Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2009, 15:28   #41
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Probleem is dat ik verward ben omdat je er andere vormen bijhaalt.

Hou het nu bij café's. Ik heb een café zogezegd en maak er een privé zaak van zonder werknemers. Wat is dan het probleem als er binnen word gerookt?
Voor sommigen zal het altijd een probleem zijn als iemand iets doet wat zijzelf niet doen.
Ik ken zelfs iemand die er zich aan stoort dat er op perrons gerookt wordt! Het is al niet genoeg meer dat er al in de treinen niet meer mag gerookt worden.
Een verbod om op straat te roken zal er ook ooit nog wel komen, let maar op...
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 15:52   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probleem is dat ik verward ben omdat je er andere vormen bijhaalt.

Hou het nu bij café's. Ik heb een café zogezegd en maak er een privé zaak van zonder werknemers. Wat is dan het probleem als er binnen word gerookt?
Dan is er geen probleem. Dan mag er gerookt worden.

Je enige probleem is dat het nogal strikte voorwaarden zijn om van een privé zaak te spreken; het is alleszins onvoldoende om een bordje te hangen.
Als de toegang niet echt privé is (individueel enz.), of omgekeerd: als het voldoende is om aan de bel te trekken en een toegangsgeld te betalen, dan ga je beschouwd worden als uitbater van een handelszaak ...

Mocht het zo simpel zijn, dan zouden er wel vele "zwarte" kaffees zijn. Veel voordelen op fiskaal gebied !! De douane lust ze echter rauw.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 16:08   #43
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus Bekijk bericht
Toppunt van ironie...
de werknemers in de horeca die zonodig moeten beschermd worden tegen wat sigarettenrook, dreigen er wel nadien hun job door te verliezen...
Allez ja, beter werkloos dan ademloos, zeker?
TEGEN WAT ROOK !!!!!??????Amaai, het is soms een blauw gordijn in sommige café's.En geen paniek, de cafe's zullen open blijven,alsof die duizenden rokers nu meteen allen gaan thuis blijven voor het verbod!!??
Spijtig dat het verbod nog zo lang duurt!!!!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 16:10   #44
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
nu nog een verbod op alchool houdende dranken in de kroegen , en de kroegen kunnen volledig verdwijnen !!!!!
Het is nog steeds "gezonder" om een pint te drinken ( PS:MET MATE)natuurlijk.
één (1) sigaret is al 100% ongezond.
En geen paniek, de kroegen zullen niet verdwijnen!!!

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 4 december 2009 om 16:12.
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 16:11   #45
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Je enige probleem is dat het nogal strikte voorwaarden zijn om van een privé zaak te spreken; het is alleszins onvoldoende om een bordje te hangen.
Als de toegang niet echt privé is (individueel enz.), of omgekeerd: als het voldoende is om aan de bel te trekken en een toegangsgeld te betalen, dan ga je beschouwd worden als uitbater van een handelszaak ...

Mocht het zo simpel zijn, dan zouden er wel vele "zwarte" kaffees zijn. Veel voordelen op fiskaal gebied !! De douane lust ze echter rauw.
het is niet omdat je een privé club opricht, dat je geen belastingen moet betalen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 16:17   #46
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Enkel als je den acid in het zwart kan krijgen van de brouwer. Is niet meer zo handig als vroeger.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 16:19   #47
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
En geen paniek, de kroegen zullen niet verdwijnen!!!
"We zullen zien", zei de blinde.
En je weet wat er daarna met hem gebeurde, hé...
Oud 4 december 2009, 16:20   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkel als je den acid in het zwart kan krijgen van de brouwer. Is niet meer zo handig als vroeger.
Als er daar een grote markt voor komt dan gaan we die acid toch pikken met vrachtwagen en al?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 16:21   #49
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
alsof die duizenden rokers nu meteen allen gaan thuis blijven voor het verbod!!??
Welja... zoals ik hier al ergens schreef: het is maar de vraag of er veel niet-rokers meer op café zouden gaan als er niet gerookt word, maar zeker is wel dat veel rokers er dan wel zullen wegblijven...
Of het ene het andere compenseert, daar ben ik nog niet zo zeker van...

Laatst gewijzigd door Dinosaurus : 4 december 2009 om 16:22.
Oud 4 december 2009, 17:28   #50
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als er daar een grote markt voor komt dan gaan we die acid toch pikken met vrachtwagen en al?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 00:03   #51
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
Omdat 80% van haar klanten rokers zijn heeft Monica van volkscafé X in Knokke er niks beters op gevonden om een bordje met de tekst" privé rokersclub"op de deur te hangen.
Uiteraard mogen ook niet rokers nog binnen.
Wel dient elke klant een lidkaart te kopen van 5€.Daarvoor krijgt hij 3 bierbons.
Benieuwd hoe de overheid zal reageren.
Als privéclub mag ze dan ook nog zware drank opdienen. Wel wat meer belasting betalen, want een privéclub en een gewoon café, dat word anders belast. En de flikken mogen ook zomaar niet binnenvallen, want het is nu geen gewone openbare gelegenheid meer.
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 09:56   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welja... zoals ik hier al ergens schreef: het is maar de vraag of er veel niet-rokers meer op café zouden gaan als er niet gerookt word, maar zeker is wel dat veel rokers er dan wel zullen wegblijven...
Of het ene het andere compenseert, daar ben ik nog niet zo zeker van...
Voor de duizendste keer: die vraag is al beantwoord in het buitenland. En niet op basis van zomaar een teorie of een veronderstelling, maar uit ondervinding in de praktijk.

Aan je niknaam te zien, wordt het tijd dat je afzakt naar de 21° eeuw.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 december 2009, 10:22   #53

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe sympathiek ik het idee ook vind, maar het zal een maat voor niks zijn, vrees ik...:
http://www.rookvrij.be/actueel/07011...3%A9clubs.html

Tenzij ze geen werknemers in dienst heeft...?
Tenzij de werknemer zich ook lid laat maken veronderstel ik.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 11:01   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Tenzij de werknemer zich ook lid laat maken veronderstel ik.
Mis verondersteld. De arbeidswetgeving maakt geen uitzonderingen voor werknemers met fantazietjes zoals lidmaatschappen.

Tot nu toe bestaat de uitzondering in horeka nog, maar dat zal dus stoppen.

Volgens mij bestaat de uitzondering ook nog voor werknemers in bejaardenhuizen, voor de gedeeltes van de gebouwen die bestempeld kunnen worden als privé-kamer van de bejaarde.

(en ik weet niet hoe het zit met een poetsvrouw die poetst in de living van het woonhuis van haar werkgeefster ...)

Oud 5 december 2009, 11:17   #55
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mis verondersteld. De arbeidswetgeving maakt geen uitzonderingen voor werknemers met fantazietjes zoals lidmaatschappen.

Tot nu toe bestaat de uitzondering in horeka nog, maar dat zal dus stoppen.

Volgens mij bestaat de uitzondering ook nog voor werknemers in bejaardenhuizen, voor de gedeeltes van de gebouwen die bestempeld kunnen worden als privé-kamer van de bejaarde.

(en ik weet niet hoe het zit met een poetsvrouw die poetst in de living van het woonhuis van haar werkgeefster ...)
Die werknemers die wonen daar toch niet?

Zo mag de cipier niet roken op cel want werkplaats maar de gevangene wel want die woont er.
Oud 5 december 2009, 13:01   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die werknemers die wonen daar toch niet?

Zo mag de cipier niet roken op cel want werkplaats maar de gevangene wel want die woont er.
Ik bedoelde: de werknemer wordt op die plaats niet beschermd tegen tabaksrook.

Het is niet zozeer geformuleerd in de arbeidswetgeving dat "de werknemer niet mag roken", maar wel "ter bescherming van de werknemer mag niemand roken op de (overdekte) werkvloer".

(de werkgever moet afdoende maatregelen treffen voor de plaasen waar buitenstaanders toegelaten zijn, vb. waarschuwingsbordjes edm, opdat bezoekers dit verbod zouden respekteren)

Oud 5 december 2009, 13:35   #57
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde: de werknemer wordt op die plaats niet beschermd tegen tabaksrook.

Het is niet zozeer geformuleerd in de arbeidswetgeving dat "de werknemer niet mag roken", maar wel "ter bescherming van de werknemer mag niemand roken op de (overdekte) werkvloer".

(de werkgever moet afdoende maatregelen treffen voor de plaasen waar buitenstaanders toegelaten zijn, vb. waarschuwingsbordjes edm, opdat bezoekers dit verbod zouden respekteren)
Ah ok, ja, ik begreep u verkeerd.

Alleszins, de (rokende) werknemer beschermen tegen tabaksrook terwijl hij staat te smachten naar een beetje tabaksrook.
Oud 5 december 2009, 15:20   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah ok, ja, ik begreep u verkeerd.

Alleszins, de (rokende) werknemer beschermen tegen tabaksrook terwijl hij staat te smachten naar een beetje tabaksrook.
Wat een prachtige tipering van een verslaafde !!
Als ik je zin een tweede keer las, hoorde ik er als vanzelf de ochtendhoest-gereutel erbij.

Oud 5 december 2009, 15:53   #59
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Pfffff, ik neem geen stelling in dit debat.

Toen pakweg 5 jaar geleden de hetze tegen rokers begon, had ik geen zin om op alle mogelijke en onmogelijke momenten van de dag te moeten zitten snakken naar een genotsstokje. Ik ben dan maar gewoon gestopt. Nu ja, zo "gewoon" ging dat nu in het begin ook niet. Maar wel blij da'k er vanaf ben.

Maar ik draag de rokers geen kwaad hart toe

Dus geen stelling

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 15:55   #60
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Voor de duizendste keer: die vraag is al beantwoord in het buitenland. En niet op basis van zomaar een teorie of een veronderstelling, maar uit ondervinding in de praktijk.

Aan je niknaam te zien, wordt het tijd dat je afzakt naar de 21° eeuw.
Voor de eerste keer en speciaal voor jou: ik ben er niet van overtuigd dat wat voor andere landen geldt, daarom ook voor ons belgenlandje geldt. Misschien is er wel een verschil in (café)cultuur?

Aan jouw manier van reageren te zien denk ik dat de laatste lettergreep van je nickname je perfect omschrijft.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be