Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2010, 20:07   #41
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europahater Bekijk bericht
Iemand die de palestijnen steunt is voor mij een "moslimvriendje". Duidelijk zo man of heb je liever een tekening????
Lekker kortzichtig en kort door de bocht .
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 20:08   #42
Antman
Partijlid

Antman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
In 2007, the economy in the West Bank improved gradually. Economic growth for the occupied areas reached about 4-5% and unemployment dropped about 3%. Israeli figures indicated that wages in the West Bank rose more than 20% in 2008 and trade rose about 35%. Tourism in Bethlehem increased to about twice its previous levels, and tourism increased by 50% in Jericho. [14]

The International Monetary Fund report for the West Bank forecasted a 7 percent growth rate for 2009. Car sales in 2008 were double those of 2007. The first planned Palestinian city named Rawabi will be built north of Ramallah, with the help of funds from Qatar.[15] The Israeli military removed its checkpoint at the entrance of Jenin in a series of reductions in security measures. [16]

Met de Gazastrook gaat het vanzelfsprekend slecht maar dat komt dan ook door het bommengooien. Je kunt jezelf als land moeilijk laten kapotbombarderen.
"The West Bank - the larger of the two areas comprising the Palestinian Authority (PA) - experienced a limited revival of economic activity in 2009 as a result of inflows of donor assistance, the PA's implementation of economic reforms, improved security, and the easing of movement and access restrictions by the Israeli Government. Nevertheless, overall standard-of-living measures remain below those seen prior to the start of the second intifada in 2000. The almost decade-long downturn has been largely a result of Israeli closure policies - a steady increase in Israeli-imposed movement and access restrictions across the West Bank in response to security concerns in Israel - which disrupted labor flows, manufacturing, and commerce, both external and internal. "

(Bron: CIA).

Trouwens een economische groei wilt nog niet zeggen dat de algemene situatie er goed uit ziet.

En met de gazastrook gaat het inderdaad veel slechter (volgens diezelfde wiki). Dat komt naturlijk omdat Israël repressie daar veel harder is.
“It’s not that we can’t prove the consistency of Arithmetic; it is that Arithmetic can’t prove the consistency of Arithmetic! We certainly can prove the consistency of Arithmetic; but our proof cannot be formalized in Arithmetic itself”
Antman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 20:13   #43
Antman
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dat ze eens beginnen met hun land op te bouwen,hun kinderen naar school toe te sturen inplaats van roepend en schreeuwend met AK-47,s te paraderen. Kunnen ze eindelijk eens iets betekenen in hun zielige leven....
Dat kunnen ze amper.
“It’s not that we can’t prove the consistency of Arithmetic; it is that Arithmetic can’t prove the consistency of Arithmetic! We certainly can prove the consistency of Arithmetic; but our proof cannot be formalized in Arithmetic itself”
Oud 16 mei 2010, 20:14   #44
Antman
Partijlid

Standaard

Citaat:
onze moslimvriend is ook al gearriveerd zie.....
Ik ben een vriend van de Waarheid (met hoofdletter). Als dat synoniem staat voor moslimvriend, mij best... Maar ik probeer hier hoofdzakelijk een tegengewicht te bieden tegen het grote 'islam bashing'.

Laatst gewijzigd door Antman : 16 mei 2010 om 20:15.
Oud 16 mei 2010, 20:36   #45
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ze eens beginnen met hun land op te bouwen,hun kinderen naar school toe te sturen inplaats van roepend en schreeuwend met AK-47,s te paraderen. Kunnen ze eindelijk eens iets betekenen in hun zielige leven....
Alsof ze gewoon de mogelijkheid hebben om hun land op te bouwen onder deze omstandigheden.

Het Israelisch geweld is buiten alle proporties en bovendien ook gericht tegen burgers.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 20:45   #46
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die de palestijnen steunt is voor mij een "moslimvriendje". Duidelijk zo man of heb je liever een tekening????
Vroeger sprak men wel eens over een "Judenfreund" en in de VS over "nigger lovers". Je plaatst je met andere woorden moeiteloos tussen de lui die dat discours hanteerden. Proficiat!
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 20:45   #47
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Zie hier het Gazaanse telefoonboek:

http://www.yellowpages.com.ps/catego...0ZWdvcnlfXyBf/

En kom me niet vertellen dat dat van voor 1948 was, want toen hadden ze nog geen online Yellow Pages.

9 amusement parks en centers in Gaza.

En 104 supermarkten.

http://www.yellowpages.com.ps/catego...fMF8gXyBfIF8=/

Wees toch blij! Ze doen ten minste iets goeds! Ze hebben te eten, en de kinderen hebben te spelen!
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 21:02   #48
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht

En kom me niet vertellen dat dat van voor 1948 was, want toen hadden ze nog geen online Yellow Pages.

En 104 supermarkten.

Wees toch blij! Ze doen ten minste iets goeds! Ze hebben te eten, en de kinderen hebben te spelen!
Gewoon walgelijk, hoe jij de joden hier als slachtoffer bestempeld.

Echt, ik meen het: boek u een vlucht richting Palestina en kom dan even terug praten. Eens zien of je dan nog zo zult praten...

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 16 mei 2010 om 21:03.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 21:11   #49
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Je zou bijna zeggen dat men hier Palestijnen zelf nog geen water in hun mond gunt... Europhater: je zou je moeten schamen.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 21:24   #50
Antman
Partijlid

Standaard

Citaat:

En 104 supermarkten.

De vraag is hoe het er nu bij ligt. Ik heb is gewoon Tel Al-Hawa gegoogled (2de in jouw lijst), en ik vond toch minder goede berichten.

"Gaza - Ma'an - The embers of Tel Al-Hawa continue to burn. The smoke from the fire and concrete dust cloud the air, and carry the thick smell of burning and rotting bodies.

This street, up until Thursday was one of the most luxurious streets in Gaza City, built by the Palestinian Authority in the late 1990s.

Rather than flowers, glittering glass and stone a walk through Tel Al-Hawa two days after the Israeli invasion into the area, burnt cars with burned bodies, half demolished apartment towers and torn up roads are what greet passersby. The hospital is where most residents call home now."

Net zoals foto's zeggen adressen met het aantal amusenten parken niet veel over de situatie.
Oud 16 mei 2010, 21:50   #51
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antman Bekijk bericht
grote 'islam bashing'.
Daar zijn honderden reden voor en dat weet u ook. De koran is een vuilbak van verzinsels en leugens. En dat mag gerust gezegd worden.
Europahater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 21:53   #52
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Man, watvoor een gedachtengang hou jij der op na zeg. Ge kunt ni anders dan zeiken over moslims. Ik neem het u alvast niet kwalijk, jodenvriendje....
Dit doet me denken aan een duistere periode in de jaren '30.
Oud 16 mei 2010, 21:55   #53
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Echt, ik meen het: boek u een vlucht richting Palestina en kom dan even terug praten. Eens zien of je dan nog zo zult praten...

Ook een rondritje??? Met of zonder condoom......

Laatst gewijzigd door Europahater : 16 mei 2010 om 21:55.
Oud 16 mei 2010, 22:01   #54
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Gevoel voor humor is weer van top niveau.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 22:54   #55
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zien hier aan het tonen hoe goed en slim en ondernemend de Palestijnen zijn en hoe ze hun arme economie er bovenop helpen met vakantie resorts, pretparken, hotels, zwembaden en supermarkten, met behulp van de Palestinian Business Directory, en is het nog niet goed!
Ik heb voor dit soort berichten eigenlijk maar één woord: hasbara.

Ik weet best welk beeld u wil schetsen en ik weet ook dat u niet voor rede vatbaar bent. Maar u zal toch moeten erkennen dat het aanhalen van een aantal adressen uit een telefoonboek niet veel zegt over de reële situatie.

Ik woon in Antwerpen-Noord en als ik af ga op de opschriften op ramen en uithangborden, dan staan hier honderden 'supermarkten' op enkele straten. De eigenaars en uitbaters hebben ook allemaal naamkaartjes waarop fier de vermelding 'supermarkt' staat en ze sturen foto's naar hun land van herkomst om daar te melden dat ze uitbater/eigenaar van een supermarkt zijn. De naam 'supermarkt' staat dan voor een veredelde nachtwinkel.

Ik heb wat van de adressen en websites bekeken en ik ben niet verbaasd. Natuurlijk noemt iedereen die in de Westbank een zwembad annex speeltuin uitbaat dat een 'resort' en natuurlijk vind je daar luxehotels en bijhorende zwembaden. De Westbank is tenslotte Gaza niet.
Maar ook daar zijn nog altijd een paar speeltuinen, mensen proberen er het beste van te maken en ja, soms amuseren ze zich. Zoveel mogelijk. Zoals mensen altijd overal proberen te doen. En naar de buitenwereld scheppen mensen graag op over wat ze realiseren en in hun communicatie klinkt het allemaal wat grootser en chiquer dan het in realiteit is. Zoiets heet dan 'reclame' en 'PR'.

Wat zegt dat over de realiteit in Palestina? In Gaza? Niets. Wat zegt dat over de verhoudingen daar, over de houding van Israël en het zionisme en de impact van het zionisme op de Palestijnen en de regio? Niets. Over de oorlog tegen de Palestijnen in Gaza, over de dode kinderen en dode, onschuldige burgers? Niets.

Het is gelijkaardig aan het plaatsen van een poster die een symfonisch concert aankondigt in het Ghetto van Warschau. Zoiets ongeveer:

Met dat soort informatie kan je een topic starten dat aantoont dat joden in het ghetto over instrumenten beschikten, publieke concerten organiseerden en zelfs de beschikking hadden over schaars papier om affiches te drukken. Joden amuseerden zich in het ghetto! Zo erg kan de Jodenvervolging dus niet geweest zijn, toch? Er waren zelf winkels in het ghetto, theaters, bakkers, ...

Citaat:
Kunnen jullie niet beter alles eraan doen opdat die Palestijnen uit dat "zielige slachtoffer" imago geraken en werkelijk een land opbouwen zoals de Israëli's dat op verbazende wijze hebben gedaan en van een lomp stuk woestijn dat niemand wilde een goeddraaiend en hardwerkend land te maken?

Indien Israël de blokkades zou opheffen, de grensovergangen openzetten, handel, landbouw, visvangst en industrie toelaten, dan was Palestina vandaag natuurlijk een heel stuk welvarender dan het vandaag is. Indien Israël in Gaza geen 14,000 huizen, 220 fabrieken en 240 scholen had vernield, was Palestina vandaag natuurlijk een pak welvarender dan het vandaag is. Indien Israël grondstoffen, cement, bouwmaterialen, onderdelen in Gaza zou toelaten, dan zag de economie er in dat land heel anders uit.

Maar goed, u staart zich natuurlijk liever blind op reclame in de gele gids (want daarvoor dient de gele gids natuurlijk) dan de feiten en de realiteit onder ogen te zien. U hebt dus vanavond zeker niet gekeken naar Panorama op Canvas. Daarin kwam je het volgende te weten:

Citaat:
Ibrahim (11), Omsyatte (12) en broer en zus Mamoud (12) en Amal (9) zijn kinderen van Gaza. Toen Israël dik anderhalf jaar geleden de Gazastrook binnenviel zagen zij wat oorlog betekent: ze verloren hun huis, hun broer of zus, en misschien zelfs hun dromen. Panorama vroeg zich af hoe het is op speelplein Gaza en wat die oorlog met die kinderen doet.

Je kan nog altijd even kijken natuurlijk: http://www.canvas.be/canvasactua/pan...eelplein-gaza/

Misschien voel je dan dezelfde emotie als die mij vanavond overviel: zum Kotzen, dat zijn die smerige joden.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 16 mei 2010 om 22:57.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 23:25   #56
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit doet me denken aan een duistere periode in de jaren '30.
Uw mentaliteit �*s juist die van de jodenvervolger uit de jaren dertig. Ik dacht dat WO2 ons wat meer menselijkheid geleerd had.

Begrijp je dan niet waarmee je bezig bent als je langs de ene kant "moslimvriendje" zegt en langs de andere kant problemen hebt als iemand "jodenvriendje" zegt (als reaktie dan nog wel op uw "moslimvriendje")?

Herinner je...doe niet aan een ander wat je niet wil dat aan u gedaan wordt.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 mei 2010 om 23:29.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 07:01   #57
Antman
Partijlid

Standaard

Citaat:
Daar zijn honderden reden voor en dat weet u ook. De koran is een vuilbak van verzinsels en leugens. En dat mag gerust gezegd worden.
Het ene mag bekritiseerd worden, en het andere ook. Omdat het ene onterecht veel meer bekritiseerd wordt, mag er toch ook een tegengewicht geboden worden met het andere te bekritiseren?
Oud 17 mei 2010, 16:44   #58
Dub
Vreemdeling

Dub's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij weet niet wat je zegt.
Dub is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 20:49   #59
Europahater
Banneling

Standaard

Lees eens een krant. Dat helpt.
Oud 18 mei 2010, 08:24   #60
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees eens een krant. Dat helpt.
Hopelijk helpt dit ook: http://goudengids.truvo.be/search/psychiater.html

Jij bent werkelijk ziek in je hoofd, doe er wat aan want je spoort niet.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 18 mei 2010 om 08:24.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be