Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2010, 15:32   #41
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
De
Zo toont het huwen van een Muzelman met een niet-moslim vrouw zijn goede karakter. Een Muzelvrouw die trouwt met een niet-moslim man toont haar slechte karakter.
en daar mijn beste daar begint racisme je zegt het letterlijk waarom zou die vrouw een slecht karkater hebben omdat zre met een niet moslim trouwd en wie zegt er dat die moslim een goed karakter is die met een niet moslim vrouw trouwd, het is maar hoe je het bekijkt en waar is jullie gelijkheid dan puur racisme is dit
Oud 6 mei 2010, 16:41   #42
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Het karakter van een moslim:
http://www.youtube.com/watch?v=_7DZRqHqlp4
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 17:16   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha Bekijk bericht
Het karakter is belangrijk in de islam. Het karakter van de moslim moet o.a. bestaan uit het streven naar de vijf zuilen.
karakter linken aan een overtuiging is mijn inziens strafbaar.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 19:27   #44
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
en daar mijn beste daar begint racisme je zegt het letterlijk waarom zou die vrouw een slecht karakter hebben omdat ze met een niet moslim trouwt en wie zegt er dat die moslim een goed karakter is die met een niet moslim vrouw trouwt, het is maar hoe je het bekijkt en waar is jullie gelijkheid dan puur racisme is dit
Inderdaad, vanuit een westers perspectief is het grote onzin om een slecht dan wel goed karakter te verbinden aan de levensovertuiging van de huwelijkspartner.
Zoals ik al stelde: karakter is iets heel anders in onze westerse begrippenwereld dan in die van de Mohammedanen.

Laat ik een voorbeeld geven aan de hand van een bekend Moslim suikergoed verhaaltje.

Een emir verbied diefstal. En neemt geen halve maatregelen zoals 1 hand afhakken, nee hij verordineerd dat de kop eraf moet. Iedereen juicht en de emir krijgt de naam 'De Rechtvaardige".

Een reiziger ziet in de woestijn onder een palmboom onbeheerd een zak liggen. Hij doet die open en ziet dat er koffiebonen in zitten.
Hij gaat naar de emir en zegt "ik heb een zak met Jemana koffiebonen gevonden en die ligt daar onder een boom." De enir vraagt "Hoe weet je wat er in die zak zit?". "Ik heb hem open gemaakt en een boon geproefd. Het was Jemana koffie."
De emir laat de man direct onthoofden voor diefstal. En iedereen juicht om de rechtvaardigheid van de emir.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 20:28   #45
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seppe Cools Bekijk bericht
Bedankt om hier nogmaals aan onze multiculturele vriendjes duidelijk te maken dat de Islam inderdaad een manier van leven is in plaats van gewoon een geloofje.

Nu we dit weer allemaal weten, beste multicultureeltjes, zou het ook weer een beetje duidelijker moeten zijn waarom de Islam zo gevaarlijk is.

.... ach ja, de multicultureeltjes zullen Mustapha waarschijnlijk weer een extremist vinden zodat ze het probleem weer niet moeten erkennen.

@ Mustapha,
uw gedachtegoed past niet samen met het vrije denken van de Westerse samenleving. Dus ga terug naar uw land of geef uw democratisch rechten af.
Of pas u gewoon aan en steek uwen Allah waar het licht niet schijnt.

Allah is Achterlijk
Achterlijkheid is ongezond voor de intelligentie van de mensheid.

Ik zal dit alvast beantwoorden: laat het voor eens en altijd duidelijk zijn dat Islam draait om "maatschappij en samenleving".
Dat is wat Islam is.
Het is ofwel Islamitische samenleving, ofwel Westerse samenleving.

Wie denkt dat het gaat om Islam vs Christendom moet zich nog maar eens beter informeren.
Misschien zou je beter op de post kunnen antwoorden ipv een potje schelden te beginnen en iemand zijn democratische rechten niet te gunnen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 20:35   #46
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Misschien zou je beter op de post kunnen antwoorden ipv een potje schelden te beginnen en iemand zijn democratische rechten niet te gunnen.
Nu bent u toch over uzelf bezig? Want schelden op Katholieken (maar niet op joden natuurlijk) en op alle mogelijke manieren de democratische rechten van Katholieken willen afnemen dat is precies wat u hier dagdagelijks doet.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 20:39   #47
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Nu bent u toch over uzelf bezig? Want schelden op Katholieken (maar niet op joden natuurlijk)
niet op katholieken, op onverdraagzame katholieken en op pedofiele priesters. Ken jij 't verschil niet?
Citaat:
en op alle mogelijke manieren de democratische rechten van Katholieken willen afnemen dat is precies wat u hier dagdagelijks doet.
citaat ipv je gebruikelijke lasterwinden, graag.

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 mei 2010 om 20:46.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 18:00   #48
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan hier m'n eigen versie beginnen vertellen, maar dat doen ik liever niet.
Ik beloof u een deftig uitleg zoals in de stijl van "karakter van de moslim".

Vlierbolleke, ik ken die situaties. Dat zijn gewoon weg boeren die denken dat ze moslim zijn als ze met een arafatsjaaltje rondwandelen. Terwijl zij de slechtse voorbeeld zijn van de moslimgemeenschap. Alles herleiden naar die paar figuren is geen al te gezonde denkpiste.
De grote vraag voor mij blijft: als de "moslimgemeenschap" zo "ok" is, waarom steekt ze geen vinger uit naar al diegenen die de moslims de reputatie geven die ze hebben? Ergens klopt er iets niet tussen "woord en daad"...
En het is maar dat laatste waar we iets aan hebben. Niet aan het gepreek van de pastoor en die van de imman.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 15:11   #49
DenTurk
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crimineelke Bekijk bericht
Da's waar. Gelukkig zijn wij niet meer zo stom om hem letterlijk te interpreteren
ahahah, je doet me lachen. Jullie zijn heel slim, zie de situatie hier in ons België. 5 keer naar de koning binnen 3 jaar, da's straf seg.
DenTurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 15:30   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wat zijn dat misschien, democratische rechten?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 15:31   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenTurk Bekijk bericht
ahahah, je doet me lachen. Jullie zijn heel slim, zie de situatie hier in ons België. 5 keer naar de koning binnen 3 jaar, da's straf seg.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 15:56   #52
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

eerst plichten, dan rechten.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 16:12   #53
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
eerst plichten, dan rechten.
Seut.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 16:13   #54
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Seut.
Neen, regels van de maatschappij.
Anders wordt ze onleefbaar.

Kijk maar in Brussel
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 16:42   #55
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het doet me deugd als de heren hier boven over iets anders beginnen dan over de topic zelf

Voor vlaanderen72 blijf ik het herhalen....schrijf u in voor de inburgingscursus, t'is nodig.
Wel ik benoem deze tot de eerste forumtrol op politics. Voorganger van zovelen.
Oud 12 mei 2010, 19:39   #56
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Wij zijn tenmiste niet zo stom meer om elkaar ervoor uit te moorden.
Oud 12 mei 2010, 19:51   #57
DenTurk
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Wij zijn tenmiste niet zo stom meer om elkaar ervoor uit te moorden.
Als we zo beginnen, dan kunnen we een lang tijdje bezig zijn.
Ja, de situatie in het oosten bedoelt u. Een duidelijk voorbeeld. In 't Oosten van turkije, waar Alevieten, Soennieten, safiiten, Koerden, Turken, Arabieren, Yezidi's, etc. samen, zonder elkaar te verwijten op vlak van godsdienst, in broederlijke sfeer leven.Maar de 'uitgenodigde' Britten arriveerden en strooiden separistische gedachten over het mozaïeke volk. Na dit begonnen de koerden tegen de Turken enzo... Hetzelfde in Noord-Irak tussen de Soenniten en Safiiten,in Afghanistan met de Taliban. En zo wordt deze issue ook bekeken door de bewoners van de opgenoemde kontreien.
DenTurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 19:56   #58
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Na dit begonnen de koerden tegen de Turken enzo..
Wie zijn nu de domste?
Als er tegen mij ne vreemdeling komt zeggen: " kill all Gentenaars", ga ik dat toch ook niet doen?

Laatst gewijzigd door Cdude : 12 mei 2010 om 19:56.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 20:47   #59
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Ja, de situatie in het oosten bedoelt u. Een duidelijk voorbeeld. In 't Oosten van turkije, waar Alevieten, Soennieten, safiiten, Koerden, Turken, Arabieren, Yezidi's, etc. samen, zonder elkaar te verwijten op vlak van godsdienst, in broederlijke sfeer leven.Maar de 'uitgenodigde' Britten arriveerden en strooiden separistische gedachten over het mozaïeke volk. Na dit begonnen de koerden tegen de Turken enzo... Hetzelfde in Noord-Irak tussen de Soenniten en Safiiten,in Afghanistan met de Taliban. En zo wordt deze issue ook bekeken door de bewoners van de opgenoemde kontreien.
Tja, als jullie zo stom zijn om de Britten te geloven...
Oud 12 mei 2010, 21:53   #60
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, de situatie in het oosten bedoelt u. Een duidelijk voorbeeld. In 't Oosten van turkije, waar Alevieten, Soennieten, safiiten, Koerden, Turken, Arabieren, Yezidi's, etc. samen, zonder elkaar te verwijten op vlak van godsdienst, in broederlijke sfeer leven. Maar de 'uitgenodigde' Britten arriveerden en strooiden separistische gedachten over het mozaïeke volk. Na dit begonnen de koerden tegen de Turken enzo... Hetzelfde in Noord-Irak tussen de Soenniten en Safiiten,in Afghanistan met de Taliban. En zo wordt deze issue ook bekeken door de bewoners van de opgenoemde kontreien.
De Britten hebben schuld aan conflicten tussen de volken in oost Turkije? Dat is verrassend. Ik meen dat de Turken vanaf de zestiende eeuw hun gedrag lieten bepalen door de knoet van de Ottomanen. 'Tijdens de Eerste Wereldoorlog kozen de Ottomanen partij met Duitsland, Oostenrijk en Bulgarije. Zij verloren de oorlog. De Ottomanen werden teruggedrongen tot hun kerngebied in Anatolië. Tijdens en kort na de oorlog werden diverse bevolkingsgroepen, zoals de Grieken, Armeniërs, Assyriërs gedwongen te verhuizen. Vele Armeniërs kwamen hierbij om het leven. Er woedt thans, 90 jaar na dato, een hevige discussie of er hierbij sprake is van uitlokking en volkerenmoord' (Wikipedia).

Vertel mij eens Den Turk, wie hebben deze volken gedwongen te verhuizen? De Britten? En kunt u dat bewijzen?

Laatst gewijzigd door Piero : 12 mei 2010 om 21:54.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be