![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alweer, bij onze noorderburen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
rijken en eergevoel gaan niet samen. Mensen die overdreven rijk zijn, hebben een a-sociale ingesteldheid.
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Burgemeester
|
![]() Inderdaad, of hoe belachelijk de arbeidsmarkt intussen is geëvolueerd.
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Op rente en dividend betaal je roerende voorheffing van 15%. Maar de belastingen die je hier betaalt worden wel niet als opbouw bij uw later pensioen of sociale uitkering geteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kortom iemand die de luxe heeft om niet te hoeven te werken, gaat eigenlijk nog voor een deel leven op de kap van de werkende mens. Dat gaat er ethisch gezien niet in bij mij. En aangezien Jantje ook gewoon over dezelfde wegen rijdt als ik, van dezelfde ziekenhuizen gebruik maakt als ik...is die 15 % wel het minste. Een flat tax van rond de 25-30 % lijkt me ideaal overigens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een schrijnend geval van een uitkeringsval..krijgt teveel om zijn luie reet te bewegen.. Ik zeg niet dat ik zelf nooit met 2 handen een lucratief vervanginsinkomen zou aanpakken maar apetrots de werkmens wat komen jennen..nee dat is erover.. België blijft een apenland, in de tijd dat werklozen zich nog dagelijks moesten melden stonden er ook madammen met een bontjas tussen.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 11 januari 2010 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Maximale WW is in Nedeland 36 maanden, daarna is het je huis opeten/rekeningen plunderen/aandelen verkopen.....vooraleer je in de bijstand mag.
Lijkt me een faire regeling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jij vind dus dat de spaarders hun pensioen moet afgepakt worden? Mooie mentaliteit! Ik noem dat zuiver jaloezie van mensen die verkwistend leven tegenover mensen die zuinig zijn. ![]() Dankzij mensen zoals jij worden banken in het buitenland rijk.
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In ieder geval, een pensioen is geen uitkering in de zin dat het een vangnet is voor onvoorziene omstandigheden. Dat je oud wordt, zie je van mijlen ver aankomen. En daar draag je normaal gezien voor af. Als onze goede vriend Jantje al een tijdje van zijn kapitaalsinkomsten leeft zal zijn (staats)pensioen ook gene vette zijn. Maar gelukkig hoeft dat ook niet. Hij heeft zijn dividenden. Overigens, 40 jaar werken, dan is hij al vanaf zijn 11de bezig. Laat me niet lachen.....meneer is waarschijnlijk van ergens midden zijn jaren 40 aant rentenieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#55 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
gij werkt toch zo graag? awel dan, dokt gij wat meer af ![]()
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal u ook het geld uit uw zakken komen halen, kijken wat ge dan zegt, ok ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad klote systeem omdat de overheid ermee doet wat ze wil. En dat alles behalve aan de rechthebbende uitbetalen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 55
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris