Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2011, 16:13   #41
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Da's niet anders dan bij de EU. Of bij uitbreiding de ganse wereld. In tijden van globalisatie waar bedrijven steeds meer gebruik (misbruik) maken van grenzen en verschillende wetgevingen, vind ik het een verademing dat er nog politici samenwerking boven tegenwerking verkiezen.
Dat is bij de eu ook zo. En het is maar te zien of men daar uit geraakt. Tot nu toe is daar zeer weinig sprake van samenhang, van solidariteit... Men beperkt er zich tot het blussen van branden. En naar belgisch model, tot het lanceren van goed-nieuws shows. Momenteel is het weer volop vuurwerk op de beurs, de schrik voor een escalatie van de problemen in europa, zit er dik in.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 16:15   #42
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Er is geen neutraal krant. Alle bronnen van nieuws zijn bevooroordeeld op een of andere manier. De truc is om uw nieuws te krijgen van veel verschillende bronnen. Neem dus nooit klakkeloos iets over en trek je eigen conclusies.
Dat is zo. Objectiviteit bij het nieuws kan men alleen maar nastreven. Maar er is toch nog een groot verschil tussen een streven naar objectiviteit, en ordinaire hersenspoeling.
Oud 18 augustus 2011, 16:30   #43
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat is zo. Objectiviteit bij het nieuws kan men alleen maar nastreven. Maar er is toch nog een groot verschil tussen een streven naar objectiviteit, en ordinaire hersenspoeling.
Er verschijnen ook artikels van Dalrymple (BDW zijn leermeester, of hoe BDW die man ook noemt) in De Standaard. Ik vind dat ze meer dan genoeg in meningen diversifiëren om al lang niet meer in die klasse van 'ordinaire hersenspoeling' te zitten.

Ik zou zeggen: ga je kunsten aanbieden bij de VUM en werk een plan uit over hoe ge denkt de opinieartikels objectiever te krijgen. Ik ben zeker dat ze uw plannen in overweging zullen nemen als er een grond van verbetering in schuilt.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 16:33   #44
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is bij de eu ook zo. En het is maar te zien of men daar uit geraakt. Tot nu toe is daar zeer weinig sprake van samenhang, van solidariteit... Men beperkt er zich tot het blussen van branden. En naar belgisch model, tot het lanceren van goed-nieuws shows. Momenteel is het weer volop vuurwerk op de beurs, de schrik voor een escalatie van de problemen in europa, zit er dik in.
Het probleem bij de EU is dat elk land een eigen economisch beleid voert en al die optelsommen van verschillende beleiden toch samenkomt in één monetaire unie. Ik vind dat 'Verafstoot' gelijk heeft als hij zegt dat we moeten gaan naar één economisch beleid over de ganse EU. Met EU-obligaties kunnen de Italiaanse en Griekse schuldproblemen opgelost worden. Met een gemeenschappelijk economisch beleid kan hun liefde om meer schulden te creëren opgelost worden.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 augustus 2011, 17:00   #45
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Er verschijnen ook artikels van Dalrymple (BDW zijn leermeester, of hoe BDW die man ook noemt) in De Standaard. Ik vind dat ze meer dan genoeg in meningen diversifiëren om al lang niet meer in die klasse van 'ordinaire hersenspoeling' te zitten.

Ik zou zeggen: ga je kunsten aanbieden bij de VUM en werk een plan uit over hoe ge denkt de opinieartikels objectiever te krijgen. Ik ben zeker dat ze uw plannen in overweging zullen nemen als er een grond van verbetering in schuilt.
Ziet U nu echt niet dat DS - net trouwens als HLN, HNB, De Morgen - zo belgicistisch is als maar mogelijk?

Of schrijft U dit allemaal maar om te zwanzen?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 17:07   #46
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Ziet U nu echt niet dat DS - net trouwens als HLN, HNB, De Morgen - zo belgicistisch is als maar mogelijk?

Of schrijft U dit allemaal maar om te zwanzen?
Zoals ik al eerder aantoonde is er niets belgicistisch aan HNB. En tenzij De Wever en Dalrymple belgicistisch links zijn, is ook De Standaard dat niet.

Als gij een probleem hebt met het feit dat een krant opinieartikels van mensen met een andere mening publiceert, denk ik dat ge inderdaad beter geen krant meer leest.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 augustus 2011, 17:13   #47
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik al eerder aantoonde is er niets belgicistisch aan HNB. En tenzij De Wever en Dalrymple belgicistisch links zijn, is ook De Standaard dat niet.

Als gij een probleem hebt met het feit dat een krant opinieartikels van mensen met een andere mening publiceert, denk ik dat ge inderdaad beter geen krant meer leest.

U bent er echt mee aan het lachen...

Denkt U nu echt omdat BDW en/of Dalrymple daar een opiniestuk mogen in plaatsen... dat men niet belgicistisch is?

Uw verhaal krijgt U enkel aan belgicisten verkocht...

Wat vindt U trouwens van hun journalisten/redacteurs? U gaat me toch niet vertellen dat U niet kilometers op voorhand weet wat die gaan schrijven?
Oud 18 augustus 2011, 17:16   #48
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik al eerder aantoonde is er niets belgicistisch aan
Hebt U ooit al eens de echte politieke problemen van ons land echt diepgaan behandeld gezien?
Hebt U ooit al een diepgaand en 'moeilijk' interview met een Franstalige politieker gevonden?

---------------------------------------------

En nu niet gaan afkomen met... 'Bart De Wever mag toch een opniestuk schrijven'...

Laatst gewijzigd door freelancer : 18 augustus 2011 om 17:17.
Oud 18 augustus 2011, 22:34   #49
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zeg ik ook niet. Trouwens de objectiviteit van opinieartikels zit er hem in, door alle opinies aan bod te laten komen. Wat wel bedenkelijker is, dat is het opvoeren van bv's om zijn mening te staven, zijn gedachtengoed te verdedigen.
Oud 18 augustus 2011, 22:42   #50
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem bij de EU is dat elk land een eigen economisch beleid voert en al die optelsommen van verschillende beleiden toch samenkomt in één monetaire unie. Ik vind dat 'Verafstoot' gelijk heeft als hij zegt dat we moeten gaan naar één economisch beleid over de ganse EU. Met EU-obligaties kunnen de Italiaanse en Griekse schuldproblemen opgelost worden. Met een gemeenschappelijk economisch beleid kan hun liefde om meer schulden te creëren opgelost worden.
De tienpuntenvraag zal dan wel zijn, welk economisch beleid. Een Grieks, of een Duits ? En daar zie ik ons niet zo direct uitkomen.
Nu, EU-obligaties zullen dan wel een zegen zijn voor Italie en Griekenland, doch ze zullen anderen dan weer geld kosten, en deze zijn niet bereid dit te betalen.
Oud 18 augustus 2011, 22:42   #51
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Vlaanderen? Nergens...
(bij de weekbladen... Trends)
Trends objectief, Chipie ?? Nog zo één, en t'is nieuwjaar.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 22:44   #52
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat is daar mis mee, Chipie ??
Oud 18 augustus 2011, 22:46   #53
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
En wat is daar mis mee, Chipie ??
Als ze niet gesubsidieerd worden, en ze komen er ronduit voor uit, is er niets mis mee.
Oud 18 augustus 2011, 22:49   #54
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ze niet gesubsidieerd worden, en ze komen er ronduit voor uit, is er niets mis mee.
Wat is er zo abnormaal aan, dat Belgische kranten "belgicistisch" zijn ?
Oud 18 augustus 2011, 22:54   #55
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is er zo abnormaal aan, dat Belgische kranten "belgicistisch" zijn ?

Voor mij mag een krant zijn wat hij. Maar als hij belgicistisch is, dan moet hij belgicistisch genoemd worden. Zo simpel is dat.
Oud 18 augustus 2011, 22:57   #56
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zeg ik ook niet. Trouwens de objectiviteit van opinieartikels zit er hem in, door alle opinies aan bod te laten komen. Wat wel bedenkelijker is, dat is het opvoeren van bv's om zijn mening te staven, zijn gedachtengoed te verdedigen.
Zoals de moderator dan ook zei in zijn artikel, Bart Peeters zijn mening werd gegeven omdat "Zijn of haar mening komt dus niet in de krant omdat ze als mening waardevol is, maar omdat ze nieuwswaarde heeft."

"Alleen werkt er daar een andere krantenregel: een bekend iemand die iets opmerkelijks doet - zoals het beledigen van de populairste politicus - is nieuws." (over Daan)

Sommige Vlaamsnationalisten hier beweren bij hoog en bij laag hier dat Vic Van Aelst maar een gewoon NVA-lid is zonder enige strategische betekenis. Zijn mening werd veel meer uitgesmeerd in de krant dan die van Bart Peeters.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 augustus 2011, 22:59   #57
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mij mag een krant zijn wat hij. Maar als hij belgicistisch is, dan moet hij belgicistisch genoemd worden. Zo simpel is dat.
Wel, dat wordt hier toch volop gedaan.
Oud 18 augustus 2011, 23:04   #58
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De tienpuntenvraag zal dan wel zijn, welk economisch beleid. Een Grieks, of een Duits ? En daar zie ik ons niet zo direct uitkomen.
Nu, EU-obligaties zullen dan wel een zegen zijn voor Italie en Griekenland, doch ze zullen anderen dan weer geld kosten, en deze zijn niet bereid dit te betalen.
Ik denk dat een failliet Griekenland of Italië nog veel meer zal kosten. En ze zouden wel eens de doodsteek voor de EU of zelfs Europa in zijn geheel als wereldspeler in de wereldpolitiek kunnen zijn.

Alles samen: ik denk dat iedereen er belang bij heeft dat Griekenland of Italië niét failliet gaat.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 19 augustus 2011, 05:45   #59
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat een failliet Griekenland of Italië nog veel meer zal kosten. En ze zouden wel eens de doodsteek voor de EU of zelfs Europa in zijn geheel als wereldspeler in de wereldpolitiek kunnen zijn.

Alles samen: ik denk dat iedereen er belang bij heeft dat Griekenland of Italië niét failliet gaat.
In zoverre de rol van Europa als wereldspeler al niet achter de rug ligt, met of zonder een faillissement van Griekenland (dat virtueel al failliet is) of Italie.
En dat een echt faillissement nog meer zou kosten kan goed mogelijk zijn. Alleen staan degenen die ervoor moeten opdraaien niet te springen, en blijft het bij branden blussen.
Oud 19 augustus 2011, 07:00   #60
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, dat wordt hier toch volop gedaan.
De klepel hebt U waarschijnlijk nog niet gevonden...

Blijven zoeken...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be