![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Banneling
|
Citaat:
hopelijk is ie nu niet boos op jouw hé |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Banneling
|
EL turco, stop uw idiote, debiele, nationalistische zever te posten hier.
Dit artikel is duidelijk bedoeld om mensen te brainwashen, cheap and pathetic. |
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Z'n Turkse vriendje? De laatste keer dat ik gekeken heb, was ik een vrouw. Ik kan er nix aan doen dat jij er problemen mee hebt dat ik probeer respect op te brengen voor mensen op dit forum die mij niet persoonlijk aanvallen, ook al houden ze er een heel andere mening op na dan ik. Misschien zou jij dat beter ook eens gaan doen. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Banneling
|
Citaat:
8) |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Chinezen doen er goed aan om de separatisten en moslim-extremisten hard aan te pakken.
Voor het overige is uw verhaaltje onzin, Oeigoeren en andere moslim-minderheden worden beschermd, moeten bijvoorbeeld niet de verplichte een-kind politiek volgen, en hebben ook heel wat autonomie, daarenboven doet Peking enorme moeite om deze regio economisch te ontwikkelen, met groot succes. Oeigoeren die zich als goede burgers gedragen worden niet alleen gerust gelaten maar zelfs gesteund, krijgen subsidies om moskeeën te herstellen etc. terwijl de extremisten die zich willen afscheuren inderdaad op alle mogelijke manieren vervolgd worden. uw opruiing en oproep tot burgeroorlog in China is verwerpelijk, U speelt daarmee onder een hoedje met de VS die er ook alles aan doen om china te destabiliseren. In de voormalige Sovjet-Unie kijken de Turkse volkeren zoals Kirgiezen met veel heimwee terug naar de oude sovjet-tijden en houden ze hun Sovjet-verleden zorgvldig in ere, zoals bleek uit de BBC-documentaire enkele weken geleden op panorama. Turkije geeft de Koerden niet eens het recht hun eigen taal te spreken, terwijl Chinees Turkestan volledig tweetalig is enhet Oeigoers een officiële taal. China is ook een grote steun voor moslim-volkeren in de wereld, en helpt Iran met het ontwikkelen van een nucleair programma, dat terwijl Turkije aanpapt met Israel en de VS... Laatst gewijzigd door tomm : 13 augustus 2004 om 14:18. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Europees Commissaris
|
De amerikanen pleegden genocide op de autochtone amerikaanse bevolking.
De belgen moordden miljoenen kongolezen uit dat er wreedheden zelfs genocides gebeurden onder ottomaanse heersers is ook een feit. Is deze lijst onvolledig ? Juist we kunnen uit het verleden van quasi iedere natie stellen dat mensen misselijk is en we hoeven elkaar geen mietje te noemen of welles/nietes toneeltjes op te voeren. We leven in een klein landje waar er mensen kleinzonen van hun volksgenoten haten die in een ander landsdeel zijn gaan wonen en nu een andere taal spreken. Wat gaan wij de turken vertellen wat ze met de koerden moeten doen ? Misschien 1 ding : er is hier slechts een kleinere (1miljoen is echt weinig) hatende minderheid en we plaatsen geen bommen/voeren geen zelfmoordakties, we gaan zelfs niet met elkaar op de vuist in het parlement. We maken "beschaafd " ruzie & als de Turken daar ook in slagen (& ze doen hun best) mogen ze best in de EU komen. & Wat met chinezen, israëliers en andere "onbeschaafde " lieden : wel daar zijn we een beetje, iets meer of héél boos op. Dat dit onvoldoende is ? Tja dat is zoals de vraag van Stalin naar het aantal divisies van de Paus - ook zonder divisies heeft een Paus de Sovjet Unie aan diggelen gekregen.
|
|
|
#47 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ondertussen vinden wij in het westen dat we ons leger maar beter kunnen afschaffen. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Minister-President
|
Ik had hier gereageerd, maar mijn computer begon te flippen - ik antwoord wel als ik zin heb om dit opnieuw te tikken.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 13 augustus 2004 om 20:22. |
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 13 augustus 2004 om 20:31. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Europees Commissaris
|
Het bericht van El Turco is een zalige opsomming van de voordelen van een "imperium" en eveneens de nadelen ervan & dat was toch wat het Brutse Imperium was : het meest succesvolle dat er ooit geweest is
- waren ze erin geslaagd de wereldoorlogen te vermijden het zou nog altijd bestaan. Misschien moeten de chinezen de zaak nog eventjes beter bekijken, kunnen ze hun Turkse en andere minderheden misschien beter in hun Imperium integreren. In feite zijn we toch met de EU hetzelfde aan het creeëren : een imperium, met de eigenaardigheid dat diverse volkeren & nationale staten staan te drummen om vrijwillig hun "onafhankelijkheid " op te geven en er deel van willen uitmaken. Ik denk dat de historici van het 3de millenium er een hele kluif aan zullen hebben.
|
|
|
#51 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door JusticeLover : 18 augustus 2004 om 15:35. |
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Banneling
|
Citaat:
euhm helpen met nucleaire programma... china steun voor moslims,.. net zoals het onderschrift dat ik eerder had gezien BETTER DED THAN RED |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Banneling
|
Nagornij Karabach is een stuk van Armenie, altijd zo geweest. Wake up and smell the coffee.
De reden waarom je Azerbajdzhan verdedigt is omdat ze ook turks praten en moslims zijn. Stop uw brainwashing idiotism. Zaken langs een kant bekijken is typisch iets van U. De turken hebben eeuwenlang andere volkeren onder bezet gehouden en uitgemoord... Wij mogen gelukkig zijn dat hudig turkije nog zo klein is, en dat het tegenwoordig absoluut geen grootmacht is. De enige reden waarom turkije lid van de NAVO is omwille van haar strategische ligging tijdens de koude oorlog . (grens met USSR) Een land als turkije mag NOOIT de EU joinen. Laatst gewijzigd door Shizie : 18 augustus 2004 om 21:11. |
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Minister-President
|
Overigens heb ik een keer gelezen dat de Oeigoeren meer vrijheden kennen dan de eigen Chinese bevolking. De Oeigoeren mogen namelijk zoveel kinderen krijgen als ze willen, in tegenstelling tot de Han Chinezen.
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Banneling
|
Citaat:
*knip* Laatst gewijzigd door Sade : 22 januari 2005 om 16:35. Reden: geen oproepen tot geweld |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Banneling
|
Bij het uiteenvallen van de Soviet Unie werd Nagorno Karabach door een of ander dronken Soviet leider aan Azerbajdzhan "gegeven" terwijl het bewoond werd door Armeniers....
Armenie heeft het gewoon onmiddellijk terug geanexeerd ... You get the point people..... el turco en turkforever kijken niet naar de feiten, ze verdedigen gewoon alles wat met hun landje/volkske te maken heeft.. en de echte probleem met Nagorno Karabach is dat Armeniers geen moslims zijn maar christenen. Ik hoop dat turkije NOOIT haar vuile voeten in de EU kan zetten Laatst gewijzigd door Shizie : 18 augustus 2004 om 22:17. |
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|