![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Limburgers, ja, en op TV is het zo moeilijk om hen te ondertitelen, want niet iedereen kan de notenbalk lezen.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal wel niet de enige zijn die mijn lach niet goed kan inhouden als zelfbenoemde democraten het woord "democratie" in de mond nemen, zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet met een gewonnen prijs ook iets zinnigs kunnen doen. Of weiger jij een emmer stront als prijs niet liever dan hem in ontvangst te nemen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat het verstaanbaarder spreken dan in andere provincies betreft, dat is bulshit. Ik kan het weten want ik ben in Limburg geboren en heb er meer dan een halve eeuw gewoond. Ik word vaak voor een Nederlandse gehouden, maar meestal horen de mensen waar ik mee praat meteen dat ik van Limburg kom. Niet dat ze moeite hebben om mij te verstaan want ik spreek meer dan behoorlijk Nederlands. Mijn Limburgs accent zal ik echter nooit kwijt geraken. Limburgers spreken, net als mensen uit andere provincies, een dialect. Dat spreken de meesten van hen nog altijd in hun vrienden-en familiekring. Wie door omstandigheden gedwongen naar een andere Vlaamse provincie, of zelfs stad verhuisd, is verplicht om over te schakelen op het "beschaafder" Nederlands. In mijn leven gebeurde dat meer dan één keer. Daardoor ben ik veel van mijn streekdialect(en) vergeten. Dat ik afkomstig ben van Limburg zal echter altijd te horen blijven. Het is mij opgevallen dat dit niet het geval is met de mensen uit Oost-Vlaanderen. Zij spreken accentloos als zij van dialect op het Nederlands overschakelen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 mei 2013 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 mei 2013 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met dit verschil dat de schandelijke miljardentransfers toen nog niet bestonden en de Vlamingen nog aan hun ontvoogdingsstrijd moesten beginnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Denn der Enkel wird Sturmführer bei der SS...
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Of een Nacht van de Lange Messen na 2014. Om de Partij te zuiveren he.
![]()
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 25 mei 2013 om 19:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens Godwin's law is deze discussie afgelopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit gegeven maakt van CD&V een echt vis noch vlees partij. Zo'n partij vergelijken met N-VA die duidelijk centrum rechts is en duidelijk Vlaams nationalistisch gaat me echt tever. Laatst gewijzigd door stuyckp : 25 mei 2013 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen zorgen, 't was maar een grapje.
Ik verwacht wel nog een reactie DeBrabander die Hitler als gezicht van de NSDAP aan de NVA linkt. Maar het verschil dat dat voor hem geen grap is.
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De transfers bestonden toen zeker al. Reeds lang. Maar dan van Wallonië naar Vlaanderen. In 1949 gingen er nog miljarden van Wallonië naar het arme Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Jij gelooft dat nog?
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 25 mei 2013 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 mei 2013 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn bron is een uitermate objectieve. Uit welke krocht komt de jouwe? Wedden dat ze niet van een Vlaamse professor komt, maar van iemand die jij om een of andere reden geloofwaardig acht omdat zijn "studie" beter in jouw kraam past dan die van prof Hannes? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal nooit vergeten dat Vlaanderen verarmde nadat België zich van Nederland afscheurde, wees maar gerust. Ik weet ook hoe het kwam dat Wallonië rijk werd en Vlaanderen arm. Ook Juul Hannes wist dit. Wat JIJ niet lijkt te beseffen is dat die wetenschap jouw onzin niet bewijst. |
|
![]() |
![]() |