Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wat is erger?
Nazisme 52 61,18%
Christendom 24 28,24%
Ze zijn allebei even erg 9 10,59%
Aantal stemmers: 85. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2003, 02:16   #41
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Ataturk had Turkije gered van Griekenland en had veel goodwill bij de bevolking.
Wat is dat voor onzin. Turkije heeft Griekenland en andere Balkanlanden eeuwenlang bezet en onderdrukt. In de twintigste eeuw heeft Turkije nog etnische zuiveringen doorgevoerd, eerst op de Ionische kust, en vijftig jaar daarna nog eens op Cyprus. Griekenland is nooit een bedreiging geweest voor Turkije. Het Turkije van Ataturk heeft wel etnische zuiveringen doorgevoerd in gebieden waar al duizenden jaren Grieken woonden (zoals ook in Oost-Turkije zuiveringen werden doorgevoerd tegen Koerden en Armeniërs).

Citaat:
Turkije is toch een voorbeeld dat verwestering van een moslimland mogelijk is. We moeten dus positief blijven denken en ontwikkelingen in de goede richting toejuichen.
Misschien wordt Turkije een voorbeeld van een moslimland dat de islam opgeeft.
Oud 16 januari 2003, 09:45   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal niet gebeuren. Hun cultuur is er trouwens op gebouwd. Het hoeft ook niet als ze maar aanvaarden dat hij niet strookt met de westerse opvattingen en ze een beter evenwicht nastreven tussen de ene en de andere cultuur. Zeker degenen die naar hier komen zouden hun eigen religie en de daarbij horende cultuur niet meer als superieur aan de onze mogen beschouwen. Als dat zo werkelijk was hadden ze in hun thuishaven kunnen blijven inplaats van uit wijken naar andere landen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2003, 10:33   #43
Dosz
Vreemdeling

Dosz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het hoeft ook niet als ze maar aanvaarden dat hij niet strookt met de westerse opvattingen en ze een beter evenwicht nastreven tussen de ene en de andere cultuur. Zeker degenen die naar hier komen zouden hun eigen religie en de daarbij horende cultuur niet meer als superieur aan de onze mogen beschouwen. Als dat zo werkelijk was hadden ze in hun thuishaven kunnen blijven inplaats van uit wijken naar andere landen.
Bekijk deze topic even:
http://www.politics.be/phpBB/viewtop...?p=37992#37992
Dosz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2003, 11:27   #44
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat zal niet gebeuren. Hun cultuur is er trouwens op gebouwd.
Dat weet ik niet... Turkije is hooguit 500 jaar aan het islamietische juk onderwerpen geweest. Dat valt misschien nog wel te keren. De Turken moeten inzien dat hun enige volkseigene godsdienst het Oosters christendom is, en niet die Arabische import.
Oud 16 januari 2003, 13:00   #45
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat zal niet gebeuren. Hun cultuur is er trouwens op gebouwd. Het hoeft ook niet als ze maar aanvaarden dat hij niet strookt met de westerse opvattingen en ze een beter evenwicht nastreven tussen de ene en de andere cultuur. Zeker degenen die naar hier komen zouden hun eigen religie en de daarbij horende cultuur niet meer als superieur aan de onze mogen beschouwen. Als dat zo werkelijk was hadden ze in hun thuishaven kunnen blijven inplaats van uit wijken naar andere landen.
Ik vind het hoofdprobleem de expliciete gewelddadigheid die in de koran wordt voorgestaan. Daarvan vind je in het Nieuw Testament geen spoor. Indien een soort gecorrigeerde islam zou ontstaan, waarin die gewelddadigheid tegen vrouwen of andersdenkenden werd weggelaten, dan denk ik dat de problemen voor 95% zijn opgelost. Maar is zo'n van gewelddadigheid ontdane islam eigenlijk nog wel islam?
Oud 16 januari 2003, 13:14   #46
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Ik vind het hoofdprobleem de expliciete gewelddadigheid die in de koran wordt voorgestaan. Daarvan vind je in het Nieuw Testament geen spoor. Indien een soort gecorrigeerde islam zou ontstaan, waarin die gewelddadigheid tegen vrouwen of andersdenkenden werd weggelaten, dan denk ik dat de problemen voor 95% zijn opgelost. Maar is zo'n van gewelddadigheid ontdane islam eigenlijk nog wel islam?
Naar men mij vertelde, betekent 'Islaam' onderwerping.
Dit op ongelijke voet stellen van het ene wezen t.o.v. van het andere, houdt reeds de kiemen van discriminatoir gedrag in.
Willen die mensen dit binnen hun privé-kring graag zo behouden, en zijn hun dames daar gelukkig mee: �* la bonheur.
Ik prefereer echter een andere levenswijze, en ik dank bij voorbaat wanneer men mij uit religieuze hoek geen oekazen probeert op te dringen.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2003, 13:45   #47
torvicx
Provinciaal Statenlid

torvicx's schermafbeelding

Standaard

Jihad (heilige strijd) tegen ongelovigen en hypocieten heet onderstaande link. Ik denk niet dat er veel veranderd is sinds het ontstaan van de Islam. Islam ziet zich in een militaire en ideologische strijd verwikkeld met het westen. Hoop maar niet te veel op verandering.

http://jihaadulkuffaarin.jeeran.com/

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2003, 13:50   #48
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Naar men mij vertelde, betekent 'Islaam' onderwerping. Dit op ongelijke voet stellen van het ene wezen t.o.v. van het andere, houdt reeds de kiemen van discriminatoir gedrag in.
Nanostaaf, ge slaat de bal volledig mis! Het is precies doordat alle mensen onderworpen zijn aan God (Allah), dat er gelijkwaardigheid is tussen de mensen onderling. In het aanschijn van God is immers elk mens even nietig. Onderwerping aan God is een motor voor solidariteit en gemeenschapszin.
Oud 16 januari 2003, 13:56   #49
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Citaat:
Naar men mij vertelde, betekent 'Islaam' onderwerping. Dit op ongelijke voet stellen van het ene wezen t.o.v. van het andere, houdt reeds de kiemen van discriminatoir gedrag in.
Nanostaaf, ge slaat de bal volledig mis! Het is precies doordat alle mensen onderworpen zijn aan God (Allah), dat er gelijkwaardigheid is tussen de mensen onderling. In het aanschijn van God is immers elk mens even nietig. Onderwerping aan God is een motor voor solidariteit en gemeenschapszin.
Klinkt goed en God is dus moderator. Toch heb ik nog iets tegen het christendom. Vroeger moesten we alle dagen naar de mis, wat een ellende. En het heeft niet eens geholpen.

mvg. Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2003, 14:21   #50
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier
Klinkt goed en God is dus moderator. Toch heb ik nog iets tegen het christendom. Vroeger moesten we alle dagen naar de mis, wat een ellende. En het heeft niet eens geholpen.
Het ging over de islam, wat onderwerping betekent. Nanostaaf interpreteerde dat vervolgens totaal verkeerd. U moet nog steeds elke zondag naar de H. Mis. Tenminste, als u een goed christenmens wil zijn. Quod non, vermoedelijk. Ik zie wel totaal geen verband met de discussie.
Oud 16 januari 2003, 14:31   #51
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Picopastoor Godfried,
Vooraleer met uw hersenspinsels zoals daar zijn , Allah en andere goddelijke entiteiten ganser bomen op te zetten, zou je er beter aan doen om hun geldigheid eens te bewijzen.
Veel geluk.
Oud 16 januari 2003, 15:42   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooraleer met uw hersenspinsels zoals daar zijn , Allah en andere goddelijke entiteiten ganser bomen op te zetten, zou je er beter aan doen om hun geldigheid eens te bewijzen.
Wat bedoelt u dan met "geldigheid"? Hun bestaan? Dat zal dan een beetje moeilijk zijn: daarom gaat het tenslotte ook om "geloof", geen wetenschap.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2003, 15:47   #53
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Picopastoor Godfried,
Veel geluk.
Wel ok, als u mij bewijst waarom 1+1=2. Bewijzen he!

U zal niet anders kunnen dan gebruik te maken van conventies, axioma's, afsrpaken, die voor mijn part even "onwetenschappelijk" zijn als het bestaan van God.
Oud 16 januari 2003, 16:47   #54
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:

Het ging over de islam, wat onderwerping betekent. Nanostaaf interpreteerde dat vervolgens totaal verkeerd. U moet nog steeds elke zondag naar de H. Mis. Tenminste, als u een goed christenmens wil zijn. Quod non, vermoedelijk. Ik zie wel totaal geen verband met de discussie.
Maar ik ga niet naar de Moskee, en de vraag ging over nazisme en christendom. BTW moeten de Islamieten ook alle dagen naar de moskee of alleen 5x bidden.

mvg. Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2003, 16:56   #55
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wel ok, als u mij bewijst waarom 1+1=2. Bewijzen he!
1/ U hoeft de afspraak 1+1=2 absoluut niet na te leven (voor mijn part)
2/ Ik hoef me niet aan uw concept 'god' deel te nemen.
Gelukkig maar. Het eerste concept gaat boven uw petje, het tweede lijkt mij onbegrijpbaar. Zo zie je maar dat niemand perfect en alwetend is.

Citaat:
U zal niet anders kunnen dan gebruik te maken van conventies, axioma's, afsrpaken, die voor mijn part even "onwetenschappelijk" zijn als het bestaan van God.
Je maakt duidelijk vooruitgang: héél goed dat je je eigen ideetje (god) eindelijk als puur onwetenschappelijke nonsens begint te beschouwen.
Oud 16 januari 2003, 17:38   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... héél goed dat je je eigen ideetje (god) eindelijk als puur onwetenschappelijke nonsens begint te beschouwen.
Correctie: a-wetenschappelijk, niet onwetenschappelijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2003, 20:21   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat bedoelt u dan met "geldigheid"? Hun bestaan? Dat zal dan een beetje moeilijk zijn: daarom gaat het tenslotte ook om "geloof", geen wetenschap.
Ik kan hier enkel uit opmaken dat geloven in een God niet kan of hoeft omdat het geen wetenschap is. Je doet het of je doet het niet.
Mij best, maar iedereen mag voor zichzelf uitmaken of hij wel of niet wil geloven in iets dat niet wetenschappelijk bewezen kan worden.
Oud 16 januari 2003, 20:52   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
... héél goed dat je je eigen ideetje (god) eindelijk als puur onwetenschappelijke nonsens begint te beschouwen.
Meester, hij doet het weer!
Oud 16 januari 2003, 20:57   #59
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Leg me dat eens uit, zo je wenst.
Is a-wetenschappelijk trouwens een correcte term?
Wat vind jij van het wetenschappelijk gehalte van 1+1=2?
Het is inderdaad slechts een afspraak, maar ik heb de indruk dat die wereldwijd iets meer geaccepteerd wordt, dan het bestaan van godheden en diergelijkenden..........
Oud 16 januari 2003, 22:18   #60
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat vind jij van het wetenschappelijk gehalte van 1+1=2? Het is inderdaad slechts een afspraak, maar ik heb de indruk dat die wereldwijd iets meer geaccepteerd wordt, dan het bestaan van godheden en diergelijkenden..........
Dat durf ik te betwijfelen. Er is nog veel meer analfabetisme dan u denkt. Kijk maar naar al de schrijffouten op dit forum - en wij wonen in de zgz. beschaafde wereld! U beseft toch dat u als zelfverklaard atheïst op wereldschaal tot een kleine marginale, doch zeer machtige minderheid behoort, die niettemin overal zijn mening omtrent maatschappelijke waardes gaat opdringen?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be