![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar als ik u mag helpen, het voorstel van nva was toch wel 'peanuts' het gaat over een verschuiving 20-50euro per maand. Ik zou er grover tegenaan gaan 6% btw op alle gezondheidszorg diensten, Dr, ziekenhuizen 21% op alle advokaten 21% op alle overheidsdiensten belasting, sociale lasten, btw op alle vzw's sociale lasten op alle personeel in overheidsdienst en naar het eenheidsstelsel
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 30 juni 2012 om 07:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-VA wilt iets (nl. geen compromissen sluiten) N-VA weet niet wat ze wilt N-VA wilt niks Weet jij eigenlijk nog wat je wilt? Behalve dan idiote sloganeske onzin verkopen enkel en alleen om je N-VAfobie te kunnen ventileren?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou de BTW eerder verlagen tot het niveau van onze buurlanden: 19% lijkt wel goed, zelfs als de Nederlanders de hunne omhoog krikken. Economie aanzwengelen, iemand?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat de grote mensen eens discussieren kindje.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pro. De vraag is hoeveel zo een maatregel kost. Intuitief lijkt het me zo te zijn dat het best is om eerst het loonbeslag naar beneden te halen en pas in een latere fase aan de BTW te sleutelen. Volgens mij is de BTW nu niet het grootste probleem, zeker niet als Nederland en Frankrijk hem ook naar omhoog gaan halen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En u bent zo iemand ?
![]() Een "zelfverklaarde" grote mens....... Laatst gewijzigd door Henri1 : 30 juni 2012 om 09:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Braaf kindje, braaf.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar redeneer nu eens mee met ik: moet iedereen nu een nieuwe TV kopen uit China ? Of moet iedereen nu effe investeren in wat minder energieverbruik ? Wat is er beter... Als je de lasten op arbeid 50% verlaagt en de lasten op consumptie met 50% verhoogt (wat dan een drastische ingreep is) kun je zo begrijpen dat iederen zeker minder import zou kopen, en iedereen veel meer diensten intern in Belgie gegenereerd kan kopen... Want uw personeel die werkt bij de kapper bvb wordt de helft goedkoper, en uw TV gemaakt in china/korea verdubbelt in prijs bvb... Dus voor de interne economie is het beter dat de lasten op arbeid verminderen, voor de export is het ook beter. Verhogen van lasten op consumptie is het beter( gezien zowat alles in het buitenalnd gemaakt wordt) dat we de buitenlandse import zo hoger takseren, en onze interne productie stimuleren. Want in feite een auto gemaakt in Genk, kan dus 10% goedkoper van de band rollen en zal bvb in btw een nuloperatie hebben... Daarover gaat dit model, dit is wat je wilt bereiken met dat model. Mensen gaan meer intern consumeren en minder importeren. Tewerkstelling stimuleert, loonmassa stijgt, consumptie zwengelt op die indirecte manier aan, en begroting van overheid verbetert. Dus ja het heeft interessante neveneffecten dat model. Je trekt uw begroting recht op een budgetneutrale manier( en het is trouwens zo dat het moet) Dat heeft natuurlijk zijn limieten zo'n model, 100% btw op een TV kan dus niet lukken hoor, dan kopen ze allemaal die TV in het buitenland.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 30 juni 2012 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind het bevreemdend hoe de NVA de laatste tijd meeloopt in de PS logica...zij komen nu af met "Belgicistische" besparingen...verhoging van BTW, RSZ, index enz...ik stoor mij daar mateloos aan.
Hetgeen er in België moet gebeuren is een doorgedreven besparing bij de potverterende Waalse en Brusselse clinëntelisme. Het halveren (tot op het Europese niveau) van het francofone ambtenarenapparaat, het uitdelen van honderden miljoenen verdekte transferten enz... Kortom: het opkuisen van de Wallo-Griekse toestanden. Pas nadat dat gebeurd is kan men beginnen met de werkende Belg (let op: ik herhaal Belg) nog verder gaan belasten... Wat is de NVA allemaal beloofd nu zij meestappen in de PS slogans : "Laat het Noorden maar de crisis betalen"? Waar is de tijd toen de NVA zich nog durfde Vlaams Nationlaistisch te noemen in plaats van confederalistisch en waar er vrank en vrij werd geijverd voor Vlaamse onafhankelijkheid als reactie op het feit dat er met de PS toch niets aan te vangen is... ![]()
![]() |
#55 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat iemand die 12 uren per dag werkt gedurende vier uur gerust minder mag wordne belast dan de luierik die slechts acht uren werkt... Dus: voor de gewone tijd is iedereen gelijk...voor de surplus moet er een aanmoedigingsbonus komen... Vandaag de dag wordt luiheid beloond en werkkracht bestraft...neen...begin met werkkracht te belonen en bestraf luiheid...... Een voorbeeld: Drink u een stuk in uw kraag op vakantie en uw baas zal u die dagen dat u in delirium heeft gelegen wel cadeau doen...man man man... Nog een voorbeeld: Ik heb genoeg werk voor anderhalve werkkracht...maar ik neem niemand aan en beperk dus nog liever op stringente wijze mijn werkvolume tot vijfenveertig uren per week... Iemand van dat miljoen werklozen aannemen in dit B-regulitisklimaat?... ![]()
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Wie mijn sociale ingesteldheid kent vindt dat helemaal niet eigenaardig. Ik vind inderdaad dat iemand met een hoog inkomen verhoudingsgewijs (zeg maar procentueel, als u dat liever hoort) minstens evenveel belastingen dient te betalen als iemand met een laag inkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een laag inkomen is geen synoniem van luiheid, mijnheer Fieseler. U was wellicht gans uw studentenleven één der besten, maar dan weet u dat luiheid bijlange niet bij iedereen de reden was waarom zij uiteindelijk moesten afhaken en nu in veel gevallen een lager inkomen genieten dan uzelf. Ik vind overigens dat zelfs wie wegens luiheid een laag inkomen geniet daardoor alleen al voldoende gestraft is ; die mensen nog eens verhoudingsgewijs méér gaan belasten dan anderen lijkt mij pure waanzin te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kun jij ju cht niet discuteren over dat model zonder een persoonlijke aanval te doen. Want wat heb je nu gecoorigeerd aan het model? Ik ben nogal zeker dat in die context zon model budgetneutraal ook sociaal nuetraal kan gemaakt worden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Sfax;6196709]Toch wel, het is behoorlijk eigenaardig.
Meer betalen voor eenzelfde service (want dat is wat belastingen zijn, een betaling voor de service die je krijgt - of hoort te krijgen beter - van de staat), dat is zelfs randje discriminatie zou je kunnen zeggen.[/QUO Stel dat de belasting op arbeid 0 euro wordt. Dan verdient iedereen 45% meer. Wat kan het u dan schelen dat alles dubbel duur wordt door een btw die verdubbelt. In feite niets want je kan evenveel kopen als tvoren (voor het gemak gaan we nog niet redeneren over pensioen of mensen die aan onbelast minimum zitten) stel nu nog voor het gemak dat we de belastingvrijstelling verhogen naar 20.000 euro dan krijgt iedereen evenveel. Zie het wordt al socialer het voorstel Wat is het effect op de tewerkstelling? In dat geval niets. Omdat werknemers evenveel kosten. De consumptie zakt niet omdat iedereen evenveel kan spenderen. Wat het doel moet zijn dat de taksen op import. Zeg maar energie aardgas bvb maar ook vliegreizen omhoog gaan zodat de consumptie van import zakt en de interne consumptie stijgt. Dus je moet.vooral zorgen dat tewerkstelling in belgie gestimuleerd wordt door te zorgen dat de werkgever inderdaad zijn loonhandicap van 5% kwijtspeelt. Je kan de loonhandicap ook wegwerken door iedereen 5% langer 40 uren week terug invoeren dus te doen werken. Dan krijgt de werkgever voor dezelfde som 5% meer arbeid. Dan moet je geen index overslaan. Dan heb je geen deflatie.in de eco omie dat is een pure win move. Je ziet dat niet alle voorstellen asociaal moeten zijn.... Je kunt inderdaad op verschillende manieren onutselen aan het systeem maar het moet getoetst worden door de nbb en gesimuleerd worden zodat het efffect relatief zeker.komt. nu toetst men het budget maar vergeet men het tweede ronde effect |
![]() |
![]() |