![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wenst u ook het invoeren van een systeem van "themazenders"? | |||
JA, ik wens meer diversiteit in muziekgenre's via invoer van vaste themazenders! |
![]() ![]() ![]() |
17 | 44,74% |
NEEN, ik ben tevreden met het huidige systeem en huidige kwaliteit. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 36,84% |
Who cares? |
![]() ![]() ![]() |
7 | 18,42% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() zoalang als er tijdens de nieuwsuitzendingen er geen Hollanders komen onverstaanbaar gewauwel uitkramen....
![]() |
#42 |
Parlementslid
|
![]() Dat de VRT rapjes vier �* vijf themazenders bedenkt, zoals er in de States duizenden zijn. Goedkoop om te runnen, ideaal voor de luisteraar- die weet eindelijk wat hij mag verwachten - en praktisch voor adverteerders. Al zou het natuurlijk nog beter zijn dat we van die ellendige reclame verlost waren, maar dat is utopie, vrees ik.
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien zou men, in plaats van de voorstellen die ik hier lees om per genre een aparte zender op te richten (hoe saai), zich beter richten tot verschillende genres per zender ? Niet de meest uiteenlopende natuurlijk, maar Queen kan perfect naast Chet Baker geprogrammeerd worden, net als Paolo Conte naast Vivaldi, REM naast Air, Morricone naast The Doors, Sigur Ros naast Ravel enz. Klinkt wat mij betreft alvast leuk in de oren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik luister bij gebrek aan beter naar Studio Brussel, maar het is wel zo dat er bijzonder weinig diversiteit is in het radiolandschap. Tenzij je van klassieke muziek houdt (Klara) of naar in een of ander achterkamer gesitueerde dorpsradio waar ze het Vlaams levenslied tegen uw trommelvliezen aangooien wil luisteren.
Voor de rest blijken er dus nogal veel similaire radiostations te zijn. Het is me al vaker gebeurd dat je hetzelfde lied in hetzelfde uur meerdere malen op verschillende radiostations hoort. Wat internationale muziek betreft zou je denken dat we niet te klagen hebben, maar dat is niet zo. Meestal zijn dat singles van groepen of artiesten (Amerikaans of Brits) die zo gepromoot worden dat je er bijna moet naar luisteren, terwijl er tal van artiesten zijn die ik allicht nog nooit op de Vlaamse radio gehoord heb maar desondanks wereldwijd enorm veel succes hebben. Het blijft commercie natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Belg
Citaat:
Ik beluister alleen buitenlandse zenders. 'Behalve het lokale weerbericht) Banaliteit en behangmuziek troef. Zelf ben ik er vierkant tegen dat de muziek ook de hoofdplak zwaait op de zogenaamde "serieuze" radio. Er zijn muziekzenders genoeg. BV De educatieve mogelijkheden van radio worden niet alleen onderbenut, ze worden helemaal niet benut. Cultureel en politiek is het al niet veel beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zie dat men een oude draad van 2004 van mij terug bovengehaald heeft.
![]() ![]() Ik luister enkel nog naar internet radio's: genoeg keuze, geen reclame, en de gewenste thema's komen ruim aan bod, zelfs in de kleinste niche's.
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb inderdaad heimwee naar de tijd dat de ether hier volzat met onafhankelijke lokale radio's. Toen werkte men nog met aparte programmablokken: op dezelfde zender had je dan bv. zondagmiddag klassiek en maandagavond metal. En zo konden lokale artiesten ook nog eens wat airplay krijgen. Van mij mag men gerust de frequenties van de VRT-zenders terugschroeven om plaats te maken voor meer lokale zenders en een aantal buitenlandse (inclusief Waalse en Brusselse ![]()
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementslid
|
![]() Het is hier erbarmelijk, maar gelukkig bestaat er internetradio. Je kunt de themazenders zo gek niet bedenken of je vindt ze op het net. Nice!
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles in de zelfde toon, hetzelfde metrum, hetzelfde tempo. Walgelijk middelmatig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |