Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2012, 10:53   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
En ik kan nog wel een paar voorbeelden geven. LSD is door een Zwitser uitgevonden.
Dat zegt toch niets... Wat een Zwitser doet, vergroot u tot alle Zwitsers. Gelijkaardig zijn alle Belgen dan ook pedofielen, zeker...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2012, 10:54   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je conservatief definieert als "niet komen aan wat werkt, en eerst even goed nadenken voor je wat verandert" dan is Zwitserland inderdaad conservatief. Maar op ethisch gebied is het behoorlijk progressief. Af en toe zelfs iets te progressief naar mijn smaak. De excessen van extreem links die het stadsbestuur van Bern toestaat storen mij behoorlijk.
Eerlijk gezegd heb ik bijzonder weinig ervaring met Zwitserse steden. Bij onze jaarlijkse vakantie zijn we zo goed als steeds op het platteland, in de bergen. In gesprekken met de mensen aldaar merk ik toch een sterk conservatieve reflex.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2012, 11:38   #43
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Ik wens inderdaad het witwassen van miljarden geld afkomstig van drughandel, illegale wapenhandel, prostitutie, afpersing,... niet in mijn ideaalbeeld toe te laten.
Nee want uw ideaalbeeld heeft een monopolie op afpersen, wapenhandel, prostitutie en afpersing (van gefortuneerde joden bvb). U duldt geen competitie.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2012, 11:48   #44
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eerlijk gezegd heb ik bijzonder weinig ervaring met Zwitserse steden. Bij onze jaarlijkse vakantie zijn we zo goed als steeds op het platteland, in de bergen. In gesprekken met de mensen aldaar merk ik toch een sterk conservatieve reflex.
Dat is er altijd hoor. Vergelijk maar eens Bree of Molenbeersel met paktweg Leuven of Gent. Daarom is Vlaanderen niet per direct conservatief of progressief en hetzelfde voor Zwitserland.
Vlaanderen is vooral heel erg tsjeefs-hypocriet. Alles moet kunnen maar NIMBY. Type Holebi-rechten OK maar niet als mijn dochter lesbisch blijkt. Gelijke rechten voor vrouwen maar een tentsletje is een vies iets. Ik zie toch wel over Vlaanderen een ethisch progressieve wind waaien maar dat gaat nog even duren voor de resultaten er zijn. De tegenwind is dan weer economisch conservatief, wat dringend nodig is.

Laatst gewijzigd door Effect : 21 december 2012 om 11:49.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2012, 14:01   #45
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat zegt toch niets... Wat een Zwitser doet, vergroot u tot alle Zwitsers. Gelijkaardig zijn alle Belgen dan ook pedofielen, zeker...
Nee hoor. Maar ik haal het voorbeeld van LSD wel graag aan als mensen weer eens komen opdagen met Zwitserland als een saai oudbollig land.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2012, 14:04   #46
Zwitser

Standaard

Citaat:
De bergbewoners (en zeker die in Wallis) hebben ook in Zwitserland een reputatie van stug en conservatief te zijn.
Het Zwitserland dat de meeste toeristen te zien krijgen is niet het Zwitserland zoals de inwoners zelf het zien. Het gros van de bevolking woont niet in de bergen, maar ten noorden er van.
... repeat ...
Oud 21 december 2012, 14:07   #47
Zwitser

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten wordt dat niet als "euthanasie" omschreven, maar wel als hulp bij zelfmoord. In Duitsland bestaat ook zoiets, als ik mij niet vergis.
Maar uiteindelijk verschilt het niet van de meeste andere Europese landen. Als de stervende er uitdrukkelijk om vraagt, en degene die de "hulp" verleend er zelf geen persoonlijk voordeel uit haalt is het niet strafbaar.
... repeat ...
Oud 21 december 2012, 15:46   #48
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Basel, eind negentiende eeuw ...
Het eerste Zionistische congres?
... repeat ...
Oud 22 december 2012, 13:30   #49
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
De georganiseerde misdaad werkt het liefst met Cash. Ik herhaal het nog eens: Als een Europese onderzoeksrechter in Zwitserland aanklopt met een verzoek tot inzage van de bankrekeningen van een of andere Mafiabaas, dan wordt dat verzoek gewoon ingewilligd. Dat jij dit niet wil weten is jou probleem.

Aan het eind van 2010 had een kleine elite van superrijken minstens 17 triljoen (17.000 miljard) euro staan op geheime rekeningen in belastingparadijzen. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van The Tax Justice Network, een Britse organisatie die ijvert voor meer transparantie in de financiële wereld. De studie, "The price of offshore revisited", is opgesteld door James Henry, de voormalige hoofdeconoom van het Amerikaanse consultancybureau McKinsey. The Tax Justice Network is de opdrachtgever.
Het bedrag waar hij op uitkomt, 17 triljoen euro, noemt Henry een voorzichtige aanname. De werkelijke omvang zou ook 26 triljoen euro kunnen zijn, klinkt het. 1 triljoen is 1.000 miljard ofwel een 1 met 12 nullen. 17 triljoen euro is ongeveer gelijk aan de waarde van de economieën van de VS en Japan samen.
Om het rapport op te stellen, maakte Henry gebruik van gegevens van de Bank for International Settlements, het Internationaal Monetair Fonds en nationale overheden. Hij heeft enkel rekening gehouden met geld bij banken en in investeringen, niet met bijvoorbeeld vastgoed en jachten.
Volgens Henry spelen grote investeringsbanken als UBS, Credit Suisse en Goldman Sachs een belangrijke rol in het systeem. Zij helpen superrijke klanten om hun geld onder te brengen in landen als Zwitserland of de Kaaimaneilanden, waar het afgeschermd is van de fiscus in hun eigen land.
De rijke elite in olierijke naties maakt in het bijzonder erg veel gebruik van belastingparadijzen, blijkt uit het rapport. Zo stroomde na de jaren 90 meer dan 600 miljard euro weg uit Rusland. Uit Saudi-Arabië en Nigeria vloeide ruim 250 miljard weg naar geheime rekeningen.
Bron: De Standaard, 22/07/2012.

Tot daar over het gigantische bedrag dat de internationaal georganiseerde grootkapitalisten roven van de nationale overheden. En dus van de rest van de bevolking. De hier gepleegde criminaliteit is dus belastingontduiking en belastingontwijking (wat volgens de liberaal-extremisten niet eens als misdaad beschouwd wordt).
Zwitserland is evenwel ook zeer aantrekkelijk voor grote geldsommen die hun oorsprong vinden in criminele activiteiten, los van fiscale fraude. En de reden is dat het Zwitserse banksysteem nog steeds anonieme transacties toelaat. Zwitserland laat nog steeds geldtransfers toe, afkomstig van rekeningen waar geen fysiek persoon aan verbonden is of van bedrijfsrekeningen die niet kunnen getraceerd worden naar de individuele eigenaars. Er zijn zelfs aanwijzingen dat crimineel geld, afkomstig uit de wereldwijde drughandel, uiteindelijk diverse banken in Europa heeft gered in de periode 2008 - 2009. En dat kwam in aanzienlijke mate uit: het VK, de USA en... Zwitserland.

Maar blijft u hier gerust uw goed weer-showtje opvoeren hoor. Ik eet ook graag Gruyère-kaas, zie graag mooie bergen en bergdalen,... Het zijn tenslotte de koekoeksklokken en andere fijne uurwerken die de wereld doen draaien nietwaar?
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 13:31   #50
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Maar ik haal het voorbeeld van LSD wel graag aan als mensen weer eens komen opdagen met Zwitserland als een saai oudbollig land.
*zucht*
Oud 22 december 2012, 13:33   #51
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Nee want uw ideaalbeeld heeft een monopolie op afpersen, wapenhandel, prostitutie en afpersing (van gefortuneerde joden bvb). U duldt geen competitie.
1. U kent mijn ideaalbeeld niet.
2. Libertaire en andere liberaal-extremistische onzin blijft meestal steken in mooie verhaaltjes over een "vrijheid" diemen de mensen tracht wijs te maken om toch maar niet op de kern van de zaak te moeten ingaan.
Oud 22 december 2012, 13:47   #52
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
2. Libertaire en andere liberaal-extremistische onzin blijft meestal steken in mooie verhaaltjes over een "vrijheid" diemen de mensen tracht wijs te maken om toch maar niet op de kern van de zaak te moeten ingaan.
En wat mag de kern van de zaak dan wel zijn? Onderwerping van de anderen?

Nu ja, als gij vrijheid extreem vindt, is dat uw goed recht natuurlijk. Als nazi zou dat voor u ook helemaal niet zo vreemd zijn.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.

Laatst gewijzigd door Nebur : 22 december 2012 om 13:48.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 15:14   #53
nachtwaker
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar moreel en ethisch is Zwitserland verwerpbaar.

De volgende punten zijn daar prangende voorbeelden van
Het bankgeheim, dat mogelijk maakt dat misdadigers en dictators hun vuil geld toch opzij kunnen zetten zonder dat er veel aan gedaan kan worden.

De onmenselijke wetgeving ivm migratie.
Met de wetten betreffende migratie is toch niets fout ? Die zijn eerder hier onmenselijk ( voor de autochtonen ).
nachtwaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 15:17   #54
nachtwaker
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar in Zwitserland zijn massaslachtingen dus niet schering in inslag. Wat leidt je daar uit af?
Dat de mensen met wapens schieten. Wapens schieten niet alleen. Als er in de USA meer moorden gepleegd worden als in Zwitserland, is dat de schuld van de USA burgers, niet van hun wapens.
Oud 22 december 2012, 15:19   #55
nachtwaker
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ocharme. Nog geen tendinitis in uw rodedriehoekklikvinger?
Awel, als Zwitserland dan toch zoveel misdaadgeld aantrekt, en er gouden zaken mee doet, stel ik voor van Vlaanderen ook zo'n toeristenval te maken.
Ja, we zullen wat goede zaken doen, om de Walen nog wat vetter te mesten zeker ?
Maak Vlaanderen eerst maar onafhankelijk, voor er een fiscaal paradijs van te maken.
Oud 22 december 2012, 22:44   #56
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nachtwaker Bekijk bericht
Ja, we zullen wat goede zaken doen, om de Walen nog wat vetter te mesten zeker ?
Maak Vlaanderen eerst maar onafhankelijk, voor er een fiscaal paradijs van te maken.
Dus als Vlaanderen onafhankelijk wordt, gaat gij ermee akkoord er een fiscaal paradijs te maken? Begrijp ik u goe?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 22:52   #57
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar in Zwitserland zijn massaslachtingen dus niet schering in inslag. Wat leidt je daar uit af?
Hun pistons werken niet goed?

Laatst gewijzigd door giserke : 22 december 2012 om 23:02.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 22:58   #58
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Een geluk voor u dan dat Zwitserland het witwassen van geld afkomstig van drughandel, illegale wapenhandel, prostitutie en afpersing ook niet wenst toe te laten.
Als je natuurlijk er voor kiest te blijven denken dat misdaadgeld wel welkom is in Zwitserland dan is dat je goed recht. Echter het is dan mijn goed recht om je er op te wijzen dat je vasthoud aan een vooroordeel..
Mijn pa is Sinterklaas.
Oud 22 december 2012, 22:58   #59
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Zwitserland is een zeer conservatief land, waar menigeen nog van kan leren. Wat goede, oude normen en waarden zouden een hoop goeddoen.
jaja normen en waarden. Van nonkel Dolf ja.

Mijn gat!

Laatst gewijzigd door giserke : 22 december 2012 om 23:02.
Oud 23 december 2012, 13:45   #60
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
jaja normen en waarden. Van nonkel Dolf ja.

Mijn gat!
En nu een inhoudelijke reactie, aub. Wensen vast te houden aan tradities en normen en waarden van de afgelopen eeuwen heeft niet noodzakelijk met de geschifte ideeën van een bepaald individu te maken. Typisch links om alles wat traditie is meteen in de vuilbak te willen smijten.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be