![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
beste Mustapha, 1. - Je verzameling lijkt wel uitgebreid, maar uiteraard niet volledig. Je hebt ook de naam van Jehovah of Jahweh wel eens vergeten. Omdat voor jou alleen de enige echte onveranderlijke en kinderloze god bestaat. Dat vergeten de meeste christenen. 2. - Toch zijn er nog een reeks bloedige opdrachten van onze drie goden die je niet vermeld hebt: bijvoorbeeld is er een leuke: de psalm 137 die de jongeren zo graag in het engels horen zingen: "On the rivers of Babylon...". Ze vergeten daarbij het vers 9, dat als volgt gaat:Gelukkig zal hij zijn die grijpt en werkelijk te pletter slaat Uw kinderen tegen de steile rots." Zo wrdt er nog wel een tiental keren in de bijbel verpletterd. Je kan dit vinden in de "Nederlandse concordantie van de bijbel" van Abraham Trommius, zestiende druk,1069 pagina's, uitg ongeveer 1975.verzameling van vijf bijbels. Nog een leuker voorbeeld is Hosea 13:16 "....."Hun eigen kinderen zullen verpletterd worden en hun zwangere vrouwen zelf zullen worden opengereten." Dat wordt ook nog een paar keren herhaald voor wie het niet goed zou verstaan. 3. - De bijbels werden niet te veel ingekort, wel gewijzigd volgens de sekte of godsdienst die hem gebruikt: zo spreekt men bijvoorbeeld in "De nieuwe wereldvertaling van de Jehova-getuigen over een paal waaraan christus (of was het "de heere", of Jezus) werd genageld. 4. - Er was ook geen enkele bijbelschrijver die kon voorspellen. De voorspellingen werden ofwel achteraf aangepast aan de vermoedelijke werkelijkheid, of de werkelijkheid aan de voorspelling. Zo kon men ook niet zeshonderd of meer jaren voor "de laatste profeet" Muhammad weten dat hij ook nog zijn verhaal zou doen en ettelijke oorlogen zou ontketenen. En ook niet dat deze pedosexueel een kind van zeven jaar zou huwen, Aisja.(naast nog tien andere vrouwen en een onbekend aantal concubines en slavinnen.) 5. - Voor je Koran, waarvan niet zo degelijke indexlijsten bestaan bij mijn weten zal ik je wel enkele voorbeelden geven van de gruwelen die erin staan. Maar daarvoor moet je nog even geduld hebben, tenzij jij zelf de opsomming doet. Een leuk voorbeeld van het racisme van je enige echte......god wil ik je toch wel geven: Soera 20: vers 102: "Op de dag, dat op de bazuin geblazen wordt en waarop Wij de boosgezinden bijeendrijven, blauwogig." En Kramers zegt erbij in nota 16: "Blauwe ogen worden beschouwd als omineus en lelijk." Over blonde haren spreekt de engel Gabriël niet. (Djibril in het Arabisch). tot lezens, Gerard Golsteyn.
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Dat is al een begin van opsomming.
Volgende stap : Naar het CGKR sturen, of op een andere manier aanklagen. Bijbel, Koran,... kortom alles wat ook maar discrimineert.
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat zal in dat geval moeilijk gaan vrees ik. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schrijvers van discriminerende boeken gebaseerd op die werken zijn wel vervolgbaar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Psalm 136 1 Wij zaten aan de rivier in de stad Babel en huilden toen wij aan Jeruzalem dachten. 2 Onze citers hadden wij daar aan de takken van een wilg gehangen, 3 omdat onze bewakers wilden dat wij zouden zingen. Ondanks dat zij ons sloegen, wilden zij een vrolijk lied horen. "Vooruit", zeiden zij, "zing eens een lied over Jeruzalem!" (...) 8 Volk van Babel, binnenkort zal uw eigen land worden verwoest. Wij prijzen hen die vergelding zullen uitoefenen over wat u ons hebt aangedaan. 9 Wij prijzen de man, die nu Lw kinderen tegen de rotsen te pletter zal gooien. Citaat:
Citaat:
In deze heb je uit je nek gepraat. Citaat:
![]() Je bedoelt waarschijnlijk de Koran. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De beste bijbelvertaling en interpretatie (A. Chouraqui, 10 delen) schrijft dat wel anders "en marche, qui..." en dit betreft dan ook Cyrus van Persië die Babylon veroverd heeft. Heb niet kunnen natrekken, maar denk het wel, dat dit na de persische verovering werd geschreven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat de versie van A Chouraqui de beste zou zijn neem ik wel met een grote korrel zout. De beste Franse versie is al een beetje redelijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan er echt niet bij dat mensen hun leven laten bepalen door een boek geschreven door een mensenhand over een figuur die niet eens echt bestaan heeft. En ik bedoel hier niet mee dat Jezus ofzo niet echt betsaan heeft maar ik bedoel dan de onzin er rond zoals de magie zal ik maar zeggen. Water veranderen in wijn, het kunnen verijzen en dan het grootste van al een machtig persoon god als vader hebben.
![]() Ongelooflijk dat je dergelijke dingen nog geloofd. Een ander ding, onze "god" is toch dezelfde als de "god" van moslims dacht ik é. Awel dat is toch de meest vredelievende persoon van allemaal niet? Awel, je maakt mij niet wijs dat hij dan mensen zou aansporen om indien iemand hem kwaad doet deze persoon 10x harder te straffen dan wat hij gedaan heeft. Pffffffffffffffffffffffff heb je het dan eigenlijk niet over de duivel ofzo? Net zoals het aanvaarden van andere mensen zoals homo's vrouwen,... maak me niet wijs dat de ozo goede god zou willen dat zijn creaties de vrouw zou willen bezien als een mindere. ![]() ![]() ![]() ![]() Het is en blijft een simpel boekje wat geschreven is door een gewone sterveling over een onbestaand persoon. TZou onder fictie moeten staan in de bibliotheek! Trouwens het feit blijft ook dat zonder godsdienst de wereld er heel wat beter zou uitzien, had god dit dan niet geweten op voorrand? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ten eerste: Ten tijde van de bijbel is er nog geen sprake van christenen. Die komen pas in het nieuwe testament. En daarin, vooral bij Johannes is wel degelijk sprake van anti-Joodse geschriften. Door de eeuwen heen hebben christenen zich meermaals schuldig gemaakt aan anti-semitisme. Nu ja, als je de geschiedenis van de Joden een beetje kent, weet je dat zijzelf ook niet meteen het liefste volkje op de wereld waren. Er zijn wel meer historici (zelfs Joden) die vinden dat veel van de miserie die zij meegemaakt hebben, ze aan zichzelf te danken hebben. Wat de holocoust betreft ben ik het daarmee zeker niet eens , maar als je wat verder in de geschiedenis kijkt is hun stelling wel verdedigbaar, vind ik.
![]() |
![]() |
#53 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zal nog 10-20 jaar duren voor dat geëvenaard wordt. Misschien wel een uptodate versie door de auteursrechten is het enige dat mogelijk is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tusen haakjes : de Bijbel is een heel dik boek, duizenden bladzijden lang, door tientallen schrijvers geschreven en niet één enkele persoon en dit over een tijdspanne van meer dan 1000 jaar. Zo heb je ook iets bijgeleerd vandaag ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() En wat jij schrijft over Joodse historici, geef eerst eens 1 concreet voorbeeld van een historicus (een echte hé, geen flierefluiter die zowat eender wat gaat verzamelen, en dan wat knip- en plakwerk doet dat zijn doel "bewijst"). Ik ken er geen echte. Mijn vraag zou wel eens kunnen zijn waarom dat jij de Jodenvervolgingen zoek goed te keuren met je "vind ik"? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zo heb je ook iets bijgeleerd vandaag ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En misschien is die el al in andere talen vertaald. Maar de kwaliteit van zo'n erk heeft niets met de markt te maken. Zuivere kwaliteitsboeken worden door connoisseurs gekocht als referentiewerk. Niet zoals romannetjes ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Moest je soms toch die ene tekst vinden, laat het maar gerust weten. Daar heb ik ook het antwoord op ![]() |
||
![]() |
![]() |