![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laat die rechtvaardigheid maar achterwege, het gaat hier over politiek. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Over abortus, uit het reeds gekuiste blok-programma:"Het Vlaams Blok is vanuit ethisch oogpunt principieel tegen abortus en tegen euthanasie." Er staat nergens een nuance... Principeel is volgens Van Dale: " volgens of berustend op een stelling of overtuiging => beginselvast " Beginselvast wil zeggen dat er onder geen enkel voorwaarde aan mag getornt worden... Het blok is voorstander, om na verkrachting de vrouw te verplichten de zwangerschap uit te doen en het kind na de geboorte af te staan! 3. Volgens mij was dat de enige reden die de Vs gaven om Irak aan te vallen: Islam-terreur, en daarin steunt het blok ze, dus is het gevolg dat ze normaal ook de oorlog steunen (alleen kunnen ze dat niet luidop roepen aangezien een ruime meerderheid van de Vlamingen tegen de oorlog is) Probeer dat maar eens vanuit je neo-fascistisch gedachtengoed te weerleggen! (We zeggen tenminste alletwee duidelijk wel ideëngoed we hebben, Je Vlaams Blok is daar veel minder duidelijk over!)
![]() |
![]() |
#43 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar 't is waar jongen, alle rechtvaardigheid stopt eens politiek begint want dat is iets anders, eh? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een neo-nazi die zijn ideologie ontkent, kan nooit een neo-nazi zijn. Zo simpel is dat Prof. Vermeersch en dat weet je maar al te best. Wat dat is namelijk het ergste wat een neo-nazi kan doen, volgens zijn eigen ideologie. Een beetje ernstig graag.
Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je verbeelding werkt blijkbaar op volle toeren, sinds het begin van deze thread... ![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dat laatste zal meer 'oorlog' teweeg brengen dan het gedachtengoed van éne Dewinter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bovendien vind ik dat we inderdaad de problemen moeten aanpakken die er in onze maatschappij zijn, alleen liggen die veel dieper dan de populistische redeneringen die het blok maakt... En die dieper liggende redenen willen noch het blok, noch de traditionele partijen opgelost zien, omdat ze voor henzelf nefast zouden zijn!
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben ik nu een facist? Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() OK Jonas
Paulus |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Partijlid
|
![]() Als Vermeersch dat 'Eigen volk eerst' principe uitlegt aan de hand van een voorbeeld met je eigen kinderen, wel dan is dat voor mij ook geldig, mijn eigen kinderen gaan ook voor.... mijn eigen ouders ook...mijn eigen vrienden ook, kortom, Eigen Volk Eerst
![]() Ben ook volledig akkoord met het feit dat jonge kinderen 's avonds laat op straat niets, maar dan ook niets meer te zoeken hebben zonder begeleiding van een volwassene. Ik ben in vele gevallen tegen abortus, omdat men respect moet tonen voor het ongeboren leven (behalve in geval van verkrachting of indien er zodanig veel gevaar is voor het leven van de moeder). Ik ben 200% akkoord dat de islam een fundamentalistische godsdienst is (het bewijs is nogmaals geleverd door de aanslag op die Joodse jongen). Ik ben 200% akkoord dat het hoog tijd wordt dat de miljardenstroom naar Wallonië stopt en dat de eerste stap gezet wordt door de splitsing van BHV (je hoeft geen blokker te zijn om te beseffen dat het niet normaal is dat in Meise bijvoorbeeld de UF 15% van de stemmen haalt). Ik had maar al te graag een opvoedersloon gekregen om thuis te blijven bij mijn 3 kinderen. Ik verloochen nooit ofte nooit mijn moedertaal in het Brusselse. Ik ben tegen drugs omdat ik in mijn directe omgeving al een paar keer gezien heb tot wat dat kan leiden. IK heb 3 hold-ups gehad waarvan er toevallig (wsl) 3x allochtonen de daders waren. Ik ben bij die laatste hold-up met gijzeling vernederd geweest, geslagen geweest en met een handgranaat bedreigt. Mijn dochter heeft al twee jaar verkering met de zoon van Frank Vanhecke. Ben ik een fasciste? ps: ik ben zeker en vast niet verzuurd, heb 3 prachtige kinderen waarvan er twee studeren aan de RUG, kreeg nog nooit klop van mijn echtgenoot. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Het VB heeft op geen enkel moment een standpunt ingenomen, om de eenvoudige reden dat er in het VB zowel Atlantisten als anti-Atlantisten actief zijn. Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je verbeelding werkt blijkbaar op volle toeren, sinds het begin van deze thread... ![]() U vat mijn punt? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1. U niks respect opbrengt voor de mening van andere mensen als die van de uwe afwijkt, wat allesbahalve een gezonde instelling is. 2. U zozeer blind overtuigd bent van uw eigen gelijk dat anderen niet eens meer met u hoeven te discussiëren, want volgens u kunnen VB-stemmers zich best in een hoekje gaan steken met het schaamrood op de wangen. Een houding die van bijzonder weinig respect voor uw medemens en een absoluut gebrek aan democratisch gehalte getuigt imo. Misschien dat het nuttiger is om eens te proberen te begrijpen waarom een kwart van de vlamingen VB stemt ipv te zeggen dat ze zich allemaal moeten schamen, god knows misschien, héél misschien hebben die 24% wel goede redenen om VB te stemmen... Iets om over na te denken misschien? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Annemans, een laag bij de gronds figuur, heeft dat citaat tegen mij (E. Vermeersch) gebruikt in het parlement – waar ik natuurlijk geen weerwoord had. Daarna is dat citaat ook in ‘t Pallieterke gebruikt – en dan heb ik wel geantwoord. Want dat stuk begint met de duidelijke stelling: Ik keur alle handelingen af die lijden en pijn veroorzaken." Dewinter: ,,De linkerzijde etaleert in de verbeten strijd tegen mij en mijn partij intellectuele armoede. De scheldpartij over neo-nazisme is versleten want die citaten zijn meer dan 20 jaar oud en ze kunnen niet eens aan mij worden toegeschreven. Annemans had het inderdaad over Vermeersch toen hij DeWinter aanviel op de openbare omroep en ook een weerwoord van FDW heb ik daar ook niet gehoord? Pas achteraf bleek (niet in de rechtstreekse uitzending!) dat Annemans zei dat Vermeersch loog (de tijd die de openbare omroep voor het Blok vrijmaakt voor een weerwoord). Etienne Vermeersch heeft dus niet te klagen bij de VRT, waar hij 980.000 kiezers mag schofferen en zwaar uit de bocht mag gaan over FDW, met inderdaad uit hun verband gerukte citaten, zoals duidelijk blijkt in deze rechtzetting. Zo kennen we de VRT en Vermeersch! Ook het oorlogsverleden van de familie van FDW spreken de aantijgingen aan zijn persoon tegen. Eigen Volk Eerst, inderdaad kwestie van interpretatie. Die slogan hebben ze inderdaad niet afgezworen en ze zijn er blijkbaar zeer gerust in. Hoe zou dat komen, denkt U? Het is niet omdat Prof Vermeersch iets beweert dat het daarom direct als dogma aanvaard moet worden. Van uit hun context gerukte citaten gesproken ter linkerzijde: de splinter en de balk. Toen hij FDW aanviel op de openbare omroep heb ik hem niet horen beginnen met :"Ik keur alle handelingen af die lijden en pijn veroorzaken". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat uw gevoeligheid rond die schaamte betreft: ik heb me diep geschaamd de 13e juni. Ik vond dat resultaat verschrikkelijk. En ja, gezien ik niet zelf voor het Blok heb gestemd vind ik ook dat die schaamte door diegenen die dat wel hebben gedaan mag meegedragen worden. Utopie? Misschien, maar ik vind dat. Punt. Ik vind trouwens niet dat ik me zelf niet zou moeten schamen. Noch mensen van een andere politieke strekking. Omdat het ook ons aller verantwoordelijkheid is te verzekeren dat dit soort dingen niet gebeuren, of niet moeten gebeuren, om wat voor reden dan ook. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||||||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dan mocht er nog oorlog ontstaan zijn!! Citaat:
Ik ben ook tegen abortus, maar uitzonderingen moeten mogelijk zijn!! Bv. als iemand verkracht wordt,... Kinderen onder de 13 jaar niet alleen op straat na 22u... Ok, maar ook niet even een blikje halen in de nachtwinkel hiernaast? Het islamterrorisme moet met alle middelen bestreden worden. Uiteraard!!!! Maar denk je nu echt dat het terrorisme gaat stoppen nu Irak platgebombardeerd is?? Ondertussen zijn 11 maart etc. al gepasseerd, en ik denk dat Amerika zich nu net aan nog veel ergere dingen mag verwachten... U denkt in de logica van het Vlaams Blok... In principe zitten er goede dingen in, maar: - VEEL te extreem en te ongenuanceerd - ondoordacht... Ze zijn zonder moeite te doorprikken - vaak onhaalbaar Citaat:
Vermeersch zegt duidelijk dat hij het min of meer eens is met 'Eigen volk Eerst', maar het zegt dat het niet mag stoppen bij het Eigen Volk... Maw: Als je je eigen kind (of vriend of eender wat) hebt geholpen, ben je moreel verplicht om ook de anderen te helpen... Citaat:
Citaat:
En wat is de oplossing? De islam verbieden???? Denk je dat er dan minder extremisme zal zijn? Ik denk eerder meer!! Het extremisme is voortgevloeid uit de onderdrukking van de moslimwereld, door o.a. de Amerikanen. Citaat:
Ik werd vorige week vernederd en bedreigd door Antwerpenaars... Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |