![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() opgeschept ? Onbedoeld hilarisch....
![]() (((Wie denk je dat die schoonmoedersmoppen bedenkt ????? ![]()
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is weldegelijk een groot verschil tussen een schoonmoeder mop vertellen , en een vrouw op straat benaderen en voor hoer uitmaken . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Om heel eerlijk te zijn , had ik destijds toen ik getrouwd ben , eerst eens beter naar mijn schoonmoeder gekeken (zeker k'wa mentaliteit )dan was ik nooit met haar dochter getrouwd en ook niet hoeven te scheiden .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Mijn schoonmoeder was letterlijk de japanse vertaling van schoonmoeder , " tang "
Was ze maar wat meer op reis geweest dan had ik een " trektang " en hand ze zich wat minder bemoeid met het leven van haar dochter . |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Echter, aangezien je zelf verwijst naar 'een vrouw op straat benaderen en voor hoer uitmaken' mag ik dus aannemen dat je wel degelijk die draad gevolgd hebt en perfekt weet dat de schrijfster hierin geen onderscheid maakt......zodat je reactie, wat mij betreft, eigenlijk totaal naast de kwestie is...... ![]() Conclusie : bijsturen ??????? ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 15 augustus 2012 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit is wat er in post 1295 van bedoelde draad wordt gesteld : "Meer algemeen wordt het overigens zo stilaan tijd dat mannen, van welke afkomst of kunne ook, wat meer respect betonen voor vrouwen. Ik weet natuurlijk ook wel dat de natuur een deel van het potentieel verstandelijk vermogen bij mannen heeft vervangen door lagere dierlijke driften, en ach, een sexueel getint grapje moet wel eens kunnen, maar als ik hier op bijvoorbeeld dit forum de louter sexistische zever van sommige (overigens zelden "allochtone") mannelijke deelnemers zie die het kennelijk niet kunnen laten om zelfs een politiek discussieplatform te misbruiken als vehikel voor hun sexuele frustraties en/of hun gebrek aan zelfrespect, vind ik dat wij nooit ofte nimmer mogen nalaten om gestand het respect te eisen waarop wij als vrouw recht hebben." De geïnteresseerden kunnen tevens de volledige post 1295 en mijn andere bijdragen in bedoelde draad lezen, en merken dat u hier één en ander flink uit de context hebt gerukt (no pun intented) : http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1295 En nu, omdat ik als volwassene, als vrouw, en als moeder véél geduld heb met adolescenten en hun frustratietjes, mijn eigen bijdrage aan uw draadje : een schoonmoedersgrapje dat mij door mijn eigen belle-maman werd verteld, overigens één mijner beste vriendinnen en iemand die als mens, als vrouw, als moeder, en als grootmoeder van mijn kinderen het grootst mogelijk respect verdient. Ik stel het grapje hier per uitzondering in mijn eigen taal, zoals het mij uiteraard werd verteld : Dans un zoo, un gardien se met �* hurler vers un visiteur : Monsieur, monsieur, votre belle-mère est tombée dans la fosse aux lions ! Le monsieur : Ecoutez l’ami, ce sont vos lions. Vous n'avez qu'�* les sauver vous-même ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Wat dat respect hebben betreft : ik respecteer vrouwen, niet omdat ze vrouw zijn, maar omdat ze medemensen zijn. Ik heb echter niet automatisch respect voor vrouwen. Respect moet iemand verdienen, dat krijgt men niet automatisch.... Indien dat automatisch zou zijn omdat het over vrouwen gaat noemt met dat 'omgekeerde discirminatie'....en volgens mij is dat ook discirminatie. Mijn woordenboek Nederlands heeft nuances in het woordgebruik....".respect hebben' is namelijk niet hetzelfde als "respecteren", iets wat tegenwoordig niet (meer) blijkt te zijn geweten.... (Ik kan je aanbevelen bijv. de Van Dale in te kijken bij 'respect' en 'respecteren'). Dat is wat ik bedoel met 'modewoordje'.... We kunnen deze discussie misschien beter verderzetten in de andere draad ? 't wordt hier anders veel te serieus.... ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 15 augustus 2012 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn schoonmoeder heeft ook nooit iets gedaan om respect te verdienen van haar schoondochters. Ik moest niets van het mens hebben en dat was wederkerig.
Dat wil niet zeggen dat alle schoonmoeders slecht zijn of tangen of wat dan ook. Mijn moeder was een heel lieve schoonmoeder en alle twee haar schoonzoons hadden veel respect en vriendschappelijke gevoelens voor haar. Ter illustratie dit merkwaardige voorval. Mijn ex kwam mij na jaren heel onverwachts opzoeken, hij was toen doodziek maar dat wist ik niet. Hij is niet binnen geweest, bleef gewoon op straat in zijn auto zitten tot ik passeerde. Zijn eerste vraag : hoe is 't met uw moeder? Zijn tweede vraag schrijf ik hier niet. Zijn derde vraag : hoe is 't met de kinderen? Op dat ogenblik was ik alleen maar verontwaardigd dat hij niet in de eerste plaats naar zijn kinderen informeerde, dat ben ik nu nog steeds. Maar het was toch vreemd dat hij graag wilde weten hoe het met mijn moeder ging.
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een beetje respect voor de waarheid is bij u kennelijk ook al te veel gevraagd : u weet zeer goed dat ik nergens beweerd heb dat moppen over vrouwen niet kunnen, of dat een mop over vrouwen, moeders, schoonmoeders, etc… hoe dan ook een uiting van vulgariteit cq. respectloos gedrag ten aanzien van vrouwen zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Jouw post 1300 """"Gebrek aan respect voor vrouwen is naar mijn overtuiging nooit en nergens verschoonbaar."""" Mijn post 1304 """Er is een groot verschil tussen 'op een forum wat schunnigheden schrijven' en 'schunnigheden schreeuwen op straat'. In het eerste geval heeft enkel diegene er 'last' van die het zelf opzoekt terwijl hij/zij er niet tegen kan...wat dus kan vermeden worden, in het tweede geval is er geen voorkomen aan.... Net alsof het vertellen van een schuine mop automatisch inhoudt dat de verteller vrouwen minderwaardig vindt..... 'Respect', een woord dat bij mij tegenwoordig de status van 'modewoordje' heeft gekregen omdat het te pas en te onpas wordt gebruikdt. Respect heeft niks te maken met wat gekribbel en onnozel doen, maar wel met de manier waarop een vrouw effectief in de realiteit wordt behandeld. Met uw redeneren vindt een vrouw die dezelfde mop over een vrouw vertelt, vrouwen dus minderwaardig ? En een Jood die een 'Jodenmop' vertelt vindt Joden minderwaardig ? Een gehandicapte die een 'gehandicaptenmop' vertelt vindt zichzelf dus minderwaardig ?"""" Jouw post 1305 """Vulgair en respectloos gedrag ten aanzien van vrouwen, eender waar of wanneer, en dus ook op straat cq. “in bepaalde wijken/straten” cq. op een publiek discussieplatform als dit forum, behoort wel degelijk tot de manier waarop vrouwen “effectief in de realiteit” worden behandeld.""" Ik concludeer daar toch uit dat jij alle vulgair en respectloos gedrag, INBEGREPEN SCHUINE MOPPEN, niet kunnen vindt. Indien dit niet zo is, zoals jij nu beweert, zoveel te beter.....maar je eerdere teksten lieten het toch anders uitschijnen..... Ik zet deze tekst ook op de draad 'Femme de la rue' zodat deze discussie desgevallend daar kan worden verdergezet. ![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben toestemming van het hoogste morele gezag op dit forum om een grapje te debiteren. Dan zal het ook goed zitten voor de UVRM, het Europese hof, en alle leden van de Belgische zittende en staande magistratuur. Ik hoor zelfs het CGKR instemmend knikken. Onze lol kan niet op. 't Leven is mooi. Moeten we een donatie overmaken of is het aansteken van een gewijde kaars voldoende?
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 16 augustus 2012 om 00:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Echt waar: ik moest ook niet veel van mijn schoonmoeder weten, en zij niet van haar schoondochters. Voor haar waren wij, -de schoondochters-, immers degenen die HAAR zonen van haar afgepikt hadden. Kwaad dat ik op dat mens geweest was.....zo stopte ze mijne man vanalles toe, ze gaf hem soms eten voor 3 dagen mee. Charcuterie, kaas, overschotten van HAAR warme maaltijden.....alsof ik nooit kookte voor haar lief zoontje. ![]() Enfin: de vrouw is nu overleden. MIJN moeder daarentegen, die was altijd gesteld op mijne man. Nog altijd. Zij heeft nooit het idee gehad dat hij mij "afgepakt" heeft. Integendeel. Ze is blij voor mij dat ik zo ne lieve, attente "pee" heb gevonden. Als ik heel eerlijk moet zijn: mijne man zit méér bij haar dan ik. ![]() Ik bezoek haar 2-3x/week en hij zeker 4-5 keer. Die twee, da's echt 2 handen op 1 buik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Het komt er wel degelijk op neer dat jij wil beslissen wat als vulgair en respectloos al of niet onder de rubriek 'mop/om te lachen/enz.' valt of niet. En omdat in zo'n materie ("normen en waarden") de opvattingen van mensen nu eenmaal kunnen verschillen is het niet aan jou om dat te bepalen. Zolang het wettelijke niet overschreden wordt is iedereen vrij dat voor zichzelf te bepalen. Nogmaals, wat in een forum wordt geschreven kan 'ontweken' worden, wat in de reportage gebeurde op straat niet. En daarover ging nu eenmaal de discussie. Dat ik het hier opengetrokken heb naar 'schoonmoedermoppen' is om te laten zien hoe het verder zou kunnen gaan.... Tussen haakjes, t was wel een goei mop ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 16 augustus 2012 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |