![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Realistisch plurealisme is niet aan U besteed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat zou dat nu weer zijn?
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 24 december 2009 om 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ph. Muyters van de N-VA ook, toen was het waarheid, nu het over één van hen gaat......
![]() |
#45 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Vreemdelingen moeten zich NIET aanpassen, ze moeten hun eigen cultuur behouden én terugkeren naar het land van herkomst. Enkel kleine groepen vreemdelingen die tot de zelfde beschavingsgemeenschap (de Europese dus)behoren, kunnen enigszins over lange periode in een gemeenschap opgenomen worden. Dat wil het VB blijkbaar niet (meer), het wil zelfs allochtoon ondernemerschap aanmoedigen, en dus in een ultrakapitalistische omgeving Vlamingen laten werken voor vreemde bazen op Vlaams grondgebied (ik verwijs naar de reactie van VB'er Schoofs in het Belang van Limburg)!
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
1) je verwijt ons 'gebrek aan nuancering' maar dan zeg je van je eigen botte en wilde uitspraak: 2) dit was bij wijze van spreken 3) jij wil dus alle vreemdelingen uitwijzen en niet meer werken voor vreemde bazen!!??!? Dit is totaal onmogelijk en onwenselijk. Moest jou 'ideaal' verwezelijkt worden dan wordt Vlaanderen een woestijn: economisch en cultureel. Stel je even voor: alle vreemde bazen het land uit. Eén van de grootste chemische complexen van de wereld nl in Antwerpen verdwijnt. Hetzelfde met onze autonijverheid, met de farmaceutische nijverheid enz. De grootwarenhuizen moeten er natuurlijk ook aan geloven; Ik denk dat je niet goed weet wat je vertelt. Ik heb zowat overal ter wereld gewerkt, in dienst van een Amerikaans bedrijf, het was me een voorrecht voor die 'vreemde' bazen te werken. Ik heb ze dan ook nooit als 'vreemde' bazen beschouwd. Ik meen dat er bij N-SA nog veel werk op de plank is voor een ideoloog-economist om een min of meer realitisch alternatief uit te werken dat je huidige lachwekkende wereldvreemde constructie van de kaart veegt. Goede moed, het is niet nodig te hopen om te ondernemen...
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 25 december 2009 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Toch wel een schande hé! Een huwelijkspartner komt bij gelijkwelke bevolkingsgroep bij voorkeur uit het eigen volk. Onze Turken en Marokkanen halen meestal hun partner in het moederland. Als wij zoiets doen is dat discriminatie en racisme. Oei! Anderen doen het ook en dan is alles in orde. We mogen trouwens geen opmerkingen maken over vreemde culturen want d�*t is discriminatie en racisme. ![]()
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 25 december 2009 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De migranten van vroeger werden in platen barakken ondergebracht. De mensen mochten alleen het werk uitvoeren waarvoor ze naar hier gehaald werden. Ze mochten geen ander werk zoeken en mochten geen handel drijven.
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Dat is juist. Dat was een eis van de vakbonden!
![]() |
![]() |
#51 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit is perfect mogelijk. U stelt het voor alsof dat niet kan, alsof het onrealistisch is, alsof het ongewenst is. Ondertussen denken heel wat Opel-arbeiders daar al anders over. We moeten MINDER buitenlandse invetseerders naar hier halen en de activiteiten van de reeds aanwezige (en ja, dat zijn er veel) stelselmatig gaan overnemen. Uw partij daarentegen verkoopt internationalistische praat aan de lopende band. Om toch maar realistisch te zijn, om toch maar aanvaardbaar te worden voor het regime heeft het VB een zeer liberaal economisch programma aangenomen, dat op diverse vlakken in tegenspraak is met een nationalistische visie. Citaat:
Als ik me niet vergis hebt u een mooie functie als ingenieur gehad, veel kunnen reizen voor het bedrijf, enz... Denkt u dat een gemiddelde Vlaming die aan de lopende band staat in Daikin, in Rogers, bij GM, bij Spicer,... of de hamburgers uit het vet mag halen bij McDo er ook zo over denkt? Neen! Ik heb al met diverse mensen van het VB over economie gesproken, en het is ontstellend te horen dat men telkens met wereldvreemde verhalen afkomt omdat men ofwel zelf niet gewerkt heeft in de privé of omdat men dit wel doet/deed maar daar inhoudelijk zeer mooie, vetbetaalde functies in uitoefende. Toen het over KMO's ging (en dat sociaal overleg daar volgens die VB'ers niet nodig was), heb ik hen vierkant uitgelachen. Ik werkte toen overigens zelf voor een KMO die ondertussen door een MNO is overgenomen. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Joël de Ceulaer
![]() |
![]() |
![]() |