![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
voor mij simpel: arbeid en kapitaal evenveel belasten zodat de loonlast naar omlaag kan Dan de vakbonden aanpassen en zorgen voor meer controle op de profiteurs Bovenop nog een streng immigratiebeleid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men denkt mee met de zelfstandige en vind allerlei manieren om aan zijn geld te mogen zitten...maar "meehelpen" dat staat in geen enkele agenda. Doet me zo een beetje denken aan Chinese bedrijven "zelfstandigen" die een staatsambtenaar op hun bureau er bij krijgen die hun zeggen wat ze wel en niet mogen doen gans de dag. Of Russische politburo's die de bedrijven controleren. Beetje zelfde systeem. Maar als het er op aankomt...betutteling in overschot nochtans...staat de zelfstandige er wel alleen voor en is enkel hij en niemand anders verantwoordelijk. Dan is in geen velden of wegen iemand te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Want dat is waar die premies tot 2358€ over gaan... Bonussen van managers/kaders, vallen niet onder de categorie "niet-recurrente, resultaatsgebonden voordelen" en daar betalen zowel het bedrijf als de werknemer rsz op + belastingen aan een verhoogd tarief dat, als ik me goed herinner, zowat 55% bedraagt. Mij niet gelaten zenne. Ga jij het maar aan die mensen gaan verkondigen ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Een kamerlid heeft een brutojaarinkomen van € 103.794. Daarenboven genieten kamerleden nog van andere financiële voordelen, en voordelen in natura. Bijvoorbeeld een maandelijkse onkostenvergoeding van € 1.748, postvrije zendingen, en gratis gebruik van het openbaar vervoer. Kamerleden met functies in de kamer, zoals voorzitter, bureaulid, of fractieleider, krijgen een supplementair bedrag, en een wagen met chauffeur. Een uittredend kamerlid, dat is een kamerlid dat niet terugkeert in het parlement, met vier, acht of twaalf jaar anciënniteit, krijgt een uittredingsvergoeding. De exacte berekening gebeurt door de quaestuur van de kamer en is zeer complex, bijvoorbeeld In principe 2 maanden loon per begonnen jaar als kamerlid, met een minimum van 12 en een maximum van 48 maanden loon Wie twaalf jaar heeft gezeteld, heeft recht op 24 maanden lang een bruto vergoeding van € 7.460, of € 179.000 in totaal. Wie tegelijk ook fractievoorzitter is geweest, strijkt daarvoor ook nog eens 24 maal € 2.800 op, of zowat € 67.000 euro in totaal. De pensioengerechtige leeftijd voor een kamerlid is 52 jaar. Het pensioen is 75 % van de laatste parlementaire wedde. Hiervoor moet men 20 jaar anciënniteit hebben als kamerlid. De kamer en senaat beschikken over een aparte pensioenkas. Zo krijgt bijvoorbeeld het in 2007 uittredend kamerlid Fons Borgignon, die twaalf jaar anciënniteit heeft, bijna € 250.000. Andere uittredingsvergoedingen relateren hieraan." http://nl.wikipedia.org/wiki/Kamer_v...egenwoordigers De regeling voor ministers is onvindbaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
En zoals eerder gezegd, als je voorstander bent van alle inkomsten ook uit kapitaal, te belasten volgens de bestaande loonschalen, waarom dan een uitzondering maken voor eender welke bonus. Wat jij vakbonden noemt zijn gewoon politieke aanhangsels van partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het zijn jullie die een probleem hebben, niet ik. Jullie zien alles vanuit 1 standpunt en het zijn jullie die in hokjes denken, eng geestig dus. Citaat:
Ik heb vele malen getracht maar loop steeds op muren. De weg er rond is al een even groot mijnenveld... Citaat:
U bent er het in ieder geval niet oneens mee, da's duidelijk. Ik vrees enkel dat u mijn punt hiermee enkel onderlijnt hoewel het uw bedoeling niet is. Maar waarschijnlijk zie ik dat volgens u niet helder of verkeerd. En ik kan dat begrijpen dat het ergens zeer moet doen bij jullie dat niet iedereen de dingen ziet zoals jij/jullie ze zien of willen dat we ze zien. Enige verweer dat u/men daartegen heeft blijkbaar is de waarheid of het niet gewenste inzicht te beschimpen, marginaliseren, negeren, het op alle mogelijke manieren te weerleggen (liefst met de eigen doctrines) of het simpelweg monddood te maken. Dus nee ik 'probeer' niet meer... ik zie momenteel de zin niet meer in daarvan. Het begint toch eerder op een verloren zaak te lijken. Maar denk niet -om het met een oorlogsmetafoor te stellen- dat u de oorlog al gewonnen heeft omdat u hier en daar een veldslag wint..of denkt te winnen ![]()
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Mij niet gelaten. Cashbonussen die aan kaders/management worden uitbetaald, worden als bijkomende, exceptionele vergoedingen beschouwd, net zoals een dertiende maand. Daar is RSZ op verschuldigd en daar is, 53,5% belasting op verschuldigd van zodra je normale bruto jaarverloning boven de 39000 zit. Eerste hit op google, hier. Productiviteitspremies voor arbeiders vallen daar niet onder, omdat ze van een uitzonderingsregeling kunnen gebruik maken. Eerste hit op google hier. Dat artikel waar jij naar refereert, verwijst exact naar die premies. Citaat:
![]() ![]() Maar doe gerust eens de check bij de mensen hier op het forum die een productiviteitspremie krijgen. Vraag ze gerust eens hoeveel ze bereid zijn om extra belastingen op die premies te gaan betalen ![]() Laatst gewijzigd door Sfax : 11 december 2011 om 11:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementslid
|
![]() En dat werknemers het nu nog niet snappen dat alle multinationals hier wegtrekken.
![]() Hopelijk komen de kmo's die de kans zien ook tot hun volle verstand en vertrekken ze ook uit dit land.
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
![]() [quote]
Citaat:
http://www.belgium.be/nl/belastingen...an_de_aanslag/ Dan zou ik maar snel gaan reclameren als ik jou was. Krijg je nog geld terug. Zoals ik zelf ook geld teruggekregen heb. Omdat het hoogste belastingtarief in België 50% bedraagt. Bekijk het maar even in bovenstaande link Citaat:
In België is het al lang, dat de sociale zekerheid door belastingen meegefinancierd word. Wie niet wil inzien dat door al die vrijstellingen van de laatste decennia de tekorten in de sociale zekerheid en het begrotingstekort systematisch oplopen en hij het uiteindelijk toch moet betalen is een demagoog. Citaat:
Het word telkens uitgesteld, zodat er nog intresten bijkomen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij geeft een link met aanslagvoeten op regulier loon, en daar wil je dan je grote gelijk mee bewijzen... Wat is niet duidelijk aan "op bijkomende en exceptionele vergoedingen zijn andere aanslagvoeten van toepassing"? Citaat:
Citaat:
En begrotingstekorten zijn het gevolg van een desastreuze begrotingsdiscipline van de overheid. Of ze nu willen of niet, ze zullen ooit moeten corrigeren. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||||
|
![]() [quote]
Citaat:
Wat jij er niet bij vertelt is dat de bonus en de werkgeversbijdrage volledig van de vennootschapsbelasting mag afgetrokken worden en voor de werkgever dus een volledige nul operatie is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar daar kan hier in België niet over gesproken worden. Omdat hier een gewestelijke premier met 6 miljoen inwoners al meer verdient dan een Nederlandse premier met 19 miljoen inwoners. Hieronder nog even een lijstje dat je misschien interesseert. Citaat:
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Nu gaat Jacobus nog beweren dat de loonkosten van onze bedrijven te
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bobke : 12 december 2011 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vennootschapsbelasting komt op de winst. Winst is hetgeen overblijft van je omzet na aftrek van alle kosten. Uitbetalingen van lonen en premies, zijn kosten. Die aftrekbaarheid moet dus niet apart vermeld worden, die is hoe dan ook van toepassing. Als je als overheid bedrijven wil stimuleren om iedereen binnen een bedrijf te laten profiteren wanneer het goed gaat, dan moet je niet klagen dat de belastbare winst daardoor verkleint. En dat het een nuloperatie is, is helemaal zever. Productiviteitspremies die worden uitbetaald, gaan uit de zak van de werkgever. Ze betalen op die premies enkel geen vennootschapsbelasting (logisch want het zijn kosten). Citaat:
Citaat:
Jij gaat ervan uit dat alles in status quo moet blijven; dat is zorgen voor je eigen ondergang. Citaat:
Hoeveel van die CEO's worden uitbetaald door de staat? Hoeveel van die CEO's staan aan het hoofd van een bedrijf dat er niet in slaagt zijn balans in evenwicht te houden? De politiek in Belgie moet inderdaad dringend gaan bezuiningen. Misschien moeten ze maar eens aankloppen bij die CEO's om te leren hoe ze dat moeten doen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Tegen de lage loon landen is geen concurrentie mogelijk. Volgens mij ben je een van die staats profiteurs die vinden dat hogere beloningen niet hoger mogen belast worden. De laagste daarentegen wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat met de overige ondernemingen (zoals linkse broekenverkopers ![]() Hebben die geen loonkosten? ![]() |
|
![]() |
![]() |