![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zie geen enkele reden om mn afkomst te verloochenen. Ge zult toch nooit tot de Vlaamse club behoren. En dat zou ik ook niet willen. Ik ben vreemdeling hier en elders en ben daar best wel trots op.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 februari 2011 om 14:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar mis je niet een eigenheid? (Oekraïne is mooi hoor)
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar dat maakt je nu nog vis nog vlees. Dus in wezen, zelfs met de Belgische nationaliteit, ben je Marrokaanse (ik hoop dat ik juist ben) van inborst en gevoel. Waarom dan de Belgische nationaliteit behouden als je niet bij die club wil horen? Dit ten opzichte van Flanel die momenteel op dat vlak geen indentiteit heeft. Tenzij ik zijn tekst verkeerd begrepen heb.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die eigenheid, dat mis je niet hoor. Veel mensen, waaronder nationalisten die spreken over "ontworteling", denken dat. Maar ik heb daar nooit problemen mee gehad. Nooit een nationaliteitsgebaseerde identiteitscrisis. Integendeel. Door eigenschappen van verschillende nationaliteiten te bezitten kan ik ze relativeren en bewust toepassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik weet niet in welke 3 landen je hebt gewoond. Of waar je je het meest verbonden mee voelt. Je had het over een Russisch paspoort en een Belgisch. Zijn Rusland en België 2 van de 3 landen waar je hebt gewoond? Wat is het 3e? Zijn er nog andere landen waar je iets mee hebt?
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb iets met Estland omdat ik daar als kind vaak op bezoek ging bij mijn grootouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Lokaal Raadslid
|
![]() OK. Voel je je met 1 van die landen meer verbonden dan met andere? Of voel je je beter thuis, meer op je gemak oid in 1 van die landen dan in die andere?
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zweden heeft een mooie natuur maar de mensen zijn nogal kil. Vlaanderen is te verstedelijkt en de mensen zijn hier wat bekrompen maar ik zit hier nu toch dus blijf ik voorlopig hier. Qua verbondenheid: ik heb er geen met Vlaanderen, ietsje meer met Zweden en qua sommige aspecten wel met Rusland. Er zijn bepaalde aspecten die mij aanspreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ontworteling is trouwens iets wat met België zelf gebeurd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Vanwege mijn werk kom ik zowat overal in de wereld en ik zou heel goed kunnen leven in Afrika of andere landen. Afrika is wel de favoriet met Congo bovenaan het lijstje ondanks de gevaren en miserie die daar is. Hoewel ik toch wel Belg zou blijven daar hang ik toch wel aan vast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry maar dat is onzin, het enige waar je hen "schuldig" aan kan stellen is het niet beheersen van de taal..., hier hebben ze in bvb Noorwegen binnen de school apparte klassen voor dan valt bvb godsdienst of/en uur sport weg voor deze leerlingen. Hoe verklaar jij dat er steeds meer schoolzieke en depressieve jongeren zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar laat dat nu net de belangrijkste factor in alles zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ik mn ouders en vrienden mag geloven neig ik meer naar de Belgische kant. Voel me ook meer thuis in België dan in Marokko. Citaat:
De Belgische nationaliteit komt goed van pas bij inschrijvingen, minder papperassen werk, handig hier en elders en wanneer die in de wasmachine belandt krijg ik hem er heel uit. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Ik studeer hier, mijn familie woont hier, ik heb hier vrienden. Waarom zou ik hier weggaan wanneer weggaan vrij veel energie zal kosten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik ben militair ja en kom veel in contact met andere culturen.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De dingen die je moet doen in opdracht van mensen die je niet kent en wiens belangen vaak niet helemaal duidelijk zijn, hoe praat je die voor jezelf goed? Aanvaard je de officiele versie? Heb je iets van "ik doe wat ik moet doen"? |
|
![]() |
![]() |