Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2010, 16:56   #41
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Waarom hoort het niet? Omdat ze al genoeg geld heeft?
Gaan we zo elk persoon nakijken of hij het wel echt nodig heeft?
Het zou mooi zijn mochten banken jaarlijk informatie omtrent rente en dividenduitkeringen doorspelen naar de fiscus. Niet om ze extra te belasten, maar om uit te vogelen wie een inkomen uit kapitaal heeft, en dus geen vervangingsinkomen van de staat moet hebben.

Alweer, bij onze noorderburen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 16:58   #42
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kijk, er is nog steeds zoiets als een eergevoelen. Als ge het niet nodig hebt klopt ge niet aan bij de staat.

rijken en eergevoel gaan niet samen. Mensen die overdreven rijk zijn, hebben een a-sociale ingesteldheid.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 17:00   #43
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
rijken en eergevoel gaan niet samen. Mensen die overdreven rijk zijn, hebben een a-sociale ingesteldheid.
Ja, en parasieten hebben een sociale ingesteldheid, zeker?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 20:01   #44
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kom dus niet buiten mijn deur voor minder dan 2500€ netto per maand.
Onmiddelijk schorsen..een parasiet die nog trots is op zijn uitzuigerij..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 20:32   #45
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De officieuze leeftijd om te oud te zijn voor werk, hoeveel zou die bedragen?

Ik heb al horen spreken over 35 jaar...
Inderdaad, of hoe belachelijk de arbeidsmarkt intussen is geëvolueerd.

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 20:35   #46
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Onmiddelijk schorsen..een parasiet die nog trots is op zijn uitzuigerij..
Hij mag gerust zijn looneisen stellen. Als hij dat bedrag waard is, zal hij dat krijgen.
Oud 11 januari 2010, 20:36   #47
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is alleen dat ik werken anders bekijk dan de meeste mensen in onze maatschappij.
Binnen onze maatschappij worden enkel arbeid tegen verloning beschouwd als werken.

Al de rest word als minderwaardig beschouwd binnen onze maatschappij.
Een moeder die haar kinderen verzorgt en daarnaast die van haar zusters en broers opvangt, word beschouwd als een niet werkende vrouw, een vrouw die het zelfde aantal kinderen opvangt van vreemde word bestempeld als een onthaal moeder, en word als werkende beschouwd en krijgt daar zelfs voor betaald.
En dat stoot mij tegen de borst.
Nagel pal op de kop!

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 20:41   #48
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Het zou mooi zijn mochten banken jaarlijk informatie omtrent rente en dividenduitkeringen doorspelen naar de fiscus. Niet om ze extra te belasten, maar om uit te vogelen wie een inkomen uit kapitaal heeft, en dus geen vervangingsinkomen van de staat moet hebben.

Voor een aanvullend leefloon bestaat deze controle van de bankrekeningen al. Voor werklozen is dat niet nodig zolang ze kunnen bewijzen dat ze werk zoeken.

Op rente en dividend betaal je roerende voorheffing van 15%. Maar de belastingen die je hier betaalt worden wel niet als opbouw bij uw later pensioen of sociale uitkering geteld.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 20:49   #49
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Voor een aanvullend leefloon bestaat deze controle van de bankrekeningen al. Voor werklozen is dat niet nodig zolang ze kunnen bewijzen dat ze werk zoeken.

Op rente en dividend betaal je roerende voorheffing van 15%. Maar de belastingen die je hier betaalt worden wel niet als opbouw bij uw later pensioen of sociale uitkering geteld.
Daar draait het me niet om. Een uitkering is een vervangingsinkomen, om een "sociaal vangnet" te bieden voor als het misgaat. Dat was toch de bedoeling van de sociale zekerheid. Dit gaat voor mensen die door pech hun job kwijtspelen en even zonder inkomen zitten. Jantje hoort duidelijk niet tot die categorie omdat hij voldoende inkomsten heeft uit kapitaal. Hij moet daarom ook geen vervangingsinkomen krijgen want hij heeft gewoonweg een inkomen.

Kortom iemand die de luxe heeft om niet te hoeven te werken, gaat eigenlijk nog voor een deel leven op de kap van de werkende mens. Dat gaat er ethisch gezien niet in bij mij.

En aangezien Jantje ook gewoon over dezelfde wegen rijdt als ik, van dezelfde ziekenhuizen gebruik maakt als ik...is die 15 % wel het minste. Een flat tax van rond de 25-30 % lijkt me ideaal overigens.
Oud 11 januari 2010, 21:02   #50
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij mag gerust zijn looneisen stellen. Als hij dat bedrag waard is, zal hij dat krijgen.
Een 51-jarige invalide die €2500 netto eist ?
Een schrijnend geval van een uitkeringsval..krijgt teveel om zijn luie reet te bewegen..

Ik zeg niet dat ik zelf nooit met 2 handen een lucratief vervanginsinkomen zou aanpakken maar apetrots de werkmens wat komen jennen..nee dat is erover..

België blijft een apenland, in de tijd dat werklozen zich nog dagelijks moesten melden stonden er ook madammen met een bontjas tussen..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 11 januari 2010 om 21:04.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 21:12   #51
Tavek
Banneling

Standaard

Maximale WW is in Nedeland 36 maanden, daarna is het je huis opeten/rekeningen plunderen/aandelen verkopen.....vooraleer je in de bijstand mag.

Lijkt me een faire regeling.
Oud 11 januari 2010, 22:34   #52
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:

Iemand die 40 jaar gewerkt heeft en voor zijn pensioen betaald heeft, heeft recht op dat pensioen, ook als hij bezijdens dat pensioen gespaard heeft en daar dividenten van trekt. Er zijn nu eenmaal mensen die elke maand alles erdoor jagen en anderen die hun leven lang sparen voor later.
Jij vind dus dat de spaarders hun pensioen moet afgepakt worden? Mooie mentaliteit! Ik noem dat zuiver jaloezie van mensen die verkwistend leven tegenover mensen die zuinig zijn.
Dankzij mensen zoals jij worden banken in het buitenland rijk.
Oud 11 januari 2010, 22:57   #53
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Iemand die 40 jaar gewerkt heeft en voor zijn pensioen betaald heeft, heeft recht op dat pensioen, ook als hij bezijdens dat pensioen gespaard heeft en daar dividenten van trekt. Er zijn nu eenmaal mensen die elke maand alles erdoor jagen en anderen die hun leven lang sparen voor later.
Jij vind dus dat de spaarders hun pensioen moet afgepakt worden? Mooie mentaliteit! Ik noem dat zuiver jaloezie van mensen die verkwistend leven tegenover mensen die zuinig zijn.
Dankzij mensen zoals jij worden banken in het buitenland rijk.
Klote systeem he, dat staatspensioen !?

In ieder geval, een pensioen is geen uitkering in de zin dat het een vangnet is voor onvoorziene omstandigheden. Dat je oud wordt, zie je van mijlen ver aankomen.

En daar draag je normaal gezien voor af. Als onze goede vriend Jantje al een tijdje van zijn kapitaalsinkomsten leeft zal zijn (staats)pensioen ook gene vette zijn. Maar gelukkig hoeft dat ook niet. Hij heeft zijn dividenden.

Overigens, 40 jaar werken, dan is hij al vanaf zijn 11de bezig. Laat me niet lachen.....meneer is waarschijnlijk van ergens midden zijn jaren 40 aant rentenieren.
Oud 11 januari 2010, 23:35   #54
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Neen, dat heeft ze niet.
en dat ga jij bepalen
Oud 11 januari 2010, 23:37   #55
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maximale WW is in Nedeland 36 maanden, daarna is het je huis opeten/rekeningen plunderen/aandelen verkopen.....vooraleer je in de bijstand mag.

Lijkt me een faire regeling.
ale, tof zenne...laat die mensen nu toch is doen..waarom moeten die nu alles plunderen en verkopen??
gij werkt toch zo graag? awel dan, dokt gij wat meer af
Oud 11 januari 2010, 23:38   #56
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
ale, tof zenne...laat die mensen nu toch is doen..waarom moeten die nu alles plunderen en verkopen??
gij werkt toch zo graag? awel dan, dokt gij wat meer af
Om mensen met geld te onderhouden ?

Ik zal u ook het geld uit uw zakken komen halen, kijken wat ge dan zegt, ok ?
Oud 12 januari 2010, 00:31   #57
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Klote systeem he, dat staatspensioen !?
Inderdaad klote systeem omdat de overheid ermee doet wat ze wil. En dat alles behalve aan de rechthebbende uitbetalen.

Citaat:
In ieder geval, een pensioen is geen uitkering in de zin dat het een vangnet is voor onvoorziene omstandigheden. Dat je oud wordt, zie je van mijlen ver aankomen.
Daar is dat andere klote systeem voor: de ziekenkas.
Citaat:
En daar draag je normaal gezien voor af. Als onze goede vriend Jantje al een tijdje van zijn kapitaalsinkomsten leeft zal zijn (staats)pensioen ook gene vette zijn. Maar gelukkig hoeft dat ook niet. Hij heeft zijn dividenden.
Als je op invaliditeit staat ben je niet ontslagen en blijven de jaren doortellen.
Citaat:
Overigens, 40 jaar werken, dan is hij al vanaf zijn 11de bezig. Laat me niet lachen.....meneer is waarschijnlijk van ergens midden zijn jaren 40 aant rentenieren.
Ik ad het niet speciaal over Jantje, maar in 't algemeen.
Oud 12 januari 2010, 00:33   #58
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

55
Oud 12 januari 2010, 07:12   #59

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ben +50 en invalide en krijg nog steeds aanbiedingen om aan de slag te gaan.

Enkel de lonen zijn voor mij te laag om er voor buiten mijn deur te komen.
Verdien meer als ik gewoon thuis blijf, dan wat ik netto zou hebben door te gaan werken.
Binnen kort misschien wat PWA werk gaan doen om nog wat onder de mensen te komen en zo nog wat sociale contacten te hebben, maar voor het netto inkomen moet het zeker niet.

1300€ dop plus 200€ toeslag als alleenstaande vader op het kindergeld plus vermindering op ziektekosten, plus invaliditeit plus inkomsten uit eigen energiewinning die recht op werkloosheidsuitkering laten behouden en niet mee tellen voor de toeslagen op kindergeld.

Ik kom dus niet buiten mijn deur voor minder dan 2500€ netto per maand.
Ik ben niet te oud om te werken volgens de werkgevers, maar gewoon te duur.
Eigenlijk hebben ze, maar ik heb ook gelijk dat ik niet ga werken voor een minder netto inkomen dan wat ik nu heb.
Wat bedoel je met die inkomsten uit eigen energiewinning en waarom geeft je dat het recht op onvoorwaardelijk maximum van de werkloosheidsuitkering?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 07:13   #60

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Ik ben 41 en te duur (hoogopgeleid). Dat is de reden die ik helaas bijna altijd te horen krijg.
Zwijg dan over je diploma's als je gaat solliciteren.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be