![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
we zijn dan ook de ALLERBESTE
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voetbalploegen moeten niet uit eigen streek komen om ervoor te supporteren. Ongeveer 1/3 van de Standard supporters is Limburgs, en ge kunt nu toch niet zeggen dat Standard het zo goed deed
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementslid
|
![]() Ik woon op 100 km van Brugge en mis per jaar geen enkele uit- of thuismatch, geen enkele uit- of thuismatch voor de beker, geen enkele oefenmatch en geen enkele Europese match (thuis en meestal uit ook)
Ben ik dan een successupporter? Dacht het niet hé... Wat de vraag betreft: heb al verscheidene verhalen gehoord van RSCA-fans die een Vlaamse Leeuw meehadden en die problemen hadden met de o zo verdraagzame Waalse fans. Bij Club heb je dat probleem niet ![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Idem voor Lyon St Gallen was ik niet bij. In Brugge zelf geen enkele Belgische vod.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Heb die gast uitgelegd hoe de zaken staan in België en die begreep dat. Hij had die vlag trouwens mee voor sfeer te maken, niet omdat hij zich Belg voelde of zo...
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Stef (Leeuwen)hart schreef :
Citaat:
Van het voetbalgebeuren ken je blijkbaar evenveel. Maar allez, dezelfde, ja "haat" t.o.v. succesvolle ploegen - den Anderlecht uiteraard ! - kennen we ook in het buitenland, b.v. in "England the brave", waar men met een ManU-complex zit. Beste sportieve groeten.
![]() |
![]() |
#54 |
Staatssecretaris
|
![]() Als je in Antwerpen of in Gent woont ga je toch niet voor bruhe of anderlecht supporteren? Een club vertegenwoordigt een stad of streek, het doet erniet toe hoe goed ze het doen. Overlopen naar succesrijke clubs enkel maar om een 'winnaar' te zijn is triestig. Als je als antwerpenaar op de meir loopt met een truitje van club of sporting dan maak je je belachelijk, niet interesant. Een sup van den Antwerp of den beerschot gaat niet zeggen "wauw diene gast heeft kampioen gespeeld." het zal eerder zijn van "kijk daar nen faker" en eens goed lachen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Staatssecretaris
|
![]() In engeland bestaat dat niet, het stadion van Man city is bijna net als grote broer united voor het hele seizoen uitverkocht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Ik ken genoeg mensen die "supporter" zijn voor Brugge of Anderlecht, maar als ge dan vraagt waarom ze het voorbije weekend thuis zaten ipv in het stadion hebben ze altijd een excuus, het een al minder goed dan het andere ("Ik was ziek, "Ik had geen geld",...) Pas op, ik wil hier niet zeggen dat elke Anderlecht- of Brugge-fan een successupporter is, maar bij die ploegen ligt dat getal toch aanzienlijk hoger dan bij bvb Standard... Voorbeeldje: een tijdje geleden was er een enquête in Antwerpen gedaan over voetbalploegen, waar uit bleek dat 1/4 van de Antwerpenaren die naar de voetbal gaan kijken, naar Anderlecht of brugge "gaat zien", maar het helemaal niet erg zouden vinden om naar een eventuele Antwerpse fusieploeg gaan te kijken, mits die ploeg resultaat haalt (Antwerp + Germinal B. dus he), dat zijn "fans" waar ik van walg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
anderlecht en brugge ontvangen 2-wekelijks massa's mensen die 100km of meer aflegden (walen en vlamingen) dit gezegd zijnde blijft Anderlecht de allerbeste natuurlijk
![]() |
![]() |
#58 |
Schepen
|
![]() Durf je je eigenlijk zelf wel af vragen waarom die mensen dat doen ?
Juist ja, omdat (zoals je zelf zo mooi verwoordt) Anderlecht (en Brugge) de 2 beste ploegen zijn. Ik wil wel eens zien hoeveel er nog komen kijken als Anderlecht eens 4de of 5de wordt en geen Europees voetbal haalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 |
Schepen
|
![]() "Pas op, ik wil hier niet zeggen dat elke Anderlecht- of Brugge-fan een successupporter is, maar bij die ploegen ligt dat getal toch aanzienlijk hoger dan bij bvb Standard..."
Dat stond in mijn vorige post... |
![]() |
![]() |