![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik geloof best dat de Franse televisie een stuk moderner is dan de Franstalige Belgische zenders, dat is trouwens heel duidelijk. Het zou maar erg zijn, aangezien ze veel meer middelen hebben. Maar 'moderner' dan de Vlaamse (Nederlandse, Britse...) televisie zijn ze zeker niet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die ouwe muk heb je in Nederland ook, maar dan heten Schlagerzangers ineeens Volkszangers. Past overgens naadloos in elkaar over. Neem Frans Bauer en Laura Lynn, die zouden zo een duo kunnen vormen. Heel oude liederen uit de Nederlanden vind je in het Haarlems- en Antwerps liedboek. En dit oud liedje komt uit.............. Te Duynkerkerk’ gaet het al verkkerd ; De meysjes zyn un ‘t fransch geleerd. Van leerom larelom, joep, joep, joep. De meysjes zyn in ‘t fransch geleerd. Van iviva. De meysjes dragen al zyden roks. De knechten dragen maar leeren broeks Van leerom larelom, joep, joep, joep. De meysjes zun in ‘t fransch geleerd Van iviva De meysjes dragen markynen schoens De knechten dragen maer houten schoens Van leerom larelom, joep, joep, joep. Van iviva |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het Belgisch grondgebied is sinds 1839 enkel groter geworden. Ten koste van Nederland. Stromen geld? Het geld dat ik verdien stroomt naar de overheid en naar winkel. En een klein beetje naar de bank die dat bewaard mits betaling van een hoge vergoeding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw en ik zijn werkende 55+ers. Hoeveel van mijn leeftijdsgenoten werken nog? Over die geldstromen hoor je altijd weinig vertellen. Of denk jij dat werkloosheidsvergoeding in Vlaanderen enkel betaald wordt met bijdragen van de werknemers en werkgevers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Partijlid
|
![]() Everytime ik heb wel een heel andere indruk van de Franse zenders. Noodgedwongen kan ik tijdens mijn verblijf in Frankrijk kijken naar TF1, A2 en France 3. Wat die zenders brengen is gewoon afschuwelijk, het journaal is een wedstrijd snelspreken en het nieuws beperkt zich ook (meestal) tot Frankrijk en dan nog specifiek Parijs, de gedoubte films zijn afschuwelijk, hun muziek programma's en ontspannings programma's zijn het slechtst wat ik tot hiertoe gezien heb (zelfs in Alaska vond ik de programma's beter), enkel hun debat programma's en programma's zoals envoyé spécial zijn soms de moeite waard. Ik vind dat ze vroeger veel beter waren. Sommige shows zijn inderdaad de moeite waard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De NOS maakt melding van de op hande zijnde opheffing van België..
Zouden ze gelijk krijgen ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind wel, moest het er van komen, dat we dan een grote forumparty moeten geven met veel champagne. Ik weet een paar leuke adresjes in Antwerpen hiervoor ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie wel wat in een Goot-Nederlands feestje. ![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 5 september 2010 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 11 september 2010 om 10:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Slechts twee op tien Nederlanders willen Vlaanderen er graag bij ! http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...raag-bij.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een peiling van TNS-NIPO in opdracht van De Telegraaf in 2007 liet zien dat zes op de tien Nederlanders voorstander was van een fusie van Nederland en Vlaanderen. Men maakt mij niet wijs dat dat aantal in drie jaar tijd drastisch is gedaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het komt er wel op neer dat de cijfers waar U de hele tijd mee zat te goochelen hier ter discussie komen te staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() Nog meer desinformatie. Gaat u uw tijd nu daarin steken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |