Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 juni 2010, 08:46   #41
ijsbeer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Gas geven? U bedoelt alsof ze aan het koken zijn?
Maar zo werkt dat toch niet...

Bart MOET gas geven. Vollen bak. Devoot voor de zaak vechten.
Sommigen kennen de vlaams-nationale wereld hoegenaamd niet.
Wij zijn geen tjeven he!
NVA is mede groot geworden door aan te geven dat ze wel bereid zijn om mee beleid te maken (itt VB). Een NVA met 25/30% en met de laatste uitspraken van De Wever gaat niks gedaan krijgen van de Franstaligen. Vlaamse onafhankelijkheid zal er de eerste tijd nog niet inzitten (tot spijt van wie het benijdt) en de boel nog een paar jaar laten verrotten daar zijn de omstandigheden niet naar.

tot vorige week dacht ik dat de NVA via PS en Di Rupo's natte droom van het premierschap best wel wat gedaan kon krijgen. Dat lijkt me nog steeds de manier voor NVA om hun nieuwe en oude kiezers te verzoenen en de partij duurzaam te verankeren. De Wever lijkt me toch clever genoeg om te beseffen dat alle Bracke ten spijt de NVA op dit moment nog meer een éénmanspartij is dan LDD. De NVA zal structureel nog wat tijd nodig hebben om een leidende politieke formatie te worden.
ijsbeer is offline  
Oud 8 juni 2010, 08:52   #42
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vandenbroucke is ook iemand die nog vertrouwen geniet bij de mensen omdat hij het altijd uitlegt op een niveau dat iedereen kan begrijpen.
Als toenmalig voorzitter heeft hij zogezegd geld "verbrand", maar toch blijft die mens vertrouwen genieten. Hij is vergeven omdat hij voor de rest een degelijke job aflevert, wat niet altijd van zijn partijgenoten kan gezegd worden.
Als hij aan het hoofd van de SPa had gestaan de laatste jaren ipv carolientje, had hun verkiezingsuitslag er veel beter uitgezien.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 8 juni 2010, 08:57   #43
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ijsbeer Bekijk bericht
NVA is mede groot geworden door aan te geven dat ze wel bereid zijn om mee beleid te maken (itt VB). Een NVA met 25/30% en met de laatste uitspraken van De Wever gaat niks gedaan krijgen van de Franstaligen. Vlaamse onafhankelijkheid zal er de eerste tijd nog niet inzitten (tot spijt van wie het benijdt) en de boel nog een paar jaar laten verrotten daar zijn de omstandigheden niet naar.

tot vorige week dacht ik dat de NVA via PS en Di Rupo's natte droom van het premierschap best wel wat gedaan kon krijgen. Dat lijkt me nog steeds de manier voor NVA om hun nieuwe en oude kiezers te verzoenen en de partij duurzaam te verankeren. De Wever lijkt me toch clever genoeg om te beseffen dat alle Bracke ten spijt de NVA op dit moment nog meer een éénmanspartij is dan LDD. De NVA zal structureel nog wat tijd nodig hebben om een leidende politieke formatie te worden.
Ik vind dat wat fout. De NVA heeft weldegelijk verschillende koppen. Zeker lokaal verankerde sterke figuren.
SPa en CD&V en VLD hebben zogezegd meer "koppen" maar zullen de 20% niet halen. En als Bart voor 30% kan zorgen in theorie, zie mijn oproep om sowieso alle registers open te trekken, dan zie ik de NVA binnen zoveel jaren - zelfs al stapt de NVA niet in een regering die de oplossing zou brengen - niet onder de 15% duiken. Bart zal ook zeker voor burgemeester kunnen gaan in Antwerpen en andere lijsten duwen. Allemaal overdreven paniekvoetbal.
En 13 juni is nog niet eens voorbij.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 8 juni 2010 om 08:59.
Steben is offline  
Oud 8 juni 2010, 08:57   #44
EddyBal

Standaard

Citaat:

En waarom is het nu niet mogelijk om de boel te laten verrotten? Als er echt problemen komen, zal het in Wallonië en Brussel zijn dat er het hardst zal worden geschreeuwd , en dan mogen ze nog zoveel met hun vingertje wijzen naar BDW als ze willen, dat ze maar toegeven he.

Nog eens herhalen : Caroline Genez is het helemaal eens met BDW om Brussel géén extra financiering te geven zolang ze niet politiek besparen. Dat ze hun baronieën maar opdoeken. Natuurlijk ziet ze het (nog) niet zitten om Brussel van zijn regering te ontdoen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 8 juni 2010, 09:03   #45
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
U hebt de vraag blijkbaar niet goed begrepen.

De vraag was welke partij(en) het tegen de tendens in beter gaan doen dan verwacht.

Bij de les blijven hé Shadowke.
Herlees dan eerst zelf es uw vraag. Welke partij komt er beter uit?
winnezele is offline  
Oud 8 juni 2010, 09:09   #46
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Als toenmalig voorzitter heeft hij zogezegd geld "verbrand", maar toch blijft die mens vertrouwen genieten. Hij is vergeven omdat hij voor de rest een degelijke job aflevert, wat niet altijd van zijn partijgenoten kan gezegd worden.
Als hij aan het hoofd van de SPa had gestaan de laatste jaren ipv carolientje, had hun verkiezingsuitslag er veel beter uitgezien.
Als de SPa nu verliest, denk je dan dat Gennez aan de kant zal geschoven worden?
Ik hoor zelden positieve dingen zeggen over hoe ze overkomt naar het publiek toe.
kenzo is offline  
Oud 8 juni 2010, 09:11   #47
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenzo Bekijk bericht
Als de SPa nu
weeral

Citaat:
verliest, denk je dan dat Gennez
eindelijk

Citaat:
aan de kant zal geschoven worden?
neen
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 8 juni 2010, 09:15   #48
ijsbeer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat wat fout. De NVA heeft weldegelijk verschillende koppen. Zeker lokaal verankerde sterke figuren.
SPa en CD&V en VLD hebben zogezegd meer "koppen" maar zullen de 20% niet halen. En als Bart voor 30% kan zorgen in theorie, zie mijn oproep om sowieso alle registers open te trekken, dan zie ik de NVA binnen zoveel jaren - zelfs al stapt de NVA niet in een regering die de oplossing zou brengen - niet onder de 15% duiken. Bart zal ook zeker voor burgemeester kunnen gaan in Antwerpen en andere lijsten duwen. Allemaal overdreven paniekvoetbal.
En 13 juni is nog niet eens voorbij.
Brepoels? Bourgie? Peumans? NVA als bejaardentehuis? Neenee, De Wever is te slim daarvoor denk ik. Hij heeft nieuw bloed nodig en daarvoor heb je tijd nodig zodat mensen kunnen groeien. Je zal het mss niet graag horen maar ik zie NVA een soort van CD&V zonder ACW worden. Iets Vlaamser en iets conservatiever maar zeker breder dan nu en met een gematigde vleugel met als exponent Bracke en een iets radicalere vleugel met als basis de VU-overblijfselen.

NVA heeft zich afgezet tegen het VB doordat ze bereid zijn om zich te laten ontmaagden. En tegen de CD&V omdat ze niet de matras van de Wetstraat wilt spelen. De Wever moet nu enkel de juiste balans vinden tussen die 2 uitersten want anders lopen zijn nieuwe kiezers weg...
ijsbeer is offline  
Oud 8 juni 2010, 09:17   #49
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Herlees dan eerst zelf es uw vraag. Welke partij komt er beter uit?
Niet alleen beter.
Beter of slechter dan verwacht.
Henri1 is offline  
Oud 8 juni 2010, 09:19   #50
ijsbeer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
En waarom is het nu niet mogelijk om de boel te laten verrotten? Als er echt problemen komen, zal het in Wallonië en Brussel zijn dat er het hardst zal worden geschreeuwd , en dan mogen ze nog zoveel met hun vingertje wijzen naar BDW als ze willen, dat ze maar toegeven he.

Nog eens herhalen : Caroline Genez is het helemaal eens met BDW om Brussel géén extra financiering te geven zolang ze niet politiek besparen. Dat ze hun baronieën maar opdoeken. Natuurlijk ziet ze het (nog) niet zitten om Brussel van zijn regering te ontdoen.
Crisis en zo... . Als het te lang duurt zie ik nog een speculantengolf ontstaan tegen België zoals tegen Griekenland. En dan zitten we allemaal (Walen, Brusselaars en Vlamingen incluis) diep in de shit.
ijsbeer is offline  
Oud 8 juni 2010, 09:20   #51
Steben

Standaard

Citaat:
Brepoels? Bourgie? Peumans? NVA als bejaardentehuis?
Demesmaecker, Weyts, Van Dijck, Jambon ... ja zelfs Bracke erbij ja.

Citaat:
Neenee, De Wever is te slim daarvoor denk ik. Hij heeft nieuw bloed nodig en daarvoor heb je tijd nodig zodat mensen kunnen groeien. Je zal het mss niet graag horen maar ik zie NVA een soort van CD&V zonder ACW worden. Iets Vlaamser en iets conservatiever maar zeker breder dan nu en met een gematigde vleugel met als exponent Bracke en een iets radicalere vleugel met als basis de VU-overblijfselen.
Een echte vlaamse conservatieve partij dus, wat Vlaanderen precies nodig heeft? Horror voor de belgicisten.
Dan afvragen waarom ik NVA'er ben...

Citaat:
NVA heeft zich afgezet tegen het VB doordat ze bereid zijn om zich te laten ontmaagden. En tegen de CD&V omdat ze niet de matras van de Wetstraat wilt spelen. De Wever moet nu enkel de juiste balans vinden tussen die 2 uitersten want anders lopen zijn nieuwe kiezers weg...
Politiek noemen ze dat.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 8 juni 2010 om 09:21.
Steben is offline  
Oud 8 juni 2010, 09:23   #52
Steben

Standaard

Citaat:
Niet alleen beter.
Beter of slechter dan verwacht.
VLD beter
CD&V nog slechter. No one expects CD&V to lose (significantly).
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 8 juni 2010, 09:27   #53
ijsbeer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Demesmaecker, Weyts, Van Dijck, Jambon ... ja zelfs Bracke erbij ja.
Zoals ik al zei: die mensen hebben tijd nodig om te groeien. Plus het is niet omdat je een capabele politieker bent dat je het hebt om een kopstuk te worden.

Citaat:
Een echte vlaamse conservatieve partij dus, wat Vlaanderen precies nodig heeft? Horror voor de belgicisten.
Dan afvragen waarom ik NVA'er ben...
Het is niet mijn politieke voorkeur (SOS-strekking FVB) maar ik juich dat enigszins toe. Het is tenminste duidelijk itt de CD&V (ACW? Boerenbond? Vlaams?) en er kan mee gepraat worden itt de eeuwige politieke maagden van VB.

Citaat:
Politiek noemen ze dat.
Jup maar zeker niet simpel...

Laatst gewijzigd door ijsbeer : 8 juni 2010 om 09:28.
ijsbeer is offline  
Oud 8 juni 2010, 10:30   #54
EddyBal

Standaard

Citaat:
Crisis en zo... . Als het te lang duurt zie ik nog een speculantengolf ontstaan tegen België zoals tegen Griekenland. En dan zitten we allemaal (Walen, Brusselaars en Vlamingen incluis) diep in de shit.
Laat maar komen. Das te meer stemmen zullen opgaan om onze Vlaamse centen in Vlaanderen te houden!
EddyBal is offline  
Oud 8 juni 2010, 10:55   #55
ijsbeer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Laat maar komen. Das te meer stemmen zullen opgaan om onze Vlaamse centen in Vlaanderen te houden!
Je bedoelt onze Vlaamse centen aan buitenlandse speculanten geven...
ijsbeer is offline  
Oud 8 juni 2010, 10:58   #56
EddyBal

Standaard

Citaat:
Je bedoelt onze Vlaamse centen aan buitenlandse speculanten geven...
Zoals de verkoop van onze grootste bank aan Frankrijk?
EddyBal is offline  
Oud 8 juni 2010, 11:32   #57
ijsbeer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zoals de verkoop van onze grootste bank aan Frankrijk?
daar hebben we nog iets voor gekregen, weliswaar veel te weinig maar bon...
ijsbeer is offline  
Oud 8 juni 2010, 11:56   #58
EddyBal

Standaard

Citaat:
daar hebben we nog iets voor gekregen, weliswaar veel te weinig maar bon...
Zoals we "iets" kregen voor de uitverkoop die bvb Verafstoot organiseerde? Miljarden stromen uit onze zakken over de grenzen heen... slim zene!
EddyBal is offline  
Oud 8 juni 2010, 12:00   #59
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

VLD zal er beter uitkomen dan verwacht.
de vlaamse kiezer is een ongelovelijke lompe kloot en als ik fils �* papa DEcroo bezig zie dan lijtk het erop alsof VLD nog nooit in de regering gezeten heeft.
ik moet ze aangeven dat ze heel handig alles op de cvp afschuiven
1207 is offline  
Oud 8 juni 2010, 12:20   #60
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Caroline Genez heeft vandaag MAGISCHE woorden gesproken. "Ik ben het eens met Bart de wever" Het ging dan over de besparingen in Brussel. Ze was het wel niet eens om brussel zijn regering weg te nemen, maar besparen moest er, minder politici. Anders GEEN GELD, zoals Bart zegt.

Zou wel eens in de smaak kunnen vallen.
Alle Vlaamse politici zijn over de partijgrenzen heen akkoord dat Brussel dient vereenvoudigd te worden: weg met de 19 gemeenten: fusioneer alles tot een entiteit. Maak één enkele politiezone. enz.

NVA wil echter nog verder gaan en ook het Brusselse gewest afschaffen. Maar dat is een utopie: het is er en zal er blijven... daar is spijtig genoeg geen weg meer terug.
Wiley E Coyote is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be