![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Piero;4767249]
Citaat:
Citaat:
Met name de katholieke kerk heeft ook wel van die trekjes vertoond; dat is een ingewikkelder verhaal en computeringenieur lijkt me niet katholiek genoeg, om maar een reden te noemen, om dat hier ter sprake te brengen. Citaat:
Je zult misschien echter hebben gemerkt dat ik andere beschavingen dan de christelijke heb vermeld, een eindje hierboven. Bij "roofbouw" denk ik in de eerste plaats aan de plundering en spirituele aderlating van de grootste beschaving aller tijden: de hindoe-beschaving, door opeenvolgende golven van djihâdi's uit het hele mohammedaanse Oosten.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() "Laat de islam met rust en de mensen laten jullie met rust."
zegt computeringenieur. Oh wat zou ik dat graag geloven. Als je inderdaad kon spreken namens de Islam aanhangers. Misschien gaat het voor jezelf op maar ook daar heb ik mijn twijfels over. Jij komt hier toch niet op dit forum om ons met rust te laten? En kijkend naar de geschiedenis dan denk ik aan de Hindu's die maar wat graag met rust gelaten wilden worden in hun eigen India. Van mijn voorouders zijn er naar schatting zo'n 80 miljoen vermoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Kodo Kodo;4768253]
Citaat:
Kritiek is echter iets anders als bespotting. Een bespotting van extremisten en terroristen, zoals met spotprenten, is geen uitnodiging voor een debat. En, zoals ik al eerder stelde, het is dom als je dat doet met je naam erbij en bovendien met een openbaar optreden, want je loopt dan het risico van represailles. De computeringenieur schreef n.a.v. de cartoon met Mohammed als terrorist: niemand heeft het recht de islam te stigmatiseren. Hier heeft de islam dus een probleem, want de draagwijdte van die cartoon reikt kennelijk verder dan de terroristen. Dat lijkt me echter tamelijk hypocriet. Want het bloedig geweld tussen moslims, wegens verschil in de beleving van de Koran, is evident. De cartoon toonde aan dat de moslim-terroristen de islam stigmatiseren en hun profeet ontheiligen. Mohammed heeft echter, evenmin als God of Jezus, in onze Westerse samenleving geen beeldrecht of immuniteit. Ik denk dat daarover de discussie zou kunnen gaan. Waarom kan de computeringenieur het wel verdragen als een krant schrijft dat moslims elkaar afslachten om de leer van de profeet, maar verdraagt hij het niet als de krant datzelfde bericht in een tekening illustreert? Laatst gewijzigd door Piero : 24 mei 2010 om 23:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn bezwaar tegen karikaturen van Mohammed is dat die de indruk wekken dat het origineel géén karikatuur was. Geen enkele mens heeft ooit zo misdadig geleefd en zo'n verderfelijke invloed op de wereldgeschiedenis uitgeoefend als deze pedofeet (vrede zij met hem); hadden christelijke kerken voorheen het voorbeeld van Jezus misbruikt voor hun eigen leer en machtswellust, en was er ook wel al wat geweld bij boeddhisten e.d. voorgekomen, nooit voorheen was iemand erin geslaagd om de zuiverste narcistische waanzin en mensenhaat centraal te stellen in een geloofsleer, tot Wil van God uit te roepen en dit langdurig door grote massa's te laten aanvaarden. Nergens is ooit zoveel verdorvenheid en afkeer van het Goddelijke... vergoddelijkt. En nergens is dat op zo'n belachelijke, kinderachtige manier, met behulp van een zo stuntelig geschreven "heilige schrift" bereikt.
Een dieptepunt in de ontwikkeling van de menselijke soort kun je met geen enkele karikatuur zwarter afschilderen dan het al is; in plaats van karikaturen te publiceren, zou men beter de islamitische bronnen citeren, bij voorbeeld de hadith van al-Boechari. Die zijn weerzinwekkend genoeg, en misschien gaat dan ergens nog een niet volledig gehersenspoelde mohammedaan zich afvragen: waar zijn we in Allah's naam me bezig?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |