![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zo de indruk dat de Blokkers denken dat wij, nva-stemmers, de stap-voor-stap-metode kiezen omwille van een verliefdheid op die stap voor stap.
Neen dus hé. Daar wordt voor verkozen omdat het het enigste is dat in de goede richting gaat. De andere metode gaat nooit ofte nooit voldoende maatschappelijk draagvlak vinden om realizeerbaar te zijn. Ondertussen wrijven de blokkers op dit forum ons maar met onze neus op die stap-voor-stap. Voor mij niet gelaten. Maar ook daar bereiken ze niks mee. Geen enkele ekstra stem zal hierdoor naar het Belang gaan. Ik kan me wel inbeelden dat ze dat plezant vinden, omdat ze denken dat wij ons zouden moeten voelen gelijk een jong hondje dat met zijn neus in zijn eigen plas geduwd wordt, om hem het in huis plassen af te leren. Juist gelijk sommigen het plezant vinden om de Belangers in te wrijven dat er in hun rangen dan ook weer 'halve garens en hele kriminelen' (would be nazi's, rassisten met hun kreten van zandnegers, bosnegers, ekstreem katolieken ..) (voorlopig ?) getolereerd worden omwille van de stemmen die ze opleveren. Ook dat levert niks op voor de goede zaak, maar 't is een trieste realiteit. Voorts nog even herhalen, diksit Luc Broes: VB-NVA-LDD moeten samen meer stemmenhalen. En de CD&V moet een pak slagen krijgen omdat ze tegen beter weten in steeds haar Vlaamse kiezers opoffert op het Belgisch altaar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor u.
Tis in elk geval een enorm platform om de stap naar echte deelstaat van Europa te worden. En als deelstaat krijgen we veel mee grip op Wallonië en Brussel (denk daar ook eens aan: brussel; als deelstaat ben je dat vooreerst nog niet kwijt). Vergeet niet dat ik redeneer vanuit het perspectief van de toekomst en welvaart van de Vlaming, niet het fetisj van landkaartjes. Alhoewel een deelstaat (zo kennen we Bartje weer) zoals in Duitsland ook folkloristische "Grenze" heeft.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 20 mei 2010 om 09:19. |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() SB is niet binnengehaald. Die is zelf naar BDW gestapt.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je me dat even grondiger uitleggen?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() we hebben hier dus een aantal overtuigde Vlamingen (en ik waardeer ze voor dat overtuigd zijn) die ervan uitgaan dat Walen een splitsing van BHV niet, maar een opgedrongen confederatie wel gaan aanvaarden.
werkelijk ... ik kan er niet bij dat je zoiets kan geloven. ge maakt u eigen blaaskens wijs, wat zeg ik, ge maakt u eigen luchtballonen wijs. |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() verschuivingen binnen de Belgische machtsmachine zijn niet relevant als je die machine op lange termijn toch ziet uitdoven. De kaars dient niet gesplitst in twee kaarsen, maar je kan er wel op hameren, uiteindelijk dooft ze uit.
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Belgische model, zij het unitair, federaal of confederaal, is uitgeput. Failliet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Ja, BDW wil meer invloed via de bevolking ja. Anders blijven we 5% halen die pas echt verlies is voor het VB.
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer interessant wat je hier zegt. De kaars moet inderdaad niet gesplitst in twee kaarsen. Je hebt een nieuwe kaars nodig die niet uitdooft. Hamer echter op die eerste kaars en je slaat Vlaanderen ook plat.
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Tja, VLD heeft dat één keer kunnen flikken, maar ik denk niet dat de kiezer zich nu nog massaal laat bedotten door hen. Hun nieuwe voorzitter ten spijt, maar ik vrees dat de VLD lange tijd een kleinere partij zal blijven. Hun VU inwijkelingen hebben zich al lang bekeerd tot het Belgicisme.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik wijs die stap-voor-stap taktiek af, omdat het geen vooruitgang is maar achteruitgang. elke onderhandelde oplossing is een stap weg van Vlaamse staatsvorming. Franstaligen hebben er bij ELKE staatshervormig al op toegekeken dat er aan Vlaamse democratische macht wordt ingeschoten. face it : franstalige politici zijn superieure onderhandelaars tov de nederlandstalige politici. voorts heeft luc Broes natuurlijk gelijk, dat kan ik ook volledig onderschrijven. |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Huh? Is een regering doen vallen nu ook al een uiting van "Vlaamse geloofwaardigheid"?
![]()
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik wou dat ik het zelf zo bondig had kunnen weten te vatten. Steben, ik kijk uit naar jouw repliek eigenlijk. Laatst gewijzigd door Anna List : 20 mei 2010 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een federale regering die goed bestuurt, lijkt me meer en meer een heuse contradictie.
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Absoluut mee eens, hoor. De vragen en opmerkingen blijven evenwel relevant.
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In jouw vizie, zou je de klok willen terugdraaien tot voor de zogenaamde kultuurraden, want elke van de stappen sindsdien was kontraproduktief. Ik vind daarentegen dat de evolusie sinds de introduksie van die kultuurraden een pozitieve zaak. Doe me niet zeggen dat er geen negatieve kantjes aanzitten, want dat zou teveel zijn. Vergeet ook niet dat elke van die stap gezet is geweest zonder dat een (vergelijkbare) V-partij een meerderheid had. Op vele vlakken verwijten wij nu de tsjeven van een walgelijke neiging naar status kwo. Wel, jouw vizie is een status kwo die ons zou terugvoeren naar 1960, zonder dat er zelfs maar gedacht zou kunnen worden aan Vlaamse rezolusies. Voor de rest kunnen jij en ik elk met ons eigen gedacht verder kunnen kwaken tegen mekaar. Maar of dat de goede zaak verder brengt ??? Mijn suggestie: die jij rustig voort met het Belang, ik zal wel rustig voortdoen met de nva. We zijn politieke konkurrenten, kom dus niet af met een gespeelde verliefdheid van "laat ons samenwerken" als ge toch op voorhand weet dat het zo haaks staat op ons programma. Wij zullen dat ook niet bij jullie doen. Voorts nog even herhalen, diksit Luc Broes: VB-NVA-LDD moeten samen meer stemmenhalen. En de CD&V moet een pak slagen krijgen omdat ze tegen beter weten in steeds haar Vlaamse kiezers opoffert op het Belgisch altaar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |