![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vraag eens aan die Schotse advocaat en die Zweedse mijnbouwingenieur voor welke som ze hun gezin willen verhuizen naar Brussel - waar hun echtgeno(o)t(e) het maar moet uitzoeken waar hij of zij kan beginnen werken, hun kinderen geplant worden, &c.?
Laatst gewijzigd door lombas : 10 februari 2013 om 15:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De EU heeft die niet nodig, en is ze beter kwijt dan rijk.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je het ongeveer weet doordat je nogal wat relevante ervaring, inside information en contacten hebt, kun je er natuurlijk ook over meepraten, evenzeer als de heer K. Kodo.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De EU heeft een onvoorstelbaar aantal werknemers als je de aanverwante sectoren meerekent.
Ik denk dat we dan ver en ver over de 100.000 komen - het gaat niet alleen om wat in Brussel zit maar ook wat zich elders bevindt.
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je zo gaat beginnen, zijn we natuurlijk snel uitgepraat.
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat ik niet weet waarom de EU die niet nodig heeft? Maar goed, jij bent degene die vindt dat de EU dit soort mensen nodig heeft, niet ik, dus laat jij maar eens zien hoe je daarachter bent gekomen!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 10 februari 2013 om 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Open Europe raamde het personeelsbestand van de EU-satellietorganen in 2008 op meer dan dubbel zoveel als het aantal EU-ambtenaren. EN DIE KOSTEN EVEN VEEL (op lange termijn zelfs nog iets meer).
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De EU heeft een verantwoordelijkheid om een personeelsbeleid te voeren dat representatief is voor haar lidstaten.
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "EU" en "verantwoordelijkheid" in één zin?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar goed, laten we aannemen dat ze juristen nodig hebben, en dat het voor ons onderdrukte burgers een goede zaak is als de antidemocratie over goede juristen beschikt: dan heeft de EU nog steeds geen Schotse advocaat van 35 of 37 nodig. Er zijn genoeg Schotten en, je andere nationaliteit ben ik vergeten maar laten we zeggen Nederlanders of Zweden, die te dom waren voor een serieuze studie en dus een diploma in de rechten behaald hebben. Stuur maar naar de EU, maar liefst niet te veel, en betaal ze vooral niet te veel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Engelse invloed. "to be responsible for" = tot taak hebben.
Wat niet wegneemt dat ik het, na veel relevante beroeps- en levenservaring, voor 100% eens ben met de strekking van je retorische vraag. Ik kan zelfs aan de hand van het EU-recht onweerlegbaar bewijzen dat de EU onmogelijk in het belang van haar burgers KAN optreden. ONMOGELIJK, en ik kan het bewijzen. Maar niet binnen het mij hier toegemeten bestek, natuurlijk.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 10 februari 2013 om 23:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik wacht nog op de link naar die volgens jou gemakkelijk bereikbare informatie.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 11 februari 2013 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geloof je niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En ik herhaal het hier uitentreuren, maar het dringt niet door: de groep functionarissen waarvan de bezoldiging en overige financiële aanspraken gelijkgesteld zijn met die van de ambtenaren strictu sensu, is vele malen groter. Voorts is de salaristabel die de Commissie publiceert misleidend, omdat op de meeste hogere en ook heel wat lage ambtenaren een regeling van vóór 2004 van toepassing is, ingevolge welke ze véél meer verdienen. Ten slotte: je zult vergeefs een door de EU gepubliceerd cijfer zoeken over de ware omvang van het riante zwijggeld voor die bende teveelweters. Wat je zeker niet vindt, is het gemiddelde. Als ik eens veel tijd heb, zal ik eens proberen het uit de EU-begroting af te leiden. Deze begroting vormt weliswaar het toppunt van misleiding, omdat ze de werkelijke kosten van de EU ten minste met een factor twintig onderschat, maar als je weet hoe je e.e.a. moet lezen, vind je misschien wel wat. Ik weet echter van tevoren dat ik eens te meer de bodemloze stupiditeit van het journaille zal mogen betreuren, want in de internationale pers verschijnt hierover niets wat echt een getrouw beeld schetst van hoe we belazerd worden. Het journaille mag zelfs van goede wil en bij wijze van uitzondering niet omgekocht zijn: het is te onbekwaam om niet door de EU in de luren te worden gelegd.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 12 februari 2013 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() O ja, en ik vergat nog te vermelden dat je voor 2 kinderen ongeveer 1100 pleuro kinderbijslag trekt. Reken gerust dat ten minste 10 000 ambtenaren of financieel met ambtenaren gelijkgestelde personeelsleden gemiddeld 16 000 euro per maand netto ontvangen.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik hoop over een jaar met mijn poging klaar te zijn en zal er hier dan misschien een samenvattinkje van posten, Gun.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met jou zou ik graag weddenschappen aangaan. Voor grote bedragen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 12 februari 2013 om 20:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |