Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 mei 2011, 15:40   #41
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Omdat ze niks zeggen?
Als ze niks zeggen is het hier "ze zeggen niks" en als ze veel zeggen is het hier "ze zeggen veel". Het is hier gewoon een ongelooflijke kakofonie... maar je hebt gelijk laat ons 10 dagen wachten om te zien wat er uit die openbaarmaking van De Wever zal komen...

We moeten daarvoor geen 10 dagen wachten hoor. We kunnen nu al de conclusie trekken. Di Rupo wil geen formateur worden en hij wil niet met de NVA onderhandelen. Bart De Wever heeft het initiatief genomen en Di Rupo heeft dat afgeslagen alvorens er ook maar iets gezegd is. Duidelijker kan niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 3 mei 2011 om 15:41.
fox is offline  
Oud 3 mei 2011, 15:43   #42
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
We moeten daarvoor geen 10 dagen wachten hoor. We kunnen nu al de conclusie trekken. Di Rupo wil geen formateur worden en hij wil niet met de NVA onderhandelen.
Jij kon een jaar geleden al "conclusies trekken"... sinds dien zijn Uw posts hier gewoon exponentieel gestegen maar aan de inhoud is weinig veranderd. Men zou U bijna verdenken een boontje te hebben voor Bart De Wever... al vind ik dat maar een raar beeld .
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 3 mei 2011, 15:55   #43
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij kon een jaar geleden al "conclusies trekken"... sinds dien zijn Uw posts hier gewoon exponentieel gestegen maar aan de inhoud is weinig veranderd. Men zou U bijna verdenken een boontje te hebben voor Bart De Wever... al vind ik dat maar een raar beeld .
Ik kon die trekken net na de verkiezingen mijn beste en die heb ik tot op heden nog niet moeten veranderen aangezien die nog steeds geldig blijft. Als het maximum van de ene lager ligt dan het minimum van de andere is een compromis onmogelijk. Ofwel plooien de franstaligen ofwel komt er geen regering meer. Het enige wat ik in de loop der tijd genuanceerd heb is dat er eventueel wel een regering kan komen als de Tjeeven weer streken uithalen. Dat achtte ik een jaar geleden na de nederlaag niet mogelijk. Nu vind ik het nog steeds zeer onwaarschijnlijk. Dus uiteraard hoeft er niks aan de inhoud veranderd te worden. Jij echter, moet steeds met nieuwe zaken op de proppen komen om uw Belgicistische houding te verantwoorden. Ondertussen zijn de strohalmpjes korter en korter te worden.

Op de rest van uw kinderlijk betoog ga ik zelfs niet reageren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 3 mei 2011, 16:08   #44
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ze zien het niet zitten, noch het formateurschap, noch het dumpen van de sp.a...

Di Rupo laat de sp.a niet los
U verwacht toch niet dat de PS als eerste SP.a gaat dumpen als zelfs N-VA nog niet officiëel voorstelt om een regering te vormen zonder de SP.a.
solidarnosc is offline  
Oud 3 mei 2011, 16:11   #45
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Het is opmerkelijk stil in Francofonië na de zet van Bart De Wever van gisteren in de Zevende Dag.
Hoe moeten we deze windstilte nu verstaan?
Zitten de Franstaligen - en vooral de PS - met de handen in het haar en zien ze een 'doemscenario' voor hen op zich afkomen?
Zijn de Franstaligen 'duistere plannen' aan het smeden om deze zet te omzeilen? En wat zouden die dan kunnen zijn?
Vraagt Elio zich af hoe hij de functie die Bart De Wever hem plots opdrong ter dege kan invullen?
Is Elio al druk aan het werk om zonder schroom het grote werk aan te vatten?
Of zie jij nog een ander scenario dat zich kan ontwikkelen als gevolg van de zet van De Wever?
Welke zet ?
Zeker geen meesterzet want ik hoor al bijna 11 maanden hetzelfde van De Wever.
Henri1 is offline  
Oud 3 mei 2011, 16:11   #46
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hiermee wordt nogmaals bewezen dat de PS gewoon NIET WIL bewegen. Ze blijven gewoon wachten en wachten en wachten. Ze doen zelfs geen moeite meer. En dan maar zagen over de financiele markten. Je moet eigenlijk maar durven. Zeggen dat de tijd dringt en dan gewoon niets doen, geen voorstellen doen, geen initiatief nemen. Nada! Gewoon aankondigen dat er nieuwe voorzittersverkiezingen komen.
Wat een onzin. N-VA zegt ernerzijds dat ze willen regeren zonder de SP.a maar dat de SP.a zelf maar moet beslissen of ze mee willen regeren of niet. Als N-VA wil een federale regering vormen zonder de SP.a dan zullen ze de SP.a zelf eerst moeten dumpen.
solidarnosc is offline  
Oud 3 mei 2011, 16:12   #47
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hiermee wordt nogmaals bewezen dat de PS gewoon NIET WIL bewegen. Ze blijven gewoon wachten en wachten en wachten. Ze doen zelfs geen moeite meer. En dan maar zagen over de financiele markten. Je moet eigenlijk maar durven. Zeggen dat de tijd dringt en dan gewoon niets doen, geen voorstellen doen, geen initiatief nemen. Nada! Gewoon aankondigen dat er nieuwe voorzittersverkiezingen komen.
Ik heb de indruk dat het N-VA is die niet wil bewegen.
Of kunnen ze niet bewegen? Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.
Henri1 is offline  
Oud 3 mei 2011, 16:13   #48
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We moeten daarvoor geen 10 dagen wachten hoor. We kunnen nu al de conclusie trekken. Di Rupo wil geen formateur worden en hij wil niet met de NVA onderhandelen. Bart De Wever heeft het initiatief genomen en Di Rupo heeft dat afgeslagen alvorens er ook maar iets gezegd is. Duidelijker kan niet.
Waar neemt N-VA initiatief ?
Henri1 is offline  
Oud 3 mei 2011, 16:17   #49
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waar neemt N-VA initiatief ?
9 dagen wachten en het zal moeten...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 3 mei 2011, 16:20   #50
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wat een onzin. N-VA zegt ernerzijds dat ze willen regeren zonder de SP.a maar dat de SP.a zelf maar moet beslissen of ze mee willen regeren of niet. Als N-VA wil een federale regering vormen zonder de SP.a dan zullen ze de SP.a zelf eerst moeten dumpen.
De NV-A zei dat de SP.A zelf moest kiezen of ze uit de politieke onderhandelingen stapten, niet dat de SP.A zelf mag kiezen of ze in de regering komt.

Als u wil aantonen dat de N-VA tegenstrijdige verklaring aflegt, dan zou het u meer sieren als u die verklaringen niet zou vervalsen, alsook wonderen doen voor uw geloofwaardigheid.

Moest BDW ooit formateur van zijn eigen regering worden, dan vermoed ik inderdaad dat de SP.A niet uitgenodigd zal zijn.
Nyquist is offline  
Oud 3 mei 2011, 16:20   #51
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
9 dagen wachten en het zal moeten...
Ach we hebben N-VA al eerder horen dreigen.
Das niets nieuws, dat deden zijn voorgangers van VB ook toen ze 25% van de vlomse stemmen hadden.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 3 mei 2011 om 16:20.
Henri1 is offline  
Oud 3 mei 2011, 16:24   #52
largo_w

Standaard

Citaat:
Ach we hebben N-VA al eerder horen dreigen.
Das niets nieuws, dat deden zijn voorgangers van VB ook toen ze 25% van de vlomse stemmen hadden.
De N-VA heeft naast en stuk van haar kiezers niks van doen met het VB...
En dit was geen dreigement. Dit was voor één keer in 12 maanden tijd opbouwende kritiek. Ik zie niet in hoe U dat negatief kan vinden...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 3 mei 2011, 16:28   #53
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De N-VA heeft naast en stuk van haar kiezers niks van doen met het VB...
En dit was geen dreigement. Dit was voor één keer in 12 maanden tijd opbouwende kritiek. Ik zie niet in hoe U dat negatief kan vinden...
Ik zie aan het partijprogramma weinig opbouwend.

Ik zie wat ik zie, die partij is een allegaartje van overlopers waar bitter weinig ervaring en nog minder slimme geesten rondlopen.
Henri1 is offline  
Oud 3 mei 2011, 16:29   #54
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
U verwacht toch niet dat de PS als eerste SP.a gaat dumpen als zelfs N-VA nog niet officiëel voorstelt om een regering te vormen zonder de SP.a.
Dat staat er zelfs niet. SP denkt er niet aan, heeft er zelfs nooit aan gedacht. Het is altijd een struikelblok geweest. Lijkt me logisch dat de SP.A niet zomaar gelost kan worden, maar niet omdat Di Rupo dat zo nodig wil.

Laatst gewijzigd door Jakko : 3 mei 2011 om 16:30.
Jakko is offline  
Oud 3 mei 2011, 16:32   #55
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke zet ?
Pas uit uw winterslaap, Rik? Tja even 'bijbenen', hé, ventje!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 3 mei 2011, 16:41   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie aan het partijprogramma weinig opbouwend.

Ik zie wat ik zie, die partij is een allegaartje van overlopers waar bitter weinig ervaring en nog minder slimme geesten rondlopen.
Welke partij heeft dan wel een opbouwend programma?
En welke partij heeft wel slimme geesten rondlopen ?

Ik ben daar benieuwd naar !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 3 mei 2011, 16:44   #57
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke zet ?
ja, stel je voor zeg, een politicus die consequent is.....
Oud 3 mei 2011, 16:46   #58
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Welke zet ?
Van schaak naar schaakmat.
Jakko is offline  
Oud 3 mei 2011, 16:48   #59
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja, stel je voor zeg, een politicus die consequent is.....
Echt straf, hé? Daar kan de Rik met zijn bekrompen belgicistisch verstand duidelijk niet bij!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 3 mei 2011, 16:53   #60
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is al vanaf hun bestaan dat de PS alles blokkeerd.

In de jaren 60 en 70 was de wafelijzerpolitiek ook een eis van de PS/SP.

En nu De Wever hem in de tang had en Gennez de laatste Vlamingen heeft wakker gemaakt, door hen arrogant te noemen omdat ze meer in hun loonzakje willen houden, waarmee ze ook veel Walen heeft wakker geschud, zit hij in een bankschroef waar hij enkel nog door de koning kan uit bevrijd worden.
Inderdaad. En de stommiteit rond het zwarte kindje dat niet in een schooltje binnengeraakt komt daar nog eens bovenop. Ze schuiven stilletjesaan naar een kiesresultaat beneden 10 %.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be