Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2010, 19:32   #41
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat noemen ze een Joods antwoord. U klaagt over orthodoxe Joden, maar blijft schatplichtig aan de Joodse cultuur, zoals alle antisemieten.
Mijn ingave is dat Sus niet iets in het bijzonder tegen het Jodendom of Joden speciaal heeft, maar wél als secularist de macht van religies schijt en schijtziek is. Secularisten worden gevraagd niet alleen een reeks onbewijsbare absurditeiten te respecteren, nee, hen wordt ook gevraagd een groot deel van het leven te laten dicteren door diezelfde absurditeiten.

Als dat iemand antisemiet maakt - wat het overigens niet is - draag ik die titel met trots. Dat zou de Joodse Verlichtingsdenkers immers ook antisemieten maken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 20:14   #42
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Neen, ik kloeg over een waanzinnig voorstel, gedaan door een orthodoxe jood, danwel bedoeld voor orthodoxe joden, dat gebaseerd is op hun religie.

Noemt u mij hier een antisemiet, Kallikles?
Daarvoor zou je de zin moeten analyseren. Gezien uw taalbeheersing lijkt me dit een heikele opgave...

Citaat:
Nee hoor. Het bevreemd me alleen dat u blijkbaar nog altijd niet het openingsbericht heeft gelezen en de tekst tot uw grijze massa hebt laten doordringen, waardoor u dan allerlei rare vragen meent te moeten stellen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 20:27   #43
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Heeft u ook nog een inhoudelijke reactie Kallikles?

Zoals een antwoord op mijn vraag of u mij een antisemiet noemde?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 20:57   #44
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Heeft u ook nog een inhoudelijke reactie Kallikles?

Zoals een antwoord op mijn vraag of u mij een antisemiet noemde?
Herlees de zin, hé. Ik geef je de toestemming om er iemand bij te halen als het voor jou een te grote intellectuele inspanning is.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 14 maart 2010, 21:03   #45
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Herlees de zin, hé. Ik geef je de toestemming om er iemand bij te halen als het voor jou een te grote intellectuele inspanning is.
Die zin is niet eenduidig, en kan dus op twee manieren worden uitgelegd. Vandaar mijn eenvoudige vraag om verduidelijking: Noemt u mij daar een antisemiet, ja of nee?
Oud 14 maart 2010, 23:08   #46
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Beetje vreemd voorstel maar heeft iemand er last van als het doorgaat?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 23:22   #47
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

ik mag niet door groene lichten rijden van m'n religie, alleen door rode.
Oud 14 maart 2010, 23:24   #48
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

Godverdomse kruiper! Zitten zagen over de islamieten dit en de islamieten dat maar de joden mogen hier de zotste eisen stellen en meneer gaat er mee akkoord.

Ach ja, je bent Hollander zeker.

Last er van hebben is hier helemaal niet van tel. Dat de joden in de JewSA de verkeerslichten gaan veranderen, maar niet hier. De joden hebben niet te beslissen over het openbare leven in Europa, en dat doen ze nu wel al veel te veel via lobbygroepen en politieke activiteit.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 23:25   #49
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de automobilisten die moeten stoppen voor een zebrapad terwijl daar helemaal niemand moet oversteken?
Oud 14 maart 2010, 23:27   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze zelf voor de kosten opdraaien niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 00:00   #51
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik mag niet door groene lichten rijden van m'n religie, alleen door rode.
Dát is pas een destructief geloof.
Oud 15 maart 2010, 00:03   #52
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dát is pas een destructief geloof.
Niet als iedereen zich tot dat geloof bekeert.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 00:04   #53
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Godverdomse kruiper! Zitten zagen over de islamieten dit en de islamieten dat
Waar?
Citaat:
maar de joden mogen hier de zotste eisen stellen en meneer gaat er mee akkoord.
Nee hoor, ik stelde een vraag. Ik vind de ophef over een vreemd voorstel wat bovendien niet doorgaat nogal groot.

Citaat:
Ach ja, je bent Hollander zeker.
Nederlander.

Citaat:
Last er van hebben is hier helemaal niet van tel. Dat de joden in de JewSA de verkeerslichten gaan veranderen, maar niet hier. De joden hebben niet te beslissen over het openbare leven in Europa, en dat doen ze nu wel al veel te veel via lobbygroepen en politieke activiteit.
Ja, ze overheersen de wereld door te vragen om automatische verkeerslichten... aansteller.
Oud 15 maart 2010, 00:07   #54
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Niet als iedereen zich tot dat geloof bekeert.
Dat is ook weer waar.
Oud 15 maart 2010, 01:16   #55
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een zeer goed voorstel. Het wordt tijd dat Europa, het continent van de godsdienstoorlogen, van de Holocaust en de pogroms, eindelijk een minimum aan respect leert voor haar religieuze minderheden.
Religie's, of het nu minderheden zijn of niet, verdienen geen respect, van niemand. Of het nu van Europa, België, Vlaanderen, Brussel, of een willekeurig persoon van de straat is.

Het moet ook niet geleerd worden zoals u voorstelt. U gebruikt de Holocaust en pogroms als speeltjes, om de wereld ethisch onder druk te zetten. Niemand wil vergeleken worden met die dingen, of er aan geassocieerd worden. Dus als u uw zin niet krijgt, doet u net dat, en het duurt niet lang of uit schrik krijgt u wat u wil. U misbruikt de nagedachtenis van iedereen die in deze gebeurtenissen zijn omgekomen en misbruikt, enkel om uw eigen kar voort te trekken. U kunt net zo goed op hun collectief graf gaan zeiken.

Religie eindigt aan de stoep van uw deur of die van een religieus gebouw. In een publieke omgeving, waar alle geloofsovertuigingen, levensfilosofiën en dergelijke meer tegelijk met elkaar in contact komen, is het uit den boze om 1 bepaalde groep, hoe groot of klein dan ook, voor te trekken of een uitzondering te geven, op welk vlak dan ook.

Het voorstel dat hier gegeven wordt heeft geen snik te maken met respect, het heeft te maken met arrogantie. Een heilig boek kan zoveel regels inhouden als het maar wil, de religie waar het deel van uitmaakt is en blijft slechts een religie: 1 groep mensen. En er zijn er nog veel meer(u zegt zelf "diens religieuze minderheden).

Hoe meer er zijn, des te minder reden om 1 groep vooruit te steken, en dan nog minder reden als het voorstel religieuze roots blijkt te hebben. Een religie kunt u als belijder daarvan zo belangrijk vinden als u maar wil: het publiek welzijn is belangrijker. 1 groep vooruitsteken betekent alle andere achteruitsteken, daar hen de keuze ontzegd wordt.

Citaat:
Wat is uw probleem met Joden?
Uw respons op Sus Iratus is kinderachtig. Er is geen ander woord voor. Iemand uit diens mening dat uw geschreven interpretatie op het onderwerp totaal naast de kwestie is, en u bevraagt hem onmiddellijk naar mogelijk racisme. Werkelijk kinderachtig.

Citaat:
Waarom haat jij ze dan?
En hier bewijst u uw kinderachtigheid zonder schroom. U kunt net zo goed zeggen dat u vindt dat iedereen die tegen iets is dat door een jood, orthodox of niet, is voorgesteld, onmiddellijk een antisemiet is. Enkel en alleen door de tegenstand, zonder rekening te houden met mogelijke motivatie. De kalmte van uw woorden zijn slechts een laagje vernis.

Of u nu gewoon probeert mensen bang te maken of werkelijk in alles jodenhaat ziet, is mij bijster. Wat ik wel weet, is dat u hier slechts antwoordt om iedereen aan het kruis te nagelen die uw manier van denken is, iedereen die anders is.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 15 maart 2010 om 01:28.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 01:23   #56
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad de vraag. Blijkbaar hebben hier mensen last van het feit dat er Joden zijn die in het Jodendom geloven. Zij vinden dat "achterlijk".

Is dat antisemitisch? Het is in ieder geval erg intolerant, en toont aan dat de oude haat voor alles wat anders is, nog steeds springlevend is.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 15 maart 2010, 08:10   #57
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad de vraag. Blijkbaar hebben hier mensen last van het feit dat er Joden zijn die in het Jodendom geloven. Zij vinden dat "achterlijk".

Is dat antisemitisch? Het is in ieder geval erg intolerant, en toont aan dat de oude haat voor alles wat anders is, nog steeds springlevend is.
Erg dapper bent u niet! Reageer eens op Nexer en al gedacht aan verontschuldigingen aan Sus?

Laatst gewijzigd door alice : 15 maart 2010 om 08:11.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 10:03   #58
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Waarom moeten joden tijdens de sabbat zich verplaatsen? Ze moeten verdorie in hun huizen zitten en helemaal niet de straat oversteken.
Oud 15 maart 2010, 12:52   #59
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zucht.

Ten eerste: Jood of jood?

Ten tweede: mensen hebben last van religieuze opdringerigheid in de openbare ruimte. Ongeacht of dat nu hare krishna's zijn die op straat zieltjes proberen te winnen, hoofddoekjes aan gemeentelijke loketten, of zoals in dit geval verkeerslichten die om religieuze redenen moeten worden aangepast.
Ongeacht hoe groot of juist hoe nietig de impact van zulke religieuze waanzin op het openbaar leven is, is daarbij volkomen onbelangrijk. Op het ogenblik dat men zulke zaken gaat faciliteren, is het hek van de dam.

En ten derde: u bent het blijkbaar oneens met mensen die zoiets 'achterlijk' vinden. U wilt nu toch niet gaan beweren dat zulks vooruitstrevend is, he?
Van iemand die constant met Friedrich "god is dood" Nietzsche aan het dwepen is, zoals u nogal vaak pleegt te doen, had ik eerlijk gezegd toch iets anders verwacht.

Citaat:
Tolerantie wil niet zeggen dat alles zomaar toegelaten is of zou moeten zijn. Er zijn namelijk grenzen aan tolerantie, en die beginnen zodra men zich buiten de vier muren van het eigen huis begeeft. Tolerantie wil in dit geval zeggen dat andere opvattingen, religies, filosofieën enz gedoogd worden naast de algemeen heersende mits die zich niet op een opdringerige manier in het openbaar leven en de openbare ruimte manifesteren.
Dat heeft dus geen moer te maken met "de oude haat voor alles wat anders is", zoals u beweert, maar alles met een samenlevingsmodel dat juist waarborgt dat er ook ruimte is voor andere religies. Om dat te bewerkstelligen, heeft men in het westen ervoor gekozen om religie binnenshuis te belijden en zich in de openbare ruimte zo neutraal mogelijk op te stellen.
Daarbij ook de opmerking dat "de oude haat voor alles wat anders is", ook geen haat is, maar een natuurlijk, biologisch en gezond wantrouwen dat al zo oud als de mensheid is. Sinds wij ooit ergens in Afrika uit de bomen gekukeld zijn, en in groepen over de savanne doolden, heeft de mensheid in de jacht op voedselbronnen enz geleerd om andere groepen initiëel te wantrouwen aangezien die in potentie het voortbestaan van de eigen groep bedreigden. De menselijke geschiedenis bewijst dat dan ook keer op keer. Tegenwoordig wordt dit natuurlijke en nogmaals, gezonde, wantrouwen voorgesteld als Het Ultieme Kwaad Dat Bestreden Moet Worden en krijgt het het foutieve label 'racisme' opgekleefd. Maar goed, dat is verder een andere discussie.

Tot slot zou ik van u, Kallikles, een antwoord willen bekomen op mijn reeds tot drie maal toe gestelde vraag of u mij een antisemiet noemt, ja of nee?
Oud 15 maart 2010, 13:17   #60
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kostprijs? Als alle lichten vervangen moeten worden zal ik daar inderdaad last van hebben. Als een licht gewoon anders geprogrammeerd moet worden, waarom niet he?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be