Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2013, 19:29   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb deze week een boete betaald die per ongeluk op mijn naam en adres was toegekomen voor een wagen die ik niet bezit.
Nu omdat ik weet dat ze vanaf hier er ook niet meer uit wijs geraken heb ik dat dus gedaan.
Daarna heb ik gebeld met de dienst inningen en dat verhaal uitgelegd en daarna gevraagd wat ik nu moet doen om mijn geld terug te krijgen?
Oeioei...dat zijn ze niet gewend en nu weten ze het helemaal niet meer.
Oud 4 juli 2013, 21:17   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Ik snap het wel!

Een kei kan je niet stropen, maar als die kei zich per toeval voor je neus bevindt met een gloednieuwe BMW en ondertussen een openstaande boete heeft die hij/zij niet wil kan betalen, dan zal het die kei wel pijn doen als die BMW een paar maand later te koop staat op de website van de patrimoniumdiensten

Goeie zaak dus, nu nog andere dingen toevoegen aan de databank (bvb. verzekering, ingetrokken rijbewijzen, ...) en we gaan eindelijk eens de echte wegpiraten van de baan halen!
100 % akkoord !!!

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 21:24   #43
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Het zullen inderdaad enkel onbetaalde boetes zijn na uitspraak door een politierechtbank. En aangezien de grote meerderheid van kleine onbetaalde boetes nog steeds geseponeerd worden = gebakken lucht dus.
"...de grote meerderheid van kleine onbetaalde boetes geseponeerd..."
Bron ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 21:41   #44
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Voor een boete van een paar honderd euro kost het waarschijnlijk een tienvoud van de opbrengst om daar een deurwaarder op af te sturen. Maar als ze dan eens toevallig gevat worden zijn er waarschijnlijk geen al te grote onkosten om die auto even vast te zetten. De chauffeurs zullen die paar 100 euro wel gaan halen vermoed ik om hun auto te recupereren ?
Oud 5 juli 2013, 10:26   #45
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
"...de grote meerderheid van kleine onbetaalde boetes geseponeerd..."
Bron ???
Mijn eigen bron en dat zijn er met al de bedrijfswagens bij toch enkele tientallen
Dit jaar alleen heb ik zelf er 5 gehad: 1 parkeerboete, 1 voor het niet dragen van de gordel en 3 snelheidsovertredingen. Waarvan er 2 van januari zijn en na een tweede herinnering niets meer van gehoord. En zonder te zeveren vorig jaar waren er dat zelfs een pak meer dan 5. Maar ondertussen de meeste wagens vervangen door nieuwe leasingwagens dus ook nieuwe nummerplaten. Wat ik al in een ander topic over het seponeren van boetes vermelde : Klopt voor kleine overtredingen. Gewoon nooit op een schrijven of zo reageren. Alles onder de 100 euro (of was het nu 75 euro???) wordt automatisch geseponeerd. Vroeger stuurden ze nog een wijkagent langs om een verklaring op te nemen maar dat is te duur geworden (lees : neemt teveel van hun kostbare tijd in beslag).
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be