![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De enige voor wie dat het goed is zijn die terroristische groeperingen zelf, die nu practisch de macht hebben in gaza en de west bank en zo over hun gebied dictator kunnen spelen. Citaat:
Zoals je ongetwijfeld weet zijn tanks vanonder en van boven nu eenmaal kwetsbaar. Palestinians blow up Israel's hi-tech tank TEL AVIV, March 14: A crack Israeli Merkava battle tank was destroyed for the second time in a month by Palestinians in an attack in Gaza Strip on Thursday. Three of its crew were killed, the Israeli army said in a statement. Two other crew members of the tank which was guarding the road between Netzarim and the Karni crossing point between the eastern Gaza Strip and Israel were wounded in the bomb blast, the statement added. The attack was claimed by the Popular Front for the Liberation of Palestine (PFLP) and dealt a new blow to the army, following a similar incident exactly a month ago in the same area. Citaat:
Laat me je eens iets zeggen, denk je echt dat het arafat uitmaakt dat er in belgie 500 man betoogd? Nee dus he. Wat maakt hem wel uit is geld en de geld steun die hij kreeg van arabische zijde (vooral van landen zoals koeweit en saudi arabie) is opgedroogt nu omdat arafat (de onnozelaar dis hij is) saddam steunde in de golfoorlog . Gevolg de miljoenen $ die arafat kreeg weg en de west bank en gaza in een crisis. Wat zien we nog meer de laatste tijd : europe (de laatste grote steun gever) die meer en meer begint in te zien dat de steun die het geeft aan de palestijnen veelal misbruikt word en dis langzaam de steun aan het veranderen of opzeggen is. Dus ja de steun valt weg . ja, ik ben gebrainwasht hoor even "slim" een tank onklaar maken... saving private ryan filmpjes teveel bekeken ? de volgende stap : een aanvalshelicopter onklaar maken met een exploderende pijl ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Mij niet moeien? Dan wete JIJ duidelijk niet tegen wie je het hebt . Oh en waar is de tekst van je mooie vriendin gebleven? Was het zo'n onzin dat je het niet kon laten staan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
En je sommige zijn zo goed gelovig dat ze overal intrappen blijkbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Gouverneur
|
![]() Wat natuurlijk opvalt is dat die Defence for Children international en hun Palestijnse Al-Aksa afdeling weeral niets zeggen, de ene niet over de in koele bloede opzettelijk vermoorde Israelische kinderen en babies en de andere niets over de Hamas en andere "verzetsorganisaties" die kindersoldaten opleiden en gebruiken. Het zal weer iets zijn van de VN die daardoor haar geloofwaardigheid, zoals met de Rwanda en Sbrenica genocide" nog eens opnieuw eer aandoet.
Maar is niets mis mee, de eerste zijn maar joodse kinderen en babies en de andere worden opgeleid om joden te doden. Geen vuiltje aan de lucht dus. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() wat de merkava's betreft..
knap van die kerels ! zonder geleide raket een tank onklaar maken is een fijn staaltje van warrior spirit ... mijn respect 8) maar dergelijke tactiek veronderstelt dus : dat je weet dat je doelwit op plek zal komen,je de explosieven op die plek begraven hebt, dat jij daar dan ook bent (uiteraard) en voldoende explosieven en detonatiemateriaal. afstand bediend of trigger dat is enkel mogelijk is een pre gepland scenario... als tanks de opdracht krijgen ergens binnen te vallen , kan dat zeer snel gaan en heb je de tijd voor al die zaken dus NIET als ik dan alleen zou beschikken over lichte wapens zou ik ook het gevecht niet aangaan , retreat and live another day to fight elsewhere... Als ik een palestijn zou zijn , zou ik betogingen die sympathie uitdrukken fijn vinden maar zou ik meer gediend zijn van daadwerkelijke diplomatieke en financiële steun... lijkt me volkomen logisch ! wat de steun betreft die de Usa geeft, kunnen ze idd nog wat leren. ![]() Het is ook omdat palestina aanhang verliest in de wereld dat men europa beschuldigt van anti zionisme, de Belgische staat pro palestijns verwijt te zijn etc zekers ![]() nee, je hoort het overal , zoals Meyer(holocaust survivor) reeds zegde : wat de israelis de palestijnen aandoen is datgene wat de nazi's met ons deden ![]() maar uiteindelijk zal dat niet blijven duren.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() ---
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bedoelt u (en die Meyer) daarmee dat (1) er nooit een holocaust was zoals in het officiele verhaal of dat (2) de Israeli's, zoals vroeger de Duitsers met de Joden hebben gedaan, nu de Palestijnen vergassen en in ovens steken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() ventje, ge weet blijkbaar geeneens wie Meyer is dus ....
![]() en dan nog die kinderlijke veronderstellingen PFF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||||||
|
![]() Citaat:
VOor de rest: gaza en west bank zijn niet enorm he je hebt gewoonweg niet veel plaatsen waar een tank kan binnenrijden. Dat het al meerdere keren gelukt is op korte tijd toont aan dat het perfect mogelijk is. Laat staan minder bepantserde voertuigen zoals APC's of soldaten . Het is mogelijk maar de meeste zijn te laf om het te doen en verkiezen iemand te brainwashen die een explosieven gordel te geven en hen richting israel te sturen. Citaat:
Denk je dat die van hamas een job overdag hebben en in hun vrije tijd wat terrorist spelen? ![]() Citaat:
Citaat:
Met het wegvallen van iraq en surie (voor een groot deel) krijgen de palestijnen nog amper iets van de arabische kant, het overgrote deel komt van de EU en daar neemt de steun ook snel af . Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() het is mogelijk
maar weinig toepasbaar...en het slagveld (want dat is het) is nu eenmaal een dynamisch en snel evoluerende scenario. en je veronderstelt toch niet dat jij op voorhand weet dat voertuig X daar zal zijn op moment Y ? occasioneel wel en dan kan dat dus. bovendien veronderstel je toch geeneens dat je merkava'saltijd braaf "de weg" zullen volgen wat de financiele steun betreft, moeten de Palestijnen idd alles doen om die te verzekeren. Hoe ze ze krijgen, laat me eerlijk gezegd volkomen koud... idd met een grote militaire operatie zou men ineens de hele regio etnisch kunnen zuiveren....ze doen het echter liever geleidelijk aan. Toen ze een goed jaar geleden echt militair een dorp binnentrokken, was de wereldwijde verontwaardiging toch net iets te sterk.. Als die muur daar staat, zullen ze wel wat veiliger zijn, dat betwijfel ik niet. stel voor dat ze hem bouwen op de grenzen van 67, maar ja, dan kunnen ze geen land pikken he ![]() Maar dat bedoel ik niet; de haat die de israeli's hebben gezaaid bij de palestijnen is ruimschoots voldoende dat de kleinkinderen van de huidige palestijnse kinderen israel nog intens zullen haten. er is geen leger in de regio dat Israel aankan, en zelfs al zou er één zijn, de grote vriend USA is er nog en heeft hen ook nog "the big one" cadeau gedaan... Maar ik heb het over aanslagen in het hart van israel , met een ABC wapen, lange smalle strook, dichte bevolkingscentra, drie tot vier locaties uitkizen , optimale spreiding en windrichting en israel is bye bye... Dat zou een hollywoodfilm kunnen zijn, 8) maar als er vandaag de dag reeds palestijenen zijn die hun leven willen geven door zichzelf op te blazen,waarom zouden er binnen de 10 a 50 jaar geen dergelijke aanslag kunnen gebeuren...dan is het niet zozeer een mogelijk maar een te verwachten scenario... nee, op lange termijn ziet het er niet goed uit Israel... |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() kinderlijk dus.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
nu begint ge misschien te snappen waarom ik zeg dat zo goed als alles wat gij zegt fout is ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
ZOEK OP WIE MEYER is he... ik ga u echt niet alles uitleggen he ![]() t'is weer kleutertijd precies ![]() |
||
![]() |
![]() |