Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2012, 11:24   #41
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Had men al geen voorschot genomen op de taxen van pensioenspaarders? Of ben ik mis?
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 11:25   #42
Steffo78
Vreemdeling

Steffo78's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
NL memories:

Aangifte doen van het voorbije jaar ergens voor einde mei als ik me goed herinner, feedback begin juli en twee weken later stond de terugbetaling op mijn rekening, inclusief rente.

Zij die in BE blijven zijn gek of steuntrekker.
Woon zelf ook bijna 2 jaar in Nederland. Heb het niet makkelijk gehad, maar het is het wel waard geweest. Ik hoor de nederlanders vaak "domme belgen" zeggen en kan alleen toegeven dat het zo is. Snap echt niet dat mensen dit zo allemaal maar laten gebeuren. Het gaat hier wel over de toekomst van jullie kinderen. Het is echt beschamend hoe de politiekers in België omgaan met het volk, maar ook hoe het volk daar op reageert. Ze trekken hun broek af en gaan voorover gebukt klaar staan. Door een grote bek op te zetten op sociale media ga je echt niets bereiken hoor. Kom op straat en laat jullie stem horen. En anders doe je net als ik en ga eens kijken over grens.
Steffo78 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 11:52   #43
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Het is de schuld van De Wever, uiteraard

Voor 2013 moet er 3,7 miljard "gevonden" worden. Laat ons -heel optimistisch- veronderstellen dat dat volledige bedrag uit structurele besparingen bestaat. Laat ons -nog optimistischer- vervolgens veronderstellen dat die structurele besparingen geen meerkost vragen op korte termijn. En laten we veronderstellen dat regering, parlement en administratie zo snel kunnen werken dat al die maatregelen nog dit jaar, op 1 december, in kunnen gaan.

Dat zijn 3 veronderstellingen die elk afzonderlijk al zeer onwaarschijnlijk zijn, tesamen behoren ze tot een sprookjeswereld. Maar zelfs in die sprookjeswereld zouden die besparingen dit jaar dan slechts 1 maand gelden, dus slechts 1/12 opbrengen - 300 miljoen. Nog altijd 500 miljoen te vinden door eenmalige ingrepen.

Maar als men nu niet zo bang was geweest van de N-VA en BDW, dan had men deze controle al 1 of 2 maanden eerder kunnen uitvoeren - zoals trouwens geëist door Europa. 2 maanden eerder was genoeg om de opbrengst dit jaar op 3x300 miljoen te brengen - ruim voldoende.

Ergo, het is de schuld van de N-VA en BDW
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 11:53   #44
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

in feite is dat gewoon een rentelonze lening, tot daar geen probleem voor de gemiddelde belg, als je daarmee ontsnapt aan een inlevering zou ik zeggen is dat goedkoop afgekocht.

Wat erger is, is dat de overheid terug een 'CASHFLOW' operatie uitvoert in plaats van een echte bezuiniging
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 12:09   #45
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Alé, als een bedrijf "vergeet" om de te betalen facturen in het correcte boekjaar te provisioneren dan krijg je de audit op je dak. De Staat Belgie doet het nog anders. Die gasten kondigen gewoon aan dat ze het gaan doen. En de kiezer? Die bleeft op de tjeven stemmen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 12:12   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Het is de schuld van De Wever, uiteraard

Voor 2013 moet er 3,7 miljard "gevonden" worden. Laat ons -heel optimistisch- veronderstellen dat dat volledige bedrag uit structurele besparingen bestaat. Laat ons -nog optimistischer- vervolgens veronderstellen dat die structurele besparingen geen meerkost vragen op korte termijn. En laten we veronderstellen dat regering, parlement en administratie zo snel kunnen werken dat al die maatregelen nog dit jaar, op 1 december, in kunnen gaan.

Dat zijn 3 veronderstellingen die elk afzonderlijk al zeer onwaarschijnlijk zijn, tesamen behoren ze tot een sprookjeswereld. Maar zelfs in die sprookjeswereld zouden die besparingen dit jaar dan slechts 1 maand gelden, dus slechts 1/12 opbrengen - 300 miljoen. Nog altijd 500 miljoen te vinden door eenmalige ingrepen.

Maar als men nu niet zo bang was geweest van de N-VA en BDW, dan had men deze controle al 1 of 2 maanden eerder kunnen uitvoeren - zoals trouwens geëist door Europa. 2 maanden eerder was genoeg om de opbrengst dit jaar op 3x300 miljoen te brengen - ruim voldoende.

Ergo, het is de schuld van de N-VA en BDW
Allez, die brave mens heeft nog nooit iemand opgegeten.
Men zou eerder bang moeten zijn voor een schurk als Nihoul die langs de zeedijk wandelt in Knokke. (Dames, let op uw zaak).
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 12:16   #47
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wij hebben al de toezegging gekregen wanneer het geld teruggegeven moet worden.
Is het geen contractbreuk indien dat niet doorgaat?
Wij hebben ook al een brief gehad waarin staat dat we het geld in november zullen ontvangen. Vraag mij eigenlijk ook af of hier iets tegen te doen valt dan.
Eventueel intresten vragen vanaf 01.12? OK, dat zal dan iets van een 16 euro zijn voor een maandje, maar tis het principe dat telt he

Laatst gewijzigd door Meuh : 22 oktober 2012 om 12:16.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 12:16   #48
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Door dit soort maatregelen pas bekend te maken na de gemeenteraadsverkiezingen is het weeral maar eens duidelijk dat ook de regeringspartijen er nationale verkiezingen van hebben gemaakt.

Jammer dat het nu pas bekend geraakt, de overwinning van de N-VA was er alleen nog maar groter door geworden.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 12:29   #49
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
NL memories:

Aangifte doen van het voorbije jaar ergens voor einde mei als ik me goed herinner, feedback begin juli en twee weken later stond de terugbetaling op mijn rekening, inclusief rente.

Zij die in BE blijven zijn gek of steuntrekker.
Ik evalueer dit jaarlijks, tot nu toe haalt België (en dan meer bepaald mijn vriendenkring) het van een verhuis naar betere oorden.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 13:21   #50
Athelas
Minister

Standaard

De eerste maatregel die naar buiten komt, is een catastrofe voor sommige mensen en lost niets op. Beloven spannende tijden te worden.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 13:48   #51
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
in feite is dat gewoon een rentelonze lening, tot daar geen probleem voor de gemiddelde belg, als je daarmee ontsnapt aan een inlevering zou ik zeggen is dat goedkoop afgekocht.
Nu maak je dezelfde fout als Di Rupo: die inlevering wordt dan wel naar volgend jaar verschoven, maar moet er wel komen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 13:52   #52
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
http://www.ab-consult.be/content/de-...-tot-rechtbank

Indien deze termijn verstreken is, kan de belasting niet gevestigd worden en heeft U dus recht op uw voorafbetalingen.

Moest dat gebeuren, dan zal de administratie wel snel iets claimen dat u zogezegd vergeten bent, en kan zij de vestigingsdatum verlengen.
Misschien, maar ik ga het toch met een vergrootglas in het oog houden en hopen dat ze toevallige vergeten dit maatregeltje aan te passen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 14:26   #53
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

En Vanackere als goede tsjeef weet uiteraard weer van niks :

Citaat:
De regering-Di Rupo speelt met het idee om de belastingaangiftes trager te verwerken. Daardoor zou wie geld terugkrijgt van de personenbelasting, langer moeten wachten op zijn centen. Dat melden Het Belang van Limburg en de Gazet van Antwerpen.

Steven Vanackere (CD&V) vindt dat alvast niet zo'n goed idee. Veel helpt het trouwens niet. Wat op die manier wordt uitgespaard voor de begroting van dit jaar, komt volgend jaar terug. Betalen moet de regering sowieso.

'De fiscale administratie werk efficiënter in het voordeel van de particulieren. Ik heb niet de intentie dat te laten vallen', aldus de CD&V'er, die het voorstel vergeleek met het 'Monster van Loch Ness'.

Maakt Vanackere dan geen deel uit van de regering ? (sic)

Eens in de gaten houden of hij, als minister van financiën, er in slaagt om deze maatregel, die hij zelf geen goed idee vindt, uit de begroting te houden.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 14:53   #54
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu maak je dezelfde fout als Di Rupo: die inlevering wordt dan wel naar volgend jaar verschoven, maar moet er wel komen.
Met sale en lease back, en overname van pensioenfondsen is het nog veel erger. Daar smukt men eenmalig de begroting mee op, en zit men gedurende jaren met de last.
Maar doorschuiven van rekeningen (in dit geval terugbetalingen) is wel zo oud als de straat.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 14:58   #55
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Wij hebben ook al een brief gehad waarin staat dat we het geld in november zullen ontvangen. Vraag mij eigenlijk ook af of hier iets tegen te doen valt dan.
Eventueel intresten vragen vanaf 01.12? OK, dat zal dan iets van een 16 euro zijn voor een maandje, maar tis het principe dat telt he
Wel nee. De terugbetaling zal wel eind november geschieden. Zo grof gaat men het niet spelen.
Alleen degenen die nog geen afrekening hebben gehad, en aanzienlijk moeten terugkrijgen, die zullen wel moeten wachten tot in de grote vakantie van 2013.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 15:06   #56
Stingray
Banneling

Standaard

dit is een vorm van diefstal en de overheid maakt zich hiermee duidelijk tot gelegaliseerde crimineel.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 15:09   #57
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik maak die fout niet, indirect profiteert elke belg van die fout, en zegt sneeky: ondertussen ontsnap ik aan erger..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 15:13   #58
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik evalueer dit jaarlijks, tot nu toe haalt België (en dan meer bepaald mijn vriendenkring) het van een verhuis naar betere oorden.
Een vriendenkring is ook zo vluchtig als wat. Dingen als facebook zijn daar wel een uberbewijs van.

De echte vrienden kan je op 1 hand tellen, en voor die maakt wat afstand niet uit.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 15:48   #59
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef007 Bekijk bericht
En dan maar zeggen dat de profiteurs uit het systeem moeten...
Zolang het systeem profiteurs toelaat is het toch normaal om te profiteren, nietwaar? Men zou dom zijn om het niet te doen. Ziedaar de hoofdreden dat communisme niet werkt.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 15:51   #60
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Naar Duitsland rijden duurt niet langer dan een uurtje, met beduidend betere arbeidsvoorwaarden, hoger loon en minder belastingen. Mijn vriendenkring hoeft daaronder niet te lijden.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be