Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2011, 07:39   #41
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Met het vertrek van Frank Vanhecke en misschien Jurgen Ceder ook, lijkt het lot van het Vlaams Belang bezegeld. De partij zal wellicht nog een marginale rol spelen of zelfs verdwijnen. Echter het gedachtegoed van deze partij is sterker dan ooit en dat is wat telt. Partijen komen en gaan, dat zal ook het geval zijn met NVA. NVA is nu aan zet om zijn rol te spelen. Alles in het kader van de Vlaamse onafhankelijkheid en de daaropvolgende solidaristische revolutie !
ik zie de N-VA niet direct de solidaristische kaart trekken.
Oud 7 juli 2011, 07:48   #42
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Echtelijke trouw behoort daar in ieder geval niet toe.
Wat die kerel in zijn privéleven uitspookt, interesseert me niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 08:10   #43
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Eén van die wandaden was het blokkeren van uw ambities, hé Lucien. Het is in uw ogen de belangrijkste wandaad, niet?
Goeie grap, maar een beetje doorzichtig.
Een tiental jaar voorzitter in succesvolle jaren, in een niet zo democratische partijtraditie... en dan tweederden van de partijraad tegen u krijgen. Ge moet het maar doen ! Ik vraag me soms af of de meesten van jullie al die jaren met een blinddoek hebben gelopen.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 09:42   #44
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Goeie grap, maar een beetje doorzichtig.
Een tiental jaar voorzitter in succesvolle jaren, in een niet zo democratische partijtraditie... en dan tweederden van de partijraad tegen u krijgen. Ge moet het maar doen ! Ik vraag me soms af of de meesten van jullie al die jaren met een blinddoek hebben gelopen.
Een partij hoeft dan ook niet democratisch geleid te worden. Maar goed, ieder zijn mening daarover.
Oud 7 juli 2011, 09:43   #45
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
U houdt dus geen rekening met de N-VA?
Dat gaan we vandaag of morgen te weten komen, of dat nodig is hé? BDW staat met de rug tegen de muur. Zowel 'ja' en 'nee' gaan hem kiezers kosten.
Oud 7 juli 2011, 11:35   #46
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Een partij hoeft dan ook niet democratisch geleid te worden. Maar goed, ieder zijn mening daarover.
Kan best zijn, elk zijn mening. Ik ben een fanatiek aanhanger van Orwell. Het dictaat van Big Brother lust ik niet. En vriend Orwell had het niet alleen over het communisme maar over alle dictaturen. Orwell zelf was democratisch-links van signatuur.
Vond het altijd een cynische grap dat VBJ de film 1984 vertoonde op een of andere studiedag...
Oud 7 juli 2011, 15:01   #47
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
ik heb zo het bijzonder nare gevoel dat je dit nog meent ook... Je draagt een heel sterk steentje bij in een uiterst negatieve beeldvorming over je geloof. Wat overigens in dit draadje totaal naast de kwestie is.
Dat is omdat u daar een eigen invulling aan geeft, ik had het over vrijheid als abstract begrip en another jack kwam met een (misbruik) van intellecutele vrijheid aandraven. Ik zeg "dat hangt ervan af" want in sommige landen is er een doorgedreven vrijheid van meningsuiting en in sommige landen zitten ze nog op de wip en in andere landen is het een misbruik van... dus dat is heel relatief en daarom zei ik dus 'dat hangt ervan af' en als u daar dan een naar gevoel van krijgt is dat omdat u in mij een vrijheidsbeperkende moslim ziet, maar dat is een projectie van een mentaal construct (wat menselijk is) maar het is een belediging voor degene die op zo'n constructen stoot enkel omdat het eigenlijk een vooroordeel is.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 20:52   #48
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Bevrijding in de Vlaamse beweging heeft enkel en alleen te maken met eerherstel van de Vlaamse Oostfrontstrijders en dit voor hun over gebleven familie.
Brussel, BHV en andere prietpraat is flauwe kul
Het zit hem veel dieper in de Vlaamse beweging en prutsers als FDW gaan dan nog eens freten met de Joden.
Ik versta dat velen hier dit niet snappen omdat ze véél te jong zijn.
Enkel diegenen van de Grote Familie zullen mij gelijk geven en ik denk hier op het forum dat het er weinigen zijn.
Dus RASECHTE Vlamingen zitten er hier niet veel of kom er anders voor uit
Lees: RASECHTE Nazi's.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 22:08   #49
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Kan best zijn, elk zijn mening. Ik ben een fanatiek aanhanger van Orwell. Het dictaat van Big Brother lust ik niet. En vriend Orwell had het niet alleen over het communisme maar over alle dictaturen. Orwell zelf was democratisch-links van signatuur.
Vond het altijd een cynische grap dat VBJ de film 1984 vertoonde op een of andere studiedag...
Slecht voorbeeld. Een partij is geen samenlevingsvorm. Een samenleving moet democratisch georganiseerd zijn omdat mensen nu eenmaal verschillende meningen kunnen hebben. Een partij is echter per definitie een deelorganisatie die een bepaald doel probeert te bereiken en dat op een zo efficiënt mogelijke manier moet trachten te doen.

Als men openlijke interne dissidentie toelaat verwatert dit ten eerste de programmatorische duidelijkheid van de partij, wat de kiezer niet meer in staat stelt om een duidelijke keuze te maken. De kiezer moet een keuze kunnen maken tussen heldere alternatieven, wat niet mogelijk is als er geen duidelijkheid meer bestaat over de koers van de verschillende partijen. Ten tweede bemoeilijkt openlijke interne dissidentie het hoofddoel van een partijorganisatie, namelijk het uitdragen van haar programma.

Daarmee wil ik niet zeggen dat intern debat niet mogelijk moet zijn, maar wanneer men een beslissing heeft genomen, moet iedereen zich daarbij neerleggen en zich ernaar gedragen. Wie zich daar niet in kan vinden, heeft de volledige vrijheid om de partij te verlaten, wat bij een samenleving wel even anders is.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 22:11   #50
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat die kerel in zijn privéleven uitspookt, interesseert me niet.
Iemand die zich in zijn privéleven niet gedraagt naar wat hij openlijk als principes uitdraagt, kan onmogelijk een principieel man zijn.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 7 juli 2011 om 22:11.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 22:26   #51
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Iemand die zich in zijn privéleven niet gedraagt naar wat hij openlijk als principes uitdraagt, kan onmogelijk een principieel man zijn.
Waarbij dan de vraag nog steeds onbeantwoord blijft: wat voor vreselijke dingen heeft hij misdaan in zijn privéleven?
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 22:29   #52
Minister-President

Standaard

Citaat:
Klopt. Daarom was het ook goed om in de pers hypocriet Leterme in zijn blootje te zetten.
Oud 8 juli 2011, 07:24   #53
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Lees: RASECHTE Nazi's.
Beslist veel minder dan RASECHTE domme geiten!
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 07:47   #54
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-stappen.dhtml

De antwerpse gemeenteraad is de boel naar de filistijnen aan het helpen. Vooral niet ophouden !
Vlaams Blok bestaat toch niet meer? Dat is toch Vlaams Belang geworden?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 08:51   #55
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slecht voorbeeld. Een partij is geen samenlevingsvorm. Een samenleving moet democratisch georganiseerd zijn omdat mensen nu eenmaal verschillende meningen kunnen hebben. Een partij is echter per definitie een deelorganisatie die een bepaald doel probeert te bereiken en dat op een zo efficiënt mogelijke manier moet trachten te doen.

Als men openlijke interne dissidentie toelaat verwatert dit ten eerste de programmatorische duidelijkheid van de partij, wat de kiezer niet meer in staat stelt om een duidelijke keuze te maken. De kiezer moet een keuze kunnen maken tussen heldere alternatieven, wat niet mogelijk is als er geen duidelijkheid meer bestaat over de koers van de verschillende partijen. Ten tweede bemoeilijkt openlijke interne dissidentie het hoofddoel van een partijorganisatie, namelijk het uitdragen van haar programma.

Daarmee wil ik niet zeggen dat intern debat niet mogelijk moet zijn, maar wanneer men een beslissing heeft genomen, moet iedereen zich daarbij neerleggen en zich ernaar gedragen. Wie zich daar niet in kan vinden, heeft de volledige vrijheid om de partij te verlaten, wat bij een samenleving wel even anders is.
Inderdaad:
De sossen, blauwselventers en tjeven hebben ook geen "open democratie" in hun bestursorganen.
Evenwel: het is best dat er een kanaal is waar mandatarissen en leden op het terrein informatie kunnen inwinnen en die dan doorspelen naar de bestuursorganen.
Via deze organen moet het ook mogelijk zijn om suggesties te doen ivm eventuele veranderingen in de marsrichting.

Wat men in geen enkele partij kan (zelfs niet LDD) is het met grote fanfare binnenkomen en als een olifant in een porceleinenwinkel eens eventjes uw eigen buikgevoel (mede bepaald door het tijdelijke succes in de mdeia) gaan vertalen in een gans nieuw programma dat haaks staat op de eerdere, uiterst succesvolle en beproefde oorspronkelijke programma.
Een goed lezer weet wie ik bedoel...maar over de doden niets dan goed niwaar...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 8 juli 2011 om 08:51.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 14:33   #56
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is wel waar, maar religie is evenzeer een illusie. Want niemand kan zeggen of checken of datgene wat Mohammed uw god Allah doet zeggen waar is. Indien we bovendien naar het verleden en in het heden kijken, zijn godsdiensten nu niet precies de ingrediënten die meer vrede en geluk op de wereld hebben gebracht. Vaak integendeel!
Ik denk het niet, de vorige eeuw zijn het toch voornamelijk atheistische ideologiën die terreur gezaaid hebben. Net zoals nu in Israel een beleid dat door de joodse godsdienst niet gedragen kan worden zorgt voor heel wat miserie.
Oud 8 juli 2011, 15:01   #57
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Ik denk het niet, de vorige eeuw zijn het toch voornamelijk atheistische ideologiën die terreur gezaaid hebben. Net zoals nu in Israel een beleid dat door de joodse godsdienst niet gedragen kan worden zorgt voor heel wat miserie.
Wat zaaien eigenlijk mensen die tot jihad! oproepen, moslim!?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2011, 15:47   #58
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat zaaien eigenlijk mensen die tot jihad! oproepen, moslim!?
weet u wel wat jihad is?
Oud 10 juli 2011, 15:49   #59
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
weet u wel wat jihad is?
Een vredesprocessie waarbij men jasmijn naar het publiek gooit?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2011, 17:19   #60
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een vredesprocessie waarbij men jasmijn naar het publiek gooit?
nope...een gezondheidswandeling door een pas veroverde stad waar men de overwinningsslogan "Hamas, Hamas alle Joden aan het gas" schreeuwt...
De Islam, Nazisme, communisme....allemaal religiën van de vrede...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be