![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus thuis effe pikkie inkorten, vergeet het maar Laatst gewijzigd door giserke : 23 mei 2011 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=giserke;5469509]
Citaat:
U veroordeelt zeer zeker, gewoon eventjes kijken naar uw reacties naar mijn persoon; dit terwijl terzelfdertijd blijkt dat u mijn reacties niet begrijpt. och en de fascisten zijn daar ook, laat al maar 't is duidelijk dat u niet in staat bent tot discussie.
![]() |
![]() |
#45 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De keuze van een idealogie is een mensenrecht zolang die idealogie niet in strijd is met de mensenrechten en dus ook de rechten van de vrouw! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
de persoonlijke vrijheid word dus evenwel bedreigd door iets simpel als een hoofddoek Citaat:
Het feit dat hij alle macht in handen heeft gekregen is door de naiëve en verkeerde sancties voor duitsland na WO1 door de arrogante overwinnaars van diezelfde oorlog. zij hebben uiteindelijk zelf de kiem gelegd voor WO2 en dus ook die holocaust. ik wens helemaal geen fascistische samenleving maar vind wel dat onze samenleving (multi culturele) gewaarborgd moet blijven en dat kan enkel door er voor de zorgen dat de samenleving neutraal blijft inzake religie en gebruiken en desnoods met verbiedingen van allerlei symbolen waaronder de hoofddoek. Maar als het u een troost mag zijn hekel ik niet alleen die hoofddoek, ook de arrogantie van heel wat Joden en hun klederdracht mag eens ter sprake komen ook zij staan symbool voor zaken die hier niet thuis horen |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het was een belangrijk thema, einde jaren zestig en het lag mee aan de basis van de emancipatie.
Een contradictorische slogan, maar niet zonder belang: als de hoofddoek het symbool bij uitstek is geworden van talloze verboden, gebaseerd op irrationele religieuze exegese, dan lijkt het me niet onlogisch dat symbool te verbieden als het in de publieke sfeer komt. Verbieden van "de vrije keuze" om met een symbool van ongelijkheid en verdrukking een openbare functie uit te oefenen, mag dan een gevoelige zaak zijn voor wie de tolerantie hoog in het vaandel draagt, maar als de tolerantie de intolerantie laat infiltreren, zal ze zichzelf uiteindelijk opheffen. Het gaat hier immers om veel meer dan een simpele uiting van een vrije mening. Het gaat om een maatschappelijke evolutie naar een samenleving waar die vrije meningsuiting niet gewaardeerd wordt en waar het vrije denken bepaald wordt door voor-middeleeuwse teksten en de (mis-) interpretaties daarvan. Voor wie zich - zoals ik - in de jaren zestig vanonder het katholicisme heeft uitgeworsteld, ook al een geloof dat berust op oude verhalen en vaak bedenkelijke exegese, zou dat een harde pil om te slikken zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dit geldt niet enkel voor zij van de jaren zestig, maar voor mensen overal en van alle tijden. ![]()
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, Rudy, je hebt gelijk. Overal lopen er hopen onbesneden Joden en Moslims rond. De besnijdenis wordt niet voorgeschreven door hun geloof en Belgische dokters voeren ze dan ook niet uit.
![]() Reageer dan niet, he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Vroeger zou niet van belang zijn?
Het was nochtans vroeger, dat de eerste gastarbeiders naar België kwamen. Vroeger dat ik mijn eerste Spaanse kameraden leerde kennen (de Marokkanen moesten nog komen), waarvan sommige ouders letterlijk in grotten hadden gewoond. Vroeger toen er nog koloniale en daarna post-koloniale belangen (en uitbuiting) speelden, die mee de aanzet gaven tot een immigratiegolf. Ik denk dat iemand die "vroeger niet belangrijk" vindt moeilijkheden heeft om maatschappelijke feiten in een juist perspectief te zetten. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. En aan het feit dat ik een jaar of vijftien ouder ben, natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Moslims nemen aanstoot aan wc-papier http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...am-Allah.dhtml
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er al iets wordt verboden dan moeten we ook consequent zijn. Laten we dan ineens al die opzichtige kruisen verbieden die opvallend door heel wat inwijkelingen worden gedragen. Wat mij betreft, als vrijzinnige, heb ik er niets op tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
laat iedereen vrij beslissen over zijn eigen leven. En verbodscultuur hoort thuis in een politiestaat. Laatst gewijzigd door giserke : 27 mei 2011 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Lokaal Raadslid
|
![]() In principe ben ik ook niet zo voor verbieden.
En in wezen zal het voor het gros van de hoofddoekvoorstanders niet nodig zijn. Maar een extreme minderheid kan een hele samenleving op zijn kop zetten. En ik vrees dat we dan van de hoofddoekdragers eerder op onverschilligheid zullen mogen rekenen. Als dan langzamerhand het varkenvlees bij de slager in Deurne-Noord begint te verdwijnen en de Old Smuggler uit de kleine Delhaize, dan begint het spel. En daar dat dan nog maar eens terug. Voor je het weet kan een vrouw zonder hoofddoek dan niet langer door de Tweemontstraat lopen zonder achterna gekreten te worden. Denk ik dan, hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
![]() Citaat:
De verzuurde vlamingen gaan weer komen zeiken over een hoofddoekje, de ernstige zaken daar wordt natuurlijk niet over gesproken. Zo kennen we bepaalde vlamen wel ja... Zijn reactie is overigens een terechte opmerking waar jij niets aan kunt toevoegen zoveel was wel duidelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN