![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Gay parades... een goede image-building voor Holebi's? | |||
Neen. Het schept een verkeerd beeld van Homoseksualiteit, en is dus ronduit slecht. |
![]() ![]() ![]() |
34 | 58,62% |
Ja. De progressieve aard ervan zorgt voor méér aanvaarding van Homoseksualiteit. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 25,86% |
Geen mening... en steek deze poll waar de zon niet schij_t |
![]() ![]() ![]() |
9 | 15,52% |
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() waar ik nog aan wil toevoegen:
hoe malloot doen voetbalsupportes bij een gewoon interlandje? Hoeveel veren zitten daar in de reet gestoken? Daar wordt ook geen poll van gemaakt, maar is volgens mij hetzelfde principe: op dat moment wil een supporter zich even onderscheiden omdat deze ergens voor staat: FC Brugge of FC Knokke of wat dan ook. Dat we elk weekend deze malloten over straat zien rennen met bier en met oranje tenues (in holland dan...) dat vinden we ook normaal. Laat ze maar, denk ik. Wel jammer van die lantaarnpaal en dat bushokje, denk ik ook. Als je jezelf de vraag stelt of homo's nu zichzelf geen eer aandoen om zich zo te profileren, wat zegt dat over je eigen beeldvorming in godsnaam? Laatst gewijzigd door Astenblieft mensen : 7 augustus 2004 om 19:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat de helft van de aanwezigen trouwens lesbiennes waren en er dan nog een groot deel hetero-sympathisanten laat je gemakkelijkheidshalve niet meetellen ![]() Je kan jezelf hier niet uitpraten Raven, JIJ bent de aanzet tot het stigmatiseren van de holebi-gemeenschap in deze draad (en niet omgekeerd) en dan nog dmv het posten van foto's van SAN FRANCISCO om jouw subjectieve opinie te staven.
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() de - oriana - kop - nagel - de - op !
of zoiets! ![]()
![]() |
#44 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik persoonlijk vind het meelijkwekkend en potsierlijk, en te verklaren door de diepe maar niet-uitgesproken onvrede van homoos met hun abnormaal-zijn. Het is een nodeloze overcompensatie van hun frustraties. Ja zeg, als er op de Ijzerbedevaart één iemand zijn rechterarm omhoog brengt heet het dat alle Vlaamsgezinden nazi's zijn , maar als op zo'n non-evenement als een gay-parade de walgelijkste scenes te bekijken zijn heet het dat zoiets onschuldig is en ZEKER niet representatif voor de modale homo! . Wel dat die laatste dan wegblijft van zulk spektakel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gay-parades zijn slechte reklame voor de holebi's, voor die mensen die schrikachtig, afkerig, wantrouwig ... staan tegenover homo's.
Het is goede reklame voor de holebi's, voor alle andere mensen. Ge gaat mij niet wijsmaken dat ieder weldenkend mens niet gezien heeft op de beperkte televisiebeelden, dat die beelden vertekend waren; dat de grote meerderheid slechts enkele sekonden in beeld was en dat de "schoonheden" wat langer te zien waren. Maar gay-parades moeten niet noodzakelijk publiciteit zijn ... als ze naar huis gaan en zij die zich wensten te manifesteren als ernstige homo's hebben dit kunnen doen en zijn tevreden .... en idem dito voor de "schoonheden", dan gaat iedereen kontent naar huis. Net zoals na een voetbalwedstrijd: de opgeschilderde supporters hebben hun ding gedaan (als vind ik dat nogal opzichtig), de brave huisvader is kontent .... (de hooligan, dat is wat anders: die overtreedt op gewelddadige manier de wet) Ik zit wat te zoeken naar een vergelijking, maar kom er niet goed uit: hier wat verder om de hoek op de grote steenweg is een striptease-kot. Klanten zijn wellicht meestal gehuwden. Gaan we ons nu afvragen of dit kot een goede reklame is voor het klassieke gezinnetje? Wat mij betreft: voor degenen die 't niet doorhebben: droom verder van de gewrongen schrikachtige krampachtige katholieke maatschappij met dubbele moraal van 50 jaar geleden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Oeh jongens, wat voor een poll is dit hier???
Ehm, Raven, met alle respect jongen, maar dit is geen manier om een poll te starten, tenzij je met je openingspost bewust bij enkelen wat kwaad bloed trachtte te zetten (wat dus min of meer is gelukt, al vraag ik me af wat je doelstelling is dan...) Je post heel selectief bepaalde beelden en zet er je ongezouten mening achter... Bon, je persoonlijke voorkeur steek je al niet onder stoelen of banken. Ik dacht dat een poll tot bedoeling had de zaken een beetje neutraal te bekijken, een paar voor-en tegenargumenten naast elkaar te zetten om daarna anderen te laten bepalen naar welke kant de balans omslaat. Och ja, gelukkig weten sommigen in ieder geval nog waar het over gaat... Maar goed, mag ik de heren/dames tegenstanders hier een vraag stellen? Kijk, persoonlijk vind ik dit soort initiatieven perfect OK. Waarom niet? Iedereen uit zich maar hoe hij wil. Het is niet dat met dit soort parades iets wordt opgedrongen of iets dergelijks. Wil je het niet zien kijk dan niet. Om met AUB mensen te spreken: ik vind het gedrag van voetbalsupporters bij wijlen een ronduit wansmakelijk spektakel. Dan maar alle voetbalmatchen ook verbieden? Ik dacht het niet... waarom zou dit dan niet kunnen? Nu, de vraag: kan iemand mij vertellen wat voor probleem hij/zij persoonlijk met dit soort parades heeft? Concreet. Ik kan namelijk geen reden verzinnen. Tenzij je gewoon iets hebt van "ik snap er niks van en wat ik niet snap ik niet vind leuk"...
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Leven en laten leven! Dat is wat ik hier op te zeggen heb, en da's al veel voor tijdens een hittegolf. *puf* |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wel zonde van die mooie witte bloempjens...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() @ Nou Nou:
mag ik antwoorden, ook al heb ik geen problemen met de gay-parades: ik denk dat het vnl te maken heeft met waar zo ongeveer alles over gaat in dit forum: als mensen van een bepaalde minderheid (dwz: een vreemdeling, een verstandelijk gehandicapte en ook een holebi) iets doet wat te veel aandacht op zich zou richten, klinkt het de mens blijkbaar provocerend in de oren. Alsof ze er iets mee moeten maar wellicht niet weten wat. Ik probeer het zo genunaceerd mogelijk te zeggen zodat ik niemand voor het hoofd stoot. Laten we het voor het gemak wel even hebben over de xtreme beelden: over hen die zich op een extreme manier zouden profileren als holebi. Daar gaat uitiendelijk de discussie ook over. Ik denk dat sommigen zich ongemakkelijk voelen bij het beeld van mannen of vrouwen die zich (bijvoorbeeld) schaars gekleed op straat begeven om zich heel duidelijk te contrasteren met de gewone alledaagse burger. Het heeft voor mij allemaal te maken met een narrow minded manier van denken: intolerantie en opnieuw een zondebok zoeken. De poll in deze thread lijkt te gaan over of het de homo's een slecht imago zou geven, alsof homosexualiteit wel volledig geaccepteerd zou zijn maar de parades niet. Bullshit: de reden voor deze poll geeft al aan dat sommige te conservatief zijn om 'dat-wat-anders-is-als-de-rest' gelijk als onsmakelijk te bestempelen. het liefst moet alles gewoon en zodat iedereen het snapt. Nogmaals: ik heb genoeg holebi's in mijn familie en virnendekring en ik weet dat het echt nog niet klaar is met strijden tegen vooroordelen. Deze poll is het grootste bewijs van het heersende vooroordeel. De nederlandse popgroep De Dijk heeft daar een prachtig stukje songtekst over: "wat mensen weleens denken dat zeggen zij hardop zien enkel wat ze willen zien daar houdt hun wereld op voor wat er was en komen gaat doen zij hun ogen dicht trappen naar beneden wat toch al onder ligt" en dit geldt voor alles. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die parades zijn heel goed. Want de meeste jongeren hebben niks tegen holebi's, en aangezien zij de toekomst zijn, zie ik er geen graten in.
Het is een evenement als een ander, maar omdat er veel gezeik verkocht word rond de mensen die het doen, is het ineens kweeniwadde. Waarom kunnen mensen dingen niet gewoon zien zoals ze zijn? Juist!! Omdat ze DOM zijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zoals oriana al terecht opmerkte: als een vrouw met een bikini en pluimen in haar kont rondloopt heeft niemand hier problemen mee, maar pas op als het een man is ....
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, vandaag net iets gelezen over de canal-parade van Amsterdam. (Leuke woordspeling die c anal-parade ...)
Blijkbaar kan de Hollandse pers toch genuanceerd nieuws brengen. Hopelijk werkt de link: http://www.belgacom.net/index.html?l...ssage&p1=71062
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor de emancipatie van de holebi's doet het modale homokoppel dat zijn geaardheid niet verbergt, maar op niet-provocerende wijze in de maatschappij functioneert 10 ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En er wordt wél luidop gezegd dat het jammer is dat de media bovenop die excessen springt ipv een objectief beeldverslag te doen, je hebt zélf eerder al gezegd dat de holebi's dat jij kent zich distantiëren van die extremen. Kijk holebi's zijn niet anders dan andere mensen, daar gaat het nu net om, je hebt er van alle soorten, ook extremen. Er is onmiddellijk hier gereageerd op de post van Raven, dat mijn posts later komen in de thread ligt zuiver aan 't feit dat ik die later ben beginnen lezen. Je zegt trouwens zélf dat de foto's die ik gepost heb wél acceptabel zijn, wel zo zijn wel 495 foto's van de 500 die er zijn getrokken. En zo ligt de verhouding nu eenmaal eveneens op onze Belgische gay-pride. Als mensen zich willen fixeren op de 1 % extremen dan is er NIETS dat je kan zeggen of doen om hen van het tegendeel te overtuigen. Zoals hier al eerder is gezegd, alles hangt af van wat de mensen WILLEN zien. En verder, ik doe normaal ![]() Telkens wel leuk, ontspannen en dolle pret gehad.
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [size=3]Holebi's houden parade in Amsterdam[/size]
![]() lesbiennes door het centrum van Amsterdam getrokken. Ze hielden een optocht met [size=3]80 boten[/size] over de grachten van de stad. De deel- nemers hadden zich erg uitdagend gekleed om te protesteren tegen wat ze de "on-erotiseringsgolf" van Amsterdam noemen. In Zürich trok een technoparade bijna een miljoen bezoekers. Ook daar waren er geen incidenten. De technoparade van Zürich is nu de grootste in Europa want de Love Parade in Berlijn wordt dit jaar niet georganiseerd.
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Gay-parades zouden zonder pardon moeten worden verboden. Het getuigt van slechte smaak om hun onnatuurlijk sexueel gedrag openbaar in de kijker te stellen en hierdoor te willen verheerlijken. Holebi's mogen er zijn op voorwaarde dat ze er niet mee te koop lopen in de maatschappij door oa. het houden van dergelijke gay-parades. Op gelijkaardige manier zouden we dan eveneens gehandicapten kunnen verheerlijken alsof het prettig is zo geboren geweest te zijn. Gay-parades lijken wel te verkondingen : "het is cool een fout der natuur te zijn". Stel je voor dat we binnenkort nog een parade met mongolen of een parade met pedofielen gaan houden. Daarom ook moeten gay-parades absoluut van het straat beeld verdwijnen en dit voorgoed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En de essentie van gay-parades is niet zegge dat we "cool" zijn, maar aandacht vragen voor problemen van holebi's ... (zoals discriminatie)
Laatst gewijzigd door Eternity : 8 augustus 2004 om 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Pilletjes toch niet vergeten te nemen hee, anders begin je zo dadelijk weer te hallucineren.
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Holebi's voelen zich gediscrimineerd ? Laat me niet lachen, ze denken omdat ze holebi zijn dat ze zich alles kunt permiteren zeker ? Zoals bv. het recht eisen een kind te kunnen adopteren. Gewoon moreel niet verantwoord voor de kinderen in kwestie om in zulk onnatuurlijke omgeving grootgebracht te worden.
Holebi's doen in hun privé wat ze willen en gaan naar bed met wie ze willen, no problem. Dat ze in homobars fun maken en feesten, no problem. Dat ze trouwen met elkaar, ook no problem. Zolang hun onnatuurlijkheid maar achter gesloten deuren gehouden wordt en niet in het openbaar tentoongesteld wordt in dergelijke wansmakelijke parades. Dat is een stapje te ver. Een fout der natuur mag niet verheerlijkt worden, daarmee uit. (Waarmee ik niet wil zeggen dat ze zich ervoor moeten schamen, ze hebben er zelf niet voor gekozen hé). |
![]() |
![]() |