Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2012, 16:02   #41
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De informatie is inderdaad onjuist, selectief en verdraaid. In het beste geval kan hij aantonen dat er volgens de meerderheid van de moslims condities zijn waarop er uitzonderingen mogelijk zijn op het gebod "Gij zult niet liegen."
hoezo "onjuist"?

The Qur'an:
Qur'an (16:106) - Establishes that there are circumstances that can "compel" a Muslim to tell a lie.
106. Wie Allah verwerpt, na te hebben geloofd - behalve hij die wordt gedwongen terwijl zijn hart in het geloof vrede blijft vinden - en zijn hart voor het ongeloof opent, op hem rust Allah's toorn; en er zal een grote straf voor hem zijn.
Qur'an (3:28) - This verse tells Muslims not to take those outside the faith as friends, unless it is to "guard themselves."
28. Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen - en wie dat doet heeft geen deel aan Allah, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen wederkeren
Qur'an (9:3) - "...Allah and His Messenger are free from liability to the idolaters..." The dissolution of oaths with the pagans who remained at Mecca following its capture. They did nothing wrong, but were evicted anyway.
3. En dit is een verklaring van Allah en Zijn boodschapper aan de mensen op de dag van de grote bedevaart, dat Allah alsmede Zijn boodschapper niets uitstaande hebben met de afgodendienaren. Als gij daarom berouw toont zal het beter voor u zijn, maar indien gij u afwendt, weet dan, dat gij Allah niet kunt ontsnappen. En geeft tijding van een pijnlijke straf aan de ongelovigen.
Qur'an (40:28) - A man is introduced as a believer, but one who must "hide his faith" among those who are not believers.
28. En een gelovig man uit het volk van Pharao die zijn geloof verborg, zeide: "Wilt gij een man doden omdat hij zegt: 'Mijn Heer is Allah'; terwijl hij tot u gekomen is met duidelijke tekenen van uw Heer? Is hij een leugenaar, dan rust zijn leugen op hem; maar als hij oprecht is, dan zal iets van datgene, waarmee hij u bedreigt, u overkomen. Voorzeker, Allah leidt hem die buitensporig en een grote leugenaar is, niet.
Qur'an (2:225) - "Allah will not call you to account for thoughtlessness in your oaths, but for the intention in your hearts" The context of this remark is marriage, which explains why Sharia allows spouses to lie to each other for the greater good.
225. Allah zal u niet ter verantwoording roepen voor uw ijdele eden, maar Hij zal u ter verantwoording roepen voor hetgeen uw hart heeft verdiend. Allah is Vergevensgezind, Verdraagzaam.
Qur'an (66:2) - "Allah has already ordained for you, (O men), the dissolution of your oaths"
2. Allah heeft de annulatie van uw eden voor u verplichtend gesteld en Allah is uw Beschermer en Hij is Alwetend, Alwijs.
Qur'an (3:54) - "And they (the disbelievers) schemed, and Allah schemed (against them): and Allah is the best of schemers." The Arabic word used here for scheme (or plot) is makara, which literally means deceit. If Allah is deceitful toward unbelievers, then there is little basis for denying that Muslims are allowed to do the same. (See also 8:30 and 10:21)
54. En zij maakten plannen (tegen Jezus). Allah maakte ook plannen (tegen hen), maar Allah voorziet het beste.
Taken collectively these verses are interpreted to mean that there are circumstances when a Muslim may be "compelled" to deceive others for a greater purpose.

-------------------

en welke van die verzen is nu "onjuist"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 16:15   #42
BonBon
Banneling

Standaard

Wacht efkes circe, ik heb nu eindelijk iemand die wil antwoorden.

Ik denk dat hij die zaken als 'extreem' aanziet maar ik vraag me af op welk punt je stopt een moslim te zijn, welke regels en zaken moet je volgen en geloven en welke niet?

In extremisch ben ik een christen omdat ik gedeeltelijk zo opgevoed ben en gedoopt, maar uiteindelijk bepaald je gedrag je geloof, niet je opvoeding en de gewoonte om jezelf gelovig te noemen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 16:22   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Wacht efkes circe, ik heb nu eindelijk iemand die wil antwoorden.

Ik denk dat hij die zaken als 'extreem' aanziet maar ik vraag me af op welk punt je stopt een moslim te zijn, welke regels en zaken moet je volgen en geloven en welke niet?

In extremisch ben ik een christen omdat ik gedeeltelijk zo opgevoed ben en gedoopt, maar uiteindelijk bepaald je gedrag je geloof, niet je opvoeding en de gewoonte om jezelf gelovig te noemen.
Ja ok.

Maar als Kallikles antwoordt: "dit is onjuist" dan hoef ik dat niet klakkeloos aan te nemen, dus vandaar mijn vraag: wat is er onjuist aan de opgesomde verzen? Moet toch eenvoudig te antwoorden zijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2012, 10:11   #44
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ja ok.

Maar als Kallikles antwoordt: "dit is onjuist" dan hoef ik dat niet klakkeloos aan te nemen, dus vandaar mijn vraag: wat is er onjuist aan de opgesomde verzen? Moet toch eenvoudig te antwoorden zijn?
Die staan waarschijnlijk niet in zijn beknopte vertaling van de 'Koran for western kids', zoals wij hier ook een kinderbijbel hebben met alleen maar brave sprookjes.

Laatst gewijzigd door BonBon : 23 augustus 2012 om 10:12.
Oud 23 augustus 2012, 10:43   #45
Espadas
Banneling

Standaard

Ketters!! Heidenen!! De Islam zal overwinnen, zijn cultuur in de plaats van jullie duivelse barbarij zetelen en het volk het licht laten zien!!!

Allah is groot!!
Allah is machtig!!
Allah heeft een tuinslang van't meter 80!!
Espadas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2012, 11:58   #46
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Moslims willen ook nooit echt in discussie gaan en de hekele punten bespreken, deze hier ook, een leuk tekstje ergens van internet geplukt maar dan weigeren verder te gaan.

Enkele vragen aan de moslims die zich onrecht voelen aangedaan
- welke islam strekking is nu de juiste? graag streek en soort.
- kan de islam evolueren naar een moderne godsdienst? hoe?
- welk soort sluier is goed?
- waarom mogen jongens rondneuken wat ze willen maar niet de meisjes?
- waarom mogen jongens meisjes lastig vallen op straat?
- waarom is een misdadiger nog steeds aanvaard als moslim?
- waarom gaan jullie kinderen nauwelijks naar de kleuterschool?
- is muziek slecht?
- dansen meisjes en jongens samen?
- voor of tegen meisjes besnijden?
- leeftijd voor sex?
- leeftijd voor huwelijk?
- waarom schelden de moslims ons uit voor westerse pedofielen als Mohammed een bruid van 6 jaar oud had, en sex had ermee?
- in iran mag je kinderen sexueel aanranden, mee akkoord?
- zijn fatwa's van belangrijke imams over de wereld ook voor jou belangrijk of niet?
- volg je Mohammed in zoveel mogelijk?
- kun je zonden makkelijk afkopen?
- kunnen we jullie geloven als je tegen ongelovigen mag liegen voor de goeie zaak, nml de islam verspreiden?

Als bovenstaande voor jou geen grote rol speelt, dat je de regels niet letterlijk neemt, kun je jezelf dan nog moslim noemen?
Het antwoord op het allereerste punt is in feite doorslaggevend : nl. de Islam heeft evenveel strekkingen als er moslims zijn. De elatie tussen een moslim en zijn god is persoonlijk en niemand heeft er affaire mee. Men is een goede moslim op voorwaarde dat men de 5 pijlers van de islam uitvoert ; al de rest is eigen aan de plaatselijke "volkscultuur".

Recent debateerde het iraanse parlement over de afschaffing van de wet die de huwbare leeftijd voor meisjes op 10 jaar. Dit wil klaar en duidelijk zeggen dat meisjes van minder dan 10 jaar zullen mogen/moeten huwen,
inclusief een huwelijk met een eindtermijn aangaan (bv. een één kwartier durend huwelijk). Dit is legalizering van kinderprostitutie !

Ik geloof dat de overgrote meerderheid van moslims deze idee zal verafschuwen zonder echter de iraniërs op grond hiervan te veroordelen.
Moslims leiden nl aan een vreemde schizofrenie een beetje volgens het credo van andere openbaringsgodsdiensten nl. "gods wegen zijn ondoorgrondelijk".

In onze relatie op deze planeet met het grote aantal moslims moeten we deze schizofrenie een plaats geven. Die is nl. zeer gescheiden van wat de mensen effectief pragmatisch uitvoeren ; bovendien doen zij zaken die absoluut tegen de ruimere (dan de 5 zuilen) indruisen. Het duidelijkst is het "kledingsvoorschrift" zowel voor mannen als vrouwen 99% van alle moslims wijken van deze voorschriften af. Zelfs de hoofddoekdragende scholieren dragen een kledij die duidelijk "vrouwelijke vormen" laat vermoeden & dan heb ik het nog niet over de massale consumptie van "haram" voedsel...

Maar ja ieder heeft zijn eigen relatie met Allah nietwaar ?

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2012, 13:27   #47
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Het antwoord op het allereerste punt is in feite doorslaggevend : nl. de Islam heeft evenveel strekkingen als er moslims zijn. De elatie tussen een moslim en zijn god is persoonlijk en niemand heeft er affaire mee. Men is een goede moslim op voorwaarde dat men de 5 pijlers van de islam uitvoert ; al de rest is eigen aan de plaatselijke "volkscultuur".

Recent debateerde het iraanse parlement over de afschaffing van de wet die de huwbare leeftijd voor meisjes op 10 jaar. Dit wil klaar en duidelijk zeggen dat meisjes van minder dan 10 jaar zullen mogen/moeten huwen,
inclusief een huwelijk met een eindtermijn aangaan (bv. een één kwartier durend huwelijk). Dit is legalizering van kinderprostitutie !

Ik geloof dat de overgrote meerderheid van moslims deze idee zal verafschuwen zonder echter de iraniërs op grond hiervan te veroordelen.
Moslims leiden nl aan een vreemde schizofrenie een beetje volgens het credo van andere openbaringsgodsdiensten nl. "gods wegen zijn ondoorgrondelijk".

In onze relatie op deze planeet met het grote aantal moslims moeten we deze schizofrenie een plaats geven. Die is nl. zeer gescheiden van wat de mensen effectief pragmatisch uitvoeren ; bovendien doen zij zaken die absoluut tegen de ruimere (dan de 5 zuilen) indruisen. Het duidelijkst is het "kledingsvoorschrift" zowel voor mannen als vrouwen 99% van alle moslims wijken van deze voorschriften af. Zelfs de hoofddoekdragende scholieren dragen een kledij die duidelijk "vrouwelijke vormen" laat vermoeden & dan heb ik het nog niet over de massale consumptie van "haram" voedsel...

Dat is ten minste een duidelijk antwoord, dus iedereen die aan de basisvoorwaarden voldoet mag zich Moslim noemen? Ik kan alvast geen genoegen nemen met "gods wegen zijn ondoorgrondelijk" voor al de rotzooi die moslims verkondigen en doen over de wereld, er is echt nauwelijks kritiek van de westerse moslims al zijn ze pertinent tegen bepaalde zaken in die landen. Ze breken Israël af maar verdedigen dan vreemde moslim praktijken van de palestijnen en hun buitenlandse strijders, ze blijven elke vorm van islam verdedigen zelfs al moorden ze elkaar uit zoals in Syrië en Irak.

Wat die paar gematigde moslims hier denken doet er eigenlijk niets toe, de wereld is een dorp geworden en radicalen komen naar hier en richten eigen scholen op, het radicalisme wordt geïmporteerd zonder kritiek van de plaatselijke moslims. In mijn ogen gaan ze er dan wel mee akkoord, ja toch?
Oud 23 augustus 2012, 13:33   #48
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ja ok.

Het is alweer voorbij, verdorie lastig om een duidelijke discussie met een moslim te voeren.
Oud 23 augustus 2012, 13:52   #49
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht

Daarom mogen hoofddoeken en andere 'interpretaties' nooit erkend worden als onderdeel van een erkende religie en geen aanleiding geven tot regelaanpassingen binnen de seculaire maatschappij....
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be