![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En als je de vrijheid wil hebben om uit te kijken naar goedkoper producten in de Carrefour , de Colryut of den Aldi , maak dan dat je uit de gevangenis blijft , dan heb je die keuzevrijheid . of zou je willen dat je in de gevangenis op kosten van Uw slachtoffer een 3 sterren traiteur kan bestellen ? |
|
|
|
|
|
|
#42 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
2) Ze hebben ook geen toegang tot grote sommen in de gevangenis. In wezen is er geen geld voorhanden in de gevangenis - op uitzonderingen na, ik herinner me iemand die zo'n 5.000€ bij zich had en die redelijk snel gestolen werd ten andere. En toch, zonder geld, worden er hoeveelheden drugs en drank verhandeld, GSM's voor de liefhebbers - want iedereen kan telefoneren in de gevangenis zonder GSM - weer op uitzonderingen na natuurlijk, en worden er alle dagen cipiers omgekocht. Raar hè?
|
|
|
|
|
#43 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Denk je nu werkelijk dat als de GB een palet shampoo aan de gevangenis verkoopt dat er een cipier die bussen allemaal leeg spuit om te zien of er iets inzit? Je bent van het gedacht dat bijvoorbeeld iemand zijn vrouw van buiten een pakket mag opsturen naar haar echtgenoot in de gevangenis hè? Je weet niet veel van de gang van zaken in de Belgische gevangenissen hè? En dan een mes binnensmokkelen in de gevangenis? Waarom zou iemand dat doen, je krijgt dat toch, samen met een vork en een lepel als je binnenkomt. Of tenminste, dat zou normalerwijze beschikbaar moeten zijn op de cel waar ze je insteken, in de meeste gevallen is dat zo.
|
|
|
|
|
#44 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is dezelfde regeling als voor krijgsgevangen. Citaat:
In't kort. Langs de ene kant breng je horrorverhalen van het gebrek aan mogelijkheden, de overbevolking, het constante gevaar tussen de criminelen, de bedreigingen aan het adres van de cipiers. Langs de andere kant breng je duidelijk een beeld dat het hele systeem zo corrupt is als de pest, en dat een gevangene die middelen heeft, het best kan regelen. Moet daar eens geen deftige opkuis gedaan worden? Maar ook. Het niet betalen van een hoop verkeersboetes levert een zwaardere gevangenisstraf en extra boete op dan het jarenlang verkrachten van een minderjarig familielid.
|
|
|
|
#45 | |||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
En vanaf dan is het betalen voor alles of je krijgt niets. Geen geld = geen WC-papier, geen shampoo, niets. Citaat:
Er mag niets van buiten opgestuurd worden. Wie iets wil moet het kopen van de gevangenis. Leuk detail, iedere gevangenis maakt zijn eigen regels, de directeur beslist daar vrij over. Zo komt het dan dat ik vanuit Antwerpen op transfer ging naar de gevangenis van Wortel, ik had een scheermachine bij die ik in de Antwerpse gevangenis had moeten kopen. Aangekomen in Wortel werd me verteld dat deze scheermachine in Wortel op de lijst van verboden zaken stond. Op de vraag hoe ik me dan moest scheren gaven ze me een lijst met scheermachines die ik daar in Wortel van de gevangenis mocht kopen. Citaat:
Je zou nogal opstanden meemaken, de cipiers zouden er niet eens aan meewerken uit angst. Citaat:
Citaat:
En het betreft hier niet "een cipier" die wat bijverdient, het is structureel ingericht, het is van zo'n orde van grote dat er een aantal mensen een volle dagtaak aan besteden aan de bestellingen opnemen en het bedelen van de verkochte goederen. Tot en met de griffie die de bestellingslijsten en de rekeningen van de gevangenen vergelijkt om het geheel vlot te laten verlopen. En wees gerust, ik zou je verhalen kunnen vertellen die je haren te berge doen rijzen, maar als je me nu nog niet gelooft als ik wat oppervlakkigheden vertel over de algemene structuur, dan haalt dat weinig uit. Citaat:
Citaat:
|
|
|