![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De realiteit is dat de prijzen van het bier nog veel te laag liggen. Tal van horeca-uitbaters durven de prijs niet te leggen waar hij zou moeten liggen, uit (terechte) vrees dat er nog meer klanten zouden afhaken. De gigantische loonkosten, de energiekosten, de massa aan reguleringen, de continue controles, het gebrek aan personeel en de enorme concurrentie door de overheid of door overheid gedoogde organisaties knijpen de sector langzaam maar zeker dood.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Gezien de loonkosten, energieprijzen, regulering, enz. in België zou de horeca hier prijzen moeten vragen die in het verlengde liggen van prijzen die in Denemarken worden gehanteerd. BTW, ik ben zelf eigenaar van een grote horecazaak, dus ik ken de problematiek door en door. O ja, diegenen die afkomen met het rookverbod dwalen: het rookverbod heeft niet geleid tot minder klanten (bepaalde nichecafés uitgezonderd). De echte problemen zijn loonkosten, regulering, energieprijzen, concurrentie door overheid en overheidsgerelateerde organisaties, enz. Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 30 mei 2013 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() ........Concurrentie door overheid en -gerelateerde organisaties..... Leg dat eens uit aub zodat we ons daar een beeld van kunnen vormen.
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
- sporttereinen door overheid met bijhorende kantine met overheidspersoneel - door de overheid ingerichte tavernes, cafés, enz. - vzw's en als vzw's vermomde ondernemingen die niet onderhevig zijn aan reglementeringen waaraan normale horecazaken wel onderhevig zin (bedrijfsvoorheffing, verzekeringen voor personeel, sociale zekerheid, enz.) - eetfestijnen, bbq's, drankfestijnen, ... van allerhande verenigingen (idem als hierboven) - politici die eetfestijnen geven, massa's personeel inschakelen en dat personeel in het zwart betalen - alle als vzw's vermomde cafés (in Brussel quasi elk theehuis bvb) - enz. Om een klein voorbeeld te geven: een bevriend restaurateur in een kleine gemeente heeft een restaurant naast een feestzaal. Die feestzaal, van de gemeente, wordt nu en dan gebruikt voor eetfestijnen. Van politici over voetbalclubs tot vzw Steun Kosovo. Wanneer er daar een eetfestijn plaatsvindt, heeft het restaurant tot 70% minder inkomsten. Toch moet de restaurateur alle kosten op zijn 4 man tellend personeelsbestand betalen. In de zaal ernaast werken tot 30 man voor de lokale burgemeester, geheel vrijgesteld van alle verplichtingen en betaald in het zwart (€ 12,00/uur of meer dan ze in het wit bij de restaurateur krijgen) Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 30 mei 2013 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat zou je in een cafe moeten gaan doen ? Al de gezellige mensen zitten buiten en een groentesapje kan je thuis ook drinken.
Met dank aan de azijnpissers ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kom beroepsmatig in Marokkaanse 'theehuizen'. In 90 % van de gevallen vinden we kakkerlakken in de koffiemachines. Nee, bedankt dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nog één ding vergeten: de weigering van de overheid om een oplossing aan te bieden voor piekmomenten.
Zelf heb ik bvb. volgende situatie. Elke week op dag X komt ongeveer 25 man van een bepaalde vereniging binnen. Die drinken elk 2 consumpties (aan een razend tempo) en zijn dan weg. De 25 extra klanten kan ik onmogelijk bedienen met het regulier personeel. Dus heb ik de keuze: - een extra personeelslid inschakelen (maar die moet dan minimaal 4 u werken waardoor die 25 man verlieslatend ipv winstgevend worden) - tegen die 25 man zeggen dat ze het moeten afbollen - zwartwerk |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je het je al voorstellen ? Alle prijzen de lucht in en ons inkomen blijft op het zelfde niveau. Het wordt tijd dat we ons eens gaan verzetten tegen die Europese bende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Gouverneur
|
![]() Voor het soort grand café's zoals die van jou niet, nee. Maar voor de kleine stamkroegjes is het desastreus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spijtig dat je de uitleg dan wel redelijk foutief geeft. De basisidee is immers een offer, en dat kunnen we met die café's moeilijk stellen. "Neem geen woorden in de mond die je niet machtig bent." .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een grand café moet het niet hebben van wat pintjes, zijk leven op hun keuken en eerlijkheidshalve er zijn véél brasseries waar de keuken beter is als een echt restaurant. We spreken nu niet over sterren restaurants ( alhoewel) , maar ik ga ook liever eens goed eten in een grand café ( een goede) als in een zuiver restaurant. Ik denk dat dit de toekomst zal worden voor de Horeca, de grand luxe brasseries. Alles hangt af van de kok natuurlijk en van de bediening. Maar de echte stamcafés zullen het héél moeilijk krijgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik erger me dan ook vreselijk aan grote zelfstandigen die perfect menen te weten hoe het eraan toe gaat in kleine éénmanszaken. Veel van die kleine kroegjes moeten het juist hebben van een bepaald slag volk dat daar een groot deel van hun sociale leven heeft. Die blijven echt niet weg omdat hun pintje een halve euro duurder is geworden, desnoods schiet er maar iets anders bij in. |
|
![]() |
![]() |