![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of gewoon hun bestaan negeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk zorg ik voor hen als ze dat nodig hebben. Dat staat echter niet gelijk aan "ik pak ze in huis".
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aangezien ik 3 tot 4 maanden eerder al alle bewustzijn met deze wereld verloor, zal ik daar op dat moment niet meteen mijn hoofd over breken of me al te hard generen.
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onder verzorgen bedoel ik: eens naar de winkel gaan, naar hen luisteren, administratieve zaken regelen - niet: pampers verversen, kanker wegsnijden, slaappillen geven, ... Waar ze op dat moment wonen, in een eigen plek, serviceflat, instelling of ziekenhuis maakt mij niet uit.
Laatst gewijzigd door lombas : 19 mei 2013 om 00:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je gaat hun hooguit een handje met bepaalde dingen helpen, niet meer niet minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn leven staat in dienst van mijzelf.
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Burgemeester
|
![]() Vele 'primitieve' volkeren vermoorden de ouderen wanneer hun nut (kennis, ...) niet meer opweegt tegen de kost (voedsel). De oorlogsgeneraties, die zouden we beter veel meer in de watten leggen en naar hen luisteren. Maar de babyboomers ... die gaan er aan eens ze 70 zijn, dat kan niet anders, leidt geen twijfel. Enkel de publieke opinie moet dit nog beginnen inzien. We kunnen alvast beginnen met dementen en eigenlijk iedereen in een rustoord het stemrecht te ontnemen, kinderen mogen ook niet stemmen.
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als U bedoelt het ontnemen van stemrecht van mensen die niet meer in staat zijn voor zichzelf te zorgen, dan is dat een goeie vraag.
Als we dan toch "domocratisch" willen wezen, waarom krijgen kinderen en illegalen geen stemrecht? Dat zijn ten slotte toch ook mensen.
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vermoorden is misschien een "groot" woord. Gewoon hun eigen boontjes laten doppen is een veelgebruikte "euthanasiemethode". Dit is trouwens in dezelfde soort van samenleving ook de methode om om te gaan met gehandicapte babies. Alleen hardnekkige moeders en meegaande vaders doen wat meer moeite.
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderen krijgen geen stemrecht omdat ze qua capaciteiten niet instaat zijn om weloverwogen te stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn genoeg voorbeelden van mensen met minder capaciteiten die opkomstplicht hebben.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Klopt, maar daar kan ik vrij weinig aan doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Ik zou niet weten waarom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat het hele punt gaat over "budgetten" voor eten van bejaarden in homes.
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weinig, maar U hebt het gesprek die richting in gestuurd.