![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
je vergeet de spa ![]()
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Daartegenover staat dan dat asielzoekers en andere illegalen alles zondermeer onder hun gat geschoven krijgen, daar waar de autochtone armen gewoon weg op straat gebonjourd worden met kind en al.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet dat het koppel zou willen ruilen met asielzoekers. Ze hadden in elk geval vroeger steun moeten vragen bij het OCMW. Dan hadden ze mogelijks nog steeds in die woning gewoond. Wel zou het OCMW hun budget beheerd hebben, dus roken drinken en uitgaan en andere zotte uitgaven zou wellicht beperkt geweest zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Is dat echt wat je denkt dat ik zeg?
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit wil zeggen dat de steuntrekker niet onvermogend was en reeds vanaf de aanvraag wist dat die steun moest terugbetaald worden, maar alles doorschoof naar de volgende generatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat is allemaal heel erg, maar het is inderdaad racistisch om daar een soort van bloed-gebonden kwestie van te maken.
Het is niet omdat men Vlaming is, dat men daarom meer rechten heeft in dit land dan iemand uit de kaukasus of de maghreb. Belgie is een multicultureel land, wat de facto ook bepaalt dat er niet zoeits is als Vlaming of "eigen" land. Vergeet dat concept maar, het is voorbijgestreefd. Deze mensen dienen gebruik te maken van het proces dat is voorzien voor schuldbemiddeling.
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals jij kunt erven van uw ouders erft een staatsburger van de staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Daarnaast heeft een ocmw ook een redelijke autonomie. Dat wil zeggen dat een OCMW een deel van het budget zelfstandig mag beheren (wordt beslist door de ocmw-raad), zolang die besteding binnen de doelstellingen van het OCMW valt. Zo kan het zijn dat je in gemeente x ik zeg maar wat, iedere maand naar een festival mag, bioscooptikcets krijgt, belwaarde, als asielzoeker / leefloner / arme / ... dat je bv. een extraatje krijgt met Kerst, ... terwijl men in gemeente y bv. meer inzet op iets anders (daklozenopvang, ...).
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Er wordt hier gezegd dat de vergelijking van dit gezin met de toestand van allochtonen of asielzoekers van de pot gerukt is.
Ik zou zeggen: ja en neen. Ja, want wie te grote schulden heeft komt in de problemen, dat heeft niets met herkomst of huidskleur te maken. Neen, want ... we leven in een welvaartstaat die zich oa als doel heeft gesteld iedereen van een bestaanswaardig leven te voorzien. Iedereen, dus ook mensen die nooit iets bijgedragen hebben aan de welvaart-staat en dus eigenlijk enkel kosten of eruit halen. Dit is vaak het geval bij allochtonen (onafhankelijk van welke generatie ze zijn en of ze de Belgische nationaliteit kregen of niet), en zéker het geval bij asielzoekers. (Dit wil niet zeggen dat ik vind dat België de conventie van Genève niet moet nakomen!) Deze mensen hebben aan de openingspost te zien bijgedragen aan de welvaarstaat, verblijven hier legaal, zijn hier nu gewoon op ons grondgebied (niet meer dan allochtonen of asielzoekers in den beginne) en zouden dus evenveel recht op hulp en opvang moeten hebben als allochtonen of asielzoekers. Ze hebben reeds een kans gehad of ze beheerden hun geld slecht, gaat hier volgens mij niet op. In het ergste geval kan gesteld worden dat organisaties belast met de taak om de financiëen en het algemene welzijn in stand moeten houden, meer aan out-reaching moeten doen. Voor deze mensen die er niet toe komen of door de mazen van het net glippen. Daarnaast wordt er vanuit gegaan dat deze mensen niet met geld omkunnen. Er is niets uit de openingspost waaruit ik dat kan afleiden. Integendeel, ziek zijn of een ongeval hebben gehad maakt arm. Ook in dit land. Ik kan zelfs spreken uit ervaring... Veel wordt terugbetaald ja, maar ook veel niet! Je wil de mensen de kost niet geven die louter en alleen om deze reden een deurwaarder op bezoek krijgen. Jullie lijken overigens te vergeten dat de komst van een zuigeling ook heel wat kosten met zich meebrengt. Kosten die soms onvoorzien zijn. Omdat men er bv. niet aan dacht dat men het wel eens heel wat moeilijker zou hebben op het moment dat het kindje er is, dan toen men alles plande ... maar ook omdat een kindje kopen nu eenmaal niet goedkoop is, laat staan dat er complicaties of gezondheidsproblemen bij komen kijken.
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
![]() Edit: zie p 9 en 11. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 februari 2011 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Er is helemaal geen erfkoppeling tussen oorsprong en uitkering van de staat. Deze persoon heeft bovendien evenveel stemrecht zoals een etnische-belg. Ik beweer niet dat u dit gemakkelijk moet slikken, in de balkan konden ze dat ook niet... hun regering, net zoals de deze, gaat echter wel uit van dat principe
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mijn grootmoeder had heel haar leven gewerkt en afgedragen en toen ze met haar karig pensioentje naar een rusthuis moest, moest mijn moeder (enig kind en ook weduwe) van haar karig pensioen nog bijleggen om het te betalen.
En dan moeten wij vaststellen dat al die mensen, die hier geen klop hebben uitgericht zondermeer alles in hunne schoot geworpen krijgen. Sorry, zenne, maar er zit hier toch iets serieus fout en degene die denkt dat het niet zo is, moet zichzelf maar eens laten nakijken. |
![]() |
![]() |