![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uw alternatief is echter te considereren: Maak de drugs zodanig duur dat ze de mogelijke schade betalen en geef dat geld aan het ziekenfonds. Een studie daarover is niet te moeilijk te maken. Toch stel ik me de vraag of dit voor de zware drugs zoals Crack en Heroine gaat werken.
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 |
Gouverneur
|
![]() Ik maak mij eigenlijk het meeste zorgen voor een toekomstige designer drug die geen schade aanricht. De maatschappij zou gewoon in elkaar storten , want waarom werken als je constant in een roes kan zitten zonder de drempel van het gevaar voor de gezondheid. Dat zou pas het evenwicht verstoren , als er geen prijs meer voor die fun betaald moet worden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() lawrence, heb jezelf eigenlijk ooit zo'n roes meegemaakt? drugs heb je neem ik aan nog nooit gebruikt, maar ben je ooit als eens zat geweest? als je dit niet kent is het natuurlijk gemakkelijk om voor een algemeen verbod te pleiten.
alcohol en drugs kunnen nu eenmaal leuk zijn. je kan me geen junk noemen, want mijn drugservaringen beperken zich tot een 5-tal joints en 1 xtc-pil verspreid op 4 jaar. ik heb niet de intentie met andere drugs te experimenteren. ik zal ook nooit drugs op systematische wijze gebruiken. maar ik ervaar zeer occasioneel gebruik als verrijkend voor mij. waarom moet men mij dit dan verbieden. drugs verbieden werkt niet, dat is nu toch duidelijk? na jarenlang verboden te zijn, worden ze volgens mij mss wel meer gebruikt. en anders zijn al onze ouders en grootouders die beweren nooit drugs te gebruiken zeer hypocriet. door het verbod worden drugs op de illegale markt aangeboden en weet je dus absoluut niet wat voor rommel je koopt. dit is zeer gevaarlijk. en zoals gezegd, door een legale verkoop kan men zowel de kwaliteit controleren als taksen heffen om kosten voor de sociale zekerheid te dekken. voor jongeren moet het verboden blijven, met drugs moet je op een doordachte manier omgaan, en dat kunnen jongeren niet. drugs kan in sommige gevallen leiden tot problematisch gebruik. men moet onderzoeken waarom dit in sommige gevallen zo is. waarom worden sommigen verslaafd? en niet alleen aan wiet en xtc, maar ook aan pijnstillers, slaappillen, alcohol,... enkel een beter inzicht kan tot oplossingen leiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() De hippies toch? Subcultuur die zich volledig terugtrok uit de maatschappij... Maatschappij stortte niet in elkaar; het bleef een marginale (in de betekenis van een verstoten minderheid) beweging. De meesten zijn echter gewoon niet klaar om uit de maatschappij te stappen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
heb jij "that haunting feeling that somebody, somewhere may be happy?" klinkt van wel EVERYBODY MUST GET STONED |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Partijlid
|
![]() chocolade is een drug..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Vreemdeling
|
![]() quote:
de Bijbel is niet het relaas van een junkie maar neergeschreven door talrijke schrijvers en kopieerders.. Jezus was geen junk en heeft de bijbel trouens niet geschreven... druggebruikers zijn geen junks en niet alle junks gebruiken illegale drugs.... en zo kunnen we nog uren doorgaan![/quote] By the way, ik ben er vast van overtuigd dat de bijbel veel beter is als je erin leest onder invloed van een en ander geestesverruimend middel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik betwijfel dat ten sterkste eerlijk gezegd; het wonderlijkste onder invloed van dergelijke middelen is de natuur. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik weet er ook nog een paar! Als je een bedorven mossel eet KAN je daar een allergische reactie op doen en ter plekke doodvallen, als je een lekkere gestoomde kabeljauw eet kan je in theorie ook een graat in je keel krijgen en stikken. 1 pak friet per week KAN je na enkele weken,maanden,jaren,decennia een hoog cholesterolgehalte en dus een hartaanval bezorgen. De herhaling die hierin zit maakt dat jullie jezelf meteen in een hogere categorie plaatsen van potentieel hartpatient. Als je heel hard loopt KAN in theorie je broek in brand vliegen, en als je het maar ver genoeg gaat zoeken KAN er misschien wel eens iemand zijn die vindt dat je gelijk hebt. You see my point? Het loopt allemaal echt zo'n vaart niet; Ik ben volledig akkoord dat je je genuanceerd moet uitlaten over zo'n onderwerpen, maar je draait zodanig rond de pot dat het echt niet bijdraagt tot de discussie. Beste groeten, Cleo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Betreft het druggedoe. Cannabis zit op dezelfde hoogte als alcohol, is enkel veel minder dodelijk.... weet je onmiddellijk hoe je het moet behandelen. Betreft de andere drugs heb ik er ook mijn twijfels over hoor. Weet ik trouwens te weinig over. Niet echt iemand in mijn vriendekring die er veel over weet. Behalve over LSD dan. Maar die drug is best grappig. Ook verbieden hoor. Wat je dan gaat doen is geen grapje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
one pint a day keeps the docter away. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ola ola , LSD is echt geen recreationele drug of roes in de normale zin. Niet te vergelijken met de anderen. Da's niet "leuk". Daar kan je niet mee functioneren in geen enkele zin. LSD is een ervaring , een onvoorspelbare ervaring. Da's de skydive van de dope. En trouwens is ze helemaal niet perfect en onschadelijk, want psychologisch kan het u potentieel helemaal om zeep helpen. Écht om zeep en langdurig. Was ze eigenlijk helemaal vergeten in mijn vergelijking maar voor mij is dit een gevaarlijk stofke. Kan het niemand aanraden. Dan kan je beter voor de ongevaarlijke paddo gaan als je de halucinerende toer wil opgaan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Vreemdeling
|
![]() Beste gebruiker(s)
Ik begin stilaan in herhaling te vallen. Ten eerste, wat een ongeloofelijke pretentie dat "de meerderheid" aan de dope zou zijn! Ofwel gaan jullie gebruikers enkel maar weg in "het milieu" ofwel zijn jullie hersencellen al zo geraakt dat jullie halucineren en iedereen met een toeter zien lopen of zo. En al dat gezeik over eigen drugs eerts och please man! Hier discussieer ik niet eens meer over. En dat ik me beter voel dan een gebruiker? Absoluut man! Neen, zelfs mega veel beter. Ik hoef geen spul, ik ben zoal gelukkig en vitaal genoeg. Ik heb mezelf steeds onder controle, ik sta niet met wijde ogen op de dansvloer en heb geen rokershoest. Ik verpest andermans kledij niet met rook noch andermans longen. En nu de herhaling: al die zever van wel schadelijk/ niet schadelijk / hangt af van drug en persoon wel the point is: Gebruik VERHOOGT HET RISICO op verslaving. Moeten we alcohol afschaffen omdat ofwel alles ofwel niets? Alcohol is idd zeer schadelijk en had misschien beter niet ingeburgerd geweest maar het is zo. Dit is GEEN REDEN om NOG MEER spul gaan toe te laten. Groeten |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | ||
Burger
|