Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2004, 15:08   #41
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn

Naast romantiek zijn er ook cijfers:

Op 13 juni stemden 24,15% van de Vlamingen voor het Blok en 0,23% voor de BUB.
8) Die blokstemmen op 13 juni, hadden voor het grootste deel te maken met migranten.

Als morgen de laatste marrokaan hier zou weg zijn, haalt het blok nog hooguit 10% vd stemmen. 8)
en dat blijkt uit?? harde cijfers?
Oud 11 juli 2004, 15:09   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als morgen de laatste marrokaan hier zou weg zijn, haalt het blok nog hooguit 10% vd stemmen. 8)
Kijk eens aan: dé oplossing door u aangebracht om het Vlaams Blok voor eens en altijd uit te schakelen!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2004, 15:11   #43
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

8) Die blokstemmen op 13 juni, hadden voor het grootste deel te maken met migranten.

U speelt madame soleil. Ik ga voort op meetbare feiten.
De partij die expliciet tot doel stelt om België op te blazen kreeg het vertrouwen van 24,15%.
De partij die een unitair België voorstaat kreeg 0,23%.
De partijen die verdere bevoegdheidsoverdrachten naar het Vlaamse niveau willen behaalden samen bijna 66%.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2004, 15:13   #44
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Nee Pietje dit is het niet alleen.Ik leef tussen de vreemdelingen.Dit is een van de problemen maar er is meer aan dehand
Oud 11 juli 2004, 15:13   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flemish_patriot
Bloot Pietje heeft hier de gewoonte ontwikkeld om allerlei voorspellingen en uitspraken te doen die hij niet eens kan staven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2004, 15:19   #46
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

8) Pas op hoor, je zou er versteld van staan, hoe graag het koningshuis nog gezien word. En meer in vlaanderen, dan in wallonië. Ik weet wel, dat het een beetje koekendoosromantiek is, maar vele vlamingen houden daar dus echt van. 8)

En dan vergeet je nog het resultaat van het kartel CD&V/N-VA te vermelden. De twee grootste partijen in Vlaanderen zijn Vlaamsgezinde partijen!
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2004, 15:31   #47
Piet Hein
Minister

Standaard

D-Day de landing in Normandië, kaas, wijn, champange, (lekker) eten meestal mooi weer, koning Filips de schone (!!!) enz.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2004, 15:44   #48
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Deze groet werd weer eens door een triest gedeelte van dit forum misbruikt om het beeld van ons klein land aan de buitenwereld wat te besmeuren door onszelf voor te stellen als een stelletje geborneerden die niet verder zien dan hun eigen taal of zelfs dialect. Het ware interessanter om inderdaad na te gaan hoe groot het verlangen van medeburgers
in europa is om ook de kleinere talen aan te leren. Het Nederlands is hier wel degelijk één van de grootste kleinere talen.. Ik bedoel als er geen interesse zou bestaan om Nederlands te leren, hoeveel is er dan om Estisch, Fins, Zweeds, Grieks, Deens (officiële talen) of Catalaans, Baskisch, Iers... (onofficiële talen) te leren ?
& Moeten we daaruit dan niet afleiden dat een "brugtaal"
zoals het Esperanto niet een dringende vereiste is om meer begrip tussen de EU burgers te promoten ?

Inderdaad vanaf ca. 1790 tot 1815 was het huidige België +
Luxemburg + wat nu Ned. Limburg is een integraal deel van
Frankrijk in die periode werd de basis van de verfransing van Brussel (die wel reeds aan de gang was) gelegd - maar is er iemand die de fransen dit vandaag nog kwalijk kan nemen ?
Misschien omdat we vandaag menen de overwinning van de
Vlaamssprekenden op de franssprekenden te vieren ?
Wat een mythe is vermits zowel de Graaf van Vlaanderen als een aantal van de Vlaamse bondgenoten & vlamingen zelf franstalig waren en een aantal bondgenoten van de fransen
nederlandstalig...

Een interessant onderwerp voor ons zowel als onze EU medeburgers in onze buurstaten is de organisatie van het taalonderwijs ivm aanleren van vreemde talen. zien wij hier niet zoals overal het engels oprukken ? Is het niet zo dat
in Wallonië de 2de taal gewoonlijk het engels is en de
vlamingen na het aanleren van het frans meestal ook voor het Engels opteren ? & Onze 3de landstaal nl. die van Goethe
wordt die niet schromelijk veronachtzaamd.

& Wat doen de duitsers zelf ? Eveneens in de 1ste plaats engels leren als 3de taal wordt er in de grensgebieden gewoonlijk een zachte dwang uitgeoefend om de taal van net over de grens te leren & vermits duitsland vele buurlanden heeft komt dit "kleinere" talen zoals Pools, Tsjechisch,
Frans, Letzemburgisch en.. Nederlands, Deens ten goede...

Nog 1 taalsprokkeltje : in Portugal ten behoeve van de toeristen (armere landen zijn de meest gastvrije) zijn er talrijke opschriften in het Engels, Frans en Duits...
maar ik zag er geen enkele in de taal van de buren... Spaans
(om van Catalaans en Baskisch maar te zwijgen..)

Vrede en begrip tussen de volkeren .. nog een lange weg te gaan...
Oud 11 juli 2004, 19:41   #49
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

't is misschien onze Guderian die eerst hier een goede reputatie probeert op te bouwen om daarna weeral het varken te komen uithangen!
Amaai.

En te denken dat je Guderian Intellectueel niet zou aankunnen; en je vind hem een varken. Wat maakt dat jou eigenlijk?
Intellect gebruiken voor Hoogstaand Varkenisme is zo mogelijk nog varkensachtiger. Ik heb desnoods nog minder respect voor gediplomeerd varkenschap.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2004, 21:25   #50
eniotna
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flemish_patriot
Door een beetje te denken wat voor mensen als u moeilijk blijkt. Flaminganten met een beetje gezond verstand stemmen voor N-VA. Het succes van het Vlaams Blok is te weiten aan de onveiligheid, de economische teruggang en aan het gebrek aan vertrouwen van de democratische politici na de ongeloofwaardige beloften van bvb Verhofstad.
eniotna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2004, 21:33   #51
eniotna
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA
Citaat:

En dan vergeet je nog het resultaat van het kartel CD&V/N-VA te vermelden. De twee grootste partijen in Vlaanderen zijn Vlaamsgezinde partijen!
Alleen N-VA is een Vlaamgezinde partij, de CD&V is dat niet.
eniotna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2004, 21:43   #52
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Wijn, kaas, en zon in't zuiden. Schoon land.

't is dat ik toch meer van bier houd. En dat ik Frans een *** taal vind.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2004, 21:46   #53
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

De bezetting van Zuid-Vlaanderen

Gewoon, wat iedereen denkt
Ik vind het wel tof om hier een fransman te hebben.
Oud 12 juli 2004, 08:33   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Hallo,

ik ben Anton uit Tirol.
Ja inderdaad, die van dat liedje.

Ik ben bijna de enige Duitser die een tweede taal spreekt, en daarom voel ik me zo verwant met Frans van deze thread.
Ik heb Vlaams geleerd bij de paters in Kongo in de tijd. Allez, bij de zusters in de kleuterschool aldaar.

Vind je mijn Nederlands niet mooi? Volgende keer zal ik ook mijn rekeningnummer meedelen, zodat lichtgelovigen mijn kursus Nederlands kunnen sponsoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 10:18   #55
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Frankrijk beschouw ik als mijn vaderland. Ik ben Franstalig en voel me helemaal niet verbonden met Vlaanderen en dat vanwege de communautaire problematiek, zelf als ik persoonlijk geen communautaire problemen voel.

Ik zal niet liegen en dat is een feit dat ik schaamte van België heb. Eerlijk gezegd ben ik meer op de hoogte over wat in Frankrijk en in het buitenland gebeurt dan over wat hier gebeurt. Nog gelukkig dat ik gisteravond op TV zapte, anders had ik totaal vergeten dat 11 juli de Vlaamse Feestdag was. Ja, ik leef hier, ja, ik woon en werk hier maar ik heb geen gevoel voor België. 11 juli vier ik niet (ik ben geen Vlaming), 21 juli vier ik ook niet. Voor mij zijn die dagen dagen zoals de anderen. Van hart voel ik me Fransman, zelfs als ik me meer Wereldburger of Europese Burger voel.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 10:21   #56
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Frankrijk beschouw ik als mijn vaderland. Ik ben Franstalig en voel me helemaal niet verbonden met Vlaanderen en dat vanwege de communautaire problematiek, zelf als ik persoonlijk geen communautaire problemen voel.

Ik zal niet liegen en dat is een feit dat ik schaamte van België heb. Eerlijk gezegd ben ik meer op de hoogte over wat in Frankrijk en in het buitenland gebeurt dan over wat hier gebeurt. Nog gelukkig dat ik gisteravond op TV zapte, anders had ik totaal vergeten dat 11 juli de Vlaamse Feestdag was. Ja, ik leef hier, ja, ik woon en werk hier maar ik heb geen gevoel voor België. 11 juli vier ik niet (ik ben geen Vlaming), 21 juli vier ik ook niet. Voor mij zijn die dagen dagen zoals de anderen. Van hart voel ik me Fransman, zelfs als ik me meer Wereldburger of Europese Burger voel.
Waren alle Franstaligen/Walen maar zoals jij!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 10:24   #57
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

On-topic:

LA FRANCE POUR MOI:

- Paris (één van de mooiste steden op aarde)
- Gastronomie
- Le Midi (provence, ardèche, côte d'azur, ....) prachtige natuur, lekker weer, ideaal om te kajakken, ...

J'aime la France! (pour aller en vacances biensûr) 8)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 10:39   #58
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

mijn menig van frankrijk :

- mooi land met vele verschillende landschappen
- als wijnland serieus aan belangrijkheid aan het inboeten door landen als chili die kwailiteitswijnen op de markt brengen aan een derde van de prijs van franse wijn van dezelfde kwaliteit
- extreem chauvinistisch, kijk maar naar de eindeloze rij renaults als je op een franse autostrade rijdt
- de wc's zijn hatelijk
- parijs is een prachtige stad, al zou wat meer discipline in het verkeer er vast niet misstaan.
- op de keuken ben ik persoonlijk niet zo verzot, geef mij maar belgische en italiaanse keuken.
- links als de pest

buiten het landschap en parijs vindt ik er eigenlijk weinig bewonderenswaardig aan
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 11:22   #59
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
On-topic:

LA FRANCE POUR MOI:

- Paris (één van de mooiste steden op aarde)
- Gastronomie
- Le Midi (provence, ardèche, côte d'azur, ....) prachtige natuur, lekker weer, ideaal om te kajakken, ...

J'aime la France! (pour aller en vacances biensûr) 8)
Zuid-Frankrijk is inderdaad zeer aangenaam. Vooral de Riviera (Côte d'Azur) met de streek Nice, Antibes en ook Juans-Les-Pins met zijn bekende jazz festival, dat de Franse humorist Michel Leeb elk jaar (of bijna elk jaar) voorstelt. Ook een plekje die ik graag heb is Sanary, dichtbij Toulon. Het ideaal plekje voor diepzeeduiken. Daar vindt u trouwens de diepzeeduiken museum en het huis van de Franse oceanograaf Jacques-Yves Cousteau.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 11:40   #60
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Fr-dso

Gefeliciteerd. U doet meer moeite om op een "Vlaams Forum" Uw ideen,en opmerkingen te verkondigen in de gebruikstaal.
Heel veel Waals gebruikende medeburgers doen die moeite nog niet eens. En onze Belgicistische vrienden, die posten ook liever in het Frans, helaas worden ze dan meestal genegeerd. Nu zijn hun Nederlandse teksten meestal een stukje situatiehumor.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be