Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Patka verbieden op school ?
ja 24 60,00%
nee 16 40,00%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2010, 11:10   #41
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je snapt het niet Alboreto, jij bent een linkse, dus ben je voor criminaliteit. Anders wordt het te ingewikkeld voor sommige simpele zielen.
Oh, juist , dank voor de rechtzetting.

Oud 4 september 2010, 11:24   #42
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Misschien kunt u er ook eens rekening mee houden dat niet iedereen uw mening deelt!
Dat doe ik ook.
Ik heb hier al meermaals geschreven dat er veel verschillende reden zijn waarom iemand een hoofddoek draagt.

Citaat:
Kom zeg, een 16-jarig meisje tot het uiterste getergd door die jonge mannen, op de koop toe in het gezicht geslagen en dan zou zij de refleks moeten hebben om gauw gauw nummerplaat en mogelijke andere kentekenen te noteren.
Ze moet toch op zijn minst klacht neerleggen. Als iemand mij in het gezicht zou slaan; zou ik toch klacht neerleggen.
Citaat:
Waarom veroordeelt u het gedrag van die jongens niet ipv te zeggen wat het meisje in kwestie had moeten doen?
Oproepen om klacht neer te leggen is niet veroordelen?

Citaat:
Natuurlijk zijn er ook Westerse mannen die zich niet kunnen gedragen t.o.v. vrouwen maar bij mijn weten zegt er nooit één : die heeft een sjaal op, daar moet ik afblijven, die heeft niks op, die mag ik eens goed gaan koeionneren.
Er zijn er wel die denken, zo een minirok of décolleté; die vraagt er om.

Citaat:
Zolang de moslims en moslima’s zelf niet inzien hoe verkeerd deze mentaliteit is en hoe onaangepast aan onze Westerse samenleving, bovendien gesteund door een bepaalde linkse kliek die om het minste en geringste racisme schreeuwt, is de strijd niet simpel. Wat mij betreft, ik blijf mij verzetten tegen het ongeoorloofde gedrag dat uit die barbaarse mentaliteit voortvloeit.
Veralgemeen toch niet steeds opnieuw.
De meeste Moslims en Moslima's zien wel in dat dit verkeerd is. Er zijn er hier op het forum die dit ook uitdrukkelijk zeggen; maar dan krijgen ze een antwoord in de aard van : Jij bent moslim; dus is dit per definitie niet jouw mening. Ik weet wat beter dan jij wat jou mening is en dit is ... (gevolgd door dezelfde cliché's)

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 september 2010 om 11:25.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 11:26   #43
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, ik ben echt blij met uw antwoord. Over de patka kunnen we verder discussiëren maar het doet me deugd dat u zegt dat we ons tegen een bepaalde mentaliteit moeten verzetten
Ik ben echt blij dat je dit eindelijk eens ziet staan.

We waren eigenlijk aan het discussiëren of het al dan niet discriminatie is.
Indien de patka toegelaten is en de hoofddoek verboden is het terecht dat de Moslim-gemeenschap dit discriminatie noemt.

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 september 2010 om 11:28.
Oud 4 september 2010, 11:38   #44
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog nooit van een patka gehoord en voor mij hoeft die niet verboden te worden. Alhoewel het niet raadzaam is in scholen een religieus standpunt in te nemen.
Even opmerken : Als dezelfde vraag gesteld wordt over de hoofddoek, zeg ik wel verbieden. Dan zit de hele moslim-gemeenschap natuurlijk direct op zijn paard en begint woest over discriminatie en racisme te schreeuwen, maar de hoofddoek is een symbool van discriminatie van de vrouw, dus ontoelaatbaar.
Ik begrijp dat de patka zowel door jongens als meisjes wordt gedragen om praktische redenen, dat is een verschil.
2.

Bovendien is het opvolgen van een koranvoorschrift een teken van instemming met een boek dat verkrachtingen, veelwijverij en slavernij toestaat en oorlog, geweld en vijandigheid tegen andersdenkenden bepleit. Daardoor vormt de mohammedaanse kopschaamlap de vlag van de djihâd, en wie die gedoogt, verraadt niet alleen de Westerse, maar elke ander vorm van beschaving. Die tulbanddragers daarentegen, doen geen vlieg kwaad.

Juist het niet maken van een onderscheid tussen de kopschaamlap en andere religieuze symbolen is discriminerend, en vormt een instemming met de islamitische discriminatie. Er bestaat geen gelijkheid tussen de godsdiensten, en de onverdraagzame moeten met de grond gelijk worden gemaakt.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 4 september 2010 om 11:39.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 11:44   #45
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat is niet zo.
Geweld, vanuit welke hoek dan ook moet worden bestreden.
Meer blauw op straat.
Dat zie je toch verkeerd. Volgens patje janssens is dat een verkeerd signaal. De politie in antwerpen zegt het zelf. Als je een klacht neerlegt dan kennen die gasten uw adres. Behoorlijk intimiderend voor jonge meisjes. zelfs voor vrouwen. Tja linkse dwaallichten zullen nooit toegeven dat de islam onverdraagzaam is. Liever offeren ze hun kinderen op.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 11:45   #46
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Je snapt het niet Alboreto, jij bent een linkse, dus ben je voor criminaliteit. Anders wordt het te ingewikkeld voor sommige simpele zielen.
Voor sommige simpele zielen die reeds verweven zijn met de islam kan al langer geen hulp meer baten. Vandaar dat ze belachelijke antwoorden neerpennen.
Oud 4 september 2010, 11:45   #47
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
2.

Bovendien is het opvolgen van een koranvoorschrift een teken van instemming met een boek dat verkrachtingen, veelwijverij en slavernij toestaat en oorlog, geweld en vijandigheid tegen andersdenkenden bepleit. Daardoor vormt de mohammedaanse kopschaamlap de vlag van de djihâd, en wie die gedoogt, verraadt niet alleen de Westerse, maar elke ander vorm van beschaving. Die tulbanddragers daarentegen, doen geen vlieg kwaad.

Juist het niet maken van een onderscheid tussen de kopschaamlap en andere religieuze symbolen is discriminerend, en vormt een instemming met de islamitische discriminatie. Er bestaat geen gelijkheid tussen de godsdiensten, en de onverdraagzame moeten met de grond gelijk worden gemaakt.
Toe maar, http://en.wikipedia.org/wiki/Sikh_extremism
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 11:46   #48
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
2.

Zo is het maar net. De simpele linkse dwaallichten zullen dat nooit toegeven. ze offeren nog liever hun kinderen op.
Oud 4 september 2010, 11:47   #49
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar vallen sikhs onze vlaamse meisjes lastig? Waar plegen sikhs terreur aanslagen? Waar komen sikhs op straat om onze christelijke symbolen aan te vallen? Nergens dat doen alleen de moslims. Omdat hun pedofeet het hen verplicht.
Oud 4 september 2010, 13:23   #50
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Dat zie je toch verkeerd.
Ok, volgens u moet geweld niet bestreden worden en moet er niet meer blauw op straat. Ieder heeft recht op zijn mening natuurlijk.

Sta me toch toe het niet met u eens te zijn.
Oud 4 september 2010, 13:27   #51
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok, volgens u moet geweld niet bestreden worden en moet er niet meer blauw op straat. Ieder heeft recht op zijn mening natuurlijk.

Sta me toch toe het niet met u eens te zijn.
Wij hebben het meeste blauw op de straat in europa. Wij hebben een rechtsysteem waar de daders meer rechte hebben dan de slachtoffers. Je begrijpt dan ook dat ons rechtsysteem moet aangepsat worden. Meer blauw zal nooit helpen zolang de geweldplegers niet getsraft worden.
Oud 4 september 2010, 13:51   #52
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Af en toe ook eens de posts van anderen lezen in plaats van als een hysterisch schoolmeisje staan gillen kan soms wonderen doen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M
Simpel, je moet daar geen respect voor opbrengen. Meer nog, daar moet keihard tegen opgetreden worden. Geen gepamper, geen flauwe kul, gewoon matrak tegen de tanden en opsluiten. Geen plaats? Gevangenissen bijbouwen. Niet de Belgische nationaliteit? Straf uitzitten in het thuisland.
En,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M
Dat zijn geen futiliteiten. En die wrevel is ook niet helemaal onterecht. De vraag is wat je daar dan mee doet. Los je dat probleem op door alle naturalisaties tot vier generaties terug ongedaan te maken en tienduizenden mensen "terug te sturen", zoals sommigen wel eens voorstellen. Of doe je dat door de best mogelijke omstandigheden te creëren op het vlak van tewerkstelling en onderwijs en dan keihard op te treden tegen de overgebleven rotte appels? Ik kies eerder voor die laatste aanpak.

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=23
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 14:23   #53
Alboreto

Standaard

Citaat:
Je begrijpt dan ook dat ons rechtsysteem moet aangepsat worden.
Ons rechtssysteem moet dringend gemoderniseerd worden zodat het efficiënter kan functioneren, daar ben ik het met u eens, ja.
Oud 5 september 2010, 13:57   #54
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ons rechtssysteem moet dringend gemoderniseerd worden zodat het efficiënter kan functioneren, daar ben ik het met u eens, ja.
Culturele achtergrond mag dus geen voordeel zijn voor de misdadigers. Die moslimsdudes steken zich weg achter het mom van : tja onze cultuur vind dat meisjes die zich niet bedekken mogen geaaid worden. Onze brave rechters zeggen dan ocharme het is zijne cultuur. De slachtoffers staan in de kou. Dat moet worden aangepakt geen gepamper meer van die griezels. Ik blijf bij mijn standpunt een verbod op de islam en Belgie zal stukken veiliger zijn.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 5 september 2010 om 13:58.
Oud 5 september 2010, 17:47   #55
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

We hebben geen laicité in belgie bijgevolg zou een hoofdeksel van religieuze aard moeten kunnen, bovendien dateert het verbieden van het pet ook uit een religieuze context, in het katholieke denken is een pet afzetten eervol, in andere christelijke opvatting is een hoofddeksel dragen juist een symbool van eerbied. Baas over eigen hoofd zou ik zeggen.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 17:56   #56
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Wat is een patka? Pashka ken ik maar patka?
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 18:16   #57
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Wat is een patka? Pashka ken ik maar patka?

http://www.sikhiwiki.org/index.php/Patka
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  585px-Boy_wearing_patka_sq.jpg‎
Bekeken: 95
Grootte:  157,8 KB
ID: 72466  

Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 18:51   #58
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
We hebben geen laicité in belgie bijgevolg zou een hoofdeksel van religieuze aard moeten kunnen, bovendien dateert het verbieden van het pet ook uit een religieuze context, in het katholieke denken is een pet afzetten eervol, in andere christelijke opvatting is een hoofddeksel dragen juist een symbool van eerbied. Baas over eigen hoofd zou ik zeggen.
In uw privéleven, zeker; maar niet op scholen of werkvloer.
Dar moeten hoofddoeken helemaal niet kunnen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 19:03   #59
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
In uw privéleven, zeker; maar niet op scholen of werkvloer.
Dar moeten hoofddoeken helemaal niet kunnen.
Waarom enkel in iemands privéleven; en niet op school of de werkvloer?

Artikel 9 van de UVMR
Vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst Art. 9

- 1. Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen, zowel in het openbaar als privé zijn godsdienst te belijden of overtuiging tot uitdrukking te brengen in erediensten, in onderricht, in praktische toepassing ervan en in het onderhouden van geboden en voorschriften.
- 2. De vrijheid zijn godsdienst te belijden of overtuiging tot uiting te brengen kan aan geen andere beperkingen worden onderworpen dan die die bij de wet zijn voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk zijn in het belang van de openbare veiligheid, voor de bescherming van de openbare orde, gezondheid of goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.
Oud 5 september 2010, 19:31   #60
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ik blijf bij mijn standpunt een verbod op de islam en Belgie zal stukken veiliger zijn.
Be careful what you wish for, it might come true.

Als ge raakt aan de vrijheid van godsdienst, dan riskeert ge dat atheïsme ook verboden gaat worden ten voordele van godsdienst van de meerderheid.

Als het dat is wat ge wilt, doe gerust verder.
Ik pas echter.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be