![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ANNA!!!!!!?????? Ben jij dat? Welkom bak. Ik U zeer fel gemist! ne zalige, ne gelukkige, beste wensen en drie piepers voor de ganse familie! On topic: U ziet het hé. De niveanen en accolieten hebben ondertussen hun camouflage laten vallen en zijn bezig om tjeef onder de tjeven te worden. Hun meest tjeve en meest recente vervelling ligt hem nu in het nazificeren van elkeeen die deze feiten durft meedelen...
![]() |
![]() |
#42 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Compromis is nog iets anders dan het laten begraven van de kern van je programma. Of niet soms?
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Compromis B/ Het is de NVA zélf die vanuit het pluche sneert naar die andere partij die niet mag meedoen omdat ze zulks niet pikt.
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als het schoentje je niet past, trek het dan niet aan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() Ik denk met het intrekken van de subsidie dat er een zenuw vrij komt in een tand.
Even toelichten. De VRT krijgt ook subsidie. In de voorbije zomer was de VRT “hoofdsponsor” van een muziek evenement in Brussel met de ideologie “ Belgiê moet behouden blijven”. Daar is toen veel om te doen geweest, of VRT hier geen politiek standpunt innam. De VRT was duidelijk in zijn antwoord. Een deel van hun budget is om het behoud van de Vlaamse muziek en zijn artiesten te bewerkstelligen. Dus subsidieerde VRT niet het evenement maar optredens van Vlaamse artiesten, zoals Arno Will Tura…. Een moeilijke vraag voor de VRT was toen, of ze in de toekomst ook bijvoorbeeld de Ijzeren bedevaart zouden sponsoren met Vlaamse artiesten. Ik lees vandaag dat de subsidie van de Ijzeren bedevaart wordt ingetrokken. Met zijn allen dan naar de Ijzerwake? Want met dergelijke beslissingen zorgt de minister voor een polarisatie. Hoe denk de minister dat gematigde Vlamingen zullen reageren? Er zich bij neer leggen of iets radicaler worden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() VLAANDEREN VLAGT
NIEUWSBRIEF VL² nr. 176 (dinsdag 5 januari 2010) “Vlaanderen Vlagt”… Bijna tien jaar Vlaamse actie en niet één keer per jaar maar honderden keren Vlaamse zichtbaarheid… Zonder één Eurocent overheidssubsidie! Slechts met de steun van “de penning van de Vlaamse weduwe” en de mateloze inzet van de naamloze nomaden van de Vlaamse Beweging… Je moet het toch maar doen!
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het ziet er trouwens goed uit, vrt komt stilaan in geldnood goed nieuws mag ook Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 januari 2010 om 07:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als tiener verkocht ik er persoonlijk meer dan 2500 inkomkaartjes elke IJzerbedevaart. De politie was er toen steeds aanwezig met een oorlogsmacht van meer dan 2500 zwaar uitgeruste agenten. De IJzerbedevaartvlakte en de toren werden onderhouden zuiver en alleen met de inkomsten uit de IJzerbedevaart. Het Vlaams-Kruis verzorgde toen meer dan 2500 mensen bij elke bedevaart. Men sprak toen over aantallen van 250.000 aanwezigen en meer. De NMBS beleefde toen zijn hoogdagen in het weekend van de IJzerbedevaart. Nu, krijgt dit comité terug de kans om echt te werken zoals het moet, want dit comité heeft geen enkel recht meer op enige tussenkomst van Vlaanderen. Het is een instelling geworden waarbinnen men enkel nog kijkt naar het postje dat men kan bekleden en wat dat postje opbrengt. Het krijgt zelfs nog maar amper 2500mensen op de been en vele daarvan zijn dan nog aanwezig omdat ze moeten als afgevaardigde van één of andere vereniging. De echte boodschap van de IJzertoren is trouwens "NOOIT MEER OORLOG" en pas daarna de strijd om de ontvoogding van Vlaanderen. Het huidige IJzerbedevaartcomité schiet aan beide ruim voorbij. En is niet meer waardig om nog te blijven bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik lees je af en toe bij luc ![]() gesmaakte bijdragen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Awel, ik vind de IJzertoren een historisch belangrijk monument, dat wel beschermd moet worden.
![]() |
#54 |
|
![]() mooi zo.
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is juist dat de subsidies voor de toren zelf behouden blijven, en zelfs licht verhoogd werden.
Die subsidies blijken af te hangen van minister Boergeois. Bovendien zijn er ook andere organisasies hun subsidies kwijt, waardoor we gerustgesteld zijn. 't Is niet politiek bedoeld; 't is van besparen ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Plus ik vind jouw verbastering van de minister haar naam erg flauw Laatst gewijzigd door toccata : 7 januari 2010 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja de organisatie richtte zich de laatste jaren in toenemende mate op mensen die in Vlaanderen zo goed als niet bestaan. Progressieve Vlaams-Nationalisten. Met het verdwijnen van SLP en Bert Anciaux als beschermheer was het over en out.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bah, ze kunnen dat brol sluiten! De enkele deelnemers ervan zullen gewoon iets anders op deze zondag doen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gros der progressieve Vlaams-Nationalisten gaat niet naar de IJzerbedevaart.
Dat evenement dient voor de centrum-progressieve regionaal-confederalistische europfederalisten van sociaal-liberale strekking.
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En inderdaad, dat zijn mensen die in Vlaanderen zo goed als niet bestaan
![]() |