Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2013, 15:47   #41
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper Bekijk bericht
Maar een toevallige vriend die altijd voor haar in de bres springt.

De informatie van die steekpartij was toen niet eens beschikbaar.
Maar er was wel voldoende reden om te vermoeden dat het verhaaltje van de OP niet klopte of onvolledig was. Daarom dat ik onmiddellijk een bron vroeg.

Reden te meer om niet te vertrouwen in propagandawebsteks.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 21:17   #42
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Het gaat hem helemaal niet om een propaganda-webstek. Wanneer ik zoek op de term 'Wadi Hilweh' in Google News, dan is de bron van Guderian (IMEMC) de eerste die naar boven komt. Mijn bron (Jerusalem Post) is de eerste (voor mij vertrouwde) bron die ik tegenkom. Vandaar dat ik ze las, synthetiseerde en hier met bron weergaf.

Je kan op natuurlijk alles wat in je kraam past als propaganda afdoen, en liever niets weten, maar dan heb je weinig te zoeken op een forum. Of je kan daarentegen zelf ook eens op zoek gaan naar informatie, dingen bijleren en (indien het interessant is) aan ons meedelen. Ik zal die posts met veel plezier lezen, in tegenstelling tot het eenzijdige en behoorlijk selectieve discours dat je hier zelf ten toon spreidt.

Laatst gewijzigd door Andy : 1 mei 2013 om 21:18.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 21:22   #43
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Het is inderdaad de ver van mijn bed show. De zionisten enerzijds en de Islamtische Jihad / Hamas anderzijds mogen wat mij betreft probleemloos elkaars kop inslaan.

Ze doen daar al sinds mensenheugenis niets anders, dus wat kan mij dat schelen ?
Het is een reactie die ikzelf niet verwacht had, maar ik kan ze wel begrijpen. Ikzelf meen dat het geweld in die regio de keuze is van een polariserende ideologie en politiek. Die ideologie en politiek is er niet altijd geweest, en het geweld heeft derhalve dus ook een begin en een einde.

Ik stap daarom geenszints mee in de idee dat men daar al sinds mensenheugnis niets anders doet, daar die 'uitleg' mij eerder een voorwendsel van de strijdende partijen lijkt om niet te onderhandelen en gewoon verder te vechten... tot er van een land met zoveel potentieel niets dan woestijn en woestenij overblijft.
Oud 1 mei 2013, 21:26   #44
Buitenwipper
Banneling

Standaard

This Land is Mine

Citaat:
It tells the story of the wars in the land called Israel/Palestine/Canaan/the Levant, since the cavemen until today, all so musical and poetic.
4000 jaar in 3 min. Goeike.

Laatst gewijzigd door Buitenwipper : 1 mei 2013 om 21:28.
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 21:31   #45
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Het is een reactie die ikzelf niet verwacht had, maar ik kan ze wel begrijpen. Ikzelf meen dat het geweld in die regio de keuze is van een polariserende ideologie en politiek. Die ideologie en politiek is er niet altijd geweest, en het geweld heeft derhalve dus ook een begin en een einde.

Ik stap daarom geenszints mee in de idee dat men daar al sinds mensenheugnis niets anders doet, daar die 'uitleg' mij eerder een voorwendsel van de strijdende partijen lijkt om niet te onderhandelen en gewoon verder te vechten... tot er van een land met zoveel potentieel niets dan woestijn en woestenij overblijft.
Tja, alles heeft een begin en een einde, de vraag is gewoon hoeveel er nog moeten sneuvelen vooraleer beide partijen hun gezond verstand terug krijgen, een streep trekken onder het verleden en water in hun wijn doen.

Als ze dat niet doen, kan het conflict nog 100 jaar aanslepen, langer zelfs.

Op een gegeven moment ben je als niet betrokken Westerling de gindse oneindige serie van aanslagen en terreur kotsbeu, en interesseert het je slechts bitter weinig.

Het is een vorm van gewenning, en dat hebben ze in Israël en Palestina 100 pct. aan zichzelf te danken.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 21:35   #46
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hem helemaal niet om een propaganda-webstek. Wanneer ik zoek op de term 'Wadi Hilweh' in Google News, dan is de bron van Guderian (IMEMC) de eerste die naar boven komt. Mijn bron (Jerusalem Post) is de eerste (voor mij vertrouwde) bron die ik tegenkom. Vandaar dat ik ze las, synthetiseerde en hier met bron weergaf.

Je kan op natuurlijk alles wat in je kraam past als propaganda afdoen, en liever niets weten, maar dan heb je weinig te zoeken op een forum. Of je kan daarentegen zelf ook eens op zoek gaan naar informatie, dingen bijleren en (indien het interessant is) aan ons meedelen. Ik zal die posts met veel plezier lezen, in tegenstelling tot het eenzijdige en behoorlijk selectieve discours dat je hier zelf ten toon spreidt.
Mijn verwijzing naar "propaganda" ging duidelijk over de webstek van de OP. Ik heb jouw webstek geen propaganda genoemd. Ik heb alleen gezegd dat uw merkwaardige conclusie over moedwillige vernietiging van cultureel erfgoed (inclusief "woede tegen de Grieks Orthodoxe kerk) op niet veel blijkt te slaan.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 06:28   #47
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Betrokken partijen zijn nooit objectief.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2013, 20:08   #48
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=_0V_xf3OQgM

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2013, 20:35   #49
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be