![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 29 maart 2012 om 22:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Ik denk, zonder een grote kenner te zijn, dat de term alawiet meestal wordt gebruikt in Syrië en aleviet in Turkijë, al is er veel verwarring. Ik denk ook dat de alevieten een veel grotere openheid tegenover andere opvattingen huldigen. (Dat was ook duidelijk te zien in de uitzendigen van Jan Leyers over zijn reizen in het midden oosten bijvoorbeeld.)
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus... Had je het nu over de Alawieten of over de Alevieten?
![]() |
![]() |
#44 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
de shieten en alevieten zijn vrienden en bondgenoten an elkaar Bashar AL Asad is de president van Syrie en hij moord nu Soennitische kinderen uit. Want voor Alevieten of Shieten is het een eer om zoveel mogelijk soennieten uit te moorden, omdat zij soennieten beschouwen als bastaards. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hetgeen de shieten doen is zij beledigen en vervloeken de metgezellen van de Profeet Muhammed vrede zij met hem, zij vervloeken de vrouwen van de Profeet Muhammed vrede zij met hem terwijl de Koran zegt dat de vrouwen van de Profeet Muhammed vrede zij met hem "de Moeders der Gelovigen" zijn Wat de shieten ook doen is zij beweren dat de Koran "vervalst en veranderd" is hoewel Allah zelf in de Koran zegt dat Hij over de Koran zal waken, en inderdaad de Koran is ongewijzigd tot de dag van vandaag Al deze zaken die zij dus beweren die ontkennen zij tijdens debatten met shieten enzo dat noemen wij Taqiyya maar wanneer zij onder hun eigen broeders zijn dan trekken zij hun woorden terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Osama Bin Laden heeft zich tot een Kharijiet verklaard omdat hij op eigen houtje zonder toestemming van de leiders bomaanslagen heeft gepleegd, De aanslag van 11/9 is daar een voorbeeld van. De Kharijieten zijn een beweging die keer op keer terugkeert, dit zijn mensen die voorheen criminelen waren en die zogezegd de Islam omarmd hebben en dan ineens zijn begonnen aanslagen te plegen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Safavid...nism_to_Shiism Ik zeg niet dat shieten niet werden of worden gepest in Soennitische landen Maar shieten zijn beter af in een soenitische land dan een soenniet in een shitisch land Shieten zijn gekend voor hun dorst naar soennitisch bloed |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wat de koran betreft, je weet toch dat in de Abbasiedentijd de verwarring omtrent de tekst van de koran zoals opgesteld door Uthman en de varianten daarop zo groot was dat niemand nog de 'juiste' tekst kon onderscheiden.Je weet toch ook dat in de misgroei 'orde' werd gebracht waarbij eerst zeven (!) later tien (!) en op een gegeven moment zelfs 14 koranlezingen in omloop waren die allemaal 'erkend' waren. We spreken nu van de 10e eeuw. Je weet toch ook dat er momenteel nog steeds 2 lezingen (van de eerdere zeven) in voege zijn volgens de streek waar de koran in gebruik is. Met name de versie van Hafs van de lezing van Asim en de versie van Warsh van de lezing van Nafi'. (Ik zeg niet dat beide lezingen veel verschillen maar ze zijn niet indentiek en dus blijft 'het woord van god' onzeker. Uniek zei u? Je weet toch ook dat er in Sana'a, Jemen in 1972 de alleroudste koran ooit is boven water gekomen en dat die tekst aanzienlijk afwijkt van wat men nu de koran noemt. Je zal dat zeker bestrijden maar de conclusies van prof Puin zijn onweerlegbaar. Heb je ondertussen al Bukhari 50:369 gelezen want je beweert nog steeds dat je niet weet waarover ik het heb? De profeet die misleiding gebruikt om rustig te kunnen moorden. En ja, zijn voorbeeld is navolgingswaard. Of niet?
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 30 maart 2012 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Kab Bin AL Ashraf werd "in die tijd" terecht geexecuteerd omdat hij een verdrag had ondertekend, een niet-aanvalsverdrag had ondertekend met de Profeet Muhammed vrede zij met hem en ondanks dat stookte hij de Arabieren op tegen de Profeet en hij viel de Moslims verbaal aan, hij maakte gedichten en hij beledigde de moslimvrouwen, In die tijd in die tribale plaatsen was het een schande om andermans vrouwen te beledigen en aan te vallen, Als jij zegt dat Kab Bin Al Ashraf door TAQIYYA werd vermoord hoe zit het dan met Kab Bin Al Ashraf die een verdrag had ondertekend ??? Dit is geen Taqiyya http://www.youtube.com/watch?v=0zAzBcRelDM In bovenstaande lezing kan je alles horen vanuit de kant van de Moslims Wat de moordenaars hebben gedaan gedurende de moord van die obscene dichter was een "Oorlogslist" en geen Taqiyyaaa zoals jij zegt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() In onderstaande link staat dat de dichter Kab Bin AL Ashraf geexecuteerd werd door zijn hoogverraad
http://islamicresponse.blogspot.com/...lled-kaab.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Gouverneur
|
![]() http://khamakarpress.com/2012/03/30/...yya-explained/
In bovenstaande tekst wordt minitieus uitgelegd wat takiyya is en wat oorlogslisten zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In nog bredere zin kan het door elke moslim gebruikt worden in kontakten met niet moslims. Geplukt uit wikipedia: Takiyya vindt haar oorsprong in de Koran als een praktisch principe en komt er op neer dat liegen onder zeer bepaalde omstandigheden niet bestraft hoefde te worden, enigszins vergelijkbaar met het “leugentje om bestwil.” Het oorspronkelijke concept gaat alleen over het verhullen van het geloof dat iemand belijdt, hij mocht dit geloof verbergen als uitkomen voor zijn geloof hem in gevaar zou kunnen brengen. Later is takiyya breder uitgelegd, volgens sommige moslims is het zelfs altijd toegestaan om te liegen als degene tegen wie gelogen wordt een niet-moslim is. Ik neem nota van het feit dat iemand die spotdichten maakt de dood verdient. Zonder proces, door list ergens naar toe laten komen en bam...vermoord op last van de profeet. Tot de dag van vandaag. Dat plaatst de schande van de reactie op de Deense cartoons in een wel bijzonder daglicht. Dat zijn leuke dingen voor de mensen, bijzonder respecatabel gedachtengoed moet ik zo zeggen. Wil je ook nog iets kwijt over de 'uniciteit' van 14 korans plus de wezenlijke verschillen tussen hen en de in 1972 ontdekte oudste aller korans?
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Deze man had een contract ondertekend met de Profeet Mohammed vrede zij met hem dat hij hem niet zou aanvallen noch verbaal noch fysiek en hij heeft het toch gedaan. Dus hij moest dan maar de prijs betalen. Wat dacht je dat hij gewoon ging passief toekijken??? Gij haalt uw kennis uit Wikipedia????? Als ik nu de rauwe waarheid vertel over de Islam verlies ik dan m'n leven? Als ik nu de duidelijke uitleg geef over de islam hier in deze forum waarom zeggen jullie dan "takiyya"???? Alsof ik m'n leven verlies???? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Gegroet Moor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb zelf in een Koranschool gezeten toen ik jong was, ik heb nog nooit gehoord van 14 Korans, hahaha dit tart alle verbeelding???? Jij gelooft ook alles hé haha Ik zou zeggen: informeer u wat beter aub |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grapjas! Mij verbaast dat u zo verblind en ver van de werkelijkheid kunt leven. |
|
![]() |
![]() |