![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Staatssecretaris
|
Dit is weer een voorbeeld van drogreden: Ad Verecundiam. Men gaat uit van de autoriteit van een externe persoon of organisatie als argument voor de juistheid van een bewering. Quercus beweert: Dit is de verantwoordelijkheid van een regering in haar geheel(?)... dus is het een goede maatregel(?). Vanuit die premissen wordt dan ergens een conclusie gemaakt: "...Hoe meer haatbaard-bommenleggers worden uitgeschakeld hoe beter.
Ten eerste zie ik niet in wat een verantwoordelijkheid van een persoon te maken heeft met een beslissing door die persoon. Een persoon kan verantwoordelijk zijn, maar daarom neemt hij niet altijd een goede beslissing. Ik vrees echter dat die logica wat teveel gevraagd is voor Quercus. Het laatste stukje: "...de regering in haar geheel" doet mij inderdaad het ergste vrezen. Wat is de regering in haar geheel? Wil Quercus soms beweren dat een waarheid meer correct is als de regering ze in "haar geheel" neemt? Ten tweede is het niet duidelijk waarom het dragen van verantwoordelijkheid moet leiden tot het uitschakelen van personen. Dat zou gemakkelijk worden voor Di Rupo om de NV-A uit te schakelen, want ... ze draagt verantwoordelijkheid. Ik hoop dat die haatdragers zoals een Quercus en een Antoon eens gaan beseffen wat ze daar aan het verkondigen zijn. Het oproepen tot moord is een teken van haat. Oproepen tot haat is strafbaar. Ik hoop dat de verantwoordelijken van de website hiervoor de gepaste maatregelen zullen nemen... Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 25 juli 2013 om 15:53. |
|
|
|
|
|
#43 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geef dit liberaal 'Hollands' individu vooral geen nieuwe 'innoverende ideeën'. Een kwestie van "all you say... can & will... b used against you", dit omdat ze juist die innoverende ideeën ontberen. Citaat:
Maar indien we hun mening niet duidelijk zouden kennen, hoe zouden we dan nog een waardevolle opinie kunnen vormen? Censuur is nooit een oplossing geweest, integendeel... Laatst gewijzigd door zonbron : 25 juli 2013 om 16:05. |
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Staatssecretaris
|
Dit is eveneens een non sequitur drogreden... en zelfs enigszins de drogreden van het vals dilemma. Antoon formuleert conclusies die niet uit de premissen volgen. Je gaat niet akkoord met mijn redenering, dus ben je ... een moordenaar, of wat ook... In feite is dit een interessante website. Er staan hier werkelijk pathologische casussen die goede studieobjecten zouden zijn voor eindwerken aan de unief.
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb daar ooit een onderzoek naar gedaan en ivm. deze iets gepost. Ik snor het even op. |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Staatssecretaris
|
Natuurlijk Zonbron! Ik kan er begrip voor hebben dat we eens willen uitvinden wat het typische kiesvee zoal denkt. Ik heb er dan ook geen probleem mee daar een luchtige noot aan te geven... En intussen kan ik mijn nota's nog eens gebruiken...
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uit http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=94
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dood aan de terroristen @Antoon. Dank jullie. |
|
|
|
|
|
|
#49 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Antoon : 25 juli 2013 om 17:11. |
|||
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Staatssecretaris
|
Inderdaad!... pathologische casussen...
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jouw tweede vraagje zou je beter stellen aan de gekken van Hezbollah. Op grond van wat menen die schuimbekkende haatbaarden het recht te hebben om niets vermoedende toeristen aan flarden te rijten? Of is die logica soms voor onze Jean-Pierre teveel gevraagd? |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
@Quercus. De door U als schuimbekkende Hezbollah haatbaarden omschreven personen hebben Uw soortgenoten niet aan flarden gereten. Denk eerder aan al-Ciada en bondgenoten.
Verder zal de EU het contact met 'politiek' Hezbollah niet vermijden. Huil maar. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die schuimbekkende Hezbollah haatbaarden hebben gezworen zichzelf geen moment rust toe te kennen zolang ze de staat Israël niet vernietigd hebben. Geen enkele staat kan dit over zich heen laten gaan. Daarmee hebben die "Allah Akhbar"-schreeuwers zichzelf een doodvonnis op de hals gehaald. De gevolgen zijn voor hen.
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Als ik mij goed herinner, dan heeft België zelfs een internationale strafrechtbank willen oprichten voor het beslechten van de schuldvraag over die genocide in die twee kampen. Onder druk van ... jawel, de Verenigde Staten en Israël... werd dit initiatief voor eeuwig verdaagd. Enig probleem daarmee? Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 25 juli 2013 om 19:04. |
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Juist binnen : CBN - Hezbollah: Declare Israeli Military a Terror Group 25 juli 2013 JERUSALEM, Israel -- The European Union should blacklist Israel's military, Sheikh Hassan Nassrallah said, in his first response to the European Union's unanimous decision earlier this week to brand Hezbollah's "military wing" as a terror organization. Laatst gewijzigd door zonbron : 25 juli 2013 om 19:07. |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eens kijken hoe de media gaat reageren op deze nieuwe verklaring van Hezbollah. CBN is er in elk geval als de kippen bij. Het zal dus waarschijnlijk als een vuurtje in de westerse media verspreiden... Ook met propaganda kan geld verdiend worden, dus dat is een extra, kassa kassa... Altijd interessant om deze gang van zaken te observeren... Laatst gewijzigd door zonbron : 25 juli 2013 om 19:15. |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Staatssecretaris
|
Zonbron, we gaan hier plezier hebben aan die discussie. Ik ga ervan uit dat er weinig of geen intelligente reacties zullen komen van de andere kant... en alles bij geroep en getier blijft (literair dan...). Het is evident dat onze opponenten onderhevig zijn aan een mania.
Een manie is een ernstige stemmingsstoornis die wordt gekenmerkt door heftige gemoedsbewegingen. Ze gaat gepaard met overmatige vreugde, boosheid, hyperactiviteit en impulsiviteit en een sterke ongeremdheid in tal van psychische functies. Een manie is gewoonlijk een uiting van een bipolaire stoornis. Een lichte vorm van manie wordt hypomanie genoemd. Iemand in een manische toestand gedraagt zich sterk naar buiten gericht. Men uit zich wisselend uitgesproken opgewekt of erg prikkelbaar, is zeer ongeduldig en wordt snel boos. In ernstige gevallen kan er sprake zijn van hallucinaties of wanen. Bij vrijwel iedere lijder ontstaan er vroeg of laat conflicten met de omgeving. http://nl.wikipedia.org/wiki/Manie Die bipolaire stoornis blijkt uit hun vorige bijdragen. Wie niet met hen is, is tegen... Hopelijk zullen ze bijzonder snel in conflict komen met hun omgeving. Eens zien of we ze op kookpunt kunnen krijgen... dan zijn we ervan af. Langs de andere kant is dat ook niet zo aanlokkelijk. Immers, we zouden geen verdere discussies en analyses meer hebben... wat vervelend! |
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
1. Het gaat hier over Didier Reynders, waarvoor u zoveel respect opbrengt dat hij voor u een autoriteit geworden is. In Knack kan u nagaan wij hij daar verklaarde: "...Open Vld pleit er bij monde van senator Martine Taelman voor om ook de politieke tak van Hezbollah als terroristische organisatie te bestempelen. Volgens haar is het immers moeilijk om de politieke van de militaire tak te onderscheiden. "Dat is inderdaad niet eenvoudig", zegt Reynders. "Er moeten mensen en groepen mensen geïdentificeerd worden." http://www.knack.be/belga-politiek/o...0356596044.htm Wie dit leest merkt op dat onze Didier Reynders hoegenaamd geen idee heeft wie deel uitmaakt van die organisatie en wat die verschillende organisaties binnen Hezbollah doen...en hij moet nog mensen en groepen mensen identificeren… Conclusie: hij weet niets, maar heeft wel een veroordeling uitgesproken over een groep. Noem het een collectieve veroordeling… iets wat onder de Universele Rechten van de Mens verboden is. 2. Opmerkelijk is dat België vroeger een tribunaal had opgericht om de genocide van Shaabra en Shatilla te bestraffen…. Maar ik onderstel dat het geheugen van Didier Reynders hier wat blijven steken is… of bijzonder selectief is gaan werken. Hier wat info: Klacht wegens oorlogsmisdaden tegen Israël maakt weinig kans vrijdag 28 juli 2006 http://www.standaard.be/Artikel/Deta...elId=GR6VJDGN# De klacht had gisteren het federaal parket nog niet bereikt, maar Ali Abdul-Sater verklaarde aan de redactie dat die eerstdaags zou worden ingediend. De man is een Belg van Libanese afkomst die met zijn echtgenote en drie kinderen op vakantie was in Libanon, toen Israël het land begon aan te vallen. De advocaat van het echtpaar, de bekende Brusselse pleiter Georges-Henri Beauthier, steunt zijn klacht op de wet van 1993 die ,,ernstige schendingen van het internationaal humanitair recht'' in België strafbaar maakt. Het gaat om de voorloper van de genocidewet, die aanvankelijk Belgische rechters bevoegdheid gaf voor de berechting van oorlogsmisdaden waar ook ter wereld (zie 'Letterlijk' hierbij) . De familie bezit de Belgische nationaliteit, dat betekent dat de klacht op het eerste gezicht ontvankelijk is. Dat bevestigt ook Leen Nuyts, woordvoerder van het federaal parket. ,,Maar we hebben de klacht nog niet ontvangen, dus we kunnen ons nog niet uitspreken over de gegrondheid ervan.'' In de klacht is sprake van het opzettelijk doden van burgers, de vernieling van goederen op grote schaal, aanvallen op burgerdoelen en de burgerbevolking, en het bombarderen van dorpen die geen militair doel zijn.... Pittig detail. Ik had een reactie geplaatst op het bericht dat in Knack verschenen is (zie boven). De Knack-censuur heeft dit bericht verwijderd. Dat om even een antwoord te geven over uw verklaring over ons vrije Westen... Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 25 juli 2013 om 20:06. |
|
|
|
|