Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wenst u ook het invoeren van een systeem van "themazenders"?
JA, ik wens meer diversiteit in muziekgenre's via invoer van vaste themazenders! 17 44,74%
NEEN, ik ben tevreden met het huidige systeem en huidige kwaliteit. 14 36,84%
Who cares? 7 18,42%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2008, 07:40   #41
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik vind de vlaamse zenders redelijk goed.
De waalse zijn achterlijk.
zoalang als er tijdens de nieuwsuitzendingen er geen Hollanders komen onverstaanbaar gewauwel uitkramen....
Oud 20 oktober 2008, 08:06   #42
Jukes
Parlementslid

Standaard

Dat de VRT rapjes vier �* vijf themazenders bedenkt, zoals er in de States duizenden zijn. Goedkoop om te runnen, ideaal voor de luisteraar- die weet eindelijk wat hij mag verwachten - en praktisch voor adverteerders. Al zou het natuurlijk nog beter zijn dat we van die ellendige reclame verlost waren, maar dat is utopie, vrees ik.
Oud 20 oktober 2008, 08:21   #43
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Trouwens, marketingmensen moeten dit toch ook niet zo dwaas vinden: een publiek dat naar Rock luistert is toch anders dan het publiek dat naar Klassiek luistert...
Ik luister naar beide, zo zijn er veel mensen.

Misschien zou men, in plaats van de voorstellen die ik hier lees om per genre een aparte zender op te richten (hoe saai), zich beter richten tot verschillende genres per zender ?

Niet de meest uiteenlopende natuurlijk, maar Queen kan perfect naast Chet Baker geprogrammeerd worden, net als Paolo Conte naast Vivaldi, REM naast Air, Morricone naast The Doors, Sigur Ros naast Ravel enz.

Klinkt wat mij betreft alvast leuk in de oren.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 09:36   #44
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Ik luister bij gebrek aan beter naar Studio Brussel, maar het is wel zo dat er bijzonder weinig diversiteit is in het radiolandschap. Tenzij je van klassieke muziek houdt (Klara) of naar in een of ander achterkamer gesitueerde dorpsradio waar ze het Vlaams levenslied tegen uw trommelvliezen aangooien wil luisteren.

Voor de rest blijken er dus nogal veel similaire radiostations te zijn. Het is me al vaker gebeurd dat je hetzelfde lied in hetzelfde uur meerdere malen op verschillende radiostations hoort. Wat internationale muziek betreft zou je denken dat we niet te klagen hebben, maar dat is niet zo. Meestal zijn dat singles van groepen of artiesten (Amerikaans of Brits) die zo gepromoot worden dat je er bijna moet naar luisteren, terwijl er tal van artiesten zijn die ik allicht nog nooit op de Vlaamse radio gehoord heb maar desondanks wereldwijd enorm veel succes hebben. Het blijft commercie natuurlijk.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 10:04   #45
eno2
Banneling

Standaard

Belg
Citaat:
ische RADIO: goed of slecht?
Archi-slecht.

Ik beluister alleen buitenlandse zenders.
'Behalve het lokale weerbericht)

Banaliteit en behangmuziek troef.

Zelf ben ik er vierkant tegen dat de muziek ook de hoofdplak zwaait op de zogenaamde "serieuze" radio.

Er zijn muziekzenders genoeg.

BV De educatieve mogelijkheden van radio worden niet alleen onderbenut, ze worden helemaal niet benut.

Cultureel en politiek is het al niet veel beter.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 12:06   #46
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Ik zie dat men een oude draad van 2004 van mij terug bovengehaald heeft.. Ik ben intussen al weer 4 jaar in Engeland, verlost van de slechte radio in den belziek .

Ik luister enkel nog naar internet radio's: genoeg keuze, geen reclame, en de gewenste thema's komen ruim aan bod, zelfs in de kleinste niche's.
Oud 20 oktober 2008, 13:25   #47
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik vind de vlaamse zenders redelijk goed.
De waalse zijn achterlijk.
Ik vind net het omgekeerde. Ik luister al sinds jaar en dag naar Classic 21 (voorheen Radio 21). Gevarieerde muziekkeuze (met ook minder voor de hand liggende genres als country en blues), interviews met artiesten in plaats van met collega-journalisten, concertinfo, GEEN quizzen, geen verkeersinfo om de 10 minuten... en een pak minder reclame dan op de VRT-zenders.

Ik heb inderdaad heimwee naar de tijd dat de ether hier volzat met onafhankelijke lokale radio's. Toen werkte men nog met aparte programmablokken: op dezelfde zender had je dan bv. zondagmiddag klassiek en maandagavond metal. En zo konden lokale artiesten ook nog eens wat airplay krijgen.

Van mij mag men gerust de frequenties van de VRT-zenders terugschroeven om plaats te maken voor meer lokale zenders en een aantal buitenlandse (inclusief Waalse en Brusselse ) stations.
Oud 20 oktober 2008, 21:08   #48
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Het is hier erbarmelijk, maar gelukkig bestaat er internetradio. Je kunt de themazenders zo gek niet bedenken of je vindt ze op het net. Nice!
Oud 20 oktober 2008, 21:14   #49
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Blijkbaar laat het veel mensen koud.

Diegenen die echt begaan zijn met muziek kunnen mijn inziens toch niet echt tevreden zijn. Zeker niet als je "anders" gewend bent geweest.
Mij laat het in ieder geval niet koud. Ik erger me zodanig aan de radio dat ik er nooit naar luister.

Alles in de zelfde toon, hetzelfde metrum, hetzelfde tempo.

Walgelijk middelmatig.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 07:55   #50
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Het is hier erbarmelijk, maar gelukkig bestaat er internetradio. Je kunt de themazenders zo gek niet bedenken of je vindt ze op het net. Nice!
Internetradio biedt inderdaad een uitkomst. Maar daar kun je (nog) niet echt naar luisteren als je in de tuin, de garage, of in de auto tuin zit. Overigens vind ik themazenders en internetradio ook niet alles: daar is er vaak geen of nauwelijks presentatie. 't Is ook altijd wat Ik gebruik internet vooral om naar zenders te luisteren die ik niet via antenne kan ontvangen: Classic 21, Arrow en lokale zenders niet in mijn buurt.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be