk vinden; Gelet op het feit dat ons werkloosheidscijfer (11%) om die reden één van de hoogste van Vlaanderen is. Deze werkzoekenden combineren immers alle handicaps (geen kennis van het Nederlands, laaggeschoold, allochtoon); Gelet op het feit dat ingevolge het op 10 juli 2008 door het Grondwettelijk Hof gewezen arrest i.v.m. de Vlaamse wooncode, Franstaligen in de faciliteitengemeenten geen kennis van het Nederlands hoeven te bewijzen om een toewijs te krijgen van een sociale woning, daar waar ze dit in alle andere gemeenten wel moeten, het zich laat raden dat Frans- en anderstaligen zich bij voorkeur zullen inschrijven voor een sociale woning in faciliteitengemeenten; Gelet op het feit dat daardoor vanuit de omliggende gemeenten nog meer Franstaligen naar Ronse gedraineerd zullen worden; Verzoekt de Federale Regering dringend maatregelen te treffen om in het kader van de geplande staatshervorming de taalfaciliteiten te Ronse definitief af te schaffen. Verzoekt Vlaams Minister-President Kris Peeters en de Vlaamse regering in het kader van de onderhandelingen van gemeenschap tot gemeenschap in het kader van de staatshervorming, de afschaffing van de taalfaciliteiten voor Franstaligen te Ronse te agenderen op het overleg en initiatieven te nemen om deze taalfaciliteiten definitief te kunnen afschaffen. |
![]() |
![]() |