![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zijn al deze mensen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat dit een heel logische analyse is. Voor de percentages : dat is uiteraard niet te voorspellen, we kunnen enkel de trend volgen van de peilingen en die dan trachten toe te passen op een lokale situatie. Maar... dat werkt nooit. De grotere steden in vlaanderen hebben een significant verschillende stemverdeling dan de globale cijfers over heel vlaanderen. Zo heeft het vlaams blok in antwerpen altijd een veel hogere score neergezet dan dat ze in de rest van vlaanderen haalden. Hun interne strijd, het verlies van een aantal mandatarissen, de negatieve publiciteit rond hun campagnes, het recente boerka-bikini incident, het gesmeek van Philip Dewinter om mee te mogen spelen in antwerpen enz... maakt het zeer onvoorspelbaar wat het restant van hun kiezers zal doen in oktober. Nog 20% halen ? ik weet het niet. Onder de 15% zie ik ze zeker niet gaan. Maar ik denk dat ze nog kiezers zullen verliezen aan n-va. Dewinter zijn rol als uitdager is hij kwijt, hij is het moment volledig kwijt aan n-va die al de attentie van de pers op hem kan focussen. Er is inderdaad maar één zekerheid, en dat is dat het vlaams blok % geen factor zal zijn omdat die in het cordon sanitaire zitten. Als n-va een score van +35% haalt, wat met lijsttrekker BDW haast een zekerheid is en zonder hem totaal onmogelijk zou zijn geweest, dan is BDW de spelverdeler van de coalitie in oktober. Dan gaan we een heel originele coaltie zien ontstaan denk ik. O-VLD die vermoedelijk door Turtelboom uit te spelen in antwerpen ook een redelijk resultaat zal neerzetten lijkt me dan de logische coalitiepartner en wie weet wie de laatste uitverkorene zal zijn ? Zeer onwaarschijnlijk scenario, maar toch in gedachten te houden is het volgende. Stel dat BDW nu lijsttrekker is, en in oktober wint. Stel dat hij eigenlijk (of eerder zijn partijbestuur) wil de lijst trekken in 2014 Stel dat minister-president worden in 2014 zijn "echte" doel is Wel, dan kan hij eigenlijk niet de burgemeesterssjerp opnemen in antwerpen. Reden : die cumul is gewoon onmogelijk. Gaat hij dan een nobody uit zijn partij als burgemeester installeren ? Is dat de reden dat Liesbeth Homans steeds strategisch (mee) in beeld mag/moet komen als er beelden van BDW op wandel in antwerpen op de televisie komen ? Gaat de kiezer dat in okbober aanvaarden dat ze massaal op BDW stemmen, en iemand anders krijgen ? Of nog erger, er een interim job van maken als burgemeester tot 2014 en dan iemand anders de fakkel doorgeven ? Of... gaat hij in oktober een monstercoalitie opzetten met Janssens, met een schepencollege met een overmacht aan n-va schepenen zodat die partij antwerpen de facto kan besturen doch onder leiding van Janssens ? Ik sluit niets uit, politiek bestaat uit tijdelijke bondgenootschappen. Dat is voor mij de sleutelvraag : wat is het eigenlijke doel van BDW, het burgemeesterschap, of de minister-president worden. Ik zie Janssens nog altijd een heel mooie score halen, maar de monsterscore van vorige verkiezingen zie ik hem nooit meer halen. Vogens mij zal hij het moeten afleggen tegen BDW. Laatst gewijzigd door peter1962 : 22 april 2012 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Het blijft de enige mogelijkheid om een fatsoenlijke meerderheid te maken. En omdat de "sossen" toch al liberaler zijn, dan o-VLD, kan dat geen probleem vormen voor N-VA. De enige problemen die N-VA er door kan krijgen zijn dat ze de Oosterweel verbinding niet terug op de agenda kunnen plaatsen en de verkiezingen in 2014, zullen de hardliners zich van hem afkeren, omdat hij dan al op 2 plaatsen met die verfoeilijke "sossen" samenwerkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.gva.be/dossiers/gemeenter...ie-speler.aspx Het wordt -ofwel tijd dat men zen communicatie-adviseurs bij de NVA dringend moet gaan ontslaan -ofwel tijd dat de NVA kleur gaat bekennen en zich als tjeefpartij gaat outen. Huilen a volonte in de media als men ze dreigde in een cordon te stoppen; maar wel zonder problemen het cordon blijven steunen. Sorry maar van zo een partij krijg ik een uiterst zware afkeer van; van de afkeer die ik er al van had.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 22 april 2012 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 22 april 2012 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de coalitievorming moet je natuurlijk wel wat meer weten: 1) SP.A heeft een kartel gevormd met CD&V, waarbij CD&V veel meer zetels heeft beloofd gekregen dan ze op eigen kracht nog zou kunnen halen. 2) Een deel van de Ø-VLD is naar N-VA overgelopen, en dat heeft wel wat wonden nagelaten tussen de twee partijen. Ø-VLD moest noodgedwongen een kopstuk van buiten Antwerpen binnenhalen, een kopstuk dat echter als minister van justitie zelf verantwoordelijk geacht wordt voor vele problemen rond criminaliteit en rechteloosheid. 3) N-VA wil niet met VB samen in een coalitie 4) de reuze-score van Patrick Jansens in 2006 is niet voor herhaling vatbaar. *De dreiging van een zwarte burgemeester is weggevallen, *de allochtonen voelen zich zwaar bedrogen, * Groen! heeft met Almaci en Van Besien terug twee kopstukken met enige geloofwaardigheid (in de ogen van linkiewinkies dan toch), * Rood! heeft zich afgescheurd van SP.A, * het extreem-links gedachtengoed is met populist Peter Mertens aan een revival toe. In wezen levert dat drie mogelijke constellaties op voor een coalitie. In volgorde van waarschijnlijkheid: 1) alle linksen, inclusief Ø-VLD tegen N-VA 2) de grote coalitie tussen N-VA en het stadskartel van Jansens 3) N-VA samen met Groen! en Ø-VLD tegen het stadskartel.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 22 april 2012 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je dan de film "the rise and fall of the Belgian Empire" dan niet gezien?
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heeft hij dan toch geleerd na zijn al te voorbarig 'geschenk' van het premierschap aan Di Rupo (die wist dat hij het van anderen veel en veel goedkoper kon krijgen, de goochemerd!) Wat ook onzekerheid over zijn ambitie zaait: De Wever lijkt niet op een postje belust. Mits een beetje soepele rug en buiging in de juiste richting had hij federaal toch een andere job kunnen pakken dan manitou van een uit de kinderbroek gegroeide rivierstad. We zien wel de maneuvers die hij maakt. Kritiek zal in beide gevallen redelijk makkelijk zijn. Kiezersbedrog kunnen we hem sowieso aanwrijven. Welke lijst hij ook nog trekt, hij zal altijd een dubbellijster op meerdere nivoos blijven. En ik weet het: vele anderen doen het hem voor en zullen het hem nadoen, maar ik ben hier nu eenmaal niet om een toppoliticus van de N-Va nog wat wind in de zeilen te blazen. Ik haal alvast enige stokken boven om hem hier forumgewijs in de wielen te steken. En wat leuk is: daar zal uit alle hoeken van rood tot blauw en van groen tot bruin vermakelijk op gereageerd worden. Goedkoop succes, is ook succes. Het moet niet altijd ploeteren zijn voor deze Belgicist. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Zoals 't er nu uitziet kan hij best naar Brugge verkassen om de boel daar te redden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een van mijn makkelijker rollen.
Geen probleem dus. Citaat:
Citaat:
Zo lang zal België het nog wel rekken (en nog veel langer ook) We hebben al zwaardere politieke gewichten aan de kant geschoven dan de voorzitter van een vlaamsnationalistisch scheurlijstje.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Verstandiger als hun leiders neem ik bij N-VA ook nog aan, als ik alle blunders van de leiding, van de laatste jaren optel lijkt me dat ook niet zo moeilijk. Maar zoals ze zeggen verstand komt met de jaren, bij sommigen toch. ![]() |
|
![]() |
![]() |