![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn de Vlaamse politici �* la Leterme die hen die macht gegeven hebben. Had hij iets meer ruggegraat gehad dan schreven we nu een heel ander verhaal over België, Vlaanderen en Wallonië. De huidige premier weet zelfs niet wat een ruggegraat is.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijf maar rustig in uw Calimero rolletje vastgeroest zitten als U zich daar goed voelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je dat een Calimerorolletje noemt????
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er dan langs Franstalige zijde precies veranderd? Zijn de Franstalige politici al opgehouden met Vlaamse gemeenten op te eisen? Hebben ze al aanvaard dat er een democratische meerderheid bestaat langs Vlaamse kant? Achten ze het welzijn van 3,5 miljoen Walen belangrijker dan de ongrondwettelijke voorrechten van een paar tienduizend Franssprekenden in Vlaams-Brabant? In dat geval heb ik nog liever dat ze géén Nederlands spreken maar wel bereid zijn om een constructieve houding aan te nemen en de democratie te respecteren dan dat ze ineens Nederlands gaan spreken enkel en alleen om de Vlamingen stroop om de baard te smeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie enkel wat ik zie. En dat is dat de Franstalige politici momenteel de ongrondwettelijke voorrechten voor een paar tienduizend Franstaligen in Vlaams-Brabant belangrijker vinden dan het welzijn van 3,5 miljoen Walen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zijn dat misschien?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als altijd maar toegeven aan Walen, ten nadele van de Vlamingen een vorm van staatsmanschap is? Als de grondwet niet toepasssen (uitspraak van het grondwettelijk hof) een vorm van staatsmanschap is? Als vooral niets doen (om zeker niets verkeerd te doen) een vorm van staatsmanschap is? Als uw verheffen boven het gebrul (Vlaamse leeuwen) en zich onderwerpen aan het gekakel (Waalse haan) een een vorm van staatsmanschap is? Awel, we mogen blij zijn dat we zo'n premier hebben. Maar ik denk dat je, als je heel eerlijk wil zijn, op al mijn vragen nee moet antwoorden, je eindconclussie zal dan ook moeten zijn dat Herman de eerste vooral geen staatsman is en eigenlijk ook geen premier van België maar de premier van Wallonië is. Je moet wel heel eerlijk durven zijn.
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan overigens niet eenvoudig met "nee" of "ja" op uw stellingen reageren omdat aan de basis van deze stellingen veronderstellingen schuilgaan die ik niet deel (m.n. dat Van Rompuy plat op de buik gaat, dat alleen de splitsing van B-H-V tegemoet komt aan het arrest van het Grondwettelijk Hof, dat Van Rompuy niets onderneemt, etc.). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() noteer dat voor mij ook maar nu ge toch bezig zijt.
Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 november 2009 om 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Schepen
|
![]() Waarom niet van eisen Brussel hun gewestschap op te geven in de ruil voor uitbreiding.
Klinkt als een win-win. Brussel is de vragende partij, ook daar kunnen milquettijnse onderhandelingstechnieken op worden losgelaten.
Veel beloven en weinig geven doet een zot in vreugde leven / Een kinderhand is gauw gevuld. Laatst gewijzigd door Hertog Joost : 8 november 2009 om 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een bijkomende bemerking is dat de verbinding tussen bevolking en instellingen zichzelf versterkt: meer tweetalig territorium = meer franstaligen = meer stemmen die voor verdere expansie kunnen pleiten. Een variant daarop zijn de veronderstelde gevolgen bij onafhankelijkheid: de kans bestaat dat Brussel zich zou afscheiden van Vlaanderen als deze laatste zich onafhankelijk zou verklaren. En als Brussel zich afscheurt, leidt het geen twijfel dat het haar nieuw verworven gemeenten zal meenemen. Gegeven is gegeven. Uw voorstel is dus volgens mij af te wijzen, en ik ben er vrij sterk van overtuigd dat ze daar in Brussel niet anders zullen over denken. In de milieus van le soir en aangelande randgevallen, gaat men ervan uit dat Vlaanderen Brussel op termijn wil annexeren (cf franstalige opinie rond BHV, faciliteitenscholen ed). Buiten die radicale sferen, waar complottheorieën minder aanhang kennen, pleit men voor meer autonomie voor Brussel (cf tegenkanting van 'inmenging' door de gemeenschappen). Besluit: leuk idee, maar slaagkans is zero. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel gaat nergens heen, ook niet bij Vlaamse onafhankelijkheid. |
|
![]() |
![]() |