Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2004, 00:44   #41
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Amen to that!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2004, 07:38   #42
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Kunnen we eindelijk eens die definitie van een volk krijgen? Horen anderstaligen daar ook bij als zij in dat gebied wonen?
[size=3][font=Times New Roman]Volk : groepering van personen die in een aaneensluitend territorium wonen en waarbij de groepsvorming essentieel gebaseerd is op de gemeenschappelijkheid van taal en dan ook voor een gedeelte op de gemeenschappelijkheid van waarden en cultuur. Deze groepering moet een bepaalde mate van eigenheid willen opeisen.[/font][/size]

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2004, 07:42   #43
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Ik snap de bedoeling achter heel deze onnozele discussie, dewelke jullie flamingantjes hier op gang willen trekken, niet zo goed...

Hebben jullie er al eens aan gedacht dat wij, Belgicisten, nu eenmaal trots zijn op ons land, zoals het nu begrensd en bekend is? Wij hebben geen nood aan een "Heel-Nederland", Groot-Nederland" of "Dietsland"!
België is een bestaande en wereldwijd erkende staat, waar U allen deel van uit maakt. Ik ben er trots op om mijzelf Belg te mogen noemen.

Ik heb geen nood om aan nestbevuiling te doen, zoals jullie flamingantjes daar blijkbaar wel een compulsieve drang naar hebben.
Ik zal dit land met lichaam en ziel verdedigen, zoals al zovelen voor mij hebben gedaan. En daar heb ik geen enkel ander land voor nodig, nee, dat zal ik zelf wel doen.

België is een natie om trots op te zijn! Het wordt hoog tijd dat jullie dat ook eens gaan inzien...
Looooooooooool belgië een natie om trots op te zijn. Dat geloof je toch zelf niet. Om het in de woorden van Def P te zeggen: geef mij één goede reden om trots te zijn op belgië en ik geef je er tien om het niet te zijn.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2004, 07:55   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
Looooooooooool belgië een natie om trots op te zijn. Dat geloof je toch zelf niet. Om het in de woorden van Def P te zeggen: geef mij één goede reden om trots te zijn op belgië en ik geef je er tien om het niet te zijn.
In het buitenland staat België voor schandalen alom. Lijkt me niet onmiddellijk iets om trots op te zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2004, 08:13   #45
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
We hebben Europa toch al?
U gelooft nog in Europa? Kom zeg, nu we met z'n 25'en zijn, met landen die democratisch, economisch en sociaal de kinderschoenen nauwelijks ontgroeid zijn, die er volslagen andere ideeën op na houden, die internationaal aan het handje van de VS lopen, en dan denkt u dat we nog vooruit zullen geraken? Ik denk toch dat we die EU zich in de modder moeten laten vastrijden, er links en rechts nog wat aan trekken, maar dat we beter een aantal kleinere federaties doorwerken naar een 'echte' Unie - de Benelux kan daar één van zijn.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2004, 10:38   #46
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
Nestbevuiling en compulsieve drang ernaar, net wat ik dus zei!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2004, 10:52   #47
Tommy_
Schepen

Standaard

Laten we nu eerlijk zijn Belgie staat niet bepaald zeer hoog aangeschreven in het buitenland.
Tommy_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2004, 10:53   #48
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
In het buitenland staat België voor schandalen alom. Lijkt me niet onmiddellijk iets om trots op te zijn.
da's niet waar hoor (behalve in NL misschien)
Oud 16 augustus 2004, 10:55   #49
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Dit is een persoonlijke aanval die op niets slaat. Vervang belgicist door Marokkaan bv, en je ziet hoe uw haatdragende veralgemening geformuleerd werd. Het is natuurlijk makkelijk, zo vanachter uw schermpje aan B.U.B.-bashing doen. En dan moet je hem eens in het echt zien. Ene slag en zijn tenger lijfje ligt aan diggelen.
Aha, bedreigt u mij nu met geweld? Komt jullie ware aard weer naar boven?

PS: Bedankt voor het compliment. U bent de eerste die mij tenger noemt.
PPS: over persoonlijke aanvallen gesproken... Ik bezondig mij daar niet aan, u wel. Hypocriete vent.
Oud 16 augustus 2004, 10:57   #50
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
U gelooft nog in Europa? Kom zeg, nu we met z'n 25'en zijn, met landen die democratisch, economisch en sociaal de kinderschoenen nauwelijks ontgroeid zijn, die er volslagen andere ideeën op na houden, die internationaal aan het handje van de VS lopen, en dan denkt u dat we nog vooruit zullen geraken? Ik denk toch dat we die EU zich in de modder moeten laten vastrijden, er links en rechts nog wat aan trekken, maar dat we beter een aantal kleinere federaties doorwerken naar een 'echte' Unie - de Benelux kan daar één van zijn.
Tja kijk, laat ze maar doen, ossaert. Nu kunnen ze nog ferm doen, maar eenmaal de splitsing een feit is, zal het weer gefrustreerde reacties regenen. Ze zijn zo voorspelbaar...
Oud 16 augustus 2004, 10:59   #51
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommy_
Laten we nu eerlijk zijn Belgie staat niet bepaald zeer hoog aangeschreven in het buitenland.
België heeft een goede reputatie in het buitenland, nog steeds.
Voorbeeld: De Belgische militairen worden in het buitenland omschreven als één van de meest inventieve eenheden ter wereld.

Ons imago is echter tanend, dankzij het gevoerde beleid van Paars, dat zich veel te links en veel te laf opstelt.
Dankzij dat lakse beleid is ons land een 'staging area' geworden voor veel moslimfundamentalistische terroristische organisaties.

Maar over het algemeen is het imago van België in het buitenland nog steeds vrij positief!

Oud 16 augustus 2004, 11:00   #52
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Tja kijk, laat ze maar doen, ossaert. Nu kunnen ze nog ferm doen, maar eenmaal de splitsing een feit is, zal het weer gefrustreerde reacties regenen. Ze zijn zo voorspelbaar...
Eenmaal de splitsing een feit is, ben ik al 200 jaar dood...

Oud 16 augustus 2004, 11:04   #53
Tantist

Standaard

Het grote aantal persoonlijke aanvallen tegen mij én het grote aantal gefrustreerde, van dogma's doorspekte postings van belgicisten bewijst nogmaals hoe hard dit spijkers met koppen slaat.

Ik dring echt niet aan, belgicistjes, nogmaals: het is in jullie nadeel er niet op in te gaan.
Oud 16 augustus 2004, 11:06   #54
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het grote aantal persoonlijke aanvallen tegen mij én het grote aantal gefrustreerde, van dogma's doorspekte postings van belgicisten bewijst nogmaals hoe hard dit spijkers met koppen slaat.

Ik dring echt niet aan, belgicistjes, nogmaals: het is in jullie nadeel er niet op in te gaan.
in te gaan op wat?
Oud 16 augustus 2004, 11:06   #55
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Eenmaal de splitsing een feit is, ben ik al 200 jaar dood...
Bent u al 190 jaar dood?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2004, 11:07   #56
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Bent u al 190 jaar dood?
vlaams-nationalisme en humor
het blijft een surrealistische combinatie
Oud 16 augustus 2004, 11:08   #57
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:

M.a.w. elke pro-Belgisch getinte reactie vat U op als een gefrustreerde reactie of een persoonlijke aanval?
Tjonge, ik wist niet dat Groot-Hollanders zulke lange tenen hadden?

Oud 16 augustus 2004, 11:12   #58
Tantist

Standaard

Citaat:
M.a.w. elke pro-Belgisch getinte reactie vat U op als een gefrustreerde reactie of een persoonlijke aanval?
Als men suggereert om mij ineen te komen slaan, vat ik dat op als een persoonlijke aanval. Wat zou u doen?
Oud 16 augustus 2004, 11:12   #59
Tommy_
Schepen

Standaard

Vraag aan BuB, jullie zijn voor Europa. Zijn jullie dan voor een Europa dat dan als basis regio's heeft of niet?(nemende dat uit die hypothese de landen zoals die nu bestaan eigenlijk dan niet meer bestaan)
Tommy_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2004, 11:13   #60
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als men suggereert om mij ineen te komen slaan, vat ik dat op als een persoonlijke aanval. Wat zou u doen?
Hen thuis uitnodigen, zodat ik eens gezellig mee kan aflappen! Het is weer lang geleden.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be