Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2012, 01:38   #41
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Weet jij dan niet dat gevangenissen zelfbedruipend zijn?

Weet je dan niet dat al het werk daar door gevangenen gebeurt? Het koken en eten uitdelen, kuisen, onderhoudswerk, kledij wassen en verstellen, allemaal gevangenen die voor 12 (of zoiets dergelijks) cent per uur werken.

Weet je dan niet dat de gevangene als hij shampoo wil voor zijn haar te wassen hij dat in de gevangenis moet kopen voor een duurdere prijs dan het buiten in de winkel kost? Dat hij zijn scheermesjes duurder betaald dan in de winkel? Dat voedingswaren in het algemeen duurder kosten in de gevangenis dan in de GB?
Dat de gevangenen veel geld betalen aan de gevangenis om te mogen TV kijken? Om op de computer of playstation te kunnen spelen? Dat ze radio en CD-spelers plus CD's in de gevangenis moeten kopen aan een duurdere prijs dan de in de winkel? Snoep, fruit, brood, beleg, allemaal duurder dan buiten.

En dan de "fitness" in de gevangenis... Welke fitness? In de Begijnenstraat staat op de B-wandeling een betonnen pingpong tafel, en je raad het, eerst pingpong balletjes kopen in de gevangenis, en ook die zijn duurder dan buiten in de winkel. Dat is al aan fitness dat er te doen is.
Dat alles duurder zou zijn is dan ook niet meer dan normaal . het moet ook allemaal 3 dubbel gecontroleerd worden of men steekt in ieder kistje een wapen , een mes , of drugs . want zelfs binnen de gevangenis weten de meeste heethoofden van geen ophouden . Afkikken moet dat soort volk .
En als je de vrijheid wil hebben om uit te kijken naar goedkoper producten in de Carrefour , de Colryut of den Aldi , maak dan dat je uit de gevangenis blijft , dan heb je die keuzevrijheid . of zou je willen dat je in de gevangenis op kosten van Uw slachtoffer een 3 sterren traiteur kan bestellen ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 13:50   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Zware criminelen zelf hun gevangenis laten bouwen, graven met de hand ...
Ja, regel het maar. Het zal niet gemakkelijk gaan, eerstens moet je al de wet zien te veranderen, vermits dwangarbeid verboden is in de beschaafde landen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Drugs en gsm's erbij ... tsja ... zo geen onaangename periode lijkt me. Ik vraag me trouwens af waarom een gevange toegang mag krijgen tot grotere sommen geld.
1) Drugs en GSM's, ja, ook die kosten in de gevangenis duurder dan in de buitenwereld, u hebt gelijk, die ontbraken nog op mijn lijstje.

2) Ze hebben ook geen toegang tot grote sommen in de gevangenis. In wezen is er geen geld voorhanden in de gevangenis - op uitzonderingen na, ik herinner me iemand die zo'n 5.000€ bij zich had en die redelijk snel gestolen werd ten andere.

En toch, zonder geld, worden er hoeveelheden drugs en drank verhandeld, GSM's voor de liefhebbers - want iedereen kan telefoneren in de gevangenis zonder GSM - weer op uitzonderingen na natuurlijk, en worden er alle dagen cipiers omgekocht.

Raar hè?
Oud 14 januari 2012, 13:59   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Dat alles duurder zou zijn is dan ook niet meer dan normaal . het moet ook allemaal 3 dubbel gecontroleerd worden of men steekt in ieder kistje een wapen , een mes , of drugs . want zelfs binnen de gevangenis weten de meeste heethoofden van geen ophouden . Afkikken moet dat soort volk .
En als je de vrijheid wil hebben om uit te kijken naar goedkoper producten in de Carrefour , de Colryut of den Aldi , maak dan dat je uit de gevangenis blijft , dan heb je die keuzevrijheid . of zou je willen dat je in de gevangenis op kosten van Uw slachtoffer een 3 sterren traiteur kan bestellen ?
Ik begrijp uw punt niet goed, de duizenden blikjes Cola die door de brouwer geleverd worden in de gevangenis om te verkopen aan de gevangenen, denk je echt dat ze die allemaal nakijken op drugs en wapens?

Denk je nu werkelijk dat als de GB een palet shampoo aan de gevangenis verkoopt dat er een cipier die bussen allemaal leeg spuit om te zien of er iets inzit?
Je bent van het gedacht dat bijvoorbeeld iemand zijn vrouw van buiten een pakket mag opsturen naar haar echtgenoot in de gevangenis hè? Je weet niet veel van de gang van zaken in de Belgische gevangenissen hè?

En dan een mes binnensmokkelen in de gevangenis? Waarom zou iemand dat doen, je krijgt dat toch, samen met een vork en een lepel als je binnenkomt. Of tenminste, dat zou normalerwijze beschikbaar moeten zijn op de cel waar ze je insteken, in de meeste gevallen is dat zo.
Oud 14 januari 2012, 15:01   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik begrijp uw punt niet goed, de duizenden blikjes Cola die door de brouwer geleverd worden in de gevangenis om te verkopen aan de gevangenen, denk je echt dat ze die allemaal nakijken op drugs en wapens?
Waarom een blik cola? Is water en een tapkraan met piedboeuf niet goed genoeg? of is het weer een bijverdienste van een cipier/directie?
Citaat:
Denk je nu werkelijk dat als de GB een palet shampoo aan de gevangenis verkoopt dat er een cipier die bussen allemaal leeg spuit om te zien of er iets inzit?
Dat zou een vat moeten zijn, aan de ingang van de douches een roestvast stalen dispensertje, druk op de knop , een kwak vloeibare zeep. Niks bussen leegspuiten, niks bijverdienste voor een cipier.
Citaat:
Je bent van het gedacht dat bijvoorbeeld iemand zijn vrouw van buiten een pakket mag opsturen naar haar echtgenoot in de gevangenis hè? Je weet niet veel van de gang van zaken in de Belgische gevangenissen hè?
Regels opleggen van wat mag gestuurd worden.
Dat is dezelfde regeling als voor krijgsgevangen.
Citaat:
En dan een mes binnensmokkelen in de gevangenis? Waarom zou iemand dat doen, je krijgt dat toch, samen met een vork en een lepel als je binnenkomt. Of tenminste, dat zou normalerwijze beschikbaar moeten zijn op de cel waar ze je insteken, in de meeste gevallen is dat zo.
Bestek in cellen? Dan is het verdomd raar dat we niet meer doden en verminkten uit de Universiteiten voor criminologie zien komen.

In't kort. Langs de ene kant breng je horrorverhalen van het gebrek aan mogelijkheden, de overbevolking, het constante gevaar tussen de criminelen, de bedreigingen aan het adres van de cipiers.
Langs de andere kant breng je duidelijk een beeld dat het hele systeem zo corrupt is als de pest, en dat een gevangene die middelen heeft, het best kan regelen.

Moet daar eens geen deftige opkuis gedaan worden?

Maar ook. Het niet betalen van een hoop verkeersboetes levert een zwaardere gevangenisstraf en extra boete op dan het jarenlang verkrachten van een minderjarig familielid.
Oud 14 januari 2012, 16:17   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom een blik cola? Is water en een tapkraan met piedboeuf niet goed genoeg? of is het weer een bijverdienste van een cipier/directie?
Waarom Cola? Tja, Cola is nu eenmaal populair, de lijst van dranken die te koop zijn in de gevangenis is redelijk groot. De meeste gekende dranken zoals Spa rood/blauw, Fanta, Sprite, Seven Up, alcoholvrije bieren, melk, chocomelk en dergelijke zijn allemaal te koop. Brood - grof wit of rozijnen en suikerbrood, pistolets, sandwiches, beleg, scheermesjes, shampoo/conditioner, haarkammen/borstels, nagelknippers, schaartjes, chocolade, snoep in al zijn vormen, siroop gelij, computers, radio's CD-spelers, CD's, computerprogramma's, mondwater, scheermachines, gitaren, tandpasta, zeep, tandenborstels, alles wat je je kan voorstellen is te koop aan een duurdere prijs dan in de winkel.
Citaat:
Dat zou een vat moeten zijn, aan de ingang van de douches een roestvast stalen dispensertje, druk op de knop , een kwak vloeibare zeep. Niks bussen leegspuiten, niks bijverdienste voor een cipier.
Dat zou dan gratis zijn? Als je binnenkomt dan krijg je een (goedkope brol) tandenborstel en een rol WC-papier, als er is, anders krijg je niets.
En vanaf dan is het betalen voor alles of je krijgt niets. Geen geld = geen WC-papier, geen shampoo, niets.

Citaat:
Regels opleggen van wat mag gestuurd worden.
Dat is dezelfde regeling als voor krijgsgevangen.
Oh, die regel bestaat:

Er mag niets van buiten opgestuurd worden. Wie iets wil moet het kopen van de gevangenis.

Leuk detail, iedere gevangenis maakt zijn eigen regels, de directeur beslist daar vrij over. Zo komt het dan dat ik vanuit Antwerpen op transfer ging naar de gevangenis van Wortel, ik had een scheermachine bij die ik in de Antwerpse gevangenis had moeten kopen.
Aangekomen in Wortel werd me verteld dat deze scheermachine in Wortel op de lijst van verboden zaken stond. Op de vraag hoe ik me dan moest scheren gaven ze me een lijst met scheermachines die ik daar in Wortel van de gevangenis mocht kopen.

Citaat:
Bestek in cellen? Dan is het verdomd raar dat we niet meer doden en verminkten uit de Universiteiten voor criminologie zien komen.
Hoe moeten ze dan eten? Wat wil je dan dat ze doen, de celdeur openen en een schep eten op de grond zwieren? Eet maar van de grond? Zonder bord zonder bestek? Dat is toch niet ernstig?
Je zou nogal opstanden meemaken, de cipiers zouden er niet eens aan meewerken uit angst.
Citaat:
In't kort. Langs de ene kant breng je horrorverhalen van het gebrek aan mogelijkheden, de overbevolking, het constante gevaar tussen de criminelen, de bedreigingen aan het adres van de cipiers.
Citaat:
Langs de andere kant breng je duidelijk een beeld dat het hele systeem zo corrupt is als de pest, en dat een gevangene die middelen heeft, het best kan regelen.
Zomer en winter komt de brouwer alle dagen langs met een aantal paletten met drinken die door de gevangenis verkocht worden aan de gevangenen, we spreken over vele duizenden Euro's, alle dagen opnieuw, en wees gerust, daar is geen officiële boekhouding van.
En het betreft hier niet "een cipier" die wat bijverdient, het is structureel ingericht, het is van zo'n orde van grote dat er een aantal mensen een volle dagtaak aan besteden aan de bestellingen opnemen en het bedelen van de verkochte goederen. Tot en met de griffie die de bestellingslijsten en de rekeningen van de gevangenen vergelijkt om het geheel vlot te laten verlopen.

En wees gerust, ik zou je verhalen kunnen vertellen die je haren te berge doen rijzen, maar als je me nu nog niet gelooft als ik wat oppervlakkigheden vertel over de algemene structuur, dan haalt dat weinig uit.
Citaat:
Moet daar eens geen deftige opkuis gedaan worden?
Wie zou daar mee gediend zijn?

Citaat:
Maar ook. Het niet betalen van een hoop verkeersboetes levert een zwaardere gevangenisstraf en extra boete op dan het jarenlang verkrachten van een minderjarig familielid.
Belgie heeft nu eenmaal geld nodig.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be