Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2011, 16:50   #41
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
niveau van?
een journalist baseert zich altijd op de info van zijn geinterviewde, als deze niet uit zijn woorden geraakt of zichzelf tegenspreekt gedurende het interview, dat komt in het eindresultaat...
Lollerskates! Zoals Freya VDB een interview verknoeide en na een telefoontje van den Baard dat interview opnieuw mocht doen?

Laat me niet lachen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2011, 17:03   #42
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, dat doen ze niet. Ze tonen aan dat de traditionele partijen ongeveer even veel aan bod komen.
En dan hebt U de 'verdoken' linkse prietpraat nog niet vermeld... Linkse (en dus belgicistische) prietpraat die in elke programma al dan niet verdoken aan bod komt (neemt P&, Joos, Jan Houtekiet en op tv... elk programma)...
Het feit dat U dat niet opmerkt is het beste bewijs... l

(zelfs zangers die aan bod komen, moet kunnen bewijzen dat hij 'de' Vlaamse zaak al beklad heeft of dat binnen een zeer korte tijd zal doen)
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2011, 20:19   #43
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

De paus heeft nog twee wonderen nodig om heilig verklaard te worden.

Ik roep hierbij de ziel van Woytila op om ons een pluralistische openbare omroep te schenken.

't zal wel noppes zijn zeker....
Oud 1 mei 2011, 21:48   #44
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
De laatste drie weken 's morgens het programma " de ochtend" gevolgd. Van deze drie weken werd eenmaal op maandag en op zater- en zondag GEEN SPa "expert" opgevoerd. Blijkbaar hebben alle "experts" zich verenigd in de Spa. Staat er niet in de statuten dat de VRT zich neutraal moet opstellen ?
Sorry, de ganse VRT is NVA geworden....
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2011, 21:51   #45
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Objectieve media bestaat niet... Zelfs zonder het met opzet te doen, zal een redacteur/journalist/... altijd zijn eigen visie meegeven.
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2011, 21:58   #46
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Objectieve media bestaat niet... Zelfs zonder het met opzet te doen, zal een redacteur/journalist/... altijd zijn eigen visie meegeven.
Maar er is wel een verschil tussen een poging tot objectieve berichtgeving, en een poging tot hersenspoeling.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2011, 22:05   #47
Skjaergaard
Lokaal Raadslid

Skjaergaard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
'Zonder opzet zijn eigen visie meegeven' is wel iets anders dan bepaalde items dood te zwijgen (bepaalde uitspraken van Di Rupo, het misverstand van Di Rupo vorige week, het wederwoord van N-VA vandaag, etc.)
Skjaergaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2011, 22:12   #48
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar er is wel een verschil tussen een poging tot objectieve berichtgeving, en een poging tot hersenspoeling.
daar heb je zeker gelijk in
maar dit soort zaken is - spijtig genoeg - eigen aan media in het algemeen.
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 00:01   #49
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Een ambtenaar met slaaptekort?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 06:52   #50
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Volgens de topicstarter is de vrt vergeven van de SPA'ers, volgens u zijn het NVA'ers en volgens nog iemand anders zijn het de tsjeven...

Het is zo'n beetje zoals op dit forum: rechtsgezinde dwazen zijn ervan overtuigd dat de moderatie extreem-links is en linksgezinde dwazen zijn er van overtuigd dat diezelfde moderatie juist extreem-rechts is...

Er zullen altijd wel van die idioten zijn die in alles linkse, dan wel rechtse complotten ontwaren. Hun stemmingmakerij en verdachtmakingen onderbouwen en hard maken, is echter een héél ander paar mouwen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 07:57   #51
Fieseler

Standaard

Citaat:
Volgens de topicstarter is de vrt vergeven van de SPA'ers, volgens u zijn het NVA'ers en volgens nog iemand anders zijn het de tsjeven...

Het is zo'n beetje zoals op dit forum: rechtsgezinde dwazen zijn ervan overtuigd dat de moderatie extreem-links is en linksgezinde dwazen zijn er van overtuigd dat diezelfde moderatie juist extreem-rechts is...

Er zullen altijd wel van die idioten zijn die in alles linkse, dan wel rechtse complotten ontwaren. Hun stemmingmakerij en verdachtmakingen onderbouwen en hard maken, is echter een héél ander paar mouwen...
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Evenwel:
- alle studies bewijzen dat tot 70% tot 80% van de journalisten sos tot groen zijn...in de laatste studie dienaangaand verving men (uit schaamte?) sos door "progressief" en groen door "extreem progressief"
- het is doodsimpel om deze anomalie recht te zetten: geef uitzendblokken aan de verschillende strekkingen over het ganse politieke spectrum heen. Dan is heel die discussie van de baan. Het feit alleen al dat dit niet bespreekbaar is is mijns inziens een bewijs van biassed media.
Oud 2 mei 2011, 08:09   #52
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Neutraliteit bestaat niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 08:10   #53
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Lollerskates! Zoals Freya VDB een interview verknoeide en na een telefoontje van den Baard dat interview opnieuw mocht doen?

Laat me niet lachen...
Inderdaad, ben ik ook nog niet vergeten.
Hilarisch indien het niet zo triest geweest was.
Oud 2 mei 2011, 08:11   #54
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Bron?
Oud 2 mei 2011, 08:13   #55
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Evenwel:
- alle studies bewijzen dat tot 70% tot 80% van de journalisten sos tot groen zijn...in de laatste studie dienaangaand verving men (uit schaamte?) sos door "progressief" en groen door "extreem progressief"
- het is doodsimpel om deze anomalie recht te zetten: geef uitzendblokken aan de verschillende strekkingen over het ganse politieke spectrum heen. Dan is heel die discussie van de baan. Het feit alleen al dat dit niet bespreekbaar is is mijns inziens een bewijs van biassed media.
Meer sossen bij de VRT dan dat er SP.A leden zijn.
Oud 2 mei 2011, 08:16   #56
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Bron?
Alé, weet gij dat nu niet? ALLES is N-VA.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 09:47   #57
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Meer sossen bij de VRT dan dat er SP.A leden zijn.
Het intrieste van de zaak is dat de studies van 2003/2008:
- gaan over het ganse journalistieke heir in Vlaanderen en niet alleen de VRT
-elkaar bevestigen
Oud 2 mei 2011, 10:20   #58
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Evenwel:
Iedereen heeft wel een politieke voorkeur. De vraag is natuurlijk of die persoonlijke voorkeur de berichtgeving kleurt. Dat zal in zekere mate wel zo zijn, maar om nu te gaan spreken van een "propagandazender" lijkt me toch wel een brug te ver...

Citaat:
Zou daar wel een publiek van enige betekenis voor zijn? Ze zullen nu al moeten vechten voor de kijkcijfers nu de samenwerking met Woestijnvis is opgezegd... Als dan ook nog eens alle politieke strekkingen zendtijd gaan opeisen, lijkt de vrt mij gedoemd om in de vergetelheid te verdwijnen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 10:51   #59
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Samengevat werden in april woordvoerders van de volgende partijen opgetrommeld om hun mening te delen met de luisteraar:
CD&V: 18 keer
SPA: 16 keer
OVLD: 12 keer
NVA: 4 keer
Groen: 3 keer
Vlaams Blok, PVDA, PS, MR en Rood: 1 keer

Het spreekt overigens vanzelf dat een item over de voorzittersperikelen bij de SPA becommentarieerd wordt door iemand van de SPA, zoals het vanzelf spreekt dat een item over de NVA becommentarieerd wordt door iemand van NVA etc. Bij items die over een breder politiek thema handelen, valt het op dat woordvoerders van verschillende strekkingen aan het woord gelaten worden.

Kortom: het zogenaamde "monopolie" van de SPA over de nationale omroep, is op niets anders gebaseerd dan de vooringenomenheid van bepaalde mensen, die zich blijkbaar niet eens de moeite getroosten om hun misbaksels van stellingen aan de werkelijkheid te toetsen.

Dit topic is pure stemmingmakerij. Niet meer en niet minder. Maar dat wist ik al voor ik mijn "onderzoekje" aanvatte.
Spijtig dat uw "onderzoekje" zelfs niet zo ver is gegaan om de cijfers van het aan bod mogen komen op Radio1 naast de verkiezingsuitslagen te leggen.

Ik maak uit de cijfers op dat een partij als SP.a, die 3 keer kleiner is dan de NVA, toch 4 keer zo vaak haar mening mag komen verkondigen.

Persoonlijk vond ik trouwens de manier waarop Ingrid Lieten destijds werd onthaald bij Radio1, bijna misselijkmakend. Ik herinner mij zelfs dat Lieten een uur programmatijd ter beschikking kreeg en dat tegelijkertijd één van de 'journalisten' de taken van Lieten op zich nam, zich uiteraard uitlatend middels allerlei superlatieven aangaande de nieuwe, fantastische minister. Gelukkig dat Lieten nu zo aangebrand is dat ze even uit de belangstelling wordt gehouden.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 11:05   #60
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Iedereen heeft wel een politieke voorkeur.
Inderdaad...het probleem met de VRT is dat het een openbare zender is die door iedereen betaald wordt en dus voor iedereen zou moeten zijn...quod non...

Citaat:
De vraag is natuurlijk of die persoonlijke voorkeur de berichtgeving kleurt. Dat zal in zekere mate wel zo zijn, maar om nu te gaan spreken van een "propagandazender" lijkt me toch wel een brug te ver...
Akkoord.
Volgens de hoofdredacteur-nieuwsdienst (Hofflack) echter is ze dat wel, is ze daar fier op en wil ze dat in de toekomst zeker blijven zijn...zij het, naar eigen zeggen:"leper"

Citaat:
Zou daar wel een publiek van enige betekenis voor zijn? Ze zullen nu al moeten vechten voor de kijkcijfers nu de samenwerking met Woestijnvis is opgezegd... Als dan ook nog eens alle politieke strekkingen zendtijd gaan opeisen, lijkt de vrt mij gedoemd om in de vergetelheid te verdwijnen...
Democratie is volgens mij niet te koop....noch voor kijkcijfers, noch voor geld en noch voor macht...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be