![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Djezus, wat een achterlijke commentaar ... de Vlaamse leeuw is een volkslied, een historisch symbool ... gelieve alles in zijn contex te zien en het zo te interpreteren.
Aan de pseudo-progressievelingen: We kunnen misschien eens een rap-versie maken van de Vlaamse leeuw of aan Britney vragen om er 'modieuze' beats in te steken. En er een Engels tekst op zetten, natuurlijk, want de 'achterlijk' vlaams is toch niet 'internationaal' genoeg. ![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Conscience - was geen fransoos - was een schrijver (verwar je soms met Benoit?) - heeft niet de tekst geschreven van de Vlaamse Leeuw (verwar je soms met de roman 'De leeuw van Vlaanderen'?) Zoals gezegd, ik ben als kind geïndoctrineerd, op vrij grondige wijze ![]() [size=1]En ik heb een slecht karakter, maar een goed hart ![]()
![]() |
![]() |
#43 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hippoliet Van Peene geboren: 1 januari 1811 te Kaprijke, overleden: 19 februari 1864 te Gent Karel Miry geboren: Gent (Nederlanden), 14 Augustus 1823 overleden: Gent (België), 3 Oktober 1889 Ja, ´t is geschreven door 2 buitenlanders: Kaprijke was in 1811 Frankrijk en Gent maakte in 1823 deel uit van de Nederlanden. Verdomme toch, de vlaamse leeuw is geschreven door vreemdelingen. Eventjes doorseinen naar het Vlaams Blok. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Qu'est-ce qu'on s'en branle de votre "Vlaamse Leeuw". 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
boer wat zeg je vanmijn haan? Heeft mijn haan geen mooie veren, of staat jou de kleur niet aan? Boer wat zeg je vanmijn kippen, boer wat zeg je vanmijn haan?
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een vlag, een lied, een dag, een boek, ... Allemaal symbolen. Gebruik ze in de juiste context. Ruk niet alles uit zijn verband om de Vlaamse zaak te verketteren.
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Om het beleefd te zeggen. De hysterische fractie van de Vlaamse Beweging doet de Vlaamse zaak overigens meer kwaad dan goed. Ik ben een onafhankelijk Vlaanderen niet ongenegen, maar al dat vlaggengezwaai, hyperbolisch taalgebruik en geïdealiseer van de eigen 'volksaard' komen mij behoorlijk de strot uit.
![]() |
![]() |
#49 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb getekend. Voor mijn part mag de Vlaamse Leeuw op de radio op elf juli, en ook op andere data. (behalve 21 juli) Er is niets mis met de Vlaamse Leeuw, wel met de mensen die het misbruiken.
![]() |
#51 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens, litterair is die Vlaamse leeuw toch maar een boerelied he... Wat een hoogstaade tekst zeg, en zoveel variatie!!! Laat ze maar eerst eens de Internationale draaien op 1 Mei!!!
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
allez mannen en vrouwen, maak er iets moderns van... zoiets als waaai zaaain van Antwaaaarpen en waaai willen Vlaonderen vraaai....
![]() |
![]() |
#54 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als Luikenaar van geboorte vind ik de "valeureux Liégeois" ook al niet veel meer qua modern en volksgeliefd lied....
nu, moet er zo iets als een lied, vlag of hymne zijn???? onze jeugd lijkt daar ook niet meer voor te vallen....
![]() |
#56 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben geen Vlaming, ik ben aardbewoner!
![]() |
![]() |
#57 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#58 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
version of the maostic party of Flanders (PvdA) Vooruit, gij werkers van de wereld. Het eigen lot in eigen hand. Wij vechten voor de revolutie, En de tijd staat aan onze kant Weg met alle krachten die verknechten, Kameraden, vooruit, vooruit! Als wij bereid zijn om te vechten Is er geen kracht die ons nog stuit. Bal de vuisten, kameraden, tot de eindstrijd bereid En d' Internationale, zal heersen wereldwijd. Er is een kracht die ons moet leiden de partij van het proletariaat Arbeiders, werkers sluit de rijen Want het uur der eindstrijd slaat Ja, voor het kapitaal en voor zijn gieren Komt het einde naderbij Dan bouwen wij een sterke, fiere Arbeidersstaat en wij zijn vrij Bal de vuisten, kameraden, tot de eindstrijd bereid En d' Internationale, zal heersen wereldwijd. Alsof dit geen boerelied is.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Jullie hebben wel een leuke versie van jullie lijflied
![]() ![]() ![]() De Interseksuele sensual parody ![]() Naar bed, normalen en ontaarden! Naar bed,verdoemd' in kuise sfeer! Blote billen stromen over d'aarde En die stroom rijst al meer en meer. Weg, kapotjes, afgebroken zangen... Gefrustreerden, het bed gemaakt! Laat niet de kop gezapig hangen, Begeerte heeft ons aangeraakt! Makkers wat kan het schelen! Tot de orgie gepaard, Als de Interseksuele Vannacht zal heersen op aard! Hij staat verdrukt en weggebogen, En reikt en zucht in volle pracht. Tot het merg nu alleen uitgezogen, Onverschillig van welk geslacht! Wij zijn 't beu om monogaam te leven, Braaf geboornen, te bed, te bed! Massaal uzelven weggegeven, Bij soixante-neuf begint de pret. Makkers wat kan het schelen! Tot de orgie gepaard, Als de Interseksuele Vannacht zal heersen op aard! De uilen, duivels in hun lusten, Bedwelmen willen onze tamp... Nichten, strijdt niet meer als onanisten! Fiere potten, hier is uw kamp! Gij die ons tot hetero wilt maken, Koninklijk afgekeurd, ga plat! De sodomie zal blijven smaken, Wij zien altijd nog wel een gat! Makkers wat kan het schelen! Tot de orgie gepaard, Als de Interseksuele Vannacht zal heersen op aard! Waarom niet deze op 1 mei op de radio draaien ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |