Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2013, 18:25   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
We denken dan ook na voor we iets zeggen en daarbij komt nog dat we zo wie zo langzamer en duidelijker en verstaanbaarder spreken, dan andere provincies.
De Limburgers, ja, en op TV is het zo moeilijk om hen te ondertitelen, want niet iedereen kan de notenbalk lezen.
Oud 25 mei 2013, 18:35   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
In DS staat vandaag een knap portret van Ben Weyts. Daarin beschrijft vriend en vijand hem als een heel sterke strateeg.
Als goede strateeg zal hij wel beseffen dat hij die om opheffing v/h cordon vragende kiezers zo weer kwijt kan raken als hij zo dom is op de vraag in te gaan. De reden ligt voor de hand : er is idd een deel mensen dat van het blok overstapte naar n-va omdat ze dan iets zien gebeuren met hun stem. In het blok-cordon blijven was kiezen voor gegarandeerde nutteloosheid.
Hij kan ze beter bij zich houden dan ze terug te geven.

En ik weet ook wel dat het voor jou wellicht onzin is, maar kun je je echt niet indenken dat in n-va men net als in andere partijen oprecht van oordeel is dat het racistische gedachtengoed van het vlaams blok verwerpelijk is, en daarom best in dat cordon kan blijven ?
Ja, die zijn er. Frieda Brepoels bijvoorbeeld. Maar die verwoordde dat toch anders. Zij heeft het graag over het "democratisch" Vlaams-nationalisme versus het ondemocratische.

Ik zal wel niet de enige zijn die mijn lach niet goed kan inhouden als zelfbenoemde democraten het woord "democratie" in de mond nemen, zeker?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 18:39   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je de prijzen die je gewonnen hebt, niet gaat afhalen en je weigert op het schavotje van de winnaar te gaan staan, omdat de kleur van het schavotje je niet bevalt, moet je naderhand niet klagen, dat je niet als winnaar op het schavotje staat.
Slechte vergelijking.
Je moet met een gewonnen prijs ook iets zinnigs kunnen doen.
Of weiger jij een emmer stront als prijs niet liever dan hem in ontvangst te nemen?
Oud 25 mei 2013, 18:51   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We denken dan ook na voor we iets zeggen en daarbij komt nog dat we zo wie zo langzamer en duidelijker en verstaanbaarder spreken, dan andere provincies.
Steve Stevaert moest wel héélgoed nadenken voor hij iets zei of hij stotterde.

Wat het verstaanbaarder spreken dan in andere provincies betreft, dat is bulshit. Ik kan het weten want ik ben in Limburg geboren en heb er meer dan een halve eeuw gewoond. Ik word vaak voor een Nederlandse gehouden, maar meestal horen de mensen waar ik mee praat meteen dat ik van Limburg kom. Niet dat ze moeite hebben om mij te verstaan want ik spreek meer dan behoorlijk Nederlands. Mijn Limburgs accent zal ik echter nooit kwijt geraken.

Limburgers spreken, net als mensen uit andere provincies, een dialect. Dat spreken de meesten van hen nog altijd in hun vrienden-en familiekring.
Wie door omstandigheden gedwongen naar een andere Vlaamse provincie, of zelfs stad verhuisd, is verplicht om over te schakelen op het "beschaafder" Nederlands. In mijn leven gebeurde dat meer dan één keer. Daardoor ben ik veel van mijn streekdialect(en) vergeten. Dat ik afkomstig ben van Limburg zal echter altijd te horen blijven. Het is mij opgevallen dat dit niet het geval is met de mensen uit Oost-Vlaanderen. Zij spreken accentloos als zij van dialect op het Nederlands overschakelen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 mei 2013 om 18:56.
Oud 25 mei 2013, 18:55   #45
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niet op dezelfde manier als de laatste jaren.
Bovendien speelt de belabberde toestand waarin België verkeert een veel grotere rol dan ooit tevoren.
Vergeet de tijd niet die nodig was om een regering te vormen de twee laatste verkiezingen. En dat zal er NOOIT meer op verbeteren.

Ik hoor je al zeggen dat dit de schuld was van de N-VA.
Het klopt dat de N-VA niet wilde toegeven, maar dat deden de Franstaligen evenmin. Ze weten echter BETER dan hun "Vlaamse" collaborateurs dat de tijd dat ze de prijs zullen moeten betalen voor de door hen afgedwongen vetorechten en grendels nabij is. En dan heb ik het nog niet over de transfers. Zelfs tsjeef Yves Leterme wist zeven jaar geleden al "dat die geen tien jaar meer konden blijven duren". En hij wist nog meer. O.a. dat het overlegmodel op federaal niveau zijn limieten bereikt had. Dat er vanuit Vlaanderen moest vertrokken worden inplaats van uit België. Marianne Thyssen, toenmalig voorzitster van de CD&V zei in De Morgen van juli 2008 "heil te verwachten van het confederale denkspoor". "Je moet een ander middel vinden voor nieuwe onderhandelingen, want nu zijn we uitonderhandeld. Maar we willen garanties voor we opnieuw aan tafel zitten." De teneur bij het kartel bleef dat de staatshervorming niet op de lange baan mocht worden geschoven. Thyssen voegde daar aan toe "dat de bal in het kamp van de Franstaligen lag en dat ze bereidheid tot hervormen moesten tonen."
We weten allemaal dat er noch van harde garanties, noch van hervormen iets in huis kwam. De franstaligen trokken er zich geen zak van aan dat de bal in hun kamp werd gelegd. Veel is aan die houding nog altijd niet veranderd. D�*�*rom liet De Croo de regering vallen, en d�*�*rom stapte De Wever in geen nieuwe.....zonder harde garanties.
Integendeel. In de jaren '20 en zeker in de jaren '30 was het minstens even erg. En de economische situatie in België was in die dagen minstens even belabberd. Eigenlijk was het toen erger.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 mei 2013 om 18:57.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 19:00   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Integendeel. In de jaren '20 en zeker in de jaren '30 was het minstens even erg. En de economische situatie in België was in die dagen minstens even belabberd. Eigenlijk was het toen erger.
Met dit verschil dat de schandelijke miljardentransfers toen nog niet bestonden en de Vlamingen nog aan hun ontvoogdingsstrijd moesten beginnen.
Oud 25 mei 2013, 19:01   #47
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, en je weet toch dat BDW zo vermagerd is omdat het SS uniform van zijn grootvader hem niet meer paste.
Denn der Enkel wird Sturmführer bei der SS...
Oud 25 mei 2013, 19:03   #48
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
verwacht je een terugloop van de ex vb kiezers?
Of een Nacht van de Lange Messen na 2014. Om de Partij te zuiveren he.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 25 mei 2013 om 19:03.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 19:03   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens Godwin's law is deze discussie afgelopen.
Oud 25 mei 2013, 19:05   #50
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
was inderdaad voorspelbaar, zelfs in die mate dat het geen nieuws is. Het besef zal wel zijn gaan groeien in hun partijbestuur dat Ben Weyts geen charisma heeft en mensen als Jambon of Homans hun bekendheid toch vooral lokaal is. Bracke kent iedereen, maar dat is geen stamboom-nationalist.
Zo kun je het lijstje verder afgaan. Francken, Pieters, allemaal onvoldoende bekend om een regionale campagne rond te bouwen.
En een campagne enkel rond een thema of rond een idee is gevaarlijk. Wat wellicht ook meespeelde is dat nu n-va veel kiezers heeft ingepikt van anderen door de populariteit van BDW, men vreest deze terug te verliezen als hij niet langer het gezicht zou zijn. Al die zaken samen maken dat BDW hun enige keuze was en is.
Leuk voor de kandidaten van n-va. Ze zullen verkozen raken, zelfs al is hun eigen populariteit eigenlijk niet groot genoeg.
Zo werkt het kiessysteem nu eenmaal. Als n-va en dan vooral de persoon van BDW erin slaagt dat uit te leggen aan zijn en hun kiezers dan is er niks aan de hand.

Ik heb het al dikwijls gezegd. Le nouveau CVP est arrivé. Ze gaan nu zelfs al de verkiezingstruuks van Leo Tindemans toepassen.
CD&V is de CD&V omdat het een linkerzuil en een rechterzuil heeft die kwasi even groot zijn. Het heeft tevens een Belgicistische tak en, nou ja, Flamingante tak die ook kwasi even groot zijn. (Die tak denkt toch Vlaams gezind te zijn bvb Erik Van Rompuye)
Dit gegeven maakt van CD&V een echt vis noch vlees partij.
Zo'n partij vergelijken met N-VA die duidelijk centrum rechts is en duidelijk Vlaams nationalistisch gaat me echt tever.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 25 mei 2013 om 19:11.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 19:06   #51
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Volgens Godwin's law is deze discussie afgelopen.
Geen zorgen, 't was maar een grapje.

Ik verwacht wel nog een reactie DeBrabander die Hitler als gezicht van de NSDAP aan de NVA linkt. Maar het verschil dat dat voor hem geen grap is.
Oud 25 mei 2013, 19:09   #52
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met dit verschil dat de schandelijke miljardentransfers toen nog niet bestonden en de Vlamingen nog aan hun ontvoogdingsstrijd moesten beginnen.
De transfers bestonden toen zeker al. Reeds lang. Maar dan van Wallonië naar Vlaanderen. In 1949 gingen er nog miljarden van Wallonië naar het arme Vlaanderen.
Oud 25 mei 2013, 19:11   #53
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De transfers bestonden toen zeker al. Reeds lang. Maar dan van Wallonië naar Vlaanderen. In 1949 gingen er nog miljarden van Wallonië naar het arme Vlaanderen.

Jij gelooft dat nog?

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 25 mei 2013 om 19:11.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 19:12   #54
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

bron ?
Deze onzin geloof je toch zelf niet ?
Oud 25 mei 2013, 19:12   #55
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht

Jij gelooft dat nog?
2
Oud 25 mei 2013, 19:17   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.ovv.be/page.php?ID=1904
Oud 25 mei 2013, 19:25   #57
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht

Jij gelooft dat nog?
Het zal nog niet zijn.
Oud 25 mei 2013, 19:27   #58
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw bron is nu niet precies de meest objectieve. We kennen dat soort bronnen. Straks gaat u ook nog beweren dat de gebroeders Van Raemdonck in mekaars armen gesneuveld zijn. Tot het einde van de jaren '50 was Vlaanderen het arme landsgedeelte met de meeste werklozen en Wallonië het rijke gedeelte. Vergeet dit nooit.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 mei 2013 om 19:34.
Oud 25 mei 2013, 19:33   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw bron is nu niet precies de meest objectieve. Staks gaat u ook nog beweren dat de gebroeders Van Raemdonck in mekaars armen gesneuveld zijn.
Juul Hannes was een VLD-er. Ik snap dus niet goed waarom jij er de gebroeders van Raamdonck bijsleurt. Last van een fobie zeker?

Mijn bron is een uitermate objectieve.

Uit welke krocht komt de jouwe?

Wedden dat ze niet van een Vlaamse professor komt, maar van iemand die jij om een of andere reden geloofwaardig acht omdat zijn "studie" beter in jouw kraam past dan die van prof Hannes?
Oud 25 mei 2013, 19:38   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw bron is nu niet precies de meest objectieve. We kennen dat soort bronnen. Straks gaat u ook nog beweren dat de gebroeders Van Raemdonck in mekaars armen gesneuveld zijn. Tot het einde van de jaren '50 was Vlaanderen het arme landsgedeelte met de meeste werklozen en Wallonië het rijke gedeelte. Vergeet dit nooit.

Ik zal nooit vergeten dat Vlaanderen verarmde nadat België zich van Nederland afscheurde, wees maar gerust.

Ik weet ook hoe het kwam dat Wallonië rijk werd en Vlaanderen arm.

Ook Juul Hannes wist dit.

Wat JIJ niet lijkt te beseffen is dat die wetenschap jouw onzin niet bewijst.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be