Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2010, 15:42   #41
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Misschien moeten we Congo ook maar gewoon terug koloniseren. De rubberproductie was daar torenhoog toen we daar handjekap speelden. Ook fijne tijden voor de kolonialen.
Nee nee, het gaat daar goed nu, zo laten.

Ik heb daar overigens nooit 'handjekap' gespeeld, jij wel, dat je refereert naar 'we'?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 15:46   #42
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee nee, het gaat daar goed nu, zo laten.

Ik heb daar overigens nooit 'handjekap' gespeeld, jij wel, dat je refereert naar 'we'?
Ik refereer aan 'we', zoals hier constant gerefereerd wordt aan 'we' als het gaat om rechten waarvoor 'we' gestreden hebben. Tenzij jij er al bij was in de tijd van Daens.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 15:52   #43
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Neen zo als u het stelt bestaan er dus geen gematigde moslims want dan komen ze in conflict met de islam.
Ja inderdaad, maar wat ik bedoel met 'gematigde' moslims is; dat de overgrote meerderheid niet doet aan 'extreme' dingen zoals moorden, zelfontploffen e.d., de rest; de islamisering doorzetten, fratsen, kuren, grillen en eisen, hun halal, hoofddoeken en andere fratsen overal en altijd opdringen, ja, daar doen ze ijverig aan mee, want er is tenslotte 'godsdienstvrijheid, onder dat mom meent men alles te mogen en kunnen.
Er wordt vergeten waarom die wet op godsdienst'vrijheid' er gekomen is, met welk doel en in welke context.
In elk geval niet om (opnieuw) onderdrukt te worden door de meest intolerante ideologie, integendeel!
Oud 21 september 2010, 16:03   #44
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik refereer aan 'we', zoals hier constant gerefereerd wordt aan 'we' als het gaat om rechten waarvoor 'we' gestreden hebben. Tenzij jij er al bij was in de tijd van Daens.
Nee nee, daar was ik ook niet bij, mijn voorouders waren er ook niet bij om 'handjekap' te spelen in Congo, de jouwe misschien weer wel?
Ik ken mijn stamboom.
Oud 21 september 2010, 16:04   #45
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben - samen met jou - blij dat de apartheid afgeschaft is en dat die mensen het daar nu stukken beter hebben.
Eindelijk floreert Zuid-Afrika weer!
Yep er waren nog nooit zoveel aidsgevallen,drugsproblemen,criminaliteit zoals nu..
Vrijheid is helaas geen automatisme voor algemene welvaart en ontwikkeling
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 16:08   #46
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee nee, daar was ik ook niet bij, mijn voorouders waren er ook niet bij om 'handjekap' te spelen in Congo, de jouwe misschien weer wel?
Ik ken mijn stamboom.
Jouw voorouders hebben net als de mijne mee geprofiteerd van de rijkdommen die dat handjekap opleverden (ter info, ik heb ook geen kolonialen in de familie, op een of andere pater die nog op Molokai heeft gezeten na). Vreemd dat wanneer het gaat om positieve zaken, het steevast gaat om het hele volk, maar wanneer het om mindere positieve dingen gaat, we het ineens hebben over individuele families.

Het is trouwens allemaal niet zo belangrijk: de apartheid was uitsluitend positief voor de blanke bezetter.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 16:12   #47
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jouw voorouders hebben net als de mijne mee geprofiteerd van de rijkdommen die dat handjekap opleverden (ter info, ik heb ook geen kolonialen in de familie, op een of andere pater die nog op Molokai heeft gezeten na). Vreemd dat wanneer het gaat om positieve zaken, het steevast gaat om het hele volk, maar wanneer het om mindere positieve dingen gaat, we het ineens hebben over individuele families.

Het is trouwens allemaal niet zo belangrijk: de apartheid was uitsluitend positief voor de blanke bezetter.
Dat kan best Steve en ook ik laak apartheid, maar beter gaat het er nu écht niet.
Is inderdaad niet belangrijk in deze draad...maar...
Vandaar dat we de 'nieuwe' apartheid gaan goedpraten, relativeren, toestaan?
Oud 21 september 2010, 17:23   #48
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Eigen volk eerst is een universeel gegeven dat bij elk volk hoort.
Maar alleen voor Vlamingen zou dit volgens de politiek correcten absoluut niet mogen gelden.
Ja, de Vlamingen mogen alleen op hunne smoel laten slagen. Vraag het maar aan de kopstukken van het VB. Die weten er alles van.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 17:46   #49
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, negers hun land afpakken en ze bijeendrijven in townships was echt een fantastische zaak.
Evenals het fantastisch is de Vlamingen hun land af te pakken (en hun geld erbij).

Laatst gewijzigd door Bob : 21 september 2010 om 17:47.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 17:49   #50
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Evenals het fantastisch is de Vlamingen hun land af te pakken (en hun geld erbij).
Solidariteit noemt men dat.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 17:53   #51
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Leer je geschiedenis : paslavisme en pangermanisme zijn politieke doctrines
die ervoor wilden zorgen dat de slaven en/of germanen hun eigen zelfbedruipende levensruimte zouden kunnen innemen (als reaktie tegen het "kosmopolisme" van de joden en angelsaksers). Intussen weet iedereen dat er
geen kans bestaat om een zelfvbedruipende ruimte te scheppen voor één afgebakende groep mensen ie. een "eigen volk". Alle grotere naties bevatten overigens een grote diversiteit van volkeren : de VC China bv. : daar worden
56 verschillende talen gesproken met diverse dialecten - er bestaan vele steden met "brusselse" toestanden qua officiële talen en dan nog eens diverse dialecten. India is eenzelfde verhaal, behalve dat de meest verspreide taal intussen het Engels is (400 miljoen sprekers..)

Tegenwoordig is het meestal "eigen godsdienst eerst" - waarbij de verbazing van moslims niet te beschrijven is als ze met hun neus op het feit gedrukt worden dat ook de Islam een groot vat vol tegenstrijdige godsdienstige richtingen is inclusief het feit dat er verschillende "officiële" versies van de Koran bestaan...

We hoeven overigens het Moslimterrorisme niet te vrezen : hun agressie
richt zich voornamelijk op de "andere moslims" die "geen ware gelovigen zijn". Komt dat niet bekend voor ?
Dat komt me heel bekend voor maar niet in de eerste plaats bij moslims maar ook bij christenen.

Het mag dan al even geleden zijn, maar die deden ook voor uw anders denken, voor de gekste zaken het eerst, u op de brandstapel belanden, remember? Wat mij doet inzien, dat geloofsbelijdenis eerder dient ten strengste verboden te worden dan dat het vrijheid van keuze mag genieten. Het is prehistorisch, het zijn stuk voor stuk perverse primitievelingen die, eender tot welk geloof ze behoren, in naam van hun enige echte en ware geloof iedere misdaad verantwoord achten. Geloof is de meest goede voedingsbodem voor alle mogelijke misdadigheden.

Allen die ten strijden trokken baden om Gods steun en God was met hen. Met wie van hen? En welke God?

Laatst gewijzigd door Garry : 21 september 2010 om 17:54.
Oud 21 september 2010, 18:01   #52
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Yep er waren nog nooit zoveel aidsgevallen,drugsproblemen,criminaliteit zoals nu..
Vrijheid is helaas geen automatisme voor algemene welvaart en ontwikkeling
Aidsgevallen, drugsproblemen en criminaliteit, doet mij enorm aan de 'States' denken.

Sex, drugs and rock a'roll: The 'African-dream' is born! Congratulations ene slaat er maar duchtig op los
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 18:02   #53
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
eveneens een fantastische zaak is dat westerse bedrijven zich in ontwikkelingslanden bevinden en dat hun werknemers voor een appel en ei mogen werken want anders hebben die arme lui helemaal niets..
Nog toffer. Dat westerse bedrijven hier gaan lopen om zich elders te vestigen waar ze slavenarbeid organiseren terwijl hier slavernij verboden is.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 september 2010 om 18:02.
Oud 21 september 2010, 18:04   #54
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Aidsgevallen, drugsproblemen en criminaliteit, doet mij enorm aan de 'States' denken.

Sex, drugs and rock a'roll: The 'African-dream' is born! Congratulations ene slaat er maar duchtig op los
Ook eerder weer het gevolg van geloofsfanaten.
Oud 21 september 2010, 18:07   #55
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Solidariteit noemt men dat.
Als ge nu al het zilverwerk gaat pikken uit knappe villa's van de rijke, zou de rechter, wanneer ge opgepakt wordt, dat dan ook uitspreken als een daad van solidariteit ?
Oud 21 september 2010, 18:17   #56
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Er woonden wel al negers in Zuid-Afrika voor de blanken aankwamen, hoor.
Weet ik wel : de Khoikhoi ( hottentotten ), en de dan, de Bosjesmannen. Maar degenen waarmee de Blanken oorlog voerden, waren de Zoeloes, net zoals de Blanken veroveraars, die reeds half Afrika afgestroopt hadden.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 18:19   #57
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien moeten we Congo ook maar gewoon terug koloniseren. De rubberproductie was daar torenhoog toen we daar handjekap speelden. Ook fijne tijden voor de kolonialen.
Mischien moeten we ons de vraag stellen of het in Congo beter gaat nu, als tijdens het koloniaal bewind ? Enkel uit nieuwsgierigheid.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 18:54   #58
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja inderdaad, maar wat ik bedoel met 'gematigde' moslims is; dat de overgrote meerderheid niet doet aan 'extreme' dingen zoals moorden, zelfontploffen e.d., de rest; de islamisering doorzetten, fratsen, kuren, grillen en eisen, hun halal, hoofddoeken en andere fratsen overal en altijd opdringen, ja, daar doen ze ijverig aan mee, want er is tenslotte 'godsdienstvrijheid, onder dat mom meent men alles te mogen en kunnen.
Er wordt vergeten waarom die wet op godsdienst'vrijheid' er gekomen is, met welk doel en in welke context.
In elk geval niet om (opnieuw) onderdrukt te worden door de meest intolerante ideologie, integendeel!
ja oké.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 18:57   #59
grimbergen
Banneling

Standaard

Mag ik hier uit concluderen dat apartheid wel kan omdat het over de islam gaat? Mogen niet moslims dan ook vragen om aparte ziekenhuizen, scholen of vluchten? Hoe zit dat kwestie van juridisch goed te zitten?
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 18:59   #60
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben - samen met jou - blij dat de apartheid afgeschaft is en dat die mensen het daar nu stukken beter hebben.
Eindelijk floreert Zuid-Afrika weer!
Sat floreren zou ik maar niet te hard roepen... zo rooskleurig is het daar niet.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be